صادق شیخ زاده خواننده بین المللی موسیقی کیست؟ + زندگی شخصی و اینستاگرام

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره صادق شیخ زاده خواننده بین المللی موسیقی و همچنین زندگی شخصی وی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. صادق شیخ ‌زاده ، خواننده جوان موسیقی متولد ۲۱ اسفند ماه سال ۱۳۶۶ شمسی می باشد. او  دانش آموخته دکترای زبان و ادبیات فارسی است؛ وی معتقد است بین موسیقی و ادبیات پیوندی ناگسستنی وجود دارد. بد نیست بدانید وی در دوران نوجوانی قاری قرآن بوده است.

صادق شیخ زاده

صادق شیخ ‌زاده در پیشگاه استادان آوازی از قبیل استاد محمد اسماعیل قنبری ، احمد ابراهیمی و خوش فکر شاگردی کرده است و از سال ۱۳۸۳ شمسی تاکنون در کارگاه های استاد شهرام ناظری شرکت دارد. اگرچه موفقیت ‌هایی در چند جشنواره بین ‌المللی به دست آورده است، اما در ایران هنوز چندان نزد مخاطبان موسیقی شناخته ‌شده نیست. دریافت جوایزی در سطح بین‌ المللی از جمله مانند مستر وُکال فنلاند از دانشگاه هلسینکی، نشان درجه یک خیام از فردریک لونورمان فرانسه و ‌ای.سی.ام اتریش در عرصه موسیقی اصیل ایرانی در کارنامه او دیده می‌ شود.

وی در مصاحبه ای درباره علاقه ی خود به موسیقی چنین می گوید: ” از سال ۱۳۷۹ شمسی یا ۱۳۸۱ شمسی بود که آموختن دو یا سه تکنیک، من را به سمت آواز ایرانی سوق داد؛ چرا که اصلا با این فضا آشنا نبودم و قصد آموختن آواز ایرانی را هم نداشتم، ولی به خاطر قرائت های مجلسی که از استادان بزرگی شنیده بودم، علاقه داشتم تعدادی از تکنیک ها را بیاموزم، بخصوص بعضی تحریرهای حلقی را که مصطفی اسماعیل ، شحات محمد انور ، غلوش و عبدالباسط استفاده می کردند.

وقتی خاستگاه این تحریرها را جست وجو کردم، متوجه شدم که به آواز ایرانی منجر می شود. زمانی که شما می خواهید وارد یک روستا شوید، باید کدخدا را ببینید، ماهم از این قاعده مستثنا نبودیم و بسیار خوشحالم که برای نخستین بار با کار استاد شجریان این اتفاق برای من افتاد. بعد از آن، این مسیر علاقه مندی ادامه پیدا کرد، هرچند که نتوانستم تکنیک هایی را که مد نظرم بود، کسب کنم؛ ولی خواننده آواز ایرانی شدم!

موسیقی اصیل ما یک امر مهم و جدی است و شاید به همین دلیل است بین نسل حاضر غریب است، چون در کشور ما هنر جدی کمتر مورد توجه است. متاسفانه در حال حاضر وضعیت موسیقی ایرانی به ‌گونه ‌ای‌ است که عده ‌ای باتوجه به جذب موسیقی ایرانی به دلیل سلایق مخاطبان خود مجبور به اجرای کارهای سطح پایین پاپ شده ‌اند که دردناکی این موضوع را می‌ رساند. “

وی در مصاحبه ای درباره جدیدترین فعالیت های موسیقایی خود چنین می گوید: ” در تدارک آلبومی به نام آلبوم سایه جان هستم که در آن از آثار شاعر گرانقدر، هوشنگ ابتهاج استفاده شده است و به ‌زودی منتشر می ‌شود. سایه جان ، پس از آلبوم ‌های اینک از امید ، به آهنگسازی شاهین شهبازی که برنده جایزه‌ ای‌.سی.‌ام اتریش و نشان درجه یک ‌خیام فردریک لونورمان فرانسه شد، آلبوم اینک از حافظ ، به آهنگسازی دکتر پویا سرایی که تحت لیسانس دانشنامه فردریک لونورمان فرانسه در استراسبورگ منتشر شده است و آلبوم مولانا جان ، به آهنگسازی سیاوش عبدی، چهارمین آلبوم من خواهد بود. “

لازم به بیان است آلبوم اینک از امید ، از بین ۱۷۴ اثر ارائه شده به دانشنامه فردریک لونورمان ، توانست نامزد دریافت نشان خیام شود.

صادق شیخ زاده در این باور است که: ” موسیقی سنتی باید به عنوان یک فضیلت در جامعه مطرح شود و اجرای برنامه‌ هایی در این زمینه به حمایت نیاز دارد. به نظر من، آوازخوانی مروت شناخته می ‌شود و جوانمردی موسیقایی زمانی طنین‌انداز می‌شود که در هر خانواده یک سفیر موسیقی سنتی ایرانی پرورش پیدا کند. طی سال‌ ها فعالیت هنری به این نتیجه رسیدم که دگراندیشی و دگردوستی محصول فعالیت صحیح هنری است، به‌‌ همین دلیل همیشه به دنبال منافع جمعی در حوزه موسیقی بوده ‌ام و دغدغه اصلی من معرفی ساز ایرانی به نسل جدید، آموزش این سبک موسیقی به آنها و بهره ‌مندی و آشنایی از طرز تفکر آنها است.‎ “

صادق شیخ ‌زاده در اینستاگرام

https://www.instagram.com/sadeghsheikhzadeh

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا