علت فوت دیگو مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتین چه بود؟ + محل خاکسپاری دیگو مارادونا

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره علت فوت دیگو آرماندو مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتین و بهترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان خواهیم داشت! با ما همراه باشید. دیگو آرماندو مارادونا اسطوره آرژانتین و یکی از برترین بازیکنان تاریخ فوتبال به دلیل حمله قلبی در سن ۶۰ سالگی درگذشت.

دیگو آرماندو مارادونا ۶۰ ساله چندی قبل به علت عارضه ای در بیمارستان بستری شده بود و تحت عمل جراحی قرار گرفته بود؛ اما به نظر می رسید حال این ستاره بزرگ بهبود یافته است و او چند روز قبل از بیمارستان مرخص شد. اما امروز او در خانه دچار ایست قلبی شده است و در نهایت جان خود را از دست داده است. وی که چندی قبل ۶۰ ساله شده بود، در بوینس آیرس و در خانه خود در حال استراحت و طی کردن دوران نقاهت بود که دچار این مشکل شده و تلاش پزشکان برای احیای او اثربخش نبوده است.

مارادونا در رده ملی ۹۱ بار برای تیم ملی آرژانتین به میدان رفت و ۳۴ بار گلزنی کرد! او در چهار جام جهانی فوتبال شرکت داشت. مارادونا در یک‌چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک هر دو گل پیروزی آرژانتین را در برابر انگلستان که از مدعیان قهرمانی بود، وارد دروازه کرد (۲–۱)، تا آرژانتین در نیمه نهایی و فینال نیز با کارکرد درخشان او برابر بلژیک و آلمان غربی به پیروزی رسیده و قهرمان شود. گل اول مارادونا در این دیدار که توپ را زیرکانه با دست وارد دروازه کرد، به گل دست خدا معروف شد! او ۶۰ متر را با دریبل زدن چهار بازیکن انگلیس و دروازه‌ بان این تیم پیمود و گل دوم تیم خود را هم به ثمر رساند که بسیاری آن را بهترین گل تاریخ فوتبال می ‌دانند!

سال ۲۰۰۲ میلادی در نظرسنجی فیفا این گل به عنوان گل قرن فوتبال برگزیده شد.

اما دفتر ریاست جمهوری آرژانتین در پیامی اعلام کرد که دیگو مارادونا ، اسطوره فوتبال دنیا در کاخ ریاست جمهوری این کشور دفن خواهد شد.

همچنین رئیس فیفا نیز در پیامی نوشت:

” مارادونا رفت اما برای همیشه در قلب های ما خواهد ماند.”

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا