طرز نوشتن نامه عاشقانه به شیوه ساده و آسان

جملات برای شروع نامه عاشقانه  شاید به ظاهر امر کار سختی نباشد و به اعتقاد خیلی از مردم هر آنچه که حرف دل هست در نامه می آوریم. اما وقتی دست به قلم می شویم، می بینیم که چندان کار آسانی نیست و باید به کلمات، جملات و عبارات روان و همچنین معنی آن ها آشنایی داشته باشیم تا یک نامه عاشقانه به معشوق کاملا خوب از آب در بیاید.

نامه عاشقانه به معشوق هم مراحل و روش های اصولی در بر دارد که مانند هر نامه ای دیگری باید رعایت شود، اگر بخواهیم با بهترین کیفیت و با رعایت تمام احترام به معشوق تقدیم کنید.

البته در عصر دیجیتال امروز، نوشتن نامه های عاشقانه می تواندکمی عجیب و غریب باشد، اما به واسطه همین عجیب بودن نامه عاشقانه برای معشوق شگفت انگیز می شود.

در ضمن فراموش نکنید که نامه عاشقانه به معشوق در علم روانشناسی برای زوج های جوان می تواند در تحکم رابطه آن ها موثر باشد و توصیه می شود که گاهی برای تسخیر قلب همسرتان از بازی کلمات در نوشتن نامه بهره ببرید، به خاطر اینکه  هم تنوع دارد و هم اینکه در شوق و علاقه همسر شما بسیار موثر است.

خود عمل  نامه عاشقانه برای معشوق یک مبحث جداگانه در علم روانشناسی است که بحث های مفصل دارد.

در این مقاله ای که پیش رو دارید قصد ما هم همین است یعنی با آوردن نکات و قوانین کلی جهت نوشتن نامه عاشقانه به معشوق در آخر سر شما بتوانید یک نامه عاشقانه به معشوق خود بنویسید.در ادامه انواعی از نامه های عاشقانه  را  ارائه می دهیم که البته قبل از آن در مورد شرایطی که این دو معشوق داشته اند اشاره می کنیم و سپس به متن نامه عاشقانه به معشوق می پردازیم.

نامه عاشقانه به معشوق: درد هجران

این گونه نامه عاشقانه به معشوق زمانی نوشته می شوند که فرد مورد نظر که قرار است نامه را بنویسد، قصد عذر خواهی دارد از اینکه او را ترک کرده و پشیمان است. این مدتی که او نبوده درد هجران برایش غیر قابل تحمل است و او را آزار داده است.

او از زمانی می نویسد که  وقتی قصد ترک کردن معشوق را داشته،تصور می کرده که  بعد از مدتی فراموش خواهد کرد. اما در این چند ماه متوجه شده که بیشتر از گذشته معشوق را دوست دارد و حتی یک لحظه هم نمی تواند دوری او را تحمل کند.در انتها نیز با ابراز علاقه و احترامات بیش تر خوستار بازگشت او می شود.

نمونه نامه عاشقانه به معشوق

چشمانم به شدت وجود پر مهر تو را در کنار خود می خواهند، آنقدر دلتنگی قلبم را فشرده که البته تو متوجه این دلتنگی نخواهی بود، این فراق را تنها خودم کشیدم و خودم می دانم که چه ضربت های بر تن و جانم فرود آمد.

چگونه زیبای شگفت انگیز تو را برای همیشه از مقابل چشمانم فراموش کنم، چگونه این امر بر عاشقی چون من ممکن است.

و دیگر کجا اینچنین عشق پاک  و بی ریای تو را را پیدا کنم که این دگر بار پیش نخواهد آمد.مرا بار دگر فرصتی فرما تا بتوانم جبران خطاهای نابخشوده کنم.

با تو هستم همیشه

مسعود

نامه دوم از سری نامه عاشقانه به معشوق

هیچ دختری در ذهن من به اندازه تو در ذهنم اینقدر زیبا ترسیم نشده بود،در این بیاان خشک بدون شکوفه گل رز، بدون خنده تو بدون چهره معصومانه تو برای من همانند زهری است که در یک قدمی مرا چاره ای جز نوشیدن نیست.

آیا خوابم یا بیدارم در یک رویای تاریک پر زحمت تنها باید خودم را به دستان مهربان تو برسانم.

ای سرنوشت من مرا دریاب، با من بمان ، از برزخ رویاهای تاریک نجاتم بده، نگذار حسرت نداشتن  او مرا همانند شمع هجران آب کند.

تقدیم با عشق

سیاوش

نامه عاشقانه به معشوق: نامه سوم

هنوز در رختخوابم، یاری بیرون آمدن از تخت را در وجودم نمی یابم، مرا بی تو هیچ است، امروز و دیروز و فردا را بی تو خواستن خیلی سخت است. دریاب مرا که من بی تو و تو بی من خسته و رنجوریم.

رنجش را، غصه را ، اندوه را اکنون به وقت جوانی نمی خواهم، گر چه سخت است ، زیبا رویی چون  تو را طلب کردن. در آینه نگاهی می کنم اما هیچ چیز نمی بابم، در آسمان نگاه می کنم، باز هم چیزی نمی بینم، در باغچه محبت مادرم نگاه می کنم، حسرت های زنی را می بینم که چون حسرت های تو یک دنیا حرف در دل دارند.

افسوس و پشیمانی مرا بپذیر نگذار بی تو همانند شب تنهایی شمع آب شوم ، دور شوم و دیگر نباشم.مرا تنها آرزوی توست

ای مجبوب زیبای من

سینا

نامه عاشقانه برای مخاطب خاص : نامه چهارم

من و تو دوستان قدیمی و جدایی ناپذیری هستیم که خیلی به هم شبیه هستیم و مثل هم فکرمی کنیم،ما آنقدر یکدیگر را می شناسیم که از فاصله های دور ذهن یکدیگر را می خوانیم.

با گذشت زمان حتی یک لحظه برای من تکراری و خسته کننده نشده ای، آیا اینگونه برای تو هم نیست.

هنوز بهترین زمانی که یکدیگر را ملاقات کردیم یادم نرفته است، که مثل دیگر عاشقان تپش قلبی را تجربه نکردم. من تو را سال ها پیش دیده بودم حتی از الان هم برایم واضح تر و رساتر بودی.

تو هنوز هم برای من جذابی و الهام بخشی تو هنوز تنها کسی هستی که بر من تاثیرگذاری، تنها یک دلیل در این هستی زیبا برای من وجود دارد و آن تویی..

دوستت دارم

مریم

نامه عاشقانه برای مخاطب خاص : افراد مشهور

ناپلئون به ژوزفین

امپراتور فرانسوی ناپلئون بناپارت در حالی که معروف به آدمی بی رحم و جنگجویی شجاع بود، نیمه دیگری هم داشت که بسیار لطیف و شاعرانه بود. او بار های برای همسر خود زمانی که در سفر بود نامه می نوشت و از اینکه باید همسرش را تنها بگذارد سخت می رنجید.

او نامه های زیادی برای ژوزفین نوشت که در دامه به یکی از بهترین نامه های او  اشاره می کنیم شاید که به عنوان یک منبع الهام برای شما باشد که قصد دارید نامه عاشقانه به معشوق خود بنویسید.

از انجایی که این ترک به میل خودم نبود و باید تو را ای عزیز دل ترک می کردم، سخت افسرده ام، اما خوشبختانه روح من در نزدیکی توست و صدای قلب تو را در هر قدمی که می زنم در هر سرزمینی که پا می گذارم  با تمامی وجود حس می کنم.در حافظه ام همه خاطرات خوب و بد را با هم مرور می کنم چه خاطراتی که بر من طعنه زنان بوده ای و چه زمانی که عشق پاک و مهربانت را بر من نثار می کردی.

عشق تو ای نازنین در قلب من تپش می آفریند.وقتی مراقبت ها ودلسوزی هایت را به یاد می آورم مشتاقانه تر سختی ها را بر خود تحمل می کنم تا بار دیگر به تو عشق بورزم، از تو آرامش بگیرم و خودم را برای تو اثبات کنم.

دوستدار تو ناپلئون

فریدها کاهلو به دیگو ریورا

فریدا کاهلو و همسرش دیگو ریوار هنرمند و همکار بودند که بعد ها با وارد شدن به یک رابطه عاشقانه رابطه بین آن ها یک رابطه هیجانی و روحانی عاشقانه به وجود آمد.این رابطه عاشقانه که به ۲۷ سال انجامید و یکی از رابطه های جذاب و عاشقانه به حساب می آمد، و البته تا حدودی هم دیوانه کننده پیش رفت.

فریدا کاهلو به دیگو ریوار نامه های زیبایی می نویسید که در ادامه به یکی از آن ها اشاره می کنیم.

دیگر هیچ چیز به دست من نیست، هیچ چیز به اندازه زبیایی چشم های سبز طلایی تو برای من نیست، تا کنون چشمانی زیبا به این رنگ جادویی ندیده بودم که مرا اینگونه غرق و مسحور و حیران خود کند.

اکنون در شب سیر می کنم، صدای رعد و برق  و خشونت آسمان خواب از چشمان من فروبسته و من با لطافت دستان زیبای تو آرام می گیرم، انگشتان دستان تو پناهگاه امن من است، گاهی دوست دارم همانند کودکی  چابک به ناگاه در دستانی مهربانی چون تو آرام بگیرم .همه شادی من این است که از این همه هجران و دوری روحم  و آرامشم را در کنار تو بیابم.

جورجیا اوکیف به آلفرد استیگلیتز

یکی دیگر از هنرمندانی که در نوشتن نامه عاشقانه به معشوق بسیار موفق عمل کردند، نقاش برجسته جورجیا گرجستان اوکیف بود که به الفرد عکاس مشهور دلباخته بود. او ۵۰۰۰ نامه برای آلفرد نوشت که  ابتدا در نامه هایش از زندگی روزمره خود می نوشت،به گونه ای که کلمات این نقاش در نامه جذابیت بیشتری را از گل ها روی تابلو نقاشی پیدا کردند و بلاخره آلفرد را هم با خود همراه کرد و عاشق و معشوق یکدیگر شدند.

عزیزم..عزیز ترینم جسم من و روح من به سادگی دیوانه خواستن توست، اگر بدانم که فردا نمی آیی و چشمانم به دیدار تو روشن نمی شوند، نمی دانم با این تنهایی درنده چه کار باید کرد که دیگر سر به بالین خود نمی تواند فرود آورد.

چگونه می توانم برای تو صبر کنم وقتی تپش قلبم در وجود تو خفته است. بوسه های عاشقانه خود را از دور نثار تو می کنم،آن ها بی پروا و بی صبرانه منتظر حضور تو هستند.

جورج بوش به باربارا بوش

شاید یکی از جالب ترین نامه های عاشقانه به معشوق نامه جورج بوش رییس جمهور اسبق امریکا به همسرش باربارا بوش باشد.در سال ۱۹۴۲ در بحبوحه جنگ جهانی دوم بود که بوش در نیرو های دریایی مشغول به خدمت شد، در حالی که خارج از مرز های کشور مشغول خدمت بود ابتدا نامه ای به پدر و مادر و سپس نامه ای به بار بارا نوشت و او در نامه ای که جان سالم به در برده است با خوشحالی و خوشبینانه آینده روشنی را پیش بینی می کند که در کنار او و بچه های آینده روزگار خوبی را سپری خواهند کرد. در ادامه بخشی از این نامه را با هم می خوانیم:

این نامه به ظاهر آسان برای شما نوشته شده است، من با جانی تازه و تولدی دوباره و حالی عجیب که نمی توانم آن را به خوبی توصیف کنم، و همچنین نمی توانم تمام آنچه را که بر من گذشته برایت شرح دهم، تنها عاشقانه برای تو می نویسم.

اما می خواهم صریح و آشکار به تو بگویم که عاشقت هستم و دوستت دارم،می خواهم این را در قلب تو هم حس کنم که تو مرا دوست داری. روزی را می بینم که در کنار هم به همره بچه هایمان جشن می گیریم، چقدر خوب می شود که مادر آن بچه ها تو باشی..

 رونالد ریگان به نانسی ریگان

یکی دیگر از سیاستمداران سابق امریکا که نوشته های عاشقانه اش زبانزد بوده و در بسیاری از منابع از آن نام برده شده است، رونالد ریگان رییس جمهور پیشین امریکا است. وی در نامه ای به همسرش نانسی در سال ۱۹۷۲ قبل از سالگرد ۲۰ سالگی ازدواجشان ، عشق خود را با صراحت تمام برای نانسی توصیف می کند و بیان می کند که او هرگز تصور نکرده و نمی خواهد حتی لحظه ای او را ترک کند.

تنها ای عزیز جانم می خواهم بدانی که با گذشت این ۲۰ سال و حتی ۲۰ سال دیگر و یا ۶۰ سال دیگر تو همیشه در قلب و روح من جای داری و من هیچ وقت دوست ندارم تو از قلبم خارج شوی. اکنون خوشحالم که من تنها تو را دوست دارم.

  هنری هشتم به آن بلین

هنری هشتم، پادشاه  ۳۸ ساله انگلستان،عاشق آن بولین بود. او نامه عاشقانه به معشوق خود را در قالب چندین نامه برای او ارسال می کرد که هم اکنون مجموعه ای از این نامه ها موجود می باشد.

با اینکه او یک پادشاه سنگدل و بی رحمی بوده اما روی خوش و قلب مهربانش را برای معشوقه اش” آن” همیشه حفظ می کرده و دست به قلم لطیفی هم داشته است.

در ادامه به یکی از نامه هایش می پردازیم:

در فکرم و سوالم این است که اگر روزی بخواهی قلبت را به کسی بدهی، آن فرد چه کسی خواهد بود. اگر کسی بخواهد قلب تو را تسخیر کند، آن فرد چه کسی خواهد بود که تو او را می پذیری..

بنده حاضر هستم که جانم را برای شما فدا کنم، بگذار این قلب مهربان را من تسخیر کنم، همه افکار و عواطف من نثار شما خواهد شد و من از این که این اتفاق بیفتد کاملا خرسندم.

اکنون بیشترین ترسی که بر من رواست این است که پاسخ این نامه بی ادبانه را چگونه و با چه لحنی خواهی داد و  آیا می توانم درکنار محبوبی چون تو باشم.

در بالا نامه های از افراد معروف  ارائه شد تا اگر قصد نوشتن نامه عاشقانه به معشوق خود را داشتید با خواندن آن ها و گرفتن الهامات مفید بتوانید بهترین نامه عاشقانه به معشوق را بنویسید.

چگونه یک نامه عاشقانه بنویسیم ؟

همه ی ما در زندگی مان حداقل یکبار را عاشق شده ایم.

عشق بزرگترین نعمتی است که خداوند به انسان ها عطا کرده است تا بتوانند کنار یکدیگر در کمال صلح ، صفا و محبت زندگی کنند.

هر موقع که صحبت از عشق به میان می آید ، آدمی یاد خاطرات دوران عاشقی و  بگیر و ببندهای روزگار عاشقی اش می افتد.

عشق در دوره های مختلف شکل های مختلف داشته است.

بعنوان مثال اگر بخواهیم همین حالا از پدر و مادرهایمان بپرسیم که شما چطور عاشق شدید ، مطمئنا نیمی از آنها به شما خواهند گفت که اصلا تا قبل از ازدواجشان همدیگر را ندیده اند و نیمی دیگر نیز خواهند گفت که همدیگر را در فامیل دیده اند و یا نشان کرده ی هم بوده اند و هزاران ماجرایی که دیگر امروز حتی ردی از آنها هم نیست.

اما ما نمی خواهیم راجع به تاریخ عشق در دنیا حرف بزنیم ، بلکه همه ی این ها را گفتیم که به نامه  عاشقانه برسیم.

بله ، نامه عاشقانه .

نامه عاشقانه ، نخستین ابزار ارتباطی عاشقان در تاریخ و علی الخصوص در این چند دهه ی اخیر بوده است.

پس از آنکه دوره ی ازدواج های سنتی تمام شد و پای جوانان به تکنولوژی و دانشگاه ها و اجتماع باز شد ، عاشقی هم شیوه ای دیگر پیدا کرد و بیان آن هم برای خودش ماجراهایی دیگر را به همراه آورد.

در طول این سالها ، به جرئت می توان گفت که روزگار عشق و عاشقی مدام در میان جوانان شکل های گوناگون به خود گرفته است و با رشد تکنولوژی ها و صد البته آزادی های اجتماعی ، هر کدام از جوانان ما و ( صد البته جوان دل های میانسال و کهنسال ما ) نیز به عشق نگاه دیگری پیدا کرده اند.

اما از هر سویی که به قضیه ی عشق نگاه می کنیم ، در می یابیم که نامه عاشقانه در گیر و دار این دنیای ارتباطات ، مدرنیته و این همه وسیله ی هوشمند هیچگاه حذف نگردیده و همچنان استوار جایگاه خود را در دل و جان عاشقان حفظ کرده است.

نامه عاشقانه هنوز هنوزه یکی از در دسترس ترین راه های ارتباطی میان عاشق و معشوق است.

شاید این روزها بسیاری از افراد دیگر نام نامه عاشقانه را نشنیده باشند و یا اینکه اگر به پیش شان از نامه های عاشقانه بگویید ، پوزخندی تحویلتان بدهند و بگویند :

” مگر هنوز هم کسی نامه ی عاشقانه می نویسد؟ “.

در جواب این افراد باید بگوییم که :” بله ، هنوز هم نامه عاشقانه می نویسند و نه تنها از تعداد نامه نویس های عاشقانه  کم نشده است ، بلکه هر روز و هر دهه بر تعداد آن ها افزوده هم می شود.” .

اما به راستی سوال اساسی این است که نامه عاشقانه چه ویژگی دارد که هنوز هنوزه نیز در میان عاشقان رواج دارد و از آن بعنوان یکی از شیرین ترین بخش های عاشقی یاد می شود؟

پاسخ این سوال را ابتدا به امر باید در وجود ” نامه ها ” بررسی کرد و بعد از آن به سراع انواع آن رفت و از عاشقان پرسید که چرا هنوز نامه عاشقانه می نویسند.

نامه نویسی از قدیم الایام در تاریخ ، به عنوان یکی از راه های ارتباطی میان مردم بوده است و از آن استفاده های فراوان می شده است.

آن زمان که هنوز پای تلفن و تلگرام و واتس آپ به خانه های مردم باز نشده بود ، تنها راه ارتباط گرفتن با اشخاص ، اداره جات و سازمان ها نوشتن نامه بود.

  • نامه ویژگی های بسیاری دارد و این ویژگی ها هنوز هنوزه نیز جایگزینی برای آن پیدا نشده است و نامه ها همچنان اصلی ترین ، پر بازده ترین و پرمخاطب ترین شیوه ی ارتباطی بین مردمان است.

امروزه فقط می توان این ادعا را کرد که نامه های کاغذی ، دیگر به شکل سابق موجود نیستند و جای خودشان را به نامه های الکترونیک و ایمیل و نامه های اتوماسیونی داده اند.

اما نامه ها همچنان مانند درختی سترگ ریشه در تاریخ دارند و کاربردهای فراوان آن نیز بر هیچکس پوشیده نیست.

اگر بخواهیم تنها به چند مورد از این کاربردها اشاره کنیم می توانیم این چنین بگوییم

که نامه ها ، فرصت صحبت کردن آن هم بدون هیچ مانع ذهنی را به ما میدهند.

به عنوان مثال  می خواهید از یکی از دوستانتان بابت اشتباهی که کرده اید عذر خواهی کنید اما رویتان نمی شود ، مستقیم به او بگویید و یا اینکه غرورتان اجازه نمی دهد که رو در رو به او چیزی بگوید و این ها همه می تواند در یک نامه و تنها در چند سطر نوشته شود و بیشترین نتیجه را بگذارد.

دیگر ویژگی نامه ها این است که در زمان صرفه جویی می کند.

فکر کنید که اگر همه ی متقاضیان وام ، جلوی بانک صف می کشیدند ، چه زمانی باید صرف آنان می شد تا که به کارهایشان رسیدگی شود. و یا فرض کنید که اگر وزارت خانه ای قصد ابلاغ یک بخش نامه را بصورت شفاهی به همه ی اداره جات زیر مجموعه اش داشت ، چه زمانی طی می شد تا این پیام به گوش همه ی کارمندان برسد و تازه اگر صحیح برسد و چیزی این میان کم و کسر نشود.

ولی امروز تنها به کمک یک نامه همه می توانند در خواست وام دهند و همه ی کارمندان نیز در یک زمان یکسان ، از جدیدترین قوانین وضع شده آگاهی می یابند.

نامه ها ویژگی های زیادی دارند اما بگذارید یکی دیگر از این ویژگی ها را بگوییم و برویم سراغ نوشتن نامه عاشقانه و اینکه ” چگونه یک نامه عاشقانه بنویسیم؟ “.

آخرین ویژگی نامه ها ماندگاری آنان است.

وقتی شما حرفی می زنید نهایتا تا چند روز ذهن مخاطبان شما را به خود مشغول کند. اما در نهایت ، فراموش می شود. ولی وقتی شما یک نامه می نویسید ، این نامه ، قدرتی در خود دارد که برای همیشه ماندگار می ماند. می توان هر وقت و هر ساعت به آن رجوع کرد. می توان هر زمان به بند بند آن رجوع کرد و حرف های آن را یکبار دیگر مرور کرد.

همه ی این ها که گفتیم ، ویژگی های یک نامه بود ، نامه ای که می تواند عاشقانه هم باشد و اگر عاشقانه باشد آنگاه باید دید که ویژگی هایش چند برابر می شود و لطفش تا به کجای قلب جهان را فتح می کند.

نوشتن نامه عاشقانه ، معجزه ی دوران عاشقیه . فکر می کنید چرا این روزها ، کسی آنچنان که باید و شاید عاشق نیست یا چرا کسی مثل قبل کنار عشقش نمیمونه . واسه اینه که حرفای عاشق و معشوق تو شلوغی و هیاهوی اتفاقای روز گم میشه . حرف یه عاشق باید تا اعماق دل یک معشوق بره . باید صداش به گوش اون برسه اما فکر می کنید با این حرف هایی که گاه گاهی توی دانشگاه و توی کافه ها و توی خیابون میزنید ، عشقتون به گوش معشوق میرسه .

یا اینکه اصلا میتونید تاثیر دائم روش بگذارید. یقینا نه . عاشقی و نامه نوشتن برای خودش حساب و کتابی داره که فارغ از دنیای آدم معمولی هاست .

آدمی که عاشقه ، درست مثل یک مجنون از کلمات می گذره و دوست داره جونش رو فدا کنه. ولی ما یه پیشنهاد برات داریم. اگه از شدت عشق ، غم عشق ، خاطرخواهی یک دختر ، یک گوشه نشستی و هر چقدر روی کاغذ می نویسی ، اونی نمیشه که تو دلت میخاد ، بیا در حلقه ی عاشقان تیم مطالعاتی تیموری و از عشاقی که در این جمع هستند بخواه که نامه عاشقانه ات رو بنویسن. مطمئن باش که عشقت اگر به ثمر بشینه ، یک درخت سر سبز در روح تیم مطالعاتی تیموری رشد می کنه .

چرا باید نامه عاشقانه بنویسیم ؟

سوال خوبی است. ما انسان ها همیشه باید برای هر چیزی ، یک ” چرا؟” در ذهنمان داشته باشیم و این خاصیت انسان است.

اما اگر روزی معلم نویسندگی نبودم و تدریس نویسندگی را برعهده نداشتم ، اگر کسی از من این سوال را می پرسید به او می گفتم که : ” شما لطف کن و اول به من بگو که چرا باید عاشق شویم ، تا من بعدش به تو بگویم که چرا باید نامه عاشقانه بنویسیم؟ ” .

راستش را بخواهید هزار و یک دلیل می توان برای نوشتن نامه عاشقانه آورد و آن را تبدیل به یک اتفاق بسیار منطقی کرد ، اما پیش از این که این دلیل ها را برایتان بازگو کنم باید به این نکته اشاره کنم که همانطور که عاشقی یکباره به دل آدم فرو می آید ، نوشتن نامه عاشقانه نیز یکباره به ذهن آدم خطور می کند و دلیلی ندارد جز آنکه

آدمی عاشق می شود و از عاشق هیچ کاری بعید نیست ، حتی نویسنده شدن.

اما بگذارید چندین دلیل برای آن دسته از انسان هایی که نامه عاشقانه را کار مزخرفی می دانند بیاورم که هم مروری باشد بر ارزش نوشتن نامه عاشقانه و هم این که دلیلی باشد بر اینکه نوشتن نامه عاشقانه کاری کاملا منطقی است.

۱) عشق ، یک مقوله ی شخصی است

نامه نوشتن یکی از شخصی ترین راه های ارتباطی است و عشق نیز دقیقا یکی از شخصی ترین مناسبات فردی میان آدم هاست.

بگذارید کمی این قضیه را برایتان باز کنم .همه ی ما در زندگی به عشق فکر کرده ایم . به اینکه چه می شود که آدمی عاشق می شود و به اینکه عشق چیست؟

همه ی ما واژه هایی مانند ” حرمت عشق ” ، ” راز عشق ” و …. را شنیده ایم ، اما اگر بخواهیم همه ی تعاریف عشق را تنها در یک مفهوم خلاصه کنیم باید چنین بگوییم که

هیچ تعریفی برای عشق وجود ندارد و هیچ حریمی نیز نمی توان برای آن تعیین کرد جز آنکه بگوییم عشق یک مفهوم کاملا شخصی است. هنگامی که شما عاشق یک انسان دیگر می شود ، تمام فکر و ذهنتان مشغول او می شود و به طبع شما دیگر از آن خودتان نیستید.

چرا که هر جا که می روید ، به یاد او هستید و او را در کنار خود احساس می کنید ، به هر چه فکر می کنید نهایتا به معشوق شما متصل می شود و هر آرزویی هم که می کنید ، معشوقه ی شما در آن شریک است.

همه ی این ها را اگر کنار هم بگذاریم به نتیجه ای می رسیم که می توانیم بگوییم ، عشق چیزییست میان دو انسان که جز این دو نباید هیچکس از این مقوله آگاهی پیدا کند.

اگر می خواهید عشقتان تنها بین شما و معشوقه ی تان بماند و اگر می خواهید از آنچه که پیش تر به عنوان راز عشق تان یاد کردیم ، کسی چیزی نفهمد ، بهترین نامه عاشقانه به معشوق است.

نامه این فرصت را به شما میدهد که دیواری بلند و در حین حال سترگ از فضای شخصی عشقتان برای خودتان بسازید و در این دیوار دژ و قلعه ای بنا کنید که جز شما و معشوقه ی تان هیچ کس راه ورود به آن را بلد نباشد .

مصالح مورد نیاز برای ساخت این قلعه ، تنها یک چیز است و آن کلماتی است که از عشق شما و معشوقه ی تان به یکدیگر شکل گرفته است.

پس نامه عاشقانه نخستین مزیتی را که برای شما به همراه دارد این است که یک حریم شخصی برای عشق شما فراهم می آورد که شما می توانید در آن به راحتی با معشوقه ی خود معاشقه ی کلامی داشته باشید.

جا دارد که در این جا به کلامی از گفته های هوشنگ ابتهاج اشاره کنم که می گفت  ” دوستت دارم واژه ای نیست که آدمی بخواهد آن را فریاد بزند ، آن را باید درون گوش معشوق گفت ، آن را باید درون قلب او نوشت . “

و چه راهی بهتر از نوشتن یک نامه که پنهان ترین پیام ها را بدون آنکه کسی بشنود به قلب معشوقه ی شما می فرستد و در آنجا بایگانی می شود.

خب راستش ما هم عاشق شدیم ، ما هم میدونیم که یه سری حرفا هست که فقط بین شما و عشقتونه و کسی حق نداره از اون ها مطلع بشه . اما یه چیزی این وسط هست ، اونم اینه که آیا میتونی همش بشینی جلوش و دست و دلت بلرزه و شروع کنی به حرف زدن ؟ تو نیاز به یک راهنما داری برای نوشتن .

یک نیاز که بتونه شخصی ترین حرفات رو بهت برسونه. ما یه سیستم نامه نویسی داریم که تو میتونی به ما سفارش نامه عاشقانه بدی و ما با حفظ حریم و اعتبار تو ، نامه ای برات می نویسیم که اشک از چشمان معشوق و لبخند از لبانش بچینی . همچنین اگر یه سری حرفای شخصی داری که خودت میخای به نامه اضافه کنی ، میتونی به ما بگی که قالب کلی رو برات بنویسیم و بعد یه جاهایی رو اماده می کنیم برات که خودت متنتو خیلی کوتاه و بدون دردسر بزاری تو نامه و بفرستی برای معشوقت.

۲) عشقتان را ماندگار کنید

این روزها دوستت دارم دیگر تبدیل به یکی از سر زبان ترین واژه های موجود در روابط عاشقانه شده است. این روزها همه به هم می گویند دوستت دارم.

این واژه روزی شاید یکی از سنگین ترین واژه هایی بود که عاشقی به معشوق خود می گفت ، اما امروزه دم دستی ترین واژه برای بیان عشق و ابراز احساسات میان همه ی مردم ، واژه ی ” دوستت دارم” شده است.

پس از آن واژه ی ” عاشقتم” نیز دیگر کاربرد خودش را از دست داده است و به جز روابط عاشقانه در جای جای اجتماع از آن استفاده می شود.

اما این ها دلیل خوبی نیست برای آنکه ما نتوانیم عشق خود را به کمک این واژه ها ابراز کنیم.واژه های محبت آمیز ، به دلیل کثرت استفاده در جامعه رنگ احساسی خود را باخته اند و شنیدن ان ها بصورت زبانی نیز تنها چند ثانیه ای احساس خوب و صد البته ارزشمند را در اختیار یک زوج عاشق می گذارد ، اما به راستی چه راهی وجود دارد که آدمی بتواند همین احساسات بسیار کوچک را تبدیل به یک عشق بزرگ کند و آن را در ذهن ماندگار کند؟

اگر نظر مرا می خواهید ، نوشتن.

نوشتن تنها راهی است که یک انسان می تواند از دل آن تمامی اخساساتی که در دل خود دارد را در قلب معشوقه ی خودش ماندگار کند.

این هنر نوشتن است. این جادوی کلمات است. هنگامی که شما قصد به نوشتن یک نامه عاشقانه می کنید و هنگامی که شما تصمیم می گیرید که عشق خود را از طریق یک نامه ابراز کنید .

تمام دریچه های ذهنی شما ، اعم از احساسات ، منطق ، شور ، عشق ، خاطرات و هزار دروازه ی دیگر به روی قلم شما گشوده می شود و شما می توانید از اعماق وجودتان کلماتی را بر روی کاغذ بیاورید که به هیچ وجه نظیر آن به لحاظ احساسی در دنیای مکالمات روزمره و محاوره ای وجود ندارد و بیان آن نیز امکان پذیر نیست.

شاید باورتان نشود ، اما تحقیقاتی میدانی در یکی از ایالت های آمریکا نشان داده است که :

آدم ها با خواندن واژه ی ” دوستت دارم” بیش از شنیدن آن خوشحال می شوند و وقتی این واژه را مطالعه می کنند و آن را می خوانند ، هورمونی در مغز آنان ترشح می شود که احساس اعتماد و صداقت را برای آنان به ارمغان می آورد.

از این رو شما خودتان را بگذارید جای فردی که در حال خواندن نامه ی شماست.

وقتی شما او را زیباترین زن جهان / قوی ترین مرد جهان خطاب کنید و به او بگویید دوستت دارم / عاشقت هستم / برایت می میرم ” چه احساسی در او شکل می گیرد؟

مطمئن باشید که علاوه بر اعتماد ، عشق و صداقت ، او چیزی به نام همدلی را از شما هدیه می گیرد و وقتی شما بتوانید همراه با ساز دل همسرتان و یا هر کس که عاشق او هستید ، آوازی عاشقانه بخوانید ، آنگاه جهان در دست شماست و شما این فرصت را دارید که برای تنها چند ثانیه هم که شده بر جهان خودتان به کمک نیروی عشق فرمانروایی کنید.

نامه نوشتن فقط مهم نیست ، اینکه یه نامه ای رو چطور ماندگارش کنید مهمه  . یکی از خدمات تیم مطالعاتی تیموری که براتون آماده کردیم ، اینه که شما می تونید با استفاده از هم سیستم الکترونیک و هم سیستم کاغذی نامه هایی بنویسید که نظیر ندارن . در واقع ما از کاغذی استفاده می کنیم که از مرغوب ترین های بازار هست و گرافیک بسیار بالایی هم داره . ما از سیستمی برای نوشتن نامه های دیحینال استفاده می کنیم که حتی میتونه صدای شما رو هم پخش کنه.

۳) پل های روحی ، قوی ترین پل های ارتباطی هستند

هنگامی که ما از عشق صحبت می کنیم ، به طور مستقیم از روح آدمی صحبت می کنیم.نامه ها بزرگترین رابط روح انسان ها هستند.

هنگامی که شما یک نامه عاشقانه را نگارش می کنید، بطور مستقیم روح مخاطب خود را هدف قرار میدهید و روح او را تحت سلطه ی عاطفی خود می گیرید.

در دنیای عشق و عاشقی نیز هیچ پلی قوی تر از ارتباطات روحی میان عاشق و معشوق نیست. وقتی شما کلمه ای را بر روی کاغذ می آورید و آن کلمه توسط مخاطب شما که معشوقه ی شماست خوانده می شود ، تارهای روح او به نواختن آهنگی عاشقانه مبتلا می شوند و این زیباترین نعمت عشق است.

یک انسان ، تنها زمانی می تواند رابطه ی عاشقانه ی استواری را تجربه کند که بتواند با روح معشوقه ی خود ارتباط بگیرد.

نامه ها این قدرت را در اختیار انسان قرار میدهند که با کلماتی که هیچگاه نمی میرند و در زمان جاودانه هستند ، رابطه ی ماندگار روحی با معشوقه ی خود برقرار کند.

پس نامه عاشقانه و نوشتن نامه عاشقانه را جدی بگیرید. هنگامی که شما می توانید به راحتی و تنها با نوشتن چند سطر ، یک نامه عاشقانه خلق کنید و با آن مهر تاییدی بر استواری رابطه ی خود و معشوقه ی خود بزنید ، پس چرا این کار را نکنید.

۴) ناگفته ها را به قلم بسپارید

همه ی ما آدم ها در دلمان حرف هایی داریم که گفتن آن ها برایمان سخت است.

حتی اگر مخاطب ما معشوقه ی ما ، یعنی نزدیک ترین فرد زندگی ما نیز باشد نیز ما نمی توانیم آن ر ا به زبان بیاوریم و از گفتن و شرح دادن آن عاجز هستیم.

نامه ها این کمک را به ما می کنند که هر چه که ناگفته در ذهن داریم را بر روی کاغذ جاری کنیم. این قدرت نامه های عاشقانه هستند.

بعضی ها فکر می کنند که نامه عاشقانه تنها گفتن چند سطر عاشقی است و باید در نامه عاشقانه تنها به قربان صدقه معشوق بروند.

اما نه اینطو ر نیست. نامه عاشقانه می توانند در دل خود گله ها و شکایت ها را هم همراه داشته باشند. نامه عاشقانه می توانند خاطرات خوب و بد را شامل شوند. نامه عاشقانه می توانند با خود غر زدن را نیز به همراه داشته باشند.

هیچگاه این فکر را نکنید که نوشتن یک نامه عاشقانه تنها نوشتن واژه ی ” دوست دارم ” هاست.

نامه عاشقانه بطور مشخص ، مینیمالی روحی از زندگی یک زوج عاشق و یا یک عاشق و معشوق است.

بگذارید یکبار هم که شده با خودتان صادق باشید. آیا شما در زندگی خود ، هیچگاه با معشوقه ی تان جر و بحث نکرده اید. آیا هیچگاه با او به مشکلی برنخورده اید؟

همه ی این ها از بدیهیات یک زندگی می باشند. پس هرگز ، خود را در بند باورهای غلط نیاندازید. شما در نامه عاشقانه تنها زندگی خود را به تصویر می کشید اما به شیوه ای متفاوت.

هنگامی که شما می نویسید ، فرصت مرور دارید. حتی برای نوشتن واژه ی ” دوستت دارم ” نیز شما فرصت مرور دارید.

می توانید آن را به هزار شکل ممکن پردازش کنید و بهترین واژه را برای بیان عشقتان پیدا کنید ، چه برسد به اینکه بخواهید خشمی را در دل نامه ای بیان کنید و یا اینکه احساس نامطلوبی را در دل نامه بگنجانید.

نامه فرصتی است که شما می توانید در کمال ادب و احترام ، در کمال آرامش و آسایش آنچه که در دل دارید را از فردی که دوستش دارید ، بخواهید.

خواستن یکی دیگر از ابعاد نامه عاشقانه است.

طبیعی است که در زندگی هر انسانی مطلوب هایی وجود دارد که ممکن است در پی نادیده گرفته شدن آن ها ، احوالات ناخوشایندی بر او غالب شود.

اما نامه این فرصت را به شما می دهدد که تمام نادیده های زندگی ، تمام ناشینده های زندگی و تمام ناگفته های زندگی که در دلتان است را به زبان بیاورید و آن ها را در خواست کنید.

بگذارید مثالی در این باب برایتان بزنم و یک خاطره ی شخصی را برایتان مرور کنم.

مدت ها پیش ، یکی از نزدیکانم با همسر خود به مشکلی برخورد کرد . این مسئله پس از مدت ها بالا گرفت و حتی صحبت از طلاق و جدایی نیز به میان آمد تا اینکه روزی به اتفاق او را در یک مهمانی خانوادگی تنها دیدم و از همسرش سراغ گرفتم.

آن بنده خدا که گویی منتظر بود کسی از او چنین چیزی بپرسد ، بند دلش پاره شد و چشمانش پر از اشک شد و همه ی ماجرا را برایم توضیح داد.

از میان صحبت هایش در یافتم که او مشکلی با همسر خود ندارد و همسر او نیز مشکلی با او ندارد و تنها خلا میان آنان این است که آنان نتوانسته اند به شیوه ای که باید و شاید ، ناگفته های خویش را به هم بگویند و این قضیه درون آنان فاصله ای ایجاد کرده است که کنون کارشان به جدایی انجامیده است.

از او خواستم که همان جا یک کاغذ و خودکار بردارد و هرچه که احساس می کند باید به همسرش بگوید را روی کاغذ بنویسد و اولین نامه عاشقانه خود را بنویسد. او نشست و شاید بیش از نیمی از مهمانی را صرف نوشتن کرد.

وقتی که نوشته هایش تمام شد از او خواستم که در ابتدای نامه تنها همسرش را با یک لفظ شیرین و زیبا خطاب کند و این کاغذها را به دست همسرش برساند.

دیگر خبری از او نشد و مدت ها از او خبر نداشتم تا اینکه روزی در خانه نشسته بودم و چای می نوشیدم که زنگ خانه به صدا در آمد . دیدم که او به همراه همسرش و یک بچه ی کوچک در بغلشان دم در خانه ایستاده اند ، دعوتشان کردم داخل و نشستیم به حرف زدن و برایم تعریف کرد :

” آن روز که شما را دیدم همه ی زندگی من تغییر کرد. آن برگه های کاغذ را به همسرم رساندم و او پس از اینکه آنها را خواند ، در قالب نامه ای دیگر پاسخ هایم را داد . بیش از حدود یک هفته ، ما با هم نامه نگاری می کردیم و نهایتا یک روز که آخرین نامه اش را خواندم ، به او زنگ زدم و گفتم که شام را با هم بیرون باشیم.

ما با هم حرف هایمان را با نامه زدیم . هر چه در دلمان بود را به هم گفتیم و زندگی مان از این رو به آن رو شد. هنوز هنوزه هم اگر به مشکلی بر میخوریم ، سعی می کنیم نامه بنویسیم. و باور کردنی نیست اما زندگی مان به طور کلی تبدیل به یک زندگی آرام و بی دردسر شده است. ” .

ببینید دوستان نامه های عاشقانه  را جدی بگیرد و در قالب نامه های عاشقانه ناگفته های خود را به معشوقه ی خود بگویید. ناگفته های شما به یکدیگر می تواند گره های زندگی شما را باز کند و شما را به سمت یک عاشقانه ی آرام تر و عمیق تر هدایت کند.

یکی از امکاناتی که تیم مطالعاتی تیموری براتون فراهم کرده اینه که شما می تونید خیلی راحت ، بدون هیچ دردسری ، با تیم ما مشاوره کنید و بهترین نامتون رو بنویسید. میدونید که برای یک جلسه  مشاوره نیم ساعته در سطح شهر های بزرگ و کوچک  باید میانگین صد هزار تومان رو پرداخت کنین. در حالی که ما این امکان رو گذاشتیم که شما با قیمتی حدود یک پنجم ، هم مشاوره بگیرید ، هم نامتون رو بنویسیم و هم با خیال راحت امکاناتی رو توی نامه بهتون بدیم که هیچ مردی یا زنی نتونسته اینکارو کنه. نیازی نیست هزینه های سنگین یک کادو و یا چیز دیگه بدید. باور کنید یک نامه میتونه به هم وزن کلماتش ، مثل طلا باشه برای خانم ها و مثل بوسه برای آقایون.

۵) رایگان است

از آخرین باری که برای همسرتان هدیه گرفته اید ، چند وقت می گذرد؟

آیا شما هم هر بار که دلتان می خواهد برای همسرتان نامه ای بگیرید ، به حساب بانکی خود رجوع می کنید و یا ترس از هزینه های بالای یک هدیه دارید؟

چگونه یک پاکت نامه زیبا درست کنیم :

طبیعی است ، هیچکس منکر این نیست که همه ی آدم ها دوست دارند که به معشوقه ی شان ، به کسی که تمام قلب و روحش را در اختیار آنان گذاشته است ، هدیه بدهند ، اما به دلایل مختلف ، از این کار عقب می مانند.

یکبار هزینه ی پرداخت یک هدیه ی خوب را ندارند. یکبار آن قدر مشغله دارند که نمی رسند به همسرشان رجوع کنند و هزاران مسئله ی دیگر که می تواند این میان مطرح شود.

اما ما راهی را پیش روی شما می گذاریم که به کل زندگی شما را متحول می کند. نامه عاشقانه بنویسید. این راه حل ماست.

نامه عاشقانه، هدیه ای رایگان و در عین حال خلاقانه و صد برابر ماندگارتر از دیگر هدیه ها است. امروزه بسیاری از موانع مالی ، زمانی مانع از آن است که انسان ها به یکدیگر عشق بورزند.

از سوی دیگر نیز کمال گرایی در عشق ، باعث شده است که هیچگاه گزینه های ساده و پیش رو را در نظر نگیرند و همیشه به دنبال هدیه های گران قیمت باشند.

اما این مقوله آنچنان که باید و شاید هم کار درستی نیست. از نظر من ، گران ترین هدیه ی دنیا ، هدیه ای است که روح عشقتان را تحت تاثیر بگذارد و برای مدت زمانی طولانی او را شاد و خوشحال کند و نامه نوشتن این قابلیت را دارد.

ما نمی گوییم که دیگر هدیه ها کاربردی ندارند ،بلکه می گوییم گاهی نیز لازم است در هدیه خریدن ، در محبت کردن ، دیدمان را از خرج ها و زمان صرف کردن ها فراتر ببریم و از زاویه ی دیگری به این قضیه نگاه کنیم.

نوشتن یک نامه عاشقانه، هیچ خرجی برای ما ندارد و زمان زیادی هم از ما نمی گیرد. اگر ما تنها یک چای برای خودمان بگذاریم و یک استکان چای بنوشیم ، نامه ی خود را نوشته ایم و تمام کرده ایم.

به همین سرعت و سادگی ، وقتی شما دست به قلم می شوید ، تمام روحتان آماده ی بیان احساسات و ابراز عشق می شود و کمتر از یک ربع تا نیم ساعت شما می توانید یک نامه ی بلندبالای عاشقانه به همسرتان بنویسید و باور کنید که وقتی این نامه را به او می دهید ، هزاران برابر بیشتر از گران قیمت ترین هدیه ها حال او خوب می شود و روحش شاد می شود.

یکبار هم که شده این کار را امتحان کنید. اگر می خواهید تاثیرش را ببیند ، امتحانش مجانی است. یکبار امتحان کنید و از مزایای این کار لذت ببرید.

۶) مشکلات را حل کنید

یکی از مزایای نامه نگاری که در بخش قبل هم برایتان ذکر کردیم ، بیان ناگفته ها و درخواست کردن آنچه که قادر به گفتن آن نبودیم ، است.

اما روی دیگری ماجرای نامه نگاری عاشقانه پرداختن به مشکلات است.

هنگامی که شما در یک زندگی مشترک و یا در یک رابطه ی عاشقانه ی مشترک با فرد دیگری قرار می گیرید ، باید به این نکته توجه داشته باشید که فضای فکری شما و فضای فکری او دارای تفاوت هایی است که این میان باید از سوی هر دو سمت این رابطه ی عاشقانه پذیرفته شود.

اما گاها این پذیرش دیر صورت می گیرد و میان یک زوج و یا میان دو فردی که با همدیگر رابطه ی عاشقانه دارند ، دعوا و جدل پیش می آید.

دلیل بیش از نیمی از این دعوا تنها فاصله ی ایجاد شده در درک مشکل است. و نیمی دیگر از آن نیز موانع ذهنی یکی از طرفین و یا هر دوی آنها در بیان مشکل است.

بعنوان مثال وقتی مشکلی پیش می آید ، مرد با خودش می گوید که : ” من غرور دارم و من نمی توانم از او عذرخواهی کنم و یا با او حرفی بزنم. ”  و در سوی دیگر زن می گوید  : من یک زنم و او بعنوان یک مرد باید ناز مرا بکشد. ” .

کاری به صحیح بودن و یا ناصحیح بودن این باورها نداریم ، اما تنها می توانیم این نکته را تایید کنیم که این دسته از باورها میان عاشقان ما وجود دارد. خب ، باید در چنین شرایطی چه کرد؟

همانطور که بارها وبارها گفته ایم ، نامه نوشتن به ما کمک می کند که فاصله ها میان ما کم شود.

اما حالا می خواهیم دلیل دیگری را نیز بگوییم و آن این است که نامه نوشتن باعث می شود که موانع ذهنی ما در عدم درک فرد مقابل در زندگی مشترک نیز برداشته شود.

هر گاه که شما نامه ای برای عشقتان می نویسید ، با هر کلمه ، شما یک مانع ذهنی را در ذهنتان می شکنید و این کار این فرصت را به شما میدهد که به راحتی ارتباط صحیح تر و عمیق تری از یک رابطه ی عاشقانه را در دست داشته باشید.

برای نامه های عاشقانه می توان تا صبح دلیل آورد و از مزیت های نوشتنش گفت. شاید یکی دیگر از مزیت های نامه عاشقانه این است که ما می توانیم به رشد خودمان در طول نوشتن نامه های عاشقانه دست پیدا کنیم.

هنگامی که شما نامه عاشقانهای می نوسیند و هنگامی که شما کلمات را بر روی کاغذ به پرواز در می آورید ، روح خود را آماده ی درک عشق بزرگتری می کنید.این قاعده ی عاشقی است.

هنگامی که شما عشق را نصیب دیگران کنید و وقتی عشق را به معشوقه ی خود ببخشید ، ظرف وجودی شما نیز برای درک عشق گسترده تر و گسترده تر می شود و این امر باعث می شود که روحیه ی آرام تر و زندگی عاشقانه تری را تجربه کنید.

برای چه کسی نامه عاشقانه بنویسیم؟

شاید سوال عجیبی به نظر بیاید ، اما آیا واقعا نامه عاشقانه، مخاطبی جز همسر و یا شریک زندگی نیز دارد؟ پاسخ ما به این سوال مثبت است.

عشق ، مفهومی نیست که شما تنها به یک نفر اطلاقش کنید. عشق مفهوم گسترده ای دارد.

هر کسی در این جهان می تواند لیاقت عشق را داشته باشد و نامه عاشقانه دریافت کند.

نامه عاشقانه همیشه از دو جهت بررسی می شود :

  • نخست اینکه شما نامه عاشقانه می نویسید ، تا درونتان را پر از مهر کنید و زیبایی های درونیتان را گسترده کنید.
  •  دیگر آنکه شما نامه عاشقانه می نویسید تا که روح و روان فردی که عاشق او هستید را مورد لطف و محبت قرار دهید و او را تحت تاثیر خود قرار دهید.

خب حالا اگر دقت کنید بسیار افرادی را می بینید که لایق دریافت این محبت هستند.

یکی از تفاوت هایی که باید برای نامه عاشقانه و دوستانه بیان کنیم این است که نامه عاشقانه تنها به کسانی تعلق می گیرد که از جان به ما نزدیک تر هستند ، اما نامه ی دوستانه می تواند به افراد یک جامعه ، آشنایان دور و بسیاری از دوستان نیز اختصاص می یابد.

موضوع نامه های عاشقانه شرایطی را برای نویسنده فراهم می کند که در پی آن ، تنها به آنان که از خود او به او نزدیک تر هستند ، عشق را جاری کند اما در نامه ی دوستانه ، جایگاه نامه بیشتر تمایل به محبت و مهر دارد و این در حالیست که نامه عاشقانه شخصی ترین احساس آدمی یعنی عشق را در بر می گیرد.

حال سوال اصلی این است که ما برای چه کسانی می توانیم نامه عاشقانه بنویسیم؟

ما چندین گزینه را پیش رویتان قرار میدهیم که می توانید به آنان نامه عاشقانه هدیه دهید و از ثمرات آن استفاده کنید.

۱) همسر و یا معشوقه

نخستین مخاطبی که با آوردن نام “نامه عاشقانه” در ذهن ما شکل می گیرد ، معشوقه و یا همسر ما است.

در طول تاریخ نیز این دسته از مخاطبان یعنی نامه ی میان یک عاشق و معشوق ، همیشه سهم بیشتری را از نامه عاشقانه برده اند.

این اتفاق می تواند بصورت های مختلف بیافتد. شما می توانید با نامه عاشقانه به کسی که دوستش دارید از او در خواست ازدواج کنید ، می توانید از او در خواست یک عمر زندگی مشترک کنید . می توانید با او حرف بزنید .

حتی بعد از ازدواج می توانید با کلمات با او عشق بازی کنید و یا حتی مشکلات خود را با او بیان کنید.

از این رو می توانیم این چنین بگوییم که :
نامه عاشقانه برای یک زوج عاشق ، یکی از گزینه های مطلوب ارتباطی است.

۲) پدر و مادر

عشق ، همیشه به جنس مخالف اختصاص ندارد و همیشه شامل معشوقه های ما نمی شود.

بزرگترین عشق هر آدمی پدر و مادر اوست.

اگر به دور و برمان نگاه کنیم ، در می یابیم که هیچ کس جای پدر و مادر را برای ما نمی گیرد و تنها آنان هستند که از خود ما نیز به خود ما نزدیک ترند.

فقط کافیست شما یک روز ، یک قاشق از غذایی که مادرتان برایتان پخته است را کمتر بخورید. یا اینکه کمی با اعصاب خوردی وارد منزل شوید. آنگاه خواهید دید که پدر و مادر چگونه مانند پروانه به دور شما می چرخند و جویای حال شما می شوند و هر کمکی که از دستشان بر بیاد برایتان انجام میدهند.

آیا چنین موجوداتی لایق عشق نیستند؟ صد در صد هستند. پس یکی دیگر از مخاطبین نامه های عاشقانه ی ما می توانند پدر و مادر ما باشند.

۳) خداوند

یکی از ابعاد نامه های عاشقانه ، آرامش روح است.گاهی اوقات آدمی نیاز دارد که عشقی که در سینه دارد را گسترده تر کند و آن را نصیب خالق خود کند.

نامه عاشقانه می تواند مخاطبی چون خدا هم داشته باشد.

بسیاری از روانشناسان و روان درمان حوزه ی احساسات معنوی به این نکته پی برده اند که انسان هایی که برای خدا ، طبیعت و جهان هستی نامه عاشقانه می نویسند ، به شدت روح آرامی دارند و در زندگی شخصی خود نیز دارای موفقیت های بیشتری هستند.

پس بگذارید یکبار هم که شده عبادت هایتان ، گله هایتان ، خواسته هایتان از زبان شما به قلم شما انتقال پیدا کند و روی کاغذ پیاده شود. مطمئن باشید که شرایط بهتری به لحاظ روحی نصیب شما خواهد شد.

آموزش نوشتن نامه ی عاشقانه

هر نامه عاشقانه نیز مانند دیگر انواع نامه ها نیاز یک فرم و یک شیوه ی نگارش دارد.

هنگامی که شما قصد دارید یک نامه عاشقانه بنوسید ، باید به این نکته توجه کنید که هیچ مانعی بر سر راه شما وجود ندارد.

اگر مطلب مربوط به نامه ی دوستانه را خوانده باشید ، گفتیم که در هنگام نوشتن نامه ی دوستانه هر مانع ذهنی ای که دارید را کنار بگذارید و راحت بنویسید و هیچ تعارفی را در نامه ی تان راه ندهید.

حالا در باب نامه عاشقانه می خواهیم این چنین بگوییم که حتی از نامه ی دوستانه هم راحت تر باشید.

نامه عاشقانه، یعنی نوشتن برای کسی که تمام دل و جان شما را تسخیر کرده است.

آیا شما با خودتان تعارف دارید؟ آیا شما با خودتان که حرف می زنید ، موانع ذهنی و ارتباطی دارید؟ یقینا نه.

پس اگر می خواهید نامه عاشقانه موفقی بنویسید. همان طوری نامه بنویسید که با خودتان حرف میزنید. معشوق شما خارج از شما نیست.پس عاشقانه و بدون هیچ پیرایه ای بنویسید.

برای نوشتن نامه عاشقانه از چه خودکار و کاغذی استفاده کنیم ؟

یکی از سوالات پر تکرار کلاس های نامه نگاری همیشه این بوده است که برای نوشتن نامه های عاشقانه از چه کاغذ و خودکاری استفاده کنیم؟

راستش را بخواهید توصیه ی ما به شما این است که عشقی که قرار است درون نامه ابراز کنید را از همین نقطه ، یعنی انتخاب کاغذ و قلم آغاز کنید.

کاغذ و رنگ خودکاری که انتخاب می کنید یکی از مهم ترین جلوه های بصری برای نامه ی شماست.

نامه عاشقانه، مخاطبانش نزدیک هستند و از این رو نمی توان مانعی بعنوان احترام و یا فاصله ی اجتماعی را بیان کرد ، چرا که همه ی انان که نامه عاشقانه دریافت می کنند ، مخاطبانشان را می شناسند و می دانند که تا به چه اندازه عشق میان آن ها جاری است.

به همین دلیل توصیه می کنیم ، نامه عاشقانه را در یک کاغذ رنگی و با کلی المان و شکلک و نقاشی تحریر کنید.

بعضی مردها فکر می کنند که این کار خلاف مردانگی است ، اما این تفکر اشتباه است. اگر بخواهیم این طور پیش برویم که باید بگوییم که :” مرد که عاشق نمی شود ، مرد همیشه تنها می ماند. “. این تفکر غلط است.

سعی کنید برای کسی که دوستش دارید ، خودتان را کنار بگذارید و عشق او را جاری کنید.

به همین دلیل توصیه می کنیم که حتما کاغذ مناسبی برای نامه نویسی انتخاب کنید. کاغذی که در همان نگاه اول انرژی را به مخاطب شما هدیه دهد. این کار به مخاطب کمک می کند که با دید بازتری نامه ی شما را بخواند.

دیگر نکته ای که در تمام طول نامه با چشمان مخاطب ارتباط برقرار می کند ، رنگ خودکار و یا قلمی است که شما در نامه ی تان استفاده می کنید.

رنگ خودکارتان را می توانید چند رنگه انتخاب کنید و در تمام طول نامه با رنگ های مختلف یک خودکار ، زیبایی بصری را نیز به زیبایی کلمه هایتان هدیه دهید.

یک ترفند خوب برایتان داریم. این ترفند را سالیان سال است که در کلاس های نویسندگی و خصوصا نامه نگاری عاشقانه تدریس می کنم و به جرئت می توانم چنین بگویم که روی بیش از ۹۰ درصد آنهایی که نامه عاشقانه نوشته بودند جواب داده است و آن ده درصد باقی مانده هم بندگان خدا معشوقه ای نداشتند و نیافته بودند که تاثیرش را ببیند ، ولی من مطمئنم که اگر آن ده درصد هم این نامه را به مخاطبی میدادند ، این ترفند روی آنها هم اثر می کرد.

حال این ترفند چیست؟

بسیاری از افرادی که نامه عاشقانه می نویسند ، فرصت آن را ندارند و یا درشرایطی نیستند که هزینه ای کنند و یا وقتی بگذارند و به فروشگاه ها بروند و خودکارها و کاغذهای رنگی بگیرند.

از این رو من همیشه به آن ها توصیه می کنم که تنها دو رنگ خودکار را پیش رویشان بگذارند. یک خودکار آبی یا سیاه و یک خودکار قرمز .

دقت کنید که یکی از این دو رنگ حتما باید قرمز باشد و آن یکی خودکار می تواند سیاه و یا آبی باشد که ترجیح ما روی آبی است.

سپس می توانید روی هر کاغذی که انتخاب کرده اید نامه ی تان را بنویسید ، اما ترفند اینجاست که در هر جای نامه که اسم معشوقه ی تان را استفاده می کنید ، آن را با رنگ قرمز بنویسید و باقی نامه را با رنگ آبی بنویسید و سپس در هر جای نامه واژه ای محبت آمیز و یا جمله ای چون ” دوستت دارم” استفاده می کنید نیز با رنگ قرمز بنویسید.

این کار چه سودی دارد؟

روانشناسان معتقد اند که رنگ قرمز ، رنگ عشق است و بسیار احساسات آدمی را تحریک می کند.

از این رو هنگامی که شما از دو رنگ متضاد استفاده می کنید و نام فردتان را با قرمز و جمله های محبت آمیز را با قرمز می نویسید ، آنگاه این فرصت ذهنی را به او میدهید که عشق شما را در روح و روان خود چند برابر تصور کند.

این کار به شدت روی نوشتن نامه های عاشقانه جواب میدهد.امتحانش کنید.چگونه نامه عاشقانه برای عشقم بنویسم ؟

هر نامه عاشقانه ای به مانند دیگر انواع نامه ها صاحب چندین بخش است .

  • بخش نخست ، آغاز نامه
  • بخش دوم متن نامه
  • بخش سوم پایان نامه

برای هر کدام از بخش ها شما نیاز دارید که نکاتی را مورد عنایت قرار دهید که در تاثیر گذاری نامه ی شما بشدت موثر خواهند بود.

آغاز نامه  نیز مانند نامه های دوستانه با نام خداوند شروع می شود.

آغاز نامه ها با نام خداوند یک فرم رسمی  در تمام نامه هایی است که با توجه به فرهنگ زیبای ایران عزیزمان نگارش می شوند. آغاز هر کاری نیز با نام خدا انرژی کائنات را به سوی ما جمع می کند و دروازه های ذهن ما را به سمت روشنایی ها سوق میدهد.

از این سو توصیه می کنیم برای نگارش نامه عاشقانه حتما از نام بزرگ کردگار هستی یاد کنید ، زیرا که بیشترین برکات عاشقی از جانب او به دلها هدایت می شود.

برای این کار می توانید از اصطلاحات و عبارات بسیار زیبا استفاده کنید.

بعنوان مثال می توانید از :

  • به نام خدای عاشقان
  • به نام او که تو را به من هدیه کرد
  • به نام او که زیباست و زیبارویی چون تو را در مسیر زندگی ام قرار داده است
  • به نام او که آگاه ترین میان عشق ماست

همه ی این مثال ها تنها نمونه ای کوچک از واژه ها و جملاتی است که می توانید در ابتدای نامه برای نام و یاد خدا بیاورید.

باید ببیند که خودتان در آن لحظه چه احساسی نسبت به خداوندگار خودتان و خالق عشقتان دارید. همان را بر روی کاغذ بیاورید.

برای آغاز یک نامه ، پس از نام خداوند ، باید از یک تاریخ استفاده کنید.

تاریخ ها عمدتا نقش ضروری و اساسی ندارند ، اما ثبت تاریخ باعث به یادگار ماندن زمان ارسال نامه می باشد.

بعنوان مثال فرض کنید که شما نامه ای از همسر خود دریافت کرده اید که برای نخستین سالگرد ازدواجتان بوده است و آن را ده سال بعد دوباره به طور اتفاقی مرور می کنید و یا دلتان برای همسرتان تنگ می شود و به سراغ نامه هایش می روید و در می یابید که آن زمان درست ده سال پیش ، چه روز زیبایی را برای شما رقم زده است و این یادگار به شما این نشانی را میدهد که ده سال است شما در کمال عشق و سرزندگی در کنار هم زیسته اید.

پس ذکر کردن تاریخ می تواند یکی از بهترین اجزای نامه عاشقانه ی شما باشد. اما مقوله ی دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که:

در ذکرتاریخ خلاقیت بخرج دهید

بعنوان مثال اگر برای تولد همسرتان نامه می نویسید ، می توانید از عباراتی چون:

  • ” در سالروز زیباترین همسر دنیا “
  • ” چند روز مانده به آنکه تو برای ( سن همسر) مهمان قلب من شوی “

و یا عباراتی از این دست را می توانید در نامه ی خودتان به کار ببرید.
همچنین برای ایام مختلف نظیر سالگرد می توانید از عباراتی چون :

  • ” یکسال گذشت و من عاشق ترین مرد/زن روی زمینم “
  • ” ( عدد سالگرد ) سال است که دیوانه وار می خواهمت ای محبوب من”
  • ” سایه ات از سر من کم نشود “

می توانید استفاده کنید.پس از آنکه تاریخ نامه ی خود را با یک فرم زیبا و دلپذیر نگارش کردید ، نوبت آن است که مخاطب نامه ی خود را خطاب کنید.

خطاب چیست؟

هر نامه ای نیاز به آن دارد که مخاطبی مشخص داشته باشد. اگر دقت کرده باشید ، همه ی نامه در ابتدای متن خود عناوینی چون ” آقای … ” ، ” خانم …. ” و یا کمی رسمی تر ” مدیریت محترم تیم مطالعاتی تیموری ” و … را دارا هستند.

نامه های عاشقانه نیز به مانند هر نامه ی دیگری نیاز به آن دارد که خطاب صحیحی داشته باشد.

خطاب کردن در نامه های عاشقانه اما شرایط و ویژگی های خودش را دارد.

شما ابتدا به امر باید به این نکته آگاه باشید که خطاب نامه ی شما ، ابتدای نامه ی شماست و این ابتدای نامه ، باید آنچنان قوی ، جذاب و گیرا باشد که مخاطب از همان لحظه ی اول ، محو نامه ی شما شود.

برای این کار شما می توانید از گزینه های مختلف استفاده کنید و عنوان های خطاب بسیار زیبایی انتخاب کنید.

بعنوان مثال اگر می خواهید برای همسر خود نامه بنویسید می توانید از عناوین زیر استفاده کنید :

  • محبوب من
  • زیبای من
  • ای دل و جانم
  • شیرینی زندگی من
  • ای تنها امید زندگی من
  • ای ماه شب های تارم
  • روشنی خانه ی من
  • نگار من
  • قهرمان من
  • تنها دلیل زندگی
  • ای دلیل لبخند های من

و هزاران عنوان دیگر که می توانید در عنوان خطاب خود از آن بهره بگیرید. خطاب ، همیشه به خود شما بستگی دارد.

شما می توانید از خطاب های گوناگونی استفاده کنید و هر کدام از این خطاب ها در طول نامه ی شما می توانند دلیل بر گشایش یک مطلب باشند.

بگذارید با ذکر یک مثال برایتان توضیح دهم.

اگر شما می خواهید یک نامه عاشقانه به  همسر خود بنویسید و در طول آن می خواهید سه موضوع را بررسی کنید ، می توانید نامه عاشقانه ی خود را به سه بخش تقسیم کنید و برای هر بخش ، از یک خطاب استفاده کنید.

فرض کنید که در بند اول نامه ی تان می خواهید از زحمات او تشکر کنید ، در این بخش می توانید از واژه ی ” عزیز دلم ” استفاده کنید.

بعد که کمی پیش تر رفتید می خواهید از او من باب سختی هایی که در راه رسیدن به شما کشیده است تشکر کنید و از آرامشی که در زندگی به شما هدیه داده است ، سپاسگزاری کنید. در این بخش شما می توانید با خطاب  ” ای تنها دلیل آرامش من ”  ، استفاده کنید.

و اگر می خواهید در بخش آخر به مشکل و یا مسئله ای در زندگی اشاره کنید ، می توانید خطاب  ” حل همه ی مشکل های من خنده ی توست عزیز دلم ” ، استفاده کنید.

پس این اختیار و این آزادی عمل را در دست دارید که در هر جای نامه ی خود از خطاب های گوناگون استفاده کنید و فضای ذهنی همسر و یا معشوقه ی تان را برای درک نامه عاشقانه ی خود آماده کنید.

متن نامه

متن نامه عاشقانه، به حرف هایی گفته می شود که قرار است شما در طول یک نامه به مخاطب خود بزنید.

در واقع متن نامه همان سطرهایی است که شما پر از جمله ها و کلمات می کنید تا به کمک آن پیام خود را به معشوق خود برسانید.

برای نوشتن متن یک نامه عاشقانه شما نیاز به آن ندارید که خود را در قید تکلف های تعارف آمیز بگذارید. سعی کنید ذهن خود را آزاد کنید و هر آنچه که می خواهید بنویسید.

نامه عاشقانه به جد مصداق این بیت از مولانا است که می گوید : ” هیچ آدابی و ترتیبی مجوی / هر چه می خواهد دل تنگت بگوی ” .

پس تمامی تعارفات و فکر های از پیش تعیین شده را کنار بگذارید و شروع کنید به نوشتن نامه ای که فکر می کنید بیشترین تاثیر را روی معشوقه ی تان می گذارد.

ما نمی توانیم به شما بگوییم که چه بنویسید ، چرا که عشق شما و معشوقه ی تان کاملا یک چیز شخصی است و تنها به شما ارتباط دارد. اما می توانیم نکاتی را پیش پایتان بگذاریم که به بهترین شکل متن نامه ی خود را پیش ببرید.

۱) صادقانه بنویسید

اگر می خواهید نامه عاشقانه ی تان تاثیر گذار واقع شود و یا اگر می خواهید آنچه که در دل دارید را بطور مستقیم به معشوقه و یا مخاطب نامه عاشقانه ی خود انتقال دهید ، بهترین کار این است که صادقانه بنویسید.

ما در دنیای نویسندگی ، اصظلاحی داریم به نام ” احساسات مصنوعی یک نویسنده ” .

این اصطلاح را به آن دسته از نویسندگانی اطلاق می کنیم که صداقت در کلماتی که به کار می برند وجود ندارد. بعنوان مثال نویسنده ای که هیچ بویی از احساس نبرده است ، تنها با چینش چند کلمه ی عاشقانه ، سعی دارد که یک متن عاشقانه بنویسید و یا اینکه نویسنده ای به زور می خواهد وانمود کند که بسیار شوخ طبع است.

این دسته از نویسندگان بسیار زودتر از آنچه که فکرش را بکنید لو می روند ، چرا که هر کلمه ای که ما بر روی کاغذ جاری می کنی برای خودش یک طعم خاص دارد و این احساسات مصنوعی نیز کلماتی بی طعم هستند.

اگر بخواهیم فرقی میان صادقانه نوشتن و مصنوعی نوشتن برایتان بگوییم و آن را با یک مثال برایتان توضیح دهیم باید این چنین بگوییم که کلماتی که با احساس صادقانه نوشته شده اند ، مانند گل طبیعی می ماند و کلماتی که با احساس مصنوعی نوشته شده اند مانند گل های مصنوعی می مانند.

هر دوی این گل ها زیبا هستند ، اما گل طبیعی عطر ، رنگ و زیبایی خاص تری نسبت به یک گل مصنوعی بدون عطر ، بدون رنگ طبیعی و بدون فرم دارد.

از این رو ما نیز به شما پیشنهاد می کنیم که نخستین اصل در متن نامه ی تان صداقت باشد.

هر چه در دل دارید بنویسید.

اگر برای همسرتان و یا معشوقه ی تان می میرید ، صادقانه برایش بنویسید که برای او حاضرید جان خود را هم بدهید و اگر از همسرتان عصبانی هستید، بسیار راحت بنویسید که از او عصبانی شده اید و این کار به شدت شما را ناراحت کرده است.

اگر بخواهید در هر کدام از این موارد بطور دروغی حرفی بزنید ، آنگاه اثر بد آن را در زندگی خود خواهید دید .

بعنوان مثال فرض کنید که از همسر خود ناراحت هستید ، اما در نامه عاشقانه برای او می نویسید که  : ” عزیزم من از دست تو ناراحت نیستم. تو همه ی زندگی من هستی و من هیچگاه از تو ناراحت نمی شوم . ” .

این اتفاق شاید در نگاه اول زیبا باشد ، اما ریشه ی حل نشده ی این عصبانیت شما بالاخره در یک جایی می شکفد و آنگاه است که هم نامه ی تان دروغی از آب در میاد و هم خودتان این میان تبدیل به یک همسر تقصیرکار می شوید.

اگر می خواهید از این دست نامه های دروغی بنویسید ، بهتر است ننویسید. چرا که اگر یک روزی هم بخواهید احساس واقعی تان را در نامه ای بنویسید ، دیگر باور پذیری آن برای معشوقه ی تان سخت است ، چون  او تجربه ی بدی از نامه های شما دارد و باور کردن نامه هایتان برای او سخت است.

پس بهترین راه استفاده از صداقت برای نوشتن نامه هایتان است.

۲) از ادبیات استفاده کنید

ادبیات ، زبان عاشق هاست و نامه عاشقانه نیز تجلی این زبان است. پس به شدت از ادبیات استفاده کنید.

شما می توانید در جریان نامه های عاشقانه ی تان بسیار بسیار از شعر ها ، ضرب المثل ها ، قصه ها و تمثیل های زیبای ادبی استفاده کنید.

باور کنید یکی از زیباترین و تاثیرگذارترین شیوه های موجود برای تحت تاثیر قرار دادن انسان ها استفاده از ادبیات است.

هنگامی که شما با یک شعر ، حرف خود را تکمیل می کنید و یا از یک تمثیل زیبا برای بیان حرف خود استفاده می کنید ، مخاطبی که نامه ی شما را می خواند غرق در این موزونی کلام شما می شود.

فرض کنید که می خواهید از موهای همسرتان تعریف کنید و بگویید که چقدر موهای او را دوست دارید . هیچگاه سعی نکنید این موضوع را به راحتی و تنها در جمله ی ” موهایت را دوست دارم ” بیان کنید.

هر چند که این جمله هم زیباست و اگر صادقانه نوشته شود ، صادقانه نیز خوانده می شود اما می توان با یک شعر این جمله را زیباتر بیان کرد و گفت : ” منم که ماهی دریای بلند موی مِشت هستم. ” و یا ” زلف بر باد مده تا ندهی بر بادم ” و یا ” چنان به بوی زلف تو مستم یار” . و این ها همه زیباترین تعابیری است که می توانید برای عشقتان به کار ببرید و دل او را بدست بیاورید.

اگر احساس می کنید که کمی در این باب ضعیف هستید ، اینترنت بهترین منبع برای شماست.می توانید موضوع شعر را جستجو کنید و هزاران شعر از شعرای بزرگ ایران زمین در باب عاشقی پیدا کنید و در نامه هایتان به کار ببرید.

تکنولوژی همیشه هم برای عاشق ها بد نیست ، گاهی ابزاری است برای بیشتر عاشق بودن.

۳) قربان صدقه بروید

نامه عاشقانه است و قربان صدقه هایش .

اگر می خواهید نامه عاشقانه بنویسید و اگر می خواهید در انتهای این نامه عاشقانه همسرتان از شدت شوق ، شما را در بغل بگیرد و اشک از چشمانش سرازیر شود ، تا می توانید قربان صدقه ی او بروید.

تا می توانید برای او در نامه ی تان جان دهید و از او تعریف کنید. هر نکته ای که به ذهن دارید را بر روی کاغذ بیاورید. هر نکته ی اخلاقی خوب ، هر زیبایی صوری و اندامی و هر چه که در چشمانتان زیباست را روی کاغذ بیاورید و او را محو کنید.

یادتان باشد که عشق ، متقابلا یعنی سپاس گزاری ، یعنی تحسین انسان دیگر به چشم یک عاشق .

پس تا می توانید از او سپاس گزاری کنید. بخاطر همه ی زحماتی که در زندگی می کشد و بعد سعی کنید این مفاهیم را با ادبیات درهم بیامیزید و حتی این گونه بنویسید : ” ممنون که مرا در چشمان خودت جای دادی ” ، ” وقتی میخندی برایت میمیرم ، آخر میدانی چیست : طرح لبخند تو پایان پریشانی هاست عزیز دلم ” . و بدین شکل می توانید قربان صدقه هایتان را تاثیر گذار تر جلوه دهید.

هر کدام از کلماتی که در رثای محبوب خود می گویید ، مانند دانه ای می ماند که در کشتزار دل او کاشته اید.

این دانه ها بزرگ و بزرگ تر می شوند.این دانه ها تبدیل به درخت هایی می شوند که می توانید بعد ها زیر سایه ی ان با آرامش تمام زندگی کنید.پس هیچگاه از این موضوع دریغ نکنید و تا می توانید قربان صدقه ی معشوقه ی تان بروید.

۴) خاطره بازی کنید

خاطرات نقش موثری در برانگیختن احساسات دارند. سعی کنید در نامه های عاشقانه ی تان تا می توانید خاطره بازی کنید. خاطره های خوب را به یاد معشوقه ی تان بیاورید و هر چقدر که می تواند از جزئیات آن خاطره برای او بگویید.

این کار باعث می شود که ذهن معشوقه ی تان و یا همان  مخاطب نامه ی تان تماما منعطف به نقاط مثبت زندگی تان شود و این امر به لحاظ روانی تاثیرات بشدت مثبتی را روی روح و روان مخاطب نامه عاشقانه شما خواهد گذشت.

سپاسگزاری را نیز از خاطر نبرید.

برای خاطره های خوب همیشه سپاسگزار باشید و به او قول دهید که تا زنده هستید ، بارها و بارها این خاطرات خوب را برای او تصویر می کنید و تکرارش می کنید.

اگر تمامی این موارد را در یک نامه رعایت کنید مطمئن باشید که نامه ی شما هزاران برابر از یک گفتگوی چندین ساعته و همچنین یک زندگی چندین ساله می تواند موثر تر واقع شود.

در پایان این بخش لازم می دانیم که دو نکته ی مهم از ” نباید” های یک نامه عاشقانه نیز به شما بگوییم تا شما به دام این اشتباهات نیفتید و ارزش نامه عاشقانه ی خودتان را تحت تاثیر این اشتباهات قرار ندهید.

۱) غلط ننویسید

مهم نیست که چه میزان سواد دارید و مهم نیست که به چه میزان به ادبیات و شیوه ی نگارش نامه های عاشقانه تسلط دارید.

کنون شما تا بدینجای کار با تمامی نکاتی که برای نوشتن یک نامه عاشقانه نیاز است ، آشنا شده اید و فقط می ماند یک نکته و آن هم این است که به هیچ وجه غلط ننویسید.

وقتی شما به شدت اشتباهات املایی و دستوری داشته باشید ، نامه ی تان از جذابیت می افتد.

یکی دو بارش زیاد مسئله نیست. ولی وقتی به شدت تکرار شود ، تمام حواس مخاطبتان به غلط های املایی شما می رود و جو احساسی و عاشقانه ی نامه ی تان از بین خواهد رفت.

همیشه این نکته را مد نظر داشته باشید که شما بعنوان یک نویسنده ی نامه ، تنها راه ارتباطی تان با مخاطب کلمات است. حال اگر این کلمات را اشتباه بنویسد ، روی احساس مخاطبتان نیز تاثیر می گذارید.

پس سعی کنید به هیچ وجه تا جایی که ممکن است غلط ننویسید. بر روی هر کلمه ای هم که شک داشتید ، می توانید از اینترنت کمک بگیرید.

کافیست به همان املایی که کلمه را می نویسید و رویش شک دارید ، در اینترنت سرچ کنید و املای درست آن کلمه را پیدا کنید.

۲) روی اعصاب خودتان مسلط باشید

همانطور که در طبقه بندی نامه های عاشقانه برایتان ذکر کردیم ، یک بخش از نامه های عاشقانه به موضوع رفع مشکلات و بیان ناگفته ها می پردازد.

طبیعی است که بسیاری از این مشکلات ما را عصبی می کنند و بسیاری از این مشکلات ما را دچار عدم تعادل روحی می کنند. اما ما نباید آن را به درون نامه هایمان راه دهیم.

یک تجربه ی جالب از کلاس های تدریس نامه نگاری برایتان بگویم و کمی خستگی را از تنتان بیرون کنم.

در یکی از روزهایی که با جوانان این سرزمین کلاس نامه نگاری عاشقانه داشتیم ، جوان خوش تیپ و بلند بالایی دستش را بلند کرد و گفت : ” استاد ، من اخیرا یک نامه عاشقانه نوشتم و نه تنها تاثیری برای من نداشته است ، بلکه وضع زندگی من را نیز بدتر کرده است.” .

تعجب کردم و از او خواستم که نامه اش را به من نشان دهد. متوجه شدم که نامه اش در باب درگیری اخیری است که با همسرش داشته است. در همان لحظه که نیم نگاهی به نامه داشتم ، متوجه شدم که اشکال این نامه در کجاست اما فرصتی دادم تا آن جوان خودش به ایرادات نامه ی خودش پی ببرد.

به او گفتم فکر می کنی تمامی درس هایی که یاد گرفته ای را انجام داده ای ؟ گفت : ” بله دیگر ” گفتم خب برایم مثال بزن  .

گفت  ” ببینید استاد در این جا قربان صدقه اش رفتم و نوشته ام : عزیز من ، تو که همسر به این خوبی داری ، منی که اینقدر برایت میمیرم و منی که اینقدر برایت زندگی ام را گذاشته ام چرا مرا آزار میدهی؟ “

و باز هم ادامه و گفت : ” در اینجا نیز با او خاطره بازی کردم و خواند  : ” من همیشه به تو این مسئله را گوشزد کردم. یادت می آید آن روز در مهمانی خانه ی مامانت هم این کار را کردی و من سکه ی یک پول شدم.”

و در پایان نیز گفت : ” و اینجا نیز احساسات خودم را بروز داده ام که نوشته بود : ” من از تو بشدت متنفرم. من حتی دیگر نمی خواهم تو در کنار من باشی. با همه ی دوست داشتنم از تو بیزارم.” .

وقتی نامه اش پایان یافت و سکوت مرا دید ، ناگهان خنده اش گرفت و گفت : ” این نامه را اگر او هم برایم می نوشت معلوم بود که اوضاع زندگیمان بدتر می شد. “.

بله دوستان ، هر کدام از این عناصر اگر با عامل خشونت در هم بیامیزد ، نتیجه ی عکس دارد. شما هرگز نباید وقتی که عصبی هستید ، دست به نگارش نامه ببرید.

اگر عصبی هستید و مشغول نوشتن می شوید ، سعی کنید بنویسد و آن نوشته را چند بار دیگر در زمان های مختلف بخوانید و مدام اصلاحش کنیدو از نو بنویسید تا اینکه به یک حالت بسیار متعادل برسید.

این کار باعث می شود که نامه ی شما ، بار روانی خشم شما را منتقل نکند ، چرا که بیان ناراحتی ها و خشم نیز برای خودش ساز و کاری دارد و نیاز نیست که ما همه ی خشم خود را در درون یک نامه بر سر یک نفر فریاد بزنیم. بلکه ما می نویسیم که بر همین مسائل تسلط پیدا کنیم و مدیریت احساسات داشته باشیم.

پس خشونت و یا هر حس بد دیگر را کنترل کنید و در هنگام نوشتن نامه عاشقانه بر روی اعضاب خود مسلط باشید.

پایانِ نامه

پایان نامه عاشقانه، جمع بندی تمام احساسات شماست.

اگر بخواهیم به بیانی واضح ، پایانِ یک نامه عاشقانه را توضیخ دهیم باید این چنین بگوییم که : ” پایان هر نامه عاشقانه زمان برداشت محصولاتی است که در طول یک نامه بذر آن ها کاشته شده است. ” .

پس در زمان برداشت محصول سعی کنید ، آرامش را به کلمات خود هدیه دهید و مواظب نوغنچه های کلامتان باشید.

در پایان نامه سعی کنید از عبارات و واژه های ساده استفاده کنید. قربان صدقه هایتان را بیشتر کنید و تشکر هایتان را بسیارتر.

نکته ای که باید در پایان نامه بدان توجه بسیار داشته باشید ، عبارت پایانی نامه ی تان است.

همانطور که شما در ابتدای نامه ، نام مخاطبتان را ذکر کردید و برای او واژه و عبارتی بعنوان خطاب استفاده کردید ، در پایان نامه نیز باید مخاطب با نویسنده ی این نامه آشنایی پیدا کند.

از این رو شما نیز باید در پایان نامه اسم خودتان را بیاورید و کنار اسم تان نیز یک عبارت عاشقانه بگنجانید. بعنوان مثال می توانید از واژه هایی چون :

  • همیشه عاشق تو ( نام خودتان)
  • کنارت می مانم ( نام خودتان)
  • (نام خودتان) تو = احمدِ تو
  • همیشه در من زنده ای ( نام خودتان)

و به همین طریق می توانید هزاران عبارت عاشقانه را در نامه عاشقانه ی خود وارد کنید و برای معشوقه ی خود بفرستید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
Milad
Milad
3 سال قبل

واقعا عالی بود?

دکمه بازگشت به بالا