سه معمای هوش که می تواند مغز شما را به چالش بکشد!

این مطلب به سه معمای هوش اختصاص دارد ‌که با حل آنها می توانید هوش خود را بسنجید ، در انتها نیز پاسخ خود را با جواب آمده مقایسه کنید . اینگونه معماها برای به چالش کشیدن هوش دوستان نیز جالب هستند.

معمای یک

شخصی دریک اتاق به ابعاد ۵×۲۰×۲۰ متر، خودش را با یک ریسمان دو متری از سقف آویزان می کند و دار می زند. وقتی به در اتاق او می آیند و می بینند از او صدایی شنیده نمی شود، نگران می شوند و در را می شکنند با کمال تعجب می بینند، او از سقف خودش را دار زده است و در اتاق را از درون قفل کرده و کلید را در جیبش گذاشته است. با اینکه میز، صندلی، نردبان یا چیز دیگری در اتاق نبوده است، او چگونه خود را دار زده است.

 

معمای دو

روزی یک فردی که اهل منطق بود به شهری رفت و قصد داشت که به سلمانی برود . در آن شهر بیشتر از دو سلمانی وجود نداشت . به سراغ سلمانی اول که رفت او را بسیار ژولیده و نامرتب دید و پس از آن به سراغ سلمانی دوم که رفت او را با ظاهری بسیار آراسته یافت . سپس او تصمیم گرفت که به نزد سلمانی اول برود . به نظر شما چه دلیلی داشت ؟

 

معمای سه

من چه تعدادی گل دارم اگر همه آنها رز هستند بجز دوتا، همه آنها لاله هستند بجز دوتا و همه آنها آفتابگردان هستند بجز دو تا ؟

.

.

.

.

.

.

پاسخ هر سه معمای هوش :

 

پاسخ معمای یک : پیش از خودکشی، تعدادی قالب یخ به درون اتاق می آورد، آنها را روی هم و زیر پا می گذارد و با استفاده از آنها طناب را به سقف وصل می کند و به گردن خود می اندازد. آنگاه یخها کم کم آب می شوند و از پایین در اتاق به بیرون تراوش می کنند بطوریکه هنگام حضور دیگران اثری از یخها نبوده و همین امر موجبات شگفتی آنان را فراهم می سازد

 

پاسخ معمای ۲ : چون در آن شهر دو سلمانی بیشتر وجود نداشت پس مسئول سلمانی  به نزد دیگرس رفته تا سر او را اصلاح کند بنابراین چون سلمانی دوم موهایی آراسته داشته ، پس سلمانی اول موهای او را اصلاح کرده و کار او بهتر است .

 

پاسخ معمای ۳ :شاخه گل. یک شاخه گل رز، یک شاخه گل  لاله و یک شاخه گل  آفتابگردان.

 

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
مهدی**
مهدی**
2 سال قبل

اگه اون فردی که خودش رو به دار آویخته اونقدر صبر داشته تا یخها آب بشه میتونست اونقدر صبر کنه تا بر مشکلاتش فائق بیاد.

دکمه بازگشت به بالا