شیخ الرئیس بوعلی سینا برای تقویت ریه چه می خورد؟

در حفظ و سلامتی اندام بدن دستور العمل های فراوانی از حکما بخصوص شیخ الرئیس بوعلی سینا در کتب یافت می شود که در این مطلب به بررسی دستور بوعلی سینا برای تقویت ریه خواهیم پرداخت.

دستور بوعلی سینا برای تقویت ریه

حفظ سلامت ریه ها اهمیت زیادی در سیستم ایمنی بدن دارد بنابراین باید به توصیه متخصصان طب سنتی از مواد غذایی تقویت کننده ریه ها استفاده کنیم.

چند پیشنهاد طبی برای تقویت ریه

ریه ها از حیاتی ترین ارگان های بدن ما به شمار می روند به همین خاطر حفظ سلامت آن ها اهمیت زیادی دارد. تغذیه مناسب به تقویت و سلامت ریه ها کمک فراوانی می کند. کارشناسان طب سنتی استفاده از برخی مواد غذایی را برای حفظ سلامت ریه ها و تقویت آنها مفید می دانند.

تقویت ریه

در این مطلب از بهداشت و سلامت نمناک مواد غذایی که بر اساس توصیه طب سنتی و به قول معروف طب بوعلی سینا برای تقویت ریه مفید هستند را آورده ایم. در گذشته متخصصان طب سنتی برای تقویت ریه های خود و بیمارانشان از این مواد غذایی و خوراکی استفاده می کردند.

عدس

رژیم غذایی غنی از عدس به دلیل داشتن مواد مغذی فراوان مثل منیزیم، آهن، مس و پتاسیم به تقویت عملکرد و پاکسازی ریه ها کمک می کند و از شما در برابر سرطان ریه و بیماری مزمن انسدادی ریه محافظت کند.

سیر

سیر با خاصیت ضد التهابی موجب کاهش آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد می شود و خطر عفونت و التهاب که سبب اختلالات تنفسی می شود را کاهش می دهد.

پیاز

پیاز هم به کاهش میزان التهاب کمک می کند و سطح کلسترول خون را کاهش داده و به پاکسازی ریه ها کمک می کند.

زنجبیل

زنجبیل خاصیت ضد التهابی دارد و برای درمان سرماخوردگی و سرفه و سم زدایی ریه ها و درمان عفونت ریه مفید است.

کدو حلوایی

کدوحلوایی سرشار از کاروتنوئیدهایی از جمله بتاکاروتن، لوتئین و زیگزانتین است که خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی قوی دارد و به عملکرد بهتر ریه ها کمک می کند.

کدو حلوایی

ماست

ماست غنی از کلسیم، پتاسیم، فسفر و سلنیوم است. بر اساس تحقیقات، مصرف بیشتر کلسیم، فسفر، پتاسیم و سلنیوم منجر به افزایش نشانگرهای عملکرد ریه ها می شود.

فلفل

وجود کپسایسین در فلفل سبب ترشح مخاط شده و دستگاه تنفسی را پاک کرده و از غشای مخاطی محافظت میکند.

جوپرک

جوپرک فیبر زیادی دارد و رژیم غذایی سرشار از فیبر روی عملکرد ریه ها تأثیرات محافظتی دارد و ریه ها را تقویت می کند.

زردچوبه

زردچوبه سرشار از کورکومین است که خاصیت ضد التهابی دارد و با عفونت ها و ابتلا به آسم مبارزه می کند.

زردچوبه

گردو

گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ بوده و به دفع اختلالات تنفسی کمک می کند.

میوه های نارنجی رنگ

میوه های نارنجی رنگ مانند پاپایا پرتقال غنی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C هستند و به عفونت ها و کاهش التهاب کمک می کنند. هویج نیز دارای ویتامین A و C، لیکوپین و کاروتنوئیدها است و به ترمیم بافت ریه ها کمک می کند.

سبزیجات برگ دار

سبزیجات برگ دار سبز مانند اسفناج کلم، کاهو و … به دلیل وجود خاصیت ضد التهابی به سالم ماندن ریه ها کمک می کنند و ابتلا به بیماری های تنفسی مانند آسم را کاهش می دهند.

ماهی

ماهی هایی مانند قزل آلا و کپور به دلیل وجود اسیدهای چرب امگا ۳، EPA و DHA خاصیت ضد التهابی و ضد سرطان دارد و برای مقابله با انواع بیماری های ریه مفید است.

ماهی

مرغ

یک کاسه سوپ مرغ داغ به دلیل وجود سلنیوم، روی و پروتئین بدون چربی سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و به تمیز شدن راه عبور هوا کمک می کند.

تخم کتان

تخم کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و لیگنان است که سبب تقویت ریه می شود.

چای سبز

چای سبز به دلیل داشتن اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) نوعی کاتچین دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی بوده و برای ریه مفید بوده و به پاکسازی ریه ها کمک می کند.

زردآلو

زردآلو سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند ویتامین C ویتامین E بتاکاروتن و لیکوپن است که موجب از بین رفتن رادیکال های آزاد شده و به سلامت ریه کمک می کند.

زردآلو

گریپ فروت

گریپ فروت دارای ویتامین و مواد معدنی و منبع غنی از آنتی اکسیدان ها می باشد که خاصیت ضد التهابی دارد و سبب سم زدایی ریه ها می شود.

سیب

سیب دارای آنتی اکسیدانی به نام کوئرستین و غنی ویتامین C می باشد که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و ریه ها را سالم نگه میدارد وبه پاکسازی ریه ها کمک می کند.

انار

اسید پونیک موجود در انار به پاکسازی مخاط در گلو سینه و ریه ها کمک می کند و سبب تسکین سرفه می شود.

انار

آویشن

آویشن یک ضدعفونی کننده قوی و دارای خاصیت آنتی بیوتیک و ضد قارچ است که با بیماری های تنفسی و ریوی مبارزه می کند.

مرزنجوش

مرزنجوش دارای ویتامین ها و مواد مغذی موردنیاز بدن و دارای خاصبت ضد احتقان و کاهش دهنده ی آلرژی است و ریه ها را تقویت می کند.

گل ماهور (Mullein)

گل و هم برگ گیاه ماهور اخلاط سینه را نرم می کند و برای تقویت و پاکسازی ریه ها مفید است.

پونه کوهی

ویتامین ها و مواد مغذی موجود در پونه ضد احتقان طبیعی بوده و یک پشتیبان طبیعی برای دستگاه تنفسی محسوب می شود.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا