شروع سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

در این مقاله قصد داریم مسیری مناسب برای شروع به کسب درآمد ارزهای دیجیتال را به شما معرفی کنیم. هر بازار رفتار و ویژگی‌های خاص خود را دارد. برای آن‌که بتوانید به نتیجه‌ی دلخواه خود دست پیدا کنید، باید این بازار را به درستی بشناسید و به علم تحلیل و بررسی وقایع در آن مسلط باشید. شروع سرمایه گذاری در هر بازاری فراز و نشیب‌های خاصی روبه‌رو خواهید بود. اما اگر بتوانید مسیری درست را در پیش بگیرید بی‌شک درصد موفقیت شما بالاتر خواهد رفت.

اولین قدم؛ دریافت یک بسته آموزشی ارز دیجیتال

افراد زیادی پیش از شما پا به این میدان گذاشته اند. کسانی که توانسته‌اند با علم و دانشی که کسب کرده‌اند به موفقیت‌های چشم‌گیری دست پیدا کنند. خوشبختانه بسیاری از این افراد اقدام به اشتراک گذاری آن‌چه آموخته‌اند کرده‌اند. این آموخته در خلال انواع بسته آموزشی ارز دیجیتال ارائه شده است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

یکی از این افراد امید فدوی است. شاید بتوان گفت تا امروز خیلی از افراد به واسطه‌ی آموزش‌های امید فدوی ارز دیجیتال را شناخته‌اند.

کسانی مثل امید فدوی ارز دیجیتال را به خوبی شناخته و به چم و خم آن آگاهند. با تجربه‌ی بیش از چند سال سرمایه‌گذاری و تجربه‌ی سود و زیان‌ها در شرایط مختلف، می‌توان گفت حال چنین کسانی حکم چراغ راه را برای کسانی دارند که به تازگی قصد وارد شدن به عرصه سرمایه گذاری و ترید ارز دیجیتال را دارند.

آن‌چه باید بیاموزید

اما بیایید ببینیم در یک بسته آموزش ارز دیجیتال شما چه چیزهایی را خواهید آموخت. پیش از هر چیز نیاز است شما به مفاهیم اولیه و اساسی این بازار مطلع شوید. به همین دلیل آشنایی با فلسفه‌ی ارزهای دیجیتال، مفهوم بلاک‌چین، آشنایی با مفاهیم کریپتو کارنسی و … بخشی از این روند آموزشی است.

این عرصه با آن‌که بسیار در خصوص آن می‌شنویم، سرزمینی تازه کشف شده است. به همین دلیل و به علت ناآگاهی بسیاری از افراد، سوء استفاده و کلاهبرداری بخش حذف‌نشدنی‌ای از آن است. پس شما باید بدانید چه سیستم‌هایی شامل کلاهبرداری می‌شوند و شما چگونه باید از سرمایه‌ی ارز دیجیتال خود نگهداری کنید.

باید مفهوم رمزارزها و چگونگی کارکرد بلاکچین را به خوبی درک کنید. ماینینگ و ترید از دیگر اصطلاحاتی هستند که باید با معانی و مفهوم آن‌ها آشنا شوید.

پس از این آموزش‌ها و یادگیری این مفاهیم اولیه شما یک دید کلی در این زمینه خواهید داشت و نوبت به شروع کار می‌رسد. برای شروع کار باید ابزارهای مورد نیاز را به خوبی بشناسید و استفاده از آن‌ها را یاد بگیرید.

آشنایی با کیف پول دیجیتال

کیف پول دیجیتال یکی از اولین ابزارهایی‌ست که باید بتوانید با آن کار کنید. یک کیف پول رمزارزها جایی‌ست که شما سرمایه‌ی دیجیتالی خود را در آن نگهداری می‌کنید. انواع مختلفی از کیف پول‌ها وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

کیف پول‌های دیجیتال به چند دسته‌ی اصلی تقسیم می‌شوند. یکی از انواع این کیف‌ها، کیف پول نرم افزاری است. این کیف پول‌ها را می‌توانید بر روی تلفن همراه یا کامپیوتر شخصی خود نصب کرده و مورد استفاده قرار دهید.

کیف پول سخت‌افزاری نوع دیگری از کیف پول دیجیتال است که از نظر امنیت در سطح بالاتری قرار دارد. در کنار این‌ها به صورت خیلی محدود افراد از کیف پول‌های کاغذی نیز استفاده می‌کنند.

در یادگیری استفاده از کیف پول باید بدانید که چه اطلاعاتی را باید در نزد خود نگه دارید و کدام اطلاعات را برای انتقال ارز می‌توانید در اختیار دیگران قرار دهید.

خرید ارز دیجیتال

حال دیگر زمان خرید و فروش ارزهای دیجیتال است تا رسماً کارتان را شروع کنید. خرید ارزهای دیجیتال به کمک صرافی‌های مختلفی امکان‌پذیر است. صرافی‌های بسیاری در ایران و جهان اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌کنند.

کار با صرافی‌ها بسیار مهم است. شما باید بتوانید به درستی ثبت نام و احراز هویت را به درستی طی کنید. برای کار با صرافی‌های خارجی نظیر کوینکس تحریم باعث شده است که کاربران ایرانی با مشکلاتی مواجه باشند. به همین دلیل برای کار این صرافی‌ها باید بتوانید راه‌هایی مطمئن و مناسب را پیدا کنید.

برای خرید و فروش ارز در صرافی‌هایی نظیر بایننس و کوینکس تحریم ها را می‌توانید با برخی روش‌ها دور بزنید. اما توجه کنید که بی‌دقتی در این زمینه می‌تواند سبب مسدود شدن حساب‌تان شده و شما را دچار دردسر کند.

بررسی کارمزدها و آشنایی با این مفهوم نیز دیگر مسئله‌ای‌ست که بهتر است پیش از انتخاب یک صرافی به آن توجه داشته باشید. برای کار با صرافی‌های خارجی شما نیاز به خرید دلار دارید. البته در بعضی از این صرافی‌ها نیز تنها معاملات کریپتو به کریپتو انجام می‌شود. به همین دلیل شما می‌توانید از طریق روش‌های دیگر ارز مورد نظر خود را خرید و آن را وارد حساب خود در این صرافی‌ها کنید.

به این دلیل برخی از کاربران ایرانی کار با صرافی‌های داخلی را ترجیح می‌دهند. چرا که هم به راحتی می‌توانند با استفاده از ریال خریدشان را انجام دهند.

یادگیری سرمایه گذاری و تحلیل

برای سرمایه گذاری و خرید و فروش ارزهای دیجیتال شما باید بتوانید به علم تحلیل مسلط شوید. اگر بخواهید خرید و فروش ارز دیجیتال را انجام دهید باید بتوانید زمان مناسب برای خرید و فروش را تشخیص دهید.

این مسئله به راحتی امکان‌پذیر نیست. شما باید بدانید که چه عواملی در افزایش و کاهش قیمت یک ارز می‌توانند نقش ایفا کنند. با شناخت این عوامل شما می‌توانید به سیگنال‌های افزایش یا کاهش قیمت دست پیدا کنید و با خرید و فروش به موقع به سود خوبی دست پیدا کنید.

اما برخی افراد به دنبال ترید کردن و خرید و فروش پیوسته‌ی ارزها نیستند. در این مواقع می‌توانید با خرید یک ارز که توقع افزایش قیمت آن می‌رود، و هولد (Hold) کردن آن برای مدتی، از بالا رفتن قیمت آن سود کسب کنید.

برای یادگیری تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال می‌توانید از طریق دریافت بسته آموزش ارز دیجیتال اطلاعات مفیدی کسب کنید. گاهی افراد ممکن است در اوایل شروع به کار با این ارزها نتوانند به خوبی از پس شناخت شرایط بر بیایند. به همین دلیل بهره‌مندی از سیگنال‌هایی که توسط برخی تیم‌ها عرضه می‌شود می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

چند ارز دیجیتال وجود دارد؟

ارزهای دیجیتال بسیاری برای خرید و فروش وجود دارند. با در نظر گرفتن توکن‌ها و کوین‌ها میزان آن‌ها به بیش از ۴هزار مورد می‌رسد. به همین دلیل یکی از نکات مهم برای سرمایه‌گذاری در این عرصه، انتخاب ارز مناسب است.

فراموش نکنید که شما محدود به یک ارز خاص نیستید. بلکه می‌توانید ارزهای مختلفی خریداری کرده و با آن‌ها کار کنید. بعضی ارزها ممکن است در بازه‌ای خاص شاهد صعود بسیار زیادی باشند و در عین حال ممکن است سقوط قیمت بسیار چشم‌گیری در آن‌ها مشاهده شود.

چرا ارز دیجیتال؟

با همه‌ی این اوصاف یکی از سوالاتی که وجود دارد این است که چرا باید بر روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنیم؟ این ارزها چه مزایایی دارند؟

پایین بودن کارمزد و عدم نیاز به بانک یکی از مهم‌ترین مزیت‌های خرید و فروش این ارز است. شما به راحتی می‌توانید حجم زیادی از سرمایه را در کمترین زمان و نیاز به دادن کارمزد بالا جابه‌جا کنید. ضمناً شما برای داشتن سرمایه در این ارز نیاز به دادن مالیات ندارید.

نکته‌ی قابل توجه دیگر در خصوص این ارزها امکان خرید و فروش سریع آن‌هاست و نیازی به ماندن در صف فروش نخواهید داشت.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا