علت فوت جگدیپ کمدین کهنه کار بالیوود چه بود؟

جدولیاب، ترجمه: سمیرا فیض آبادی: سال ۲۰۲۰ برای سینمای هند به هیچ عنوان سال خوبی نبوده است و روی آرامش به خود ندیده است. امسال صنعت سینمای هند چهره‌های برجسته و قابلی را از دست داد. چیزی از مرگ ریشی کاپور, عرفان خان، ساروج خان و سوشانت سینگ راجپوت نمیگذرد و حالا امروز سینمای هند عزادار فوت یک بازیگر پیشکوست دیگر به نام جگذیپ است.  بازیگر کهنه کار بالیوود، جگدیپ علاوه بر اینکه بازیگر قابلی بود، به خاطر استایل خاصی که داشت معروف بود.

او طی دوران حرفه‌ای‌اش در بیش از ۴۰۰ اثر سینمایی کار کرد اما بازی به یاد ماندنی او در فیلم نوستالژیک «شعله»، در نقش سورما بوپالی تا به امروز پررنگ از هر نقش دیگری از این بازیگر کهنه کار در اذهان باقی مانده است. در فیلم «انداز آپنا آپنا» هم نقش پدر سلمان خان را بازی کرده بود. عمدتا او را با نقش‌های کمدی به خاطر می‌آوریم چراکه در بیشتر فیلم‌هایی که بازی کرده در نقش کمدی ظاهر شده بود. او ۲۲ مارس سال ۱۹۳۹ میلادی به دنیا آمد. نام اصلی او سید اشتیاق احمد جفری بود که با نام هنری جگدیپ معروف شد.

جگدیپ چهارشنبه برابر با ۸ جولای در سن ۸۱  سالگی در خانه‌اش واقع در  بندرا به علت کهولت سن از دنیا رفت. او دو پسر دارد؛ جاوید جفری که بازیگر شناخته شده‌ای است و نوید جفری که کارگردان است. میزان جفری بازیگر جوان و تازه کار بالیوود هم نوه او (پسر جاوید جفری) است. آنیل کاپور که در فیلم‌های متعددی با او همکاری کرده بود از او به عنوان یکی از بهترین بازیگران سینمای هند یاد کرد.  

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا