محرم ماه آگاهی ، ماه شکوفایی، ماه آزادی و رهایی

آفتاب محرم برمی آید و کربلای دل را در پرتو خود می سوزاند. سرخی بیرق ایستادگی از گلدسته دست ها بالا می رود و در باد به حرکت در می آید. عطر شهادت، مشام را می نوازد و چشم ها در انتظار طراوت اشک به تماشا می نشیند. عقربه زمان روی نقطه پنجم عشق قفل می شود. خواب ها از چشم های خسته می گریزد و حسینیه سینه ها سیاه پوش می شود. آری محرم شده و انتظار لباس های مشکی به سر آمده است. این شب ها باید به سوگ نشست. هر شب به سوگ ستاره ای از آسمان حسین(ع).محرم ماه آگاهی ، ماه شکوفایی، ماه آزادی و رهایی
محرم ماه آگاهی، ماه شکوفایی، ماه آزادی و رهایی، ماه رشد و بالندگی، ماه جوشیدن و اندیشیدن، ماه فانی شدن و به ابدیت پیوستن است. عاشورا که می‌رسد، دل‌های شیعیانش در آتش عشق امام حسین علیه السلام می‌سوزد. هر عاشقی که واقعه عاشورا را خوانده و به راز و رمز آن پی برده باشد، دل از این عاشقی بر نمی‌کند. هر ساله شیعیان، علویان و شماری از اهل‌سنت و مذاهب دیگر ۱۰ روز نخست ماه محرم هر سال با برگزاری مراسم‌های سوگواری از آن واقعه یاد می‌کنند. عزاداری‌ها با رسیدن روز دهم (عاشورا) به اوج خود می‌رسد.
تأثیری که حادثه کربلا و قیام حسین بن علی (علیهماالسلام) بر اندیشه مردم جهان، حتی غیر مسلمانان داشته، بسیار است. عظمت قیام و اوج فداکاری و ویژگی های دیگر امام و یارانش سبب شده که اظهار نظرهای بسیاری درباره این نهضت و حماسه آفرینان عاشورا داشته باشند.
سلام به عاشورا و خون‌هایی که بر روی زمین داغ کربلا نقش بسته است. سلام بر حسین (ع) پسر زهرا (س) که در یک سوی میدان با قامتی استوار ایستاده بود و در آن سو لشکری بزرگ و انبوه در برابرش صف کشیده بودند. او که به جز آتش و تشنگی دستی به یاری اش نیامد تا زمین از خون او و یارانش رنگین شد.
و عین حرف اول عشق است مثل حرف اول عاشورا.

 

 

 

 

بیشتر بخوانید :

عاشورا فراتر از آنچه است که در تاریخ روی داده

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا