علت دستگیری محمد سعیدی عضو تیم سابق مذاکره ‌کننده هسته ای چه بود؟ + بیوگرافی و اینستاگرام

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره علت دستگیری محمد سعیدی عضو تیم سابق مذاکره ‌کننده هسته ای خواهیم داشت! با ما همراه باشید. یک منبع آگاه قضایی، خبر دستگیری محمد سعیدی ، عضو تیم سابق مذاکره ‌کننده هسته ای را به اتهام فساد مالی تایید کرد! لازم به بیان است دستگیری وی هیچ ارتباطی به موضوع هسته ای ندارد و نام وی از مدت ها پیش در شبکه فساد در شرکت کشتیرانی مطرح بوده است.

علت دستگیری محمد سعیدی

این مقام آگاه قضایی گفت: ” پرونده کشتیرانی جزو پرونده های مشهور دستگاه قضایی است. “

محمد سعیدی ، معاون سابق برنامه ‌ریزی، بین‌ الملل و امور مجلس شورای اسلامی سازمان انرژی اتمی ایراناز ابتدای شروع پرونده هسته ‌ای، به مدت ۵ سال عضو ثابت تیم مذاکره‌ کننده هسته ‌ای ایران بوده‌ است. وی از سال ۱۳۹۴ شمسی تا مرداد ماه سال ۱۳۹۸ شمسی ، ریاست هیئت مدیره و مدیرعاملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را عهده‌ دار بود. محمد سعیدی ، دوم شهریور ماه سال ۱۳۹۴ شمسی با حکمی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت وقت، به عنوان مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران منصوب شده بود.

آبان ماه سال ۱۳۹۸ شمسی ، وی به اتهام دریافت رشوه ۴۴ میلیارد تومانی بازداشت شد!

محمد سعیدی متولد سال ۱۳۴۰ شمسی در اراک، در جوانی عضو کمیته انقلاب اسلامی بود و با تشکیل وزارت اطلاعات در سال ۱۳۶۳ شمسی به این نهاد پیوست. او که در زمان حضور در وزارت اطلاعات، روابط نزدیکی با غلامرضا آقازاده ، وزیر نفت دولت هاشمی (از ۱۳۶۴ شمسی تا ۱۳۷۶ شمسی) پیدا کرد، با شروع دولت اصلاحات و رفتن غلامرضا آقازاده از وزارت نفت به راس سازمان انرژی اتمی، به همراه غلامرضا آقازاده به این سازمان پیوست. محمد سعیدی در تشکیلات تحت ریاست غلامرضا آقازاده تا حد قائم مقامی سازمان بالا رفت و از همان‌ جا وارد تیم مذاکرات هسته ای  شد. محمد سعیدی از ابتدای شروع مساله هسته ‌ای ایران در اوایل دهه ۸۰ شمسی و زمانی که حسن روحانی دبیر شورایعالی امنیت ملی و مذاکره‌ کننده ارشد ایران بود، عضو تیم مذاکره کننده ایران شد.

با شروع به کار دولت نهم و جایگزینی علی لاریجانی به جای حسن روحانی به عنوان دبیر شورایعالی امنیت ملی (که دوره لاریجانی از مرداد ۱۳۸۴ شمسی تا مهر ۱۳۸۶ شمسی به طول انجامید) سعیدی در کنار جواد وعیدی، سید علی حسینی تاش، محمدمهدی آخوندزاده، سید عباس عراقچی، کاظم غریب آبادی، عضو تیم مذاکرات هسته ‌ای در دو سال نخست دولت محمود احمدی ‌نژاد بود. بعد از رفتن لاریجانی از شورای عالی امنیت ملی، محمد سعیدی دوباره به سازمان انرژی اتمی تحت ریاست غلامرضا آقازاده رفت و به عنوان به ‌عنوان معاون برنامه ‌ریزی، بین ‌الملل و امور مجلس شورای اسلامی این سازمان مشغول به کار  شد.

علت دستگیری محمد سعیدی

در تیر ماه ۱۳۸۸ شمسی ، بعد از استعفای غلامرضا آقازاده (که از افراد نزدیک حلقه هاشمی محسوب می شد) که در فضای فتنه بعد از انتخابات ریاست جمهوری صورت گرفت، نام محمد سعیدی هم در کنار علی ‌اکبر صالحی به عنوان گزینه ریاست سازمان مطرح بود که در نهایت صالحی از سوی محمود احمدی ‌نژاد به این سمت منصوب شد. با رفتن غلامرضا آقازاده ، دیری نپایید که محمد سعیدی هم در نهایت در ۲۴ آذر ماه سال ۱۳۸۸ شمسی از سازمان انرژی اتمی استعفاء کرد.

محمد سعیدی در دولت حسن روحانی به عنوان معاون بین ‌الملل شرکت سرمایه ‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) ، یکی از بزرگ ‌ترین هلدینگ ‌های اقتصادی کشور انتخاب شد. گفته می شود روابط نزدیک محمد سعیدی با علی ربیعی که در وزارت اطلاعات ایجاد  شد، از عوامل حضور او در  شستا در زمان سکانداری علی ربیعی در وزارت کار شد…

در ۲ تیر ماه سال ۱۳۹۴ شمسی، رسانه ‌ها خبر دادند که طی حکمی از سوی سید تقی نوربخش ، مدیرعامل وقت سازمان تامین اجتماعی، اعضای جدید هیات مدیره شرکت سرمایه‌ گذاری تامین اجتماعی (شستا) انتخاب شدند. طبق این گزارش‌ها، آقایان مجتبی انصاری، عصاری، محمد سعیدی، رضا راعی، علی ظفرزاده، مرتضی لطفی و سیدمحمدرضا آیت ‌اللهی به عنوان اعضای جدید هیات مدیره انتخاب شدند. این هیات مدیره، محمد سعیدی را به عنوان سرپرست شستا برگزید و سعیدی تا ۳۱ مرداد ماه و انتخاب مدیرعامل در این مسئولیت بود.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا