شرایط دریافت وام ۷۰ میلیونی برای خانواده هایی که تا سال ۱۴۰۰ سه فرزند به دنیا می آوردند

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور درباره توجه به مسائل زنان و خانواده در لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: مطابق با تبصره ۱۶ بند “۱” لایحه بودجه ۱۴۰۰، «اولویت وام‌های اشتغال سازمان بهزیستی با زنان سرپرست خانوار است». همچنین در همین تبصره بند “ج” آن قید شده است که «وام قرض الحسنه دیه زندانیان نیازمند، برای زنان زندانی و زندانیان بدهکار مهریه، اولویت دارد».

معصومه ابتکار در گفت‌وگو با خبرنگار، درباره توجه لایحه بودجه ۱۴۰۰ به مباحث فرزندآوری، گفت: در تبصره ۱۶ بند “ه” این لایحه در جهت «حمایت از فرزند آوری؛ بانک مرکزی مکلف شده است تا ۷۰ میلیون تومان وام ودیعه مسکن با بازپرداخت ۲۰ ساله برای خانوارهای فاقد مسکن که صاحب فرزند سوم در سال‌های ۹۹ و یا ۱۴۰۰ شده و یا می‌شوند، قرار دهد». این طرح به پیشنهاد معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری و با تغییراتی تصویب و در لایحه بودجه ۱۴۰۰ قرار گرفت تا بتواند گامی در جهت حمایت از فرزندآوری بردارد.

وی ادامه داد: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ به اولویت‌های مهمی نظیر مشکلات اقتصادی مردم، مباحث اشتغال، اقشار آسیب پذیر، رشد اقتصادی در زمینه‌های مختلف و از همه مهم‌تر موضوع کرونا توجه ویژه‌ای شده است. در کنار این مباحث این لایحه به چندین موضوع در ارتباط با زنان نیز توجه ویژه‌ای نشان داده است.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا