آیا بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار می رسد؟

قیمت بیت کوین امروز چقدر شد؟ بیتکوین دوباره اوج می گیرد؟ رئیس بانک مرکزی انگلیس هشدار داد با توسعه تکنولوژی امکان دارد بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی موجود در بازار با نسل دیگری از ارزها جایگزین شوند. اندرو بیلی که به صورت ویدئو کنفرانس در نشست مجمع جهانی اقتصاد سخن می گفت با استقبال از توسعه فناوری های مالی افزود: روش های نوین پرداخت دیجیتالی در دنیای مالی ماندگار خواهند شد اما احتمالا ارزهای دیجیتالی به شکل فعلی تا ابد ثابت نخواهند بود و این احتمال وجود دارد که ارزهایی با تکنولوژی بهتر، ثبات بیشتر و طراحی بهتر جایگزین شکل فعلی ارزهای دیجیتالی نظیر بیتکوین شوند.

بازار

موسسه بلک راک که بزرگ ترین موسسه مدیریت دارایی جهان به شمار می رود از آغاز معامله اوراق مشتقه مبتنی بر بیتکوین در دو زیرمجموعه خود خبر داده است. هنوز هیچ بازارگردان آمریکایی دارای منابع بیت کوین جدا نیست اما در بسیاری از آن ها به مدیران سبد دارایی این اجازه داده شده است تا بخشی از پرتفوی خود را به شکل بیتکوین یا ارزهای دیجیتالی دیگر نگهداری کنند.

از سوی دیگر یک شرکت مدیریت دارایی در آمریکا از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا درخواست کرده است با ایجاد صندوق های ETF مبتنی بر بیتکوین موافقت کند. انتظار می رود در صورت اجرایی شدن این مساله سرمایه های جدیدی روانه بازار ارزهای دیجیتالی شود.

صدای انتقادات نسبت به نظارت کم بر بیتکوین و بازار ارزهای دیجیتالی بیش از پیش بلند شده است. پس از آنکه کریستین لاگارد- رییس بانک مرکزی اروپا بیتکوین را ابزاری برای پولشویی و انجام اعمال مجرمانه خواند، ژانت یلن- گزینه تصدی وزارت خزانه داری آمریکا نیز خواهان نظارت بر بازار رمزارزها با هدف جلوگیری از جرایمی نظیر پولشویی شده است.

بازار

 در حال حاضر ۶۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۳ درصد در اختیار اتریوم است.  بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله گران بر بستر بلاک چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۰۰۴ میلیارد دلار برآورد می شود که این رقم نسبت به روز قبل ۸.۳۱ درصد بیشتر شده است. ری دالیو- میلیاردر مشهور آمریکایی با بیان اینکه حفاظت از مشتریان در برابر ارزهای بی پشتوانه مساله مهمی است افزود: سرمایه گذاران در ارزهای دیجیتالی باید این را بدانند که با یک بازار بسیار پرریسک طرف هستند و از دست دادن همه یا بخش بزرگی از سرمایه شان در این بازارها با توجه به نوسانات زیاد چیز خیلی عجیبی نیست.

به گفته کارشناسان بازار ارزهای دیجیتالی در حال حاضر بیتکوین در یک تقاطع حساس قرار دارد که حرکت رو به بالا یا پایین آن بستگی به جریان ورودی سرمایه های جدید خواهد داشت.

رئیس بانک مرکزی انگلیس هشدار داد با توسعه تکنولوژی امکان دارد بیتکوین و سایر ارزهای دیجیتالی موجود در بازار با نسل دیگری از ارزها جایگزین شوند. اندرو بیلی که به صورت ویدئو کنفرانس در نشست مجمع جهانی اقتصاد سخن می گفت با استقبال از توسعه فناوری های مالی افزود: روش های نوین پرداخت دیجیتالی در دنیای مالی ماندگار خواهند شد اما احتمالا ارزهای دیجیتالی به شکل فعلی تا ابد ثابت نخواهند بود و این احتمال وجود دارد که ارزهایی با تکنولوژی بهتر، ثبات بیشتر و طراحی بهتر جایگزین شکل فعلی ارزهای دیجیتالی نظیر بیتکوین شوند.

موسسه بلک راک که بزرگ ترین موسسه مدیریت دارایی جهان به شمار می رود از آغاز معامله اوراق مشتقه مبتنی بر بیتکوین در دو زیرمجموعه خود خبر داده است. هنوز هیچ بازارگردان آمریکایی دارای منابع بیت کوین جدا نیست اما در بسیاری از آن ها به مدیران سبد دارایی این اجازه داده شده است تا بخشی از پرتفوی خود را به شکل بیتکوین یا ارزهای دیجیتالی دیگر نگهداری کنند.

در حال حاضر ۶۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیتکوین و ۱۳ درصد در اختیار اتریوم است. بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله گران بر بستر بلاک چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

قیمت بیت کوین لحظه ای امروز  ۳ اسفند ۹۹

Image result for قیمت بیت کوین

بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۱.۰۷ تریلیون دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۵۹.۶۰ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از بیت کوین در این لحظه با قیمت ۵۷,۱۷۴ دلار، با احتساب نرخ تتر ۲۶,۱۲۰ تومان معادل ۱,۴۹۳,۳۸۹,۹۸۳ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۶۲.۹۴ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۲.۲۷% افزایش یافته است. بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹(۲۱ February 2021) معادل ۵۷,۶۸۱.۵۹ دلار بوده که همینک %۰.۸۷ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش بیت کوین ۱۸.۶۳ میلیون و تعداد کل واحدهای آن ۲۱ میلیون خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن بیت کوین معامله می‌شود، صرافی bitFlyer با سهم %۶۱.۳۸ از حجم معاملات روزانه است.

۲.۳۱%
$۵۷,۱۷۰
۱,۴۹۳,۲۹۰,۶۲۶ تومان
محاسبه با نرخ تتر: ۲۶,۱۲۰ تومان
معاملات روزانه$۶۲,۹۴۳,۶۰۰,۰۰۰
حجم بازار$۱,۰۶۵,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
سکه در گردش۱۸,۶۳۴,۶۰۰ BTC
عرضه کل۲۱,۰۰۰,۰۰۰ BTC

قیمت اتریوم لحظه ای امروز  ۳ اسفند ۹۹

Image result for اتریوم

اتریوم با نماد اختصاری ETH یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۲۲۴.۲۴ میلیارد دلار، در رتبه ۲ بازار قرار داشته و سهم ۱۲.۵۴ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از اتریوم در این لحظه با قیمت ۱,۹۵۳.۹۴ دلار، با احتساب نرخ تتر ۲۶,۱۲۰ تومان معادل ۵۱,۰۳۶,۹۴۶ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۳۰.۱۳ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر -۲.۶۲% کاهش یافته است. بالاترین قیمت اتریوم در تاریخ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹(۲۰ February 2021) معادل ۲,۰۳۶.۲۸ دلار بوده که همینک %۴.۰۴ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش اتریوم ۱۱۴.۷۶ میلیون و تعداد کل واحدهای آن ۱۱۴.۷۶ میلیون خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن اتریوم معامله می‌شود، صرافی Venus با سهم %۷.۶۶ از حجم معاملات روزانه است.

-۲.۶۲%
$۱,۹۵۴.۰۱
۵۱,۰۳۸,۸۰۳ تومان
محاسبه با نرخ تتر: ۲۶,۱۲۰ تومان
معاملات روزانه$۳۰,۱۲۷,۹۰۰,۰۰۰
حجم بازار$۲۲۴,۲۳۵,۰۰۰,۰۰۰
سکه در گردش۱۱۴,۷۶۱,۰۰۰ ETH
عرضه کل۱۱۴,۷۶۰,۵۸۹ ETH

قیمت تترلحظه ای امروز  ۳ اسفند ۹۹

Image result for تتر

تتر با نماد اختصاری USDT یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۳۴.۲۸ میلیارد دلار، در رتبه ۶ بازار قرار داشته و سهم ۱.۹۱ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از تتر در این لحظه با قیمت ۱.۰۰ دلار، با احتساب نرخ تتر ۲۶,۱۲۰ تومان معادل ۲۶,۱۳۵ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۱۲۸.۲۲ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۰.۰۳% افزایش یافته است. بالاترین قیمت تتر در تاریخ ۰۶ اسفند ۱۳۹۳(۲۵ February 2015) معادل ۱.۲۱ دلار بوده که همینک %۱۷.۳۸ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش تتر ۳۴.۲۶ میلیارد و تعداد کل واحدهای آن ۳۵.۷۱ میلیارد خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن تتر معامله می‌شود، صرافی BiKi با سهم %۳.۷۷ از حجم معاملات روزانه است.

۰.۰۳%
$۱.۰۰
۲۶,۱۳۷ تومان
محاسبه با نرخ تتر: ۲۶,۱۲۰ تومان
معاملات روزانه$۱۲۸,۲۱۶,۰۰۰,۰۰۰
حجم بازار$۳۴,۲۷۷,۳۰۰,۰۰۰
سکه در گردش۳۴,۲۵۷,۵۰۰,۰۰۰ USDT
عرضه کل۳۵,۷۰۸,۱۶۷,۴۴۰ USDT

آیا قیمت بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار می رسد؟

به نظر هونگ فنگ، (Hong Fang) مدیر عامل صرافی OKCoin، چنانچه نوسانات کوتاه مدت را کنار بگذاریم و چشم انداز بلند مدت را در نظر بگیریم، خواهیم دید که افزایش قیمت بیت کوین به بیش از ۵۰۰,۰۰۰ دلار در دهه آینده، منطقی به نظر می‌رسد. به عقیده وی، قیمت بیت‌کوین طی ۱۲ ماه آینده به ۱۰۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید. همچنین تاکنون شاهد روند صعودی قابل توجه قیمت بیت کوین بوده‌ایم.

بیت‌کوین«ذخیره ارزش» است

هنگامی که صحبت از ارزیابی یک دارایی به میان می‌آید، اولین گام درک اقتصاد فاندامنتال است. به عنوان مثال سهام، اوراق قرضه و املاک و مستغلات اغلب ارزش خود را از طریق ایجاد جریان‌های نقدی بدست می‌آورند. بنابراین، ارزش‌گذاری این دارایی‌ها شامل پیش‌بینی جریانات نقدی آینده است. از طرف دیگر، کالاها بیشتر مبتنی بر سودمندی بوده و لذا قیمت آنها توسط عرضه و تقاضای در صنعت مربوطه تثبیت می‌شود. به توصیه هونگ فنگ، پیش از هرگونه اقدام درباره بیت‌کوین، از خودتان بپرسید که «بیت کوین چه کارایی دارد؟» و در پاسخ دادن به این سوال از شکل‌گیری دیدگاه‌تان در مورد ارزش بیت کوین و محدوده قیمت عادلانه آن در یک افق زمانی مشخص استفاده کنید.

از نظر هونگ که یک هولدر (HODLer) بیت کوین است:

  • بیت کوین، پولی سالم و اولین پول اینترنتی در جامعه بشری است.
  • بیت کوین، کمیاب (با عرضه ثابت ۲۱ میلیون)، بادوام (دیجیتال)، قابل دسترس (بلاکچین ۲۴/۷)، قابل تقسیم (۱ بیت کوین = ۱۰۰ میلیون ساتوشی)، قابل تأیید (منبع باز) و از همه مهمتر، مقاوم در برابر سانسور (رمزنگاری شده) است. بیتکوین با بهره‌مندی از این ویژگی‌های برتر پولی، ذخیره ارزشمندی به حساب می‌آید. همین که بیت کوین به عنوان ذخیره ارزش، مورد پذیرش گسترده قرار بگیرد، با گذر زمان به پتانسیل فراوانی برای تبدیل شدن به ارز ذخیره جهانی (و همچنین واحد محاسبه جهانی) دست می‌یابد.
  • تاریخچه پول نشان می‌دهد که به طور کلی اشکال طبیعی پول سه مرحله از تکامل را طی می‌کنند: اول، باید جمع‌آوری شود (کمیابی)، دوم، سرمایه‌گذاری (ذخیره ارزش)، سوم، به عنوان پول (واحد محاسبه) و پرداخت (وسیله‌ای برای تبدیل). همان طور که بیت کوین مراحل مختلف را طی می‌کند، طرح ارزیابی آن نیز متفاوت است. به نظر هونگ، بیت کوین در حال حاضر در سطح ابتدایی مرحله دوم قرار دارد. در ادامه، خلاصه‌ای کوتاه از دو مرحله‌ای که بیت کوین طی کرده است و همچنین مفاهیم ارزشی مربوط به آن ارائه می‌شود.

بیت کوین می‌بایست جمع‌آوری شود

در بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸، بیت کوین در مرحله «جمع آوری» خود بود. تنها گروه کوچکی از سایفرپانک‌ها (cypherpunks)، بیت کوین را «پول سالم در آینده» می‌دانستند. در آن زمان، ارائه یک طرح ارزشیابی برای بیت کوین که با اصول آن مطابقت داشته باشد، دشوار بود. لذا برای قضاوت درباره اینکه بیت کوین می‌توانست به «ذخیره ارزش» خود برسد، خیلی زود بود.

قیمت لحظه‌ ای ارز‌های دیجیتال امروز

 

#ارز دیجیتالقیمتقیمت ریالیحجم بازارمعاملات روزانهروزانههفتگینمودار هفتگی
۱Bitcoin$۵۷,۱۵۶۱,۴۹۲,۹۲۳,۷۴۵تومان۱.۰۶۵تریلیون دلار۶۳.۰۰میلیارد دلار۲.۲۴%۱۶.۷۶%bitcoin-chart
۲Ethereum$۱,۹۵۶.۵۶۵۱,۱۰۵,۵۳۸تومان۲۲۴.۵میلیارد دلار۳۰.۲۰میلیارد دلار-۲.۷۸%۶.۸۶%ethereum-chart
۳Binance Coin$۲۸۹.۱۲۷,۵۵۲,۰۵۸تومان۴۴.۶۸میلیارد دلار۱۰.۱۲میلیارد دلار-۴.۹۵%۱۱۵.۱۷%binance-coin-chart
۴Polkadot$۳۹.۳۲۱,۰۲۷,۰۶۲تومان۳۵.۷۹میلیارد دلار۵.۳۵۹میلیارد دلار۲.۶۶%۳۹.۹۹%polkadot-new-chart
۵Cardano$۱.۱۳۲۹,۵۳۶تومان۳۵.۱۸میلیارد دلار۱۰.۲۳میلیارد دلار۶.۳۲%۳۰.۰۸%cardano-chart

بیشتر بخوانید:

قیمت دلار ، طلا ، سکه به صورت آنلاین

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا