صندوق ETF دوم دولت شامل کدام سهام ها است؟ + زمان عرضه ETF دوم و سوم

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره صندوق ETF دوم و سوم دولت و همچنین زمان عرضه آن ها خواهیم داشت! با ما همراه باشید. مطابق قانون بودجه سال ۹۹ و تبصره دو قانون و مصوبه هیئت وزیران، پذیرش سه صندوق سرمایه گذاری معامله پذیر (ای تی اف) در سال جاری به وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی ابلاغ شده است. اولین صندوق ETF دولت چندی پیش با نماد دارا یکم عرضه شد که شامل سهام باقی مانده دولت در سه بانک و دو بیمه بود. در واقع پذیره ‌نویسی اولین صندوق که شامل باقیمانده سهام دولت در بانک‌ های ملت، تجارت و صادرات ایران و بیمه ‌های البرز و اتکایی امین می ‌شد، اواسط اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ شمسی آغاز شد و معامله آن نیز تقریبا یک ماه پس از پدیذه ‌نویسی تحت نماد دارا یکم آغاز شد.

صندوق ETF دوم

مجوزهای دومین صندوق ETF دولتی شامل ۴ پالایشگاه اصفهان، بندرعباس، تهران و تبریز دریافت شده است و این صندوق امروز شنبه ۱ شهریور ماه سال ۱۳۹۹ شمسی ثبت و چهارشنبه هفته جاری نیز در بورس تهران پذیرش می شود.

شایان ذکر است بعد از عرضه نخستین ETF دولتی مربوط به ۵ بانک و بیمه با سقف خرید ۲ میلیون تومان برای هر کد معاملاتی، دومین ETF دولتی شامل ۴ پالایشگاه اصفهان، بندرعباس، تهران و تبریز در حالی طبق مصوبه هیات دولت روانه میز فروش می ‌شود که سقف خرید واحدهای آن از ۲ به ۵ میلیون تومان افزایش یافته است و متقاضیان می ‌توانند با استفاده از کد ملی و از طریق درگاه‌ های اینترنتی حدود ۱۵ بانک و تمام شرکت ‌های کارگزاری اقدام به ثبت سفارش کنند.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا