علی لندی نوجوان فداکار ایذه ای که بود ؟

علی لندی نوجوان فداکار ایذه ای که با سن کمش در حادثه آتش سوزی باعث نجات دو پیرزن شد جان خود را از دست داد ، کمی با زندگی او آشنا خواهیم شد .علی لندی نوجوان فداکار ایذه ای

بیوگرافی علی لندی

علی لندی نوجوان ۱۵ ساله اهل ایذه استان خوزستان که روز گذشته فداکاری او باعث شد بسیاری از رسانه های کشورمان از او تقدیر به عمل آورند.

ماجرای فداکاری

این نوجوان ۱۵ ساله صدای انفجار یک خانه را می‌شنود از خانه بیرون می‌آید و متوجه می‌شود که یک پیرزن و پیرمرد به دلیل انفجار پیک نیک در خانه شان دچار آتش سوزی شده و برای نجات آنها وارد خانه میشود

علی لندی نوجوان ۱۵ ساله وارد خانه شد تا پیرزن را نجات بدهد ما متاسفانه خودش دچار آتش سوزی شدید شد.

بعد از انتقال به بیمارستان اهواز به دلیل سوختگی شدید که ۹۱ درصد سوختگی دچار شده بود.

علی لندی نوجوان فداکار ایذه ای
علی لندی نوجوان فداکار ایذه ای

عموی علی می‌گوید که او دچار ۹۱ درصد سوختگی شده اما با این حال میگوید که اگر شخص دیگری به جای من بود همین کار را می‌کرد و اگر دوباره چه اتفاقی بیفتد باز هم همین کار را انجام خواهم داد. این نوجوان ۱۵ ساله و ایثار را به همه ما آموخت.

علی لندی که برای نجات جان مادر و خواهر یک شهید به دل آتش زده بود جان خود را از دست داد.

قبل از علی هم مادر شهید به دلیل شدت سوختگی جان سپرد. علی آرزو داشت به سفر کربلا برود و حالا در آستانه اربعین حسینی به دیار باقی شتافت.

علی لندی در حادثه آتش سوزی جان خود را از دست داد.علی لندی برای نجات جان دو زن به دل آتش زد.

دو زن که علی لندی برای نجات آنها به دل آتش زد مادر و خواهر یک شهید بودند. قبل از فوت علی لندی، مادر شهید که علی لندی اقدام به نجات او کرده بود فوت کرد.

آرزو داشت داشت حسینی باشد تا بتواند مسافر کربلا شود. علی خیلی خوب می دانست که کربلایی بودن ،به رفتن نیست؛ به شدن است.

برای همین هم بود که برای نجات جان مادر پیر و خواهر یک شهید به دل آتش زد.

اما نه عمر علی به این دنیای فانی بود و نه عمر مادر شهید.

هر دو در آستانه اربعین حسینی، به ابدیت پیوند خوردند.

ناگفته هایی از زندگی علی لندی پسر فداکار ایذه ای / فقط خواهر شهید زنده ماند

ابراهیم عزیزی که در ۲۸ اسفند ۱۳۵۹ به شهادت رسید.

ناگفته هایی از زندگی علی لندی پسر فداکار ایذه ای / فقط خواهر شهید زنده ماند

علی لندی جان مادر و خواهر یک شهید را نجات داد

۱۸ شهریور بود که فریاد‌های مادر ۸۵ ساله و خواهر شهید ابراهیم عزیزی، علی لندی را متوجه وقوع آتش سوزی در خانه آن‌ها کرد.

علی که آن روز مهمان خانه خاله اش در شهر ایذه بود، وقتی هنگام گذر از کوچه متوجه حادثه شد، بی درنگ برای کمک به مادر و دختر به خانه آنها رفت.

یک گاز پیک نیکی شعله ور شده بود و علی آن را برداشت و از مادر و دختر دور کرد اما ناگهان با شعله های آتش تمام بدن علی گر گرفت.

عموی علی لندی گفت:«حادثه آتش سوزی در نزدیکی هلال احمر ایذه و در خانه همسایه دیوار به دیوار اتفاق افتاده بود. آن روز قبل از اینکه ماموران آتش نشانی از راه برسند علی برای کمک به مادر و دختر به خانه آنها رفته بود. یکی از همسایه ها یک پتو برای خاموش کردن آتش آورده بود که آن را هم به یکی از خانم ها داده بود.»

ایوب لندی در ادامه گفت: «مادر و دختری که علی اقدام به نجات آنها کرد،مادر و خواهر شهید ابراهیم عزیزی بودند. مادر ۸۵ ساله شهید حدود سه روز بعد از حادثه به دلیل شدت سوختگی جان خود را از دست داد.اما خواهر شهید بهبود پیدا کرد و مرخص شد.»

علی آرزو داشت به کربلا برود

وصف فداکاری علی از همان روزهای اول بعد از حادثه خبرساز شد. دست های کسانی که خبر را می خواندند برای طلب سلامتی علی لندی به سوی درگاه خدا بلند شده بود.

وزیر کشور به این خبر واکنش نشان داد و نماینده وولی فقیه استان و عده ای دیگر از مسئولین به عیادت علی لندی رفتند.

عموی علی در مورد روزهایی که علی در بستر بیماری بود گفت:«وقتی آقای موسوی نماینده ولی فقیه به عیادت علی آمد، از او پرسید چه آرزویی داری و علی گفت آرزو دارم به کربلا بروم. علی همیشه دلش می خواست روزی مسافر کربلا شود.چند بار که من و برادرانم به کربلا رفته بودیم به ما می گفت که یک بار او را هم همراه خودمان ببریم. من به او می گفتم باید حسینی شوی تا بتوانی با ما بیایی.بعد از حادثه وقتی در بستر بیماری بود به من گفت حالا دیگر حسینی شده ام؟»

نزدیک اربعین است و کاروان زائران امام حسین راهی زیارت هستند. درست در همین روزهاست که روح علی هم به خاطر فداکاری اش آسمانی شد و خانواه او از اینکه او نتوانست امام حسین را زیارت کند و به آرزویش نرسید دل سوخته هستند.

عموی علی در اخر گفت:«علی ورزشکار بود.کشتی می گرفت و رزمی کار می کرد.او پسر خیلی شجاعی بود.»

خانواده

علی لندی یک برادر ۱۷ ساله و خواهر ۸ ساله نیز دارد پدر و مادر او میگوید که پسرم برای نجات همسایه دست به فداکاری زد او توانست که چند نفر را از ساختمان بیرون بیاورد پسر من یک قهرمان است که تقدیرش اینگونه بوده است

پدر علی کارمند اداره اصناف است که چند روزی به دلیل بستری شدن پسرش در بیمارستان هزینه های زیادی را تقبل کرده و حالا در شبکه‌های اجتماعی پویشی به راه افتاده و کاربران از مسئولان می‌خواهند که به پدر علی لندی کمک مالی شود

با ۹۱ درصد سوختگی ابتدا به بیمارستان سوانح سوختگی طالقانی اهواز و پس از آن به بیمارستان سوانح سوختگی حضرت امام موسی کاظم اصفهان اعزام شد که متاسفانه تا کنون در بخش بستری و در انتظار تخت خالی ای سی یو می باشد. اقدام علی پانزده ساله برای نجات دو زن گرفتار در آتش علاوه بر اینکه اوج شجاعت، جسارت و غیرت نوجوانی بزرگ زاد را نشان می دهد، می تواند داستانی باشد برای نسل جوان جامعه ما و نیز تلنگری به جامعه که چگونه می توان مرد بود.

سرپرست آموزش و پرورش: علی لندی نمونه شایسته دهه هشتادی‌ها است

سرپرست وزارت آموزش و پرورش به مناسبت درگذشت علی لندی دانش‌آموز فداکار اهل ایذه با صدور پیام تسلیتی گفت:‌ حقیقتا او نمونه و الگوی شایسته دهه هشتادی‌های ایران اسلامی است.

به گزارش روز جمعه وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی در پیام خود آورده است: شجاعت و فداکاری فهمیده های دانش آموز همچنان ادامه دارد. دانش آموز قهرمان ‌و جوانمرد مرحوم «علی لندی» دعوت حق را لبیک گفت و درس شجاعت، جوانمردی و از خودگذشتگی اش را تا همیشه ماندگار گذاشت.

وی اضافه کرد: به روح بلند و پاک این دانش آموز فقید که مخلصانه چون فرشته ای آسمانی بال هایش را برای نجات انسان‌ها گشوده بود، درود می فرستم. حقیقتا او نمونه و الگوی شایسته دهه هشتادی های ایران اسلامی است؛ آموزش و پرورش نیز به سهم و وظیفه خود در تعمیق و تبسیط این باورها و رفتارهای سلحشورانه عمل خواهد کرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در این پیام آورده است: در آستانه اربعین حسینی سرور و سالار شهیدان، رضوان الهی را برای این بزرگ مرد کوچک مسئلت می کنم و صبر و اجر و سلامتی برای خانواده ارجمندش به ویژه والدین محترم، معلمان و هم سالانش خواهانم.

علی لندی ۲ هفته پیش برای نجات ۲ نفر از همسایگان خود که گرفتار آتش‌سوزی شدیدی شده بودند، وارد عمل شده و جان هر دو زن را نجات داد، اما خود دچار سوختگی شدید شد و در نهایت ساعت ۱۲ شب گذشته پس از چند روز مداوا در اهواز و اصفهان، جان به جان آفرین تسلیم کرد.

معاون اول رییس جمهور نیز در پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت شهادت گونه علی لندی نوجوان ۱۵ساله ایذه ای، تصریح کرد: هر چند آسمانی شدن این نوجوان عزیز اندوهبار و غم انگیز است و مرگ او مردم ایران را متاثر نمود اما اقدام ایثارگرانه وی الگو و سرمشقی ماندگار برای همه نوع دوستان و کسانی است که در جهت گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی تلاش می کنند.

دانش آموز ایذه‌ای نشان داد دانش آموخته مکتب ایثار و از خودگذشتگی است

حجت الاسلام والمسلمینسیدابراهیم رئیسی امروز شنبه  در آیین آغاز سال تحصیلی جدید برای ۱۶ میلیون دانش‌آموز در جمع دانش‌آموزان، و کادر تعلیم و تربیت مدرسه شهید فولادفر صالح‌آباد شهر ری با گرامیداشت یاد دانش آموزی که با مسئولیت پذیری و خطر کردن جان دو نفر را نجات داد و جان خود رابه خطر انداخت گفت: آقای علی لندی دانش آموز ایذه ای نشان داد دانش آموخته مکتب دفاع مقدس، از خود گذشتگی و ایثار است امیدوارم روحش با روح شهید فهمیده و همه معلمان دانش آموزان شهید محشور شود.

متن کامل پیام دکتر مخبر به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
خبر تلخ و ناگوار درگذشت شهادت گونه آقای علی لندی نوجوان ١۵ ساله ایذه ای که با وجود سن کم از جان خود گذشت و جان دو زن گرفتار در آتش را نجات داد و برگ زرین دیگری بر فداکاری های فرزندان و قهرمانان این مرز بوم قهرمان پرور افزود، موجب تاثر و تالم فراوان گردید.
هر چند آسمانی شدن این نوجوان عزیز اندوهبار و غم انگیز است و مرگ او مردم ایران را متاثر نمود اما اقدام ایثارگرانه وی الگو و سرمشقی ماندگار برای همه نوع دوستان و کسانی است که در جهت گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی تلاش می کنند.
مصیبت فقدان این نوجوان غیور را به ملت ایران بخصوص مردم شریف شهرستان ایذه، دوستان، اقوام و بستگان به ویژه خانواده گرامی آن فقید سعید صمیمانه تسلیت می گویم و از خداوند بزرگ برای ایشان رحمت و رضوان واسعه الهی و برای بازماندگان محترم صبر و اجر مسالت میکنم.
محمد مخبر
معاون اول رییس جمهور

گفتنی است، معاون اول رییس جمهور همچنین در تماس تلفنی با داوود لندی پدر این نوجوان قهرمان مراتب تسلیت و همدردی خود و اعضای دولت را به خانواده وی ابراز داشت.

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم⁣

⁣انالله و انا الیه راجعون⁣

⁣عروج آسمانی نوجوان فداکار و قهرمان ایذه‌ای علی لندی موجب تاسف و تاثر گردید.⁣

⁣اقدام این نوجوان با غیرت و رشید ۱۵ ساله که برای نجات دو بانوی گرفتار در حادثه آتش‌سوزی جان خویش را شجاعانه نثار کرد بار دیگر در آستانه گرامیداشت هفته دفاع مقدس و روز آتش‌نشان  جلوه‌های ایثار و از جان گذشتگی ملت سلحشور ایران را در یادها زنده کرد.⁣

⁣اینجانب ضمن عرض تسلیت عروج دلاورانه این نوجوان قهرمان به مردم شریف استان خوزستان و شهرستان ایذه، خانواده داغدار و گرانقدرش و سایر وابستگان، برای روح پاکش علو درجات و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.⁣

پیام تسلیت قالیباف درپی پرواز ابدی علی لندی

وزیر بهداشت درگذشت علی لندی را تسلیت گفت

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت:

ضایعه ناگوار درگذشت شهادت گونه نوجوان فداکار«علی لندی» که با ایثار جان خویش دو بانوی گرفتار در آتش سوزی را نجات داد، موجب تاسف و تالم خاطر اینجانب شد.

این جانفشانی نشان داد که هنوز نوجوانان این مرز و بوم با تأسی از شهدای دوران دفاع مقدس جان خویش را در طبق اخلاص قرار داده و روحیه ایثارگری در کشور ما همیشه زنده است.

درگذشت این نوجوان فداکار را به مردم همیشه سرافراز خوزستان و شهرستان ایذه به ویژه خانواده محترم این عزیز ایثارگر، صمیمانه تسلیت عرض کرده و از درگاه خداوند متعال برای این مرحوم رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

وزیر بهداشت همچنین دستور داد طی تماس با رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، موضوع را بررسی و تمامی هزینه این نوجوان فداکار تقبل و رییس دانشگاه علوم پزشکی خوزستان نیز مراتب تسلیت وی را به خانواده این نوجوان فداکار ابلاغ کند.

مسوولان وشهروندان اصفهانی نیز باهمدردی باخانواده داغدارش با حضور در بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان پیکراین نوجوان قهرمان رابه سمت زادگاهش بدرقه کردند.

  • مراسم بدرقه با پیکر علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در اصفهان
  • مراسم بدرقه با پیکر علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در اصفهان
  • مراسم بدرقه با پیکر علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در اصفهان
  • مراسم بدرقه با پیکر علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در اصفهان
  • مراسم بدرقه با پیکر علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در اصفهان
  • مراسم بدرقه با پیکر علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در اصفهان
  • مراسم بدرقه با پیکر علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در اصفهان
  • مراسم بدرقه با پیکر علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در اصفهان
  • مراسم بدرقه با پیکر علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در اصفهان
  • مراسم بدرقه با پیکر علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در اصفهان
  • مراسم بدرقه با پیکر علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در اصفهان
  • مراسم بدرقه با پیکر علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در اصفهان
  • مراسم بدرقه با پیکر علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در اصفهان
  • مراسم بدرقه با پیکر علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در اصفهان
  • مراسم بدرقه با پیکر علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در اصفهان
  • مراسم بدرقه با پیکر علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در اصفهان
  • مراسم بدرقه با پیکر علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در اصفهان
  • مراسم بدرقه با پیکر علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در اصفهان
  • مراسم بدرقه با پیکر علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در اصفهان
  • مراسم بدرقه با پیکر علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در اصفهان
  • مراسم بدرقه با پیکر علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در اصفهان
  • مراسم بدرقه با پیکر علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در اصفهان
  • مراسم بدرقه با پیکر علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در اصفهان
  • مراسم بدرقه با پیکر علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در اصفهان
  • مراسم بدرقه با پیکر علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در اصفهان
  • مراسم بدرقه با پیکر علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در اصفهان
  • مراسم بدرقه با پیکر علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در اصفهان
  • مراسم بدرقه با پیکر علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در اصفهان
  • مراسم بدرقه با پیکر علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در اصفهان
  • مراسم بدرقه با پیکر علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در اصفهان
  • مراسم بدرقه با پیکر علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در اصفهان
  • مراسم بدرقه با پیکر علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در اصفهان
  • مراسم بدرقه با پیکر علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در اصفهان
  • مراسم بدرقه با پیکر علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در اصفهان
  • مراسم بدرقه با پیکر علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در اصفهان
  • مراسم بدرقه با پیکر علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در اصفهان
  • مراسم بدرقه با پیکر علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در اصفهان
  • مراسم بدرقه با پیکر علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در اصفهان
  • مراسم بدرقه با پیکر علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در اصفهان
  • مراسم بدرقه با پیکر علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در اصفهان
  • مراسم بدرقه با پیکر علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در اصفهان
  • مراسم بدرقه با پیکر علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در اصفهان

بیشتر بخوانید :

عکس پروفایل پهلوان ۱۵ ساله ایذه ای علی لندی

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا