قیمت داروی رمدسیویر ایرانی در بازار چقدر است؟

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره قیمت داروی رمدسیویر ایرانی در بازار و همچنین جزئیات تولید این دارو در داخل کشور خواهیم داشت! با ما همراه باشید. دکتر سعید ملکی ، مدیرعامل شرکت داروسازی روناک درباره تولید داروی رمدسیویر ایرانی گفت: ” این شرکت دانش بنیان با توجه به شیوع بیماری کرونا و با توجه به سال جهش تولید و پیرو تاکید رهبر معظم انقلاب موفق شد، داروی رمدسیویر را که از دارو‌های موثر در درمان بیماران کرونا است، به مرحله تولید برساند.

قیمت داروی رمدسیویر ایرانی در بازار

این شرکت داروسازی در حال حاضر توانایی تولید حداقل ۱۰۰ هزار ویال از این دارو را در ماه دارد که البته نیاز کشور هم بیشتر از این میزان نیست و در صورت نیاز بیشتر می ‌توانیم حجم بیشتری از دارو را تولید کنیم. با توجه به شیوع کرونا، واردات این دارو بسیار سخت شده بود و داروی تولید شده در این شرکت دانش بنیان، از نظر کیفیت کاملا مشابه نشان ‌های معتبر خارجی آن است که با قیمت یک دهم نمونه خارجی در کشور تولید شده است.

همچنین مجموعه دارویی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی نیز در زمینه تولید این دارو به موفقیت ‌هایی دست یافته اند.

دکتر رضا ملک زاده  ، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه ایران هم اکنون از کشور‌های پیشرو در تحقیقات مرتبط با درمان بیماری کرونا است و ۱۰ درصد تحقیقات مرتبط با این بیماری در ایران انجام شده است، تاکیدکرد: “ مطالعات اثربخشی داروی رمدسیویر برای بیمارانی که با افت اکسیژن درگیر بوده اند، تایید شده است و تجویز این دارو برای همه بیماران مبتلا به کرونا مناسب نیست. نتایج کارآزمایی بالینی استفاده از داور‌های موثر در درمان بیماری کرونا از جمله داروی رمدسیویر بزودی اعلام می‌ شود.

اما براساس اعلام معاونت برنامه ریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با کرونای استان تهران ، قیمت داروی رمدسیویر وارداتی بین یک میلیون و ۱۰۰ تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و قیمت رمدسیویر ایرانی ۶۰۰ هزار تومان است؛ قیمت داروی فاویپیراویر به ازای هر ورق قرص حدود ۱۰۰ هزار تومان است.

اما به تازگی محمدرضا شانه ساز ، رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص قیمت گذاری دارو‌های کرونا اظهار کرد: ” بخشی از این دارو‌ها که وارداتی بوده اند، قیمت گذاری شده اند و بخش دیگر که در داخل ایران  تولید شده است، در حال قیمت‌ گذاری است. قیمت دارو‌های داخلی بسیار نازل ‌تر از انواع وارداتی آن است؛ به طور مثال قیمت داروی وارداتی رمدسیویر با قیمت ‌های هنگفتی بطوری که هر یک عدد آن یک میلیون و سیصد هزار تومان یافت می ‌شد، ولی قیمت ایرانی آن کمتر از یک ‌چهارم قیمت وارداتی است.

داروهای مخصوص کرونا، دارو‌هایی هستند که مصرف داروخانه ‌ای ندارند و تنها در بیمارستان مصرف می ‌شوند که از اواخر این هفته نمونه ‌های تولید داخل با قیمت حدود ۴۰۰ هزار تومان وارد بازار می‌ شوند. ایران جزو چند کشورى است که در زمینه کرونا مشغول به فعالیت است. در خصوص زمان پخش واکسن کرونا به زودتر از یک سال فکر نکنید و علت آن است که رفتار ویروس کرونا بسیار متنوع و متغیر است. ما امیدوار هستیم جزو اولین کشور‌های ارائه دهنده واکسن و درمان ویروس کرونا باشیم. هنوز هیچ کشوری به میزانی از دستیابی به واکسن ویروس کرونا نرسیده که ما حتی قصد پیش خرید آن ‌را داشته باشیم. “

محمدرضا شانه ساز ، رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به ادعای سازمان جهانی بهداشت درخصوص دستیابی به واکسن کرونا تا فصل پاییز و زمستان بیان کرد: ” این امر را مخصوصا در پاییز بعید می ‌دانم و اگر در زمستان هم خبری شود، به سختی صورت خواهد پذیرفت.

شرایط قائل شدن پوشش بیمه ای برای داروی رمدسیویر و داروی فاویپیراویر چیست؟

دکتر سید سجاد رضوی ، رییس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت درباره فرایند تحت پوشش بیمه قرار گرفتن داروی رمدسیویر و داروی فاویپیراویر که در درمان بیماری کووید ۱۹ موثر هستند، گفت: “ هنوز این دو دارو در کل دنیا هم تایید مصرف ندارد، برخی آن را تایید کردند. اگر این داروها از سوی معاونت درمان تایید شوند و پروتکل تجویز رمدسیویر و فاویپیراویر ابلاغ شود، تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

در ابتدا باید دستورالعمل استفاده از این دو دارو مشخص شود و سپس می‌توان آن را برای پوشش بیمه در شورای عالی بیمه مطرح کرد. اینکه دارو تولید داخل باشد یا خیر برای بیمه مطرح نیست و تلاشمان این است هر دارویی که معاونت درمان دستورالعمل آن را بنویسد و برای درمان ابلاغ شود، مورد پوشش بیمه قرار گیرد.

دکتر سید سجاد رضوی ، رییس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت درباره قائل شدن پوشش بیمه برای واکسن‌ آنفلوآنزا نیز تصریح کرد: ” معاونت درمان درخواست خود برای تحت پوشش بیمه رفتن واکسن آنفلوآنزا مطرح کرده است تا تنها گروه ‌های پر خطر بتوانند واکسن را با در نظر گرفتن بیمه دریافت کنند. هدف ما این است که واکسن با قیمت ارزان ‌تر در اختیار گروه هدفمان قرار گیرد. این در حالی است که هر ساله معاونت بهداشتی نیز واکسن آنفلوانزا را به شکل رایگان در اختیار برخی گروه‌ها قرار می‌ دهد. “

براساس اعلام سازمان غذا و دارو ، از این هفته توزیع انبوه داروی رمدسیویر در بیمارستان ‌های کشور صورت می‌ گیرد و این دارو به مدت چند روز در سراسر کشور توزیع می ‌شود. ظرفیت تولید رمدسیویر هفته ‌ای ۳۰ هزار عدد است و اگر سه شرکت تولید کننده دیگر هم پای کار بیایند ظرفیت تولید به ۷۰ هزار عدد خواهد رسید و نیاز داخل کشور تامین خواهد شد!

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا