ماجرای انتشار ویدیوی تست آنیتا ایران نژاد برای بازی در فیلم درخت گردو چه بود؟

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحات و ویدیویی درباره ماجرای انتشار ویدیوی تست آنیتا ایران نژاد برای بازی در فیلم درخت گردو خواهیم داشت! با ما همراه باشید. چندی پیش چهار عضو یک خانواده پنج نفره ایرانی در کانال مانش غرق شدند و جسد نوزاد ۱۵ ماهه‌ ی آن ها نیز هنوز پیدا نشده است.

اما در توضیح این اتفاق آمده است قایق ساعت ۹:۳۰ صبح در حالی از حوالی دانکرک از ساحل جدا شده است که مقامات و همینطور هواشناسی پیشتر هشدار داده بودند شرایط آب و هوایی برای حرکت قایق ‌ها مناسب نیست! گزارش‌ها در مورد تعداد سرنشین‌ های قایق متفاوت است؛ برخی منابع می‌ گویند قایق غرق ‌شده ۱۹ سرنشین داشته است و برخی می ‌گویند ۲۸ نفر در قایق بوده ‌اند؛ ایرانی و عراقی! بعد از اینکه قایق دچار حادثه شده است، چند بالگرد، قایق ‌های نظامی و قایق‌ های ماهی‌ گیری برای کمک به مردمی که در حال غرق‌ شدن بوده ‌اند به آنان نزدیک شده‌ اند.

ساحل دانکرک، شمال فرانسه و نزدیک ‌ترین ساحل این کشور به بریتانیا، به عنوان یکی از اصلی ‌ترین محل‌ های گذر غیرقانونی از فرانسه به بریتانیا شناخته می ‌شود. علاوه بر پلیس و نیروی دریایی فرانسه، سازمان‌ های مردم ‌نهاد هم به صورت روزانه در حال گشت ‌زنی در این آب ‌های نه چندان عمیق اما به شدت پرتلاطم و پرتردد هستند تا پناهجویانی را نجات دهند که بی ‌گدار به آب می ‌زنند. تیم‌ های نجات، روز چهارشنبه و در پی حادثه ‌ای که برای قایق پناهجویان پیش آمد آنقدرها نزدیک نبود تا بتواند سریع ‌تر کاری انجام دهد.

رسول ایران نژاد ، ۳۵ ساله پدر خانواده ‌ای کرد و اهل سردشت آذربایجان غربی قبل از اینکه از آب بیرون کشیده شود، جان باخته بود، همسر وی یعنی شیوا محمدپناهی ، ۳۵ ساله و دو بچه به نام ‌های آنیتا ، ۹ ساله و آرمین ، ۶ ساله بعد از بیرون کشیده‌ شدن از آب جان باخته ‌اند و نوزاد پانزده‌ ماهه‌ ی آن ها به نام آرتین هنوز پیدا نشده است!

مقامات فرانسوی می‌گویند بعید است جان به در برده باشد.

آنیتا ایران نژاد

اما محمدحسین مهدویان ، کارگردان سینمای ایران و خالق آثاری همچون ایستاده در غبار و ماجرای نیمروز ، روز جمعه ۹ آبان ماه سال ۱۳۹۹ شمسی، با انتشار چند ویدئو و عکسی از آنیتا ایران ‌نژاد در صفحه اینستاگرام خود در حالی که این دختربچه را در حال تست‌ بازیگری نشان می ‌داد، نوشت:

” به این عکس‌ ها و ویدئوها نگاه کنید. هر کدام قصه‌ ای دارند. پارسال به دنبال یافتن بازیگرانی برای نقش ‌های کودک فیلم سینمایی درخت گردو جستجوی محلی مفصلی انجام دادیم. بچه‌ها باید به زبان کردی سورانی حرف می‌زدند که زبان و لهجه‌ مردم سردشت است. فقط چند شهر ایران در شمال کردستان و جنوب آذربایجان غربی به این لهجه‌ خاص حرف می‌ زنند و این، کار را سخت می‌کرد. یکی از نقش‌ هایی که در پی بازیگرش بودیم، نقش شهین دختر شش هفت ساله‌ فیلم بود. به دختر عکس دوم نگاه کنید؛ به چشم‌ هایش. ترکیبی است از رنج و در عین حال زیبایی و امید. این دختر یکی از چند گزینه‌ ی نهایی ما بود، در کنار چند دختر زیبا و معصوم دیگر که هر کدام به امیدی خودشان را به ما می‌رساندند تا شاید با به رخ ‌کشیدن استعدادشان برای چند نفری که از تهران آمده ‌اند آینده ‌ای برای خود جست ‌و جو کنند. او در نهایت انتخاب نشد و نقش به ژینا رسید. اما اگر تصویر دختر برایتان آشناست حق دارید. تصویرهای بعدی ویدئوهای کوتاهی هستند از تلاش آنیتا برای به دست آوردن نقش. بله. نام این دختر آنیتاست؛ آنیتا ایران نژاد.

اگر این نام برایتان آشناست باز هم حق دارید. دو تصویر آخر پیوست خبری است که رسانه‌ ها یکی دو روزی‌ است در موردش حرف می ‌زنند. آنیتا و تمام اعضای خانواده ‌اش در راه مهاجرتی پرخطر از ایران، در آب های سرزمینی غریبه غرق شده ‌اند. از دیروز ابراهیم و به خصوص امیرحسین که آخرین تست ‌ها و تمرین ‌ها را با آنیتا انجام داده بود، مدام تصویر اشک‌ های آنیتا را مرور می‌ کنند و غصه می ‌خورند و من به فامیلی این خانواده فکر می ‌کنم. چه وجه تسمیه‌ ی عجیبی است! خانواده ‌ی ایران ‌نژاد که ایرانشان خانه‌ ای گرم و پرامید برایشان نبود. “

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا