قیمت سرویس اینترنت ماهواره ای استارلینک اعلام شد + جزئیات دسترسی در ایران

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره قیمت سرویس اینترنت ماهواره ای استارلینک خواهیم داشت! با ما همراه باشید. ایلان ماسک ، مدیرعامل شرکت اسپیس‌ ایکس در گفتگوی مجازی خود با کنگره‌ جهانی موبایل بارسلونا اعلام کرد که شرکت ماهواره‌ های اینترنتی استارلینک قصد دارد طی ۱۲ ماه آینده بیش از ۵۰۰ هزار کاربر به سرویس خود اضافه کند! وی پیش‌ بینی کرد بیش از ۱۰ میلیارد دلار در این صنعت سرمایه‌ گذاری شود پیش از آنکه به سوددهی و درآمد ۲۰‌ تا ۳۰ میلیون دلار در چرخه عمر پروژه برسد.

استفاده از اینترنت ماهواره‌ ای شرکت اسپیس ‌ایکس احتمالا هزینه ‌ای برابر با ۹۹ دلار در ماه دارد!

در حال حاضر سرویس اینترنت استارلینک ۶۲ هزار و ۴۲۰ کاربر فعال دارد! به گفته‌ ایلان ماسک، استارلینک در حال حاضر بیش از ۱۵۰۰ ماهواره در مدار دارد و انتظار می‌ رود تا ماه اوت (یک ماه آینده) این سرویس جهانی شود! وی همچنین اطلاعات جدیدی در مورد این سرویس ارائه کرد و افزود که این ماهواره‌ ها در فاصله‌ ی ۵۰۰ کیلومتری از سطح زمین قرار دارند در حالی که ماهواره‌ هایی که در مدار زمین‌ آهنگ هستند در فاصله‌ ۱۰۰۰ کیلومتری قرار گرفته‌ اند و مدت زمان چرخش آنها در مدار ۲۴ ساعت است.

این ماهواره‌ ها سیگنال‌ هایی به کابل‌ های تلوزیونی می‌ فرستند. ناسا ماهواره‌ های خاص خودش را برای ارتباط و انتقال داده بین فضاپیماها دارد. لازم به بیان است خرید یک کیت استارلینک حدود ۵۰۰ دلار هزینه خواهد داشت و هزینه‌ ماهانه آن نیز ۱۰۰ دلار است که به گفته‌ ایلان ماسک این قیمت در همه‌ جای جهان یکسان است. اگرچه مالیات و هزینه‌ی حمل ‌و نقل ممکن است باعث افزایش آن شود.

یکی از مهم ‌ترین سخت ‌افزارهای برقرارکننده ارتباط با ماهواره، استارلینک کیت (Starlink Kit) است؛ این قطعه الکترونیکی ۴۹۹ دلار قیمت دارد! مهندسان اسپیس ‌ایکس قصد دارند اینترنت ماهواره ‌ای را علاوه بر رایانه برای سیستم عامل‌ های اندروید و iOS نیز طراحی کنند. در این صورت کاربران تلفن همراه نیز در هر مکان و زمان قادر به اتصال به شبکه اینترنت ماهواره ‌ای خواهند بود.

کارشناسان فناوری معتقدند باید قوانین مشخصی برای میزان سرعت تبادل داده و امکانات ارتباطی در شبکه اینترنت ماهواره ‌ای تعیین شود تا کاربران نتوانند از این فناوری سوء استفاده کنند. اطلاعات اولیه حاکی از آن است که سرعت انتقال داده در اینترنت ماهواره ‌ای ۵۰ تا ۱۵۰ مگابایت بر ثانیه و دامنه تاخیر ۲۰ تا ۴۰ ثانیه است.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا