لیست بهترین ‌و برترین سریال قرن ۲۱ از نظر بی بی سی

بی‌بی‌سی سریال “شنود” (The Wire) را به عنوان برترین سریال تلویزیونی قرن ۲۱ برگزید. در نظرسنجی بی‌بی‌سی از ۲۰۶ کارشناس تلویزیونی از ۴۳ کشور، این درام جنایی “دیوید سیمون” بود که در رتبه اول جای گرفت. سریال‌های “مد من” به نویسندگی “متیو واینر” و بازی “جان هم” و “الیزابت ماس” و درام جنایی “برکینگ بد” با بازی “برایان کرانستون” که هر دو از شبکه ای‌ام‌سی پخش شدند، به ترتیب رده‌های دوم و سوم را از آن خود کرده‌اند. کمدی تلخ “فلیبگ” با نویسندگی، کارگردانی و بازی “فیبی والر-بریج” و سریال حماسی و فانتزی “بازی تاج‌وتخت” شبکه اچ‌بی‌او نیز به رده‌های چهارم و پنج رسیده‌اند.

برترین سریال
برترین سریال

از ۱۰۰ سریال برگزیده بی‌بی‌سی ۷۹ سریال توسط مردان خلق شده، ۱۱ مورد توسط زنان و ۱۰ مورد با همکاری زنان و مردان. در این فهرست تنها چهار سریال انیمیشن وجود دارد که “بوجک هورسمن” بالاترین رتبه را در بین آن‌ها به خود اختصاص داده است. از ۲۰۶ رأی‌دهنده این نظرسنجی ۱۰۰ نفر زن و ۱۰۴ نفر مرد و دو نفر بدون جنسیت بوده است.

سریال‌های در حال پخش “وراثت”، “زیاد ذوق‌زده نشو” شبکه اچ‌بی‌او و درام تاریخی “تاج” نت‌فلیکس نیز به این فهرست راه پیدا کرده‌اند. “می‌توانم نابودت کنم” با بازی “میکیلا کول” در میان مینی‌سریال‌ها برترین رتبه را دارد و بالاتر از “چرنوبیل”، “واچمن” یا “تویین پیکس: بازگشت” قرار گرفته است.

آثار چندین نویسنده از جمله “دیمون لیندلاف” که خالق “گمشده”، “بازماندگان” و “واچمن” است، در فهرست بی‌بی‌سی بیش از یک بار پدیدار شده است. “گاوین و استیسی” و “امپراطوری ساحلی” از جمله عناوینی‌اند که در این فهرست به چشم نمی‌خورند و غیبت‌شان در شکبه‌های اجتماعی بحث‌برانگیز بوده است. فهرست کامل ۱۰۰ سریال برتر قرن بیست و یکم به انتخاب بی‌بی‌سی از این لینک قابل مشاهده است.

۱۰ سریال برتر قرن ۲۱ به انتخاب بی‌بی‌سی:

۱. شنود (The Wire) – ۲۰۰۲-۲۰۰۸

۲. مد من (Mad Men) – ۲۰۰۷-۲۰۱۵

۳. برکینگ بد (Breaking Bad) – ۲۰۰۸-۲۰۱۳

۴. فلیبگ (Fleabag) – ۲۰۱۶-۲۰۱۹

۵. بازی تاج‌وتخت (Game of Thrones) – ۲۰۱۱-۲۰۱۹

۶. می‌توانم نابودت کنم (I May Destroy You) – ۲۰۲۰

۷. بازماندگان (The Leftovers) – ۲۰۱۴-۲۰۱۷

۸. آمریکایی‌ها (The Americans) – ۲۰۱۳-۲۰۱۸

۹. اداره (The Office UK) – ۲۰۰۱-۲۰۰۳

۱۰. وراثت (Succession) – ۲۰۱۸-

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا