عید غدیر یادآور تجدید بیعت با فرزند غدیر

جواد نبوتی

سالگرد غدیر یادآور تجدید بیعت با فرزند غدیر، حضرت مهدی عجل ا… تعالی فرجه الشریف است. عید کمال دین، سال‎روز اتمام نعمت و هنگامه اعلان وصایت و ولایت؛ امیرمؤمنان علی علیه السلام. غدیر پیوند «نبوت» و «امامت» در نقطه اوجی به نام غدیر خم است. این روز گره محکمی است برای رشته دیانت. غدیر، بهای هر چه بهاران، طراوت قطره قطره باران، عطر دل انگیز نعمت ولایت و موهبت هدایت است. غدیر، یک تاریخ است؛ تاریخی که ابتدایش مدینه است، میانش کربلا و انتهایش ظهور.عید غدیر یادآور تجدید بیعت با فرزند غدیر

علمای شیعه همگی غدیر را حدیثی متواتر دانسته اند. مورخی مثل یعقوبی که اولین کتاب تاریخ عمومی را در جهان اسلام نوشته نیز واقعه غدیر را ذکر کرده است. همچنین مورخانی مثل محمدبن جریر طبری، ابن اثیر، سیوطی، شهرستانی، ابونعیم اصفهانی این واقعه را بیان و حتی برخی از آنان کتاب هایی مستقل در باب غدیر تألیف کرده‌اند مثل «الولایه فی طرق حدیث الغدیر» اثر محمد بن جریر طبری.
غدیر در روزی که بوسه بر قدم‌های پیامبر صلی ا… علیه و آله و سلم و علی علیه السلام می‌زد، شاهد بزرگ ترین و عظیم ترین حادثه تاریخ بود، و این گونه بود که غدیر میعادگاه عشق نام گرفت و علی علیه السلام به سوی مسلمین دست بیعت بلند کرد.
و اینک بعد از سالیان دراز و از فرسنگ‌ها فاصله هنوز هم نوایی می‌آید، خوب گوش دهید؛ هنوز هم می‌توان صدای شادی ملائک را شنید. هنوز هم می‌توان ندای جبرئیل بر پیامبر رحمت را که در تمامی گستره آسمان‌ها بلند بود، شنید. هنوز هم نوای مهرانگیز پیامبر صلوات ا… که علی علیه السلام را جانشین خود معرفی می‌کرد، به گوش می‌رسد.
حلول عید ولایت و امامت را که به شکرانه ی تکمیل دین و تتمیم نعمت همگان با عرشیان و فرشیان است، محضر همه شیعیان و دوستداران ولایت تبریک و تهنیت عرض می نماییم.

 

 

بیشتر بخوانید :

حکمت قربانی در عید سعید قربان

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا