فواید تخم مرغ گیاهی چیست؟ / آیا می تواند جایگزین تخم مرغ معمولی شود؟

اگر از شنیدن نام تخم مرغ گیاهی متعجب شدید بهتر است تعجب خود را با خواندن این مطلب برطرف کنید و از فواید تخم مرغ گیاهی مطلع شوید.

تخم‌ مرغ‌ گیاهی‌ چیست ؟

تخم مرغ گیاهی خیلی شبیه به تخم مرغ های معمولی است؛ به طوری که مقدار پروتئین و کالری آن با تخم مرغ های معمولی تقریباً برابر است.

تخم مرغ های گیاهی از چه موادی تشکیل شده اند ؟

تخم مرغ گیاهی‌ از موادی مثل زردچوبه و پروتئین ماش تهیه شده تا بافت و مزه ای همانند تخم مرغ معمولی داشته باشد. کسانی که تخم مرغ های گیاهی را مصرف کرده اند، از شباهت زیاد مزه، بو و بافت تخم مرغ گیاهی با تخم مرغ طبیعی شگفت زده شده اند .

آیا تخم‌ مرغ‌ گیاهی‌ برای تامین پروتئین بدن مناسب هستند ؟

تخم مرغ های گیاهی‌ و طبیعی شباهت های زیادی به هم دارند، به عنوان مثال تخم مرغ طبیعی و گیاهی‌ هر دو ۷۰ درصد کالری و ۵ گرم چربی در هر وعده مصرفی خود دارند. تخم مرغ های طبیعی ۶ گرم پروتئین و تخم مرغ های گیاهی ۵ گرم پروتئین دارند که این مقدار بسیار به هم نزدیک است.

آیا دهنده تخم‌ مرغ‌ گیاهی‌ برای بدن ضرر دارد؟

تنها نکته منفی تخم مرغ های گیاهی این است که برخلاف تخم مرغ طبیعی مواد مغذی مثل ویتامین D، ویتامین B12، کولین و آنتی اکسیدان هایی مثل لوتئین و زآگزانتین ندارند. با اینکه ممکن است هدفتان از خوردن تخم مرغ تامین پروتئین بدن باشد، اما وجود این ویتامین ها به سلامت استخوان ها، روند ادراک، تامین انرژی بدن، بارداری و سلامت چشم کمک می کنند.

یکی از نگرانی های دیگر این است که تخم مرغ های گیاهی از موادی مثل پروتئین ماش، روغن کانولا، طعم دهنده های طبیعی، پتاسیم سیترات و لسیتین سویا ساخته شده اند، که به خودی خود برای بدن مضر نیستند. ولی از آنجایی که احتمالاً قرار است این تخم مرغ ها با چند ماده خوراکی دیگر مثل نان تست یا قارچ و فلفل دلمه ای برای یک وعده غذایی مصرف شوند، ممکن است یک وعده غذایی سنگین را به وجود بیاورند. علاوه بر این از لحاظ قیمت، تخم مرغ های معمولی ارزان تر از تخم مرغ های گیاهی‌ هستند.فواید تخم مرغ گیاهی چیست؟ / آیا می تواند جایگزین تخم مرغ معمولی شود؟

رژیم تخم مرغ گیاهی

اگر تاکنون یک رژیم غذایی گیاهی‌ داشته اید و می خواهید تخم مرغ گیاهی را نیز به منوی غذایی تان اضافه کنید (یا فقط کنجکاو هستید و می خواهید تخم مرغ های گیاهی‌ را امتحان کنید)، بدانید که عملاً این تخم مرغ ها آسیبی به سلامتتان وارد نمی کنند. اما اگر فردی هستید که دائماً از تخم مرغ های طبیعی استفاده کرده و به دنبال مواد مغذی بیشتر در یک وعده غذایی می گردید، باید بگوییم این تخم مرغ انتخاب مناسبی برای شما نمی باشد

 

 

بیشتر بخوانید :

فواید گیاه بن سرخ و نحوه مصرف آن

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا