شبنم عرفی نژاد بازیگر نقش سمیرا در سریال ۸۷ متر کیست؟ + عکس

شبنم عرفی نژاد بازیگر جوانی است که در سریال ۸۷ متر نقش سمیرا را برعهده دارد. این هنرمند البته سوابق زیادی در سینما دارد. عرفی نژاد کارش را با روزنامه نگاری شروع کرد و این درست شبیه به ملیکا نصیری است که در سریال ۸۷ متر نقش فرناز را برعهده دارد. عرفی نژاد بعد از روزنامه نگاری سراغ سینما رفت و کارش را به عنوان منشی صحنه و دستیار کارگردان شروع کرد.

شبنم عرفی نژاد

او در سال ۱۳۸۲ منشی صحنه فیلم هم نفس به کارگردانی مهدی فخیم زاده بود و در سال ۸۳ در فیلم غروب شد بیا به کارگردانی انسیه شاه حسینی همین سمت را برعهده داشت.

عرفی نژاد در فیلم کاناپه دستیار کیانوش عیاری بود و در سریال ۸۷ متر نیز علاوه بر بازیگری سرپرست گروه کارگردانی نیز هست.

کارگردانی شبنم عرفی نژاد

عرفی نژاد در سال ۱۳۸۸ اولین فیلم بلند سینمایی را کارگردانی کرد. تهیه کننده این فلیم با عنوان پشت در خبری نیست، بر عهده کیانوش عیاری بود. به نوشته سلام سینما در این فیلم نادر دزدی می‌کند و با جواهرات سرقتی به خانه‌ای که خواهرش پروین در آنجا پرستار خانگی است می‌رود. هادی نامزد پروین سرباز است او مامور می‌شود به همراه لیلا که دادگاه حق حضانت فرزندش را به او داده به خانه شوهر سابقش بهروز برود. خانه بهروز در همان آپارتمان پروین است.

صالح میرزاآقایی، مهراوه شریفی نیا، شهرام حقیقت دوست، رویا نونهالی، رضا رویگری و سوسن پرور در این فیلم که در گروه هنر و تجربه اکران شد، بازی کرده اند.

شبنم عرفی نژاد

بازی در نقش سمیرا در سریال ۸۷ متر

شبنم عرفی‌نژاد درباره پذیرش نقش سمیرا و این‌که چطور شد برای اولین‌بار تصمیم گرفتید بازی کنید، به جام جم می‌گوید: من در پروژه حضور داشتم و می‌خواستیم کار را انجام دهیم. بنابراین بی‌آن‌که دلیل خاصی داشته باشد، قرار شد من این نقش را بازی کنم. در ابتدا قرار بود نقش پدر سمیرا را زنده‌یاد حسین محب‌اهری بازی کند که البته بخشی از کار هم ضبط شد اما بعد از فوت ایشان، نقش سمیرا افزایش پیدا کرد. از سوی دیگر من ۲۰ سال است کارگردانی می‌کنم و دلم می‌خواست برای اولین‌بار خودم را در بازیگری محک بزنم و ببینم آنچه خودم در کسوت یک کارگردان از بازیگران می‌خواهم، می‌توانم انجام بدهم؟ همین شد که در این سریال نقش سمیرا را بازی کردم.

وی درباره شخصیت سمیرا در قصه توضیح می‌دهد: سمیرا یک زن قوی است که به‌هیچ‌وجه مغلوب نمی‌شود. او زنی نیست که فقط در آشپزخانه حضور داشته باشد، بلکه به واسطه اتفاقاتی که در قصه برای همسر سمیرا رخ می‌دهد، باعث می‌شود سمیرا هم با مسائل زیادی دست‌وپنجه نرم کند.عرفی‌نژاد در پاسخ به این سوال که برایتان سخت نبود اولین‌بار جلوی دوربین ظاهر شوید؟ می‌گوید: نه، سخت نبود؛ چون من از سال ۸۲ با آقای کیانوش عیاری همکاری کردم. یعنی از سریال «روزگار قریب». جنس بازی‌گرفتن‌هایش را می‌دانم و می‌دانستم باید به گونه‌ای باشم که انگار زندگی می‌کنم نه این‌که بازی می‌کنم. بنابراین برایم سخت نبود.

این بازیگر در پاسخ به این سوال که بازی زنده‌یاد حسین محب‌اهری در کار حفظ شده یا نه؟ می‌گوید: بله، صددرصد حفظ شده و حتی یک فریم از بازی او کم نشد. ادامه نقش او را هم برادر واقعی‌اش محمد محب‌اهری بازی کرد که بسیار به ما لطف داشت و بسیار انسان ارزشمندی است. گرچه شبیه نیستند، ولی ما هم نمی‌خواستیم اصرار کنیم شبیه باشند، بلکه می‌خواستیم بخش‌های بازی زنده‌یاد حسین محب‌اهری حفظ شود. واقعا نبود او دردناک است.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا