علت بازداشت رییس اجرائیات شهرداری کرمانشاه چه بود؟ + جزئیات مرگ آسیه پناهی

در این مطلب از جدولیاب، توضیحاتی درباره علت بازداشت رییس و قائم مقام اجرائیات شهرداری کرمانشاه و همچنین جزئیات مرگ آسیه پناهی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. پرویز توسلی زاده ، رییس کل دادگستری استان کرمانشاه از بازداشت رییس و قائم مقام اجرائیات شهرداری کرمانشاه در پی مرگ آسیه پناهی ، زن کپرنشین خبر داد!

جزئیات مرگ آسیه پناهی

پرویز توسلی زاده ، رییس کل دادگستری استان کرمانشاه روز شنبه ۱۰ خرداد ماه سال ۱۳۹۹ شمسی، در حاشیه بازدید از محل خانه تخریب شده آسیه پناهی ، زن کپرنشین گفت:

دستگاه قضایی خواستار برخورد با عواملی است که ممکن است نقض قانون کرده و این کار باعث مرگ خانم پناهی شده باشد.

پرویز توسلی زاده با بیان اینکه این حادثه دو بُعد دارد، اظهار داشت:

نخست اینکه آیا رابطه ‌ای بین اقدام نیروهای اجراییات و مرگ خانم پناهی وجود دارد یا خیر؟ که در این باره باید پزشکی قانونی اعلام نظر کند و بی شک بدون اغماض، با جدیت و رعایت قانون و شرع و بدون هیچ کوتاهی موضوع را پیگیری می‌ کنیم.

موضوع دیگر این است که آیا عوامل اجراییات مرتکب تخلف قانونی شده اند یا خیر که طبق اعلام شهردار منطقه، زمین این محوطه اوقافی بوده و هرگونه تصرف بدون اجازه اداره اوقاف غیرقانونی است؛ همچنین محل ساخت خانه خانم پناهی در حریم فضای سبز و برق فشار قوی بوده است.

اکنون سوال این است که آیا ماموران شهرداری می ‌توانستند بهتر از این عمل کنند که اقدام آنان به نتیجه فعلی نرسد؛ در این باره هم دادسرای مرکز استان با جدیت در حال پیگیری است و بدون هیچ اغماضی با عوامل ناقض قانون برخورد می کند. به موجب ماده ۲۱۷ قانونی آیین دادرسی کیفری رئیس و قائم مقام اجرائیات شهرداری بازداشت شده اند و نیز مشمول صدور قرار نظارت قضائی مربوط به ماده ۲۴۷ قانون آیین دادرسی کیفری شده اند.

دکتر عباس مسجدی آرانی ، رییس سازمان پزشکی قانونی درباره پرونده آسیه پناهی که در جریان تخریب آلونک خود توسط ماموران اجراییات شهرداری فوت کرد، گفت:

یکی از دلایل سفر به استان کرمانشاه بررسی آخرین وضعیت رسیدگی به این پرونده است که با تلاش همکاران پزشکی قانونی استان کرمانشاه بر اساس آخرین استانداردهای علمی ۷۰ درصد کار بررسی انجام شده است. تنها بخش آزمایشات آسیب شناسی و سم شناسی باقی مانده است که نیازمند گذشت زمان است و به نظر می رسد تا حدود یک ماه آینده نتیجه کار مشخص شود. تمام تلاش ما این است که با توجه به تاکید قوه قضایی مُر قانون و عدالت در این پرونده رعایت شود.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا