علت فوت سید مرتضی طباطبایی دایی سید حسن خمینی چه بود؟

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره علت فوت سید مرتضی طباطبایی دایی سید حسن خمینی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. سید مرتضی طباطبایی ، فرزند مرحوم آیت الله العظمی سلطانی طباطبایی ، برادر همسر مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج سید احمد خمینی و خواهرزاده امام موسی صدر پس از طی دوره ای بیماری صبح امروز چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ شمسی (در اولین روز ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۰ شمسی) دار فانی را وداع گفت.

مرتضی طباطبایی همسر خانم فرشته اعرابی ، نوه امام خمینی (ره) بود.

سید مرتضی طباطبایی متولد ۱۳۲۹ شمسی در شهر قم بود و در بحبوحه مبارزات مردم ایران علیه رژیم پهلوی به دلیل خطر دستگیری از سوی نیروهای ساواک در سال ۱۳۵۴ شمسی از کشور خارج و به لبنان مهاجرت کرد. وی در لبنان به دلیل آشنایی با مصطفی چمران و سازمان اَمَل و نیز روحانیون مبارز خارج از ایران در سوریه، لبنان و عراق به فعالیت سیاسی علیه رژیم مشغول شد. پس از پیروزی انقلاب وی به همراه دیگر مبارزان به کشور بازگشت.

مرحوم سید مرتضی طباطبایی که در دهه های گذشته مدتی شهردار تهران بود (بین سال ‌های ۱۳۶۶ الی ۱۳۶۸ به مدت ۱۶ ماه)، در سال ۱۳۵۹ شمسی نیز با حکم مرحوم آیت الله مهدوی کنی ابتدا به عنوان فرماندار مشهد و سپس قائم ‌مقام وزیر کشور در انجمن شهر تهران ایفای مسئولیت کرد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا