ماجرای قتل جرج فلوید چه بود؟ + واکنش توییتر

در این مطلب از جدولیاب، توضیحاتی درباره ماجرای قتل جرج فلوید ، واکنش های مردم و همچنین واکنش توییتر خواهیم داشت! با ما همراه باشید. جرج فلوید ، سیاه‌ پوست آمریکایی (۴۶ ساله) در ۲۵ مه سال ۲۰۲۰ میلادی، مدتی پس از آن که یکی از افسران پلیس شهر مینیاپولیس از ایالت مینه ‌سوتا در ایالات متحده آمریکا به نام درک چاوین ، زانوی خود را برای حدود ۷ دقیقه بر روی گردن وی گذاشت در حالی که او رو به پایین و غیرمسلح بود و با دست های دستبند زده شده روی آسفالت افتاده بود، درگذشت!

رهگذرانی که در حال عبور بودند این حادثه را با دوربین موبایل ضبط و در شبکه ‌های اجتماعی به صورت گسترده منتشر کردند! در این فیلم، جرج فلوید در حالی که تقلا می‌ کند و به سختی نفس بکشد، به پلیس سفید پوستی که وزن خود را روی گردن او انداخته است یعنی درک چاوین ، می ‌گوید:

” نمی ‌توانم نفس بکشم. “

قتل جرج فلوید

اما درباره علت دستگیری جرج فلوید بد نیست بدانید ظاهرا وی سعی داشته است یک اسکناس تقلبی ۲۰ دلاری را شب دوشنبه گذشته در یک مرکز خرید خرج کند و نیروهای پلیس نیز ادعا می کنند که جورج فلوید هنگام دستگیری تحت تاثیر مواد مخدر یا مشروبات الکلی و پشت فرمان خودرو خود بوده است و در مقابل دستگیری مقاومت کرده است!

با این وجود شاهدان عینی گزارش اداره پلیس مینیاپولیس در مورد مقاومت کردن جورج فلوید در هنگام دستگیری را به چالش کشیده اند! در ویدیویی که توسط یکی از شاهدان این ماجرا ضبط شده است، دیده و شنیده می شود که جرج فلوید از پلیس درخواست می کند که فشار روی گردن او را کم کند و همزمان شاهدان نیز از پلیس می خواهند که زانوی خود را از روی گردن وی بردارد اما درک چاوین ، پلیس سفید پوست توجهی به درخواست های دو طرف نداشته است و همچنان به کار خود ادامه می دهد که به بیهوش شدن مرد سیاهپوست می انجامد! بعد از آن بود که اعلام شد جورج فلوید در بیمارستان درگذشته است.

از این هنگام به بعد، هر شب در مینیاپولیس تظاهرات گسترده برگزار شده است و حتی گارد ملی ایالات متحده آمریکا نیز برای خواباندن اعتراضات دست به کار شد! سرانجام تظاهرات مسالمت آمیز به غارت کردن و آتش زدن فروشگاه ها و مراکز دولتی، تیراندازی و خرابکاری گسترده منتهی گردید!

بد نیست بدانید شیوه مرگ جرج فلوید ، بسیار شبیه به مرگ اریک گارنر در سال ۲۰۱۴ میلادی در نیویورک تعبیر شد! حادثه ‌ای که باعث شد بسیاری از فعالان حقوق رنگین پوستان آمریکا توجه همگان را به خشونت پلیس علیه اقلیت ‌های نژادی جلب کنند.

قتل جرج فلوید

چهار افسری که در واقعه بازداشت و مرگ جرج فلوید دست داشتند، فردای روز حادثه به مرخصی اجباری فرستاده شدند! اما جیکوب فری، شهردار مینیاپولیس اعلام کرد که این افراد اخراج شده ‌اند. سه روز پس از حادثه، درک چاوین ، افسر پلیسی که زانوی خود را بر روی گردن جرج فلوید گذاشته بود، بازداشت شد. در روز ۲۹ مه سال ۲۰۲۰ میلادی، دادستانی مینیاپولیس اعلام کرد که درک چاوین ، افسر پلیس بازداشت شده، به اتهام قتل محاکمه خواهد شد و تحقیقات درباره سه مأمور پلیس دیگر نیز ادامه دارد.

اما درباره زندگی شخصی جرج فلوید بد نیست بدانی وی در سنت لوییز پارک، در حومه مینیاپولیس زندگی می کرده است؛ و حدود ۶ سال قبل از هیوستون، تگزاس که بیشتر عمر خود را در آن زندگی کرده بود، به مینه سوتا نقل مکان می کند. او به خاطر قد و جثه قابل توجه خود در میان خانواده و دوستان با لقب فلوید گنده (Big Floyd) شناخته می شده است و به مدت ۵ سال به عنوان نگهبان و نیروی امنیتی در یک رستوران و کلاب موسیقی زنده کار می کرد که در هفته های اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بود.

خانواده وی، او را یک غول مهربان توصیف می کنند! جرج فلوید از همسر سابق خود صاحب دو دختر ۶ و ۲۲ ساله است که هر دو در هیوستون زندگی می کنند.

آیا جورج فلوید بازیگر فیلم های مستهجن و پورن بود؟

نقل قول مهناز افشار از تیلور سوئیفت در مورد پورن استار بودن جورج فلوید با حواشی زیادی همراه بوده است! ظاهرا در زمان قتل جورج فلوید، وی شغل ثابتی نداشته است اما قبلا نگهبان باشگاه های شبانه یا همان بار بوده است! در مورد شغل جورج فلوید یکی از نکات قابل توجه این است که اگر او با قاتل در همان کلاب همکار بوده است، ممکن است دلیل قتل، شخصی باشد! بررسی ها در این مورد همچنان ادامه دارد.

اما جالب است بدانید توییتر در واکنش به قتل جرج فلوید ، مرد سیاه ‌پوست آمریکایی و اعتراض ‌ها علیه نژادپرستی در این کشور، آواتار خود را از پرنده آبی به پرنده سیاه تغییر داد و از هشتگ ترند شده #blacklivesmatter استفاده کرد!

۱ ۱ رای
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا