ماجرای ممنوع الخروج شدن مریم ایمانیه همسر محمدجواد ظریف چه بود؟

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره ماجرای ممنوع الخروج شدن مریم ایمانیه همسر محمدجواد ظریف خواهیم داشت! با ما همراه باشید. به تازگی برخى رسانه ها مدعى مممنوع الخروج شدن مریم ایمانیه همسر محمدجواد ظریف ، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ممانعت از عزیمت او به دوبى شدند!

در حالی که او هم اکنون همراه محمدجواد ظریف ، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا است. ادعای ممنوع الخروجى مریم ایمانیه کذب است.

بد نیست بدانید محمدجواد ظریف در تابستان ۱۳۵۸ شمسی از طریق خواهر خود، با مریم ایمانیه آشنا شد و باهم ازدواج کردند و پس از ازدواج به نیویورک مهاجرت کردند. مریم ایمانیه فارغ‌ التحصیل رشته تغذیه است و به مدت ۱۰ سال شاگرد محمد اسماعیل دولابی، عارف و واعظ مشهور بوده است و گاهی برای شرکت و سخنرانی در همایش‌ های عرفانی و مولانا پژوهی به نقاط مختلف آمریکا، اروپا، هند و ژاپن سفر می‌ کند.

مریم ایمانیه رئیس انجمن بانوان دیپلمات‌ های وزارت امور خارجه ایران است.

خطیب‌زاده: همسر ظریف ممنوع‌الخروج نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی از کانال های خبری مدعی شده اند که همسر آقای ظریف ممنوع الخروج شده است، گفت: در فضای مجازی روزها ده ها و صدها خبر از این دست منتشر می شود و این گونه خبرسازی‌ها ارزش آن را ندارد که وقت دوستان درباره آن گرفته شود.

وی در همین ارتباط تصریح کرد: همسر آقای ظریف ایشان را در سفر به سوریه و ادامه سفر ایشان همراهی کرده اند و این شایعات ارزش پرداختن ندارند.

خطیب زاده همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه شما به عنوان سخنگوی وزارت خارجه در جریان آخرین پیگیری ها در ارتباط با این موضوع که فایل صوتی آقای ظریف چگونه و توسط چه کسانی منتشر شده است هستید یا نه، گفت: به نظر من به اندازه کافی درباره این فایل صحبت شده است. مسئول پیگیری این موضوع را آقای رئیس جمهور، وزارت اطلاعات تعیین کرده اند و این وزارتخانه نیز اقدامات خود را انجام می دهد. ما با آن ها در تماس هستیم و به محض اینکه به نتیجه برسند یا مصلحت بدانند پروسه ای که تا امروز انجام شده است را بیان کنند اطلاع رسانی خواهند کرد.

وی ادامه داد: وزارت امور خارجه در کنار نهاد ریاست جمهوری سعی کرده که کمک کند این موضوع زودتر به نتیجه برسد.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا