ماجرای اختلاف میان سرمایه گذار ترکیه ‌ای و عوامل ایرانی فیلم مست عشق چه بود؟ + پاسخ حسن فتحی

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره ماجرای اختلاف میان سرمایه گذار ترکیه ‌ای و عوامل ایرانی فیلم سینمایی مست عشق و همچنین پاسخ حسن فتحی به این حواشی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. در روزهای گذشته جدال لفظی میان سرمایه گذار ترکیه ‌ای و عوامل ایرانی فیلم سینمایی مست عشق به کارگردانی حسن فتحی در فضای رسانه ‌ای خبرساز شد! داستان فیلم، برشی از زندگی مولوی و شمس تبریزی است.

حسن فتحی کارگردان فیلم سینمایی مست عشق با انتشار متنی در صفحه شخصی‌ خود در اینستاگرام درباره حواشی پیش آمده برای این فیلم سینمایی، نوشت:

” با سلام و عرض ادب

در طی روزهای جاری و پس از بیانیه سرمایه‌گذار ترک فیلم «مست عشق» و حواشی رسانه ای مرتبط با آن، خبرنگاران و رسانه هایی چند، از من خواسته اند تا در خصوص اتهامات به دور از واقعیت مندرج در این بیانیه، که دست ‌مایه پاره ‌ای از تعابیر و تفسیرهای غلط و نابجای برخی افراد حقیقی و حقوقی در شبکه های اجتماعی شده است، توضیحات روشنگرانه و دقیقی را ارایٔه کنم.

اما از آنجا که تهیه‌ کننده و سرمایه‌ گذار ایرانی فیلم درخواست کرده ‌اند تا زمان تعیین نتیجه گفتگو با طرف ترک جهت حل موارد اختلافی، سکوت اختیار کنم، لذا هر توضیحی در این خصوص را، به زمان بعد از روشن شدن نتیجه گفتگوها موکول می‌کنم! جای تردید نیست راقم این سطور در جهت احقاق حقوق معنوی و حفظ کیفیت هنری این اثر  که زحمات زیادی برای آن کشیده شده است، به اشد قوا از هیچ تلاش قانونی‌ ای فروگذار نخواهم کرد.

در پناه خدای شمس و مولانا شاد و سلامت باشید. “

لازم به بیان است چندی پیش حسن فتحی ، کارگردان فیلم مست عشق درباره انتشار ویدئویی که در آن از اکران این فیلم سینمایی در ترکیه خبر داده بود، متنی را منتشر کرد. حسن فتحی در این توضیحات آورده است:

” سلام و عرض ادب. من حسن فتحی هستم. چهارشنبه ۳۰ مهرماه خبری در فضای مجازی مبنی بر آماده شدن فیلم سینمایی مست عشق جهت اکران منتشر شد. لازم است به عنوان سازنده اثر اعلام کنم که این خبر به هیچ وجه صحت ندارد، زیرا حدود ۸ سکانس از سکانس‌ های مهم این فیلم هنوز فیلمبرداری نشده است و امیدواریم طی دو ماه آینده فیلمبرداری این سکانس ‌ها انجام شود.

در علت تاخیر افتادن فیلمبرداری سکانس ‌های باقی مانده علاوه بر اختلافات مالی بین سرمایه گذار ایرانی و ترکیه ‌ای، شیوع بیماری کرونا نیز بسیار موثر بوده است. لذا اعلام می ‌کنم تا زمان فیلمبرداری ۸ سکانس بافی مانده، که سازندگان ایرانی فیلم به جهت حفظ کیفیت اثر مصر هستند، هرگونه دخل و تصرف در تدوین و امور فنی فیلم بدون اطلاع و هماهنگی و اجازه از کارگردان و تهیه کننده و سرمایه گذار ایرانی فیلم فاقد وجاهت اخلاقی و حرفه ‌ای و واجد پیگرد قانونی است.

تاکید می ‌کنم خبر مطرح شده درباره فیلم مست عشق تا آنجایی که به من، تهیه کننده و سرمایه گذار ایرانی مربوط می ‌شود، شایعه ‌ای بیش نیست. “

شهاب حسینی ، پارسا پیروزفر ، ابراهیم چلیکول ، هانده ارچل ، سلما ارگچ ، بنسو سورال ، بوران کوزوم و حسام منظور بازیگران مست عشق هستند. تهیه کننده فیلم مهران برومند است، فیلمنامه‌ آن را حسن فتحی و فرهاد توحیدی نوشته ‌اند. این فیلم محصول مشترک سینمای ایران و ترکیه است و سرمایه‌گذاران آن شرکت سیماریا (simarya film production) و شرکت ای. ان. جی (ENG yepim medya) هستند. داستان فیلم همزمان با دوران زندگی مولانا (شاعر عارف ایرانی قرن ششم) و شمس تبریزی (مراد او) اتفاق می ‌افتد.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا