علی مبخوت مرد سال فوتبال آسیا در سال ۲۰۲۱ و زننده سریع ترین گل تاریخ کیست؟

توضیحاتی درباره علی مبخوت مرد سال فوتبال آسیا در سال ۲۰۲۱ میلادی در این مطلب خواهیم داشت! با ما همراه باشید. روزنامه الاتحاد امارات به تازگی و در گزارشس خبر داد که عملکرد علی مبخوت ، بازیکن تیم ملی فوتبال امارات متحده عربی مورد توجه کارشناسان کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار گرفته است و با زیر نظر گرفتن این بازیکن توسط AFC، شانس این بازیکن برای تصاحب عنوان بهترین بازیکن سال آُسیا چه در سال ۲۰۲۱ میلادی و چه در سال آینده افزایش یافته است!

لازم به بیان است کارشناسان کنفدراسیون فوتبال آسیا اظهار داشته اند که معیارهای انتخاب و معرفی بهترین بازیکن قاره به دیدارهای بازیکنان با باشگاه هایشان در لیگ قهرمانان آسیا و همچنین تیم های ملی آنها در بازی های قاره ای و بین المللی بستگی دارد!

علی مبخوت با ۱۱ گلی که در دور دوم از مرحله مقدماتی جام جهانی به ثمر رسانده است، شانس نخست عنوان بهترین گلزن آسیا می باشد! بخصوص اینکه مرحله سوم نیز در انتظار او است. همچنین با توجه به بازگشت او با تیم فوتبال الجزیره امارات متحده عربی به رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، منجر به افزایش شانس او برای تصاحب عنوان بهترین بازیکن سال آسیا شده است.

شاید این سوال پیش آید که علی مبخوت کیست؟

علی مبخوت با نام کامل علی احمد مبخوت محسن عمران الهاجری (متولد ۵ اکتبر سال ۱۹۹۰ میلادی در شهر ابوظبی امارت عربی متحده) ، بازیکن فوتبال حرفه‌ ای اماراتی که در باشگاه فوتبال الجزیره امارات متحده عربی و تیم ملی فوتبال امارات متحده عربی بازی می‌ کند، سابقه طولانی در رکوردهای فردی دارد! او با به ثمر رساندن ۷۶ گل در ۹۲ مسابقه برای تیم ملی فوتبال امارات متحده عربی، با رکورد پله اسطوره فوتبال برزیل برابری می نماید و پس از رونالدو، دومین گلزن برتر رده های ملی جهان است که همچنان مشغول فعالیت است! همچنین او موفق شده است از ستاره آرژانتینی لیونل مسی و ستاره لهستانی رابرت لواندوفسکی پیشی گیرد!

علی مبخوت با گلی که در ثانیه ۱۴ وارد دروازه بحرین کرد، نام خود را به عنوان زننده سریع ترین گل تاریخ مسابقات جام ملت های آسیا وارد کتاب رکوردهای گینس کرد! او همچنین با ۳۳ گل زده در فصل ۲۰۱۶ میلادی، رکورددار بیشترین تعداد گل در یک فصل از لیگ امارات متحده عربی است!

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا