ماندانا سوری بازیگر سینما و تئاتر کیست؟ + جزئیات ابتلای وی به بیماری ام.اس

در این مطلب از جدولیاب، توضیحاتی درباره ماندانا سوری ، بازیگر سینما و تئاتر و همچنین جزئیات ابتلای وی به بیماری ام.اس خواهیم داشت! با ما همراه باشید. ماندانا سوری ، بازیگر سینما و تئاتر متولد ۶ شهریور ماه سال ۱۳۶۴ شمسی در شهر تهران می باشد. او فارغ التحصیل رشته مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه علمی و کاربردی تهران می باشد.

در سال ۱۳۸۳ شمی و وقتی ۱۹ سال سن داشت، وارد کلاس های بازیگری حمید سمندریان شد و تحلیل شخصیت بازیگری را زیر نظر او گذارند و فن و بیان را از میکائیل شهرستانی آموخت! از سال ۱۳۸۳ شمسی تا ۱۳۸۷ شمسی وی بصورت جدی در تئاتر فعالیت داشت که ثمره آن دو جایزه اول بازیگری شد تا اینکه توسط همین تئاترها برای بازی در سریال مرد دو هزار چهره در سال ۱۳۸۸ شمسی انتخاب شد!

وی در سال ۱۳۸۹ شمسی با سریال شبکه خانگی قهوه تلخ به کارگردانی مهران مدیری در نقش قیصر السلطنه همسر بابا اتی بسیار خوش درخشید و به شهرت زیادی دست یافت! او در این سال ها تقریبا در اغلب سریال های مهران مدیری حضور داشته است.

سال ۱۳۹۸ شمسی بود که خبرهای مبنی بر وضعیت سلامی ماندانا سوری ، بازیگر سینما و تئاتر و بازیگر سریال های قهوه تلخ و ویلای من و آیتم های طنز و ابتلای وی به بیماری ام.اس در فضای مجازی منتشر شد! گزارش درباره لزوم کمک مالی برای درمان او سر و صدای زیادی به پا کرد و خیلی‌ ها وعده کمک و همراهی با این بازیگر جهت درمان وی را دادند. حالا با گذشت یک سال نه تنها بسیاری از وعده ‌ها عملی نشده است، بلکه حتی صندوق اعتباری هنر او را بیمه هم نکرده است!

ماندانا سوری درباره این ماجرا می گوید:

” داستان من و بیماری ام.اس برمی گردد به سال ۱۳۸۸ شمسی. در این سال برای اولین بار متوجه شدم به این بیماری دچار شدم. درست سر صحنه، زمانی که مقابل سیامک انصاری ایستاده بودم و می خواستم دیالوگ های مربوط به آن صحنه را به زبان بیاورم. یکی از چشمانم تار شد و ندید. صداها را می شنیدم، گروه کارگردانی اعلام می کردند شروع کن، دیالوگ ها را بگو  اما من خشکم زده بود. ترسیده بودم! این اولین باری بود که ام.اس خود را به من معرفی کرد.

بعد از این اتفاق در حالی که شوکه شده بودم به دکتر مراجعه کردم. پزشک از من پرسید دفترچه بیمه تامین اجتماعی داری؟ گفتم دارم و گفت برو و با دفترچه بیمه بیا. رفتم با دفترچه بیمه آمدم و حالا سال ‌هاست حتی بدون دفترچه بیمه نیز باید نزد پزشک بروم.

همانطور که گفتم سال ۱۳۸۸ شمسی به این بیماری مبتلا شدم. جز برخی از همکارانم و نزدیکانم کسی از بیماریم خبر نداشتند. تا اینکه سال ۱۳۹۵ شمسی برای اولین بار این موضوع را رسانه ای کردم. نمی دانم چرا باید کار به اینجا می کشید که همکارانم، مشکلاتم را در صفحه های اجتماعی خودشان بیان کنند و برای حل مشکلاتم از مردم کمک بخواهند.

قبول کنید خیلی برایم سخت بود تا قبول کنم و بگذارم همکارانم از مشکلاتم بگویند یا خودم حاضر شوم رو به روی دوربین بنشینم و حقیقت زندگیم را بازگو کنم. شاید اگر پروژه ای به من پیشنهاد می شد، شاید اگر تهیه کنندگان به من کار می دادند هیچ وقت مجبور به همچنین کاری نمی شدم. باید اعتراف کنم کار بسیار سختی بود.

زمانی که همکلاسی و همکارم پوریا ذوالفقاری از من خواست اجازه بدهم مشکلات مربوط به بیماری و بیکاری ‌ام را رسانه ای کند، مخالفت کردم چون از ترحم خوشم نمی آمد. از اینکه خنده را از لبان مردم بگیرم حتی برای لحظه ای، خوشم نمی آمد اما با صحبت هایی که شد و مشورت هایی که انجام گرفت دلم به این کار رضایت داد.

بعد از اینکه موضوع رسانه ای شد، خیلی ها من را قضاوت کردند. خیلی از حرف هایم به اشتباه و وارونه تعبیر شد. مثالی در این رابطه برایتان می زنم. من هیچ وقت نگفتم بیماری ام باعث بیکاری شد بلکه گفتم پیشنهاد نشدن کار باعث شد بیماری ‌ام عود کند. اگر بیکار نبودم می توانستم با مشکلاتم کنار بیایم و حلشان کنم اما در شبکه های اجتماعی این موضوع به گونه ای دیگر مطرح شد.

باید تاکید کنم همیشه همکاران بسیار خوبی داشتم و دارم. دوست نداشتم هجمه ای به این دوستان وارد شود. آنها اطلاعی از مشکلات من نداشتند و انتظار نمی رفت بخواهند بدون دانستن اصل ماجرا کمکم کنند. به یاد دارم زمانی سر صحنه سریال قهوه تلخ دو بار راهی بیمارستان و بستری شدم. هر هفته هزینه آمپول من را برخی بازیگران و سایر دوستان می پرداختند. ضمن اینکه سر هر پروژه ای می رفتند شماره من را هم به تهیه کننده می دادند تا کار بگیرم.

من شاگرد زنده یاد حمید سمندریان بودم. استاد همیشه می گفتند قاعده هنر را نباید بهم ریخت. سال ها تئاتر کار کردم و قواعد کار گرفتن در حیطه شبکه نمایش خانگی و یا تلویزیون را نمی دانستم. گاهی اوقات هم واقعا نمی خواستم بدانم و شاید همین باعث شد که نتوانم کار بگیریم.

با این حال که دوست ندارم زیاد درباره بیماری و دردها صحبت کنم اما خود را موظف می دانم باید بگویم در حال حاضر حدود ۱۵ پلاک در سر من وجود دارد. آن هم در نقطه های حساسی چون مخچه، بیش از هشت پلاک در سرم فعال هستند. چیزی که باید درباره ام.اس دانست این است که این بیماری در وجود هر بیمار با بیمار دیگر متفاوت است. همچنین مسائلی که باعث عود بیماری می شود در هر بیمار با بیمار دیگر تفاوت دارد. قرار نیست هر کسی ام.اس داشت فلج شود. کسی هم نمی تواند به صورت مطلق بگوید ام.اس تا کنون بیماری را فلج نکرده و نمی کند. پلاک های فعال در بدترین موقعیت ممکن در بدن من جا خوش کردند.

شماره کارتی از من منتشر شد، در طول ۴۸ ساعت کاربران زیادی به این حساب پول واریز کردند. همدردی ها را که دیدم تعجب بودم! می دانستم مردم مهربانی داریم اما شوکه شده بودم و فقط به خاطر این همه مهربانی اشک می ریختم.  باورم نمی شد انقدر مردم با من همدردی کرده باشند. من همان ماندانایی بودم که تا دیروز خود را تنها می دیدم. از همه مردم ممنونم! “

چندی پیش مطلع شدیم ماندانا سوری به علت تشدید بیماری‌ خود در بیمارستان بستری شده است. طی سال گذشته چند پروژه به او قول همکاری دادند اما حرف ‌شان عملی نشد و این بازیگر همچنان با مشکلات زیادی در کنار بیماری‌ خود مواجه است!

ادمین پیج اینستاگرام ماندانا سوری به تازگی نوشته است:

خداروشکر ایشون از بیمارستان مرخص شدن و بهترن… ??

اما در هر صورت بیماری هنوز گریبان گیر ایشونه…?

تشکر می کنیم از خانه سینما که برای رفع مشکلات ایشون تمام تلاششون رو کردند??

گرچه که در نهایت شرکت بیمه مشکلی حل نکردند و مساعدت لازم صورت نگرفت…

اما ما همیشه دلخوش انرژی مثبت شما دوستداران هستیم ()

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا