محمد بزرگی که بود؟ + جزئیات جدید سقوط چترباز حرفه ای و آخرین فیلم از وی

در این مطلب از جدولیاب، توضیحاتی درباره جزئیات جدید سقوط محمد بزرگی چترباز حرفه ای خواهیم داشت! با ما همراه باشید. محمد بزرگی ، چترباز حرفه ای و معروف روز پنجشنبه دوم بهمن ماه سال ۱۳۹۹ شمسی حین پرش از نردبان بلندمرتبه آتش ‌نشانی (جلوی ساختمان آتش نشانی فاز یک شهرک اکباتان) از ارتفاع برای گرامیداشت یاد آتش نشانان فقید حادثه ساختمان پلاسکو دچار حادثه شد و درگذشت!

آخرین فیلم از محمد بزرگی

چتر محمد بزرگی پس از پرش عمل نکرد و با توجه به فاصله اندک تا زمین فرصتی باقی نمانده بود و جان خود را از دست داد!

این چترباز ۳۶ ساله که سال های زیادی است در این عرصه فعالیت می ‌کرد و در چند دوره رقابت های کشوری نیز مدال هایی بدست آورده بود، یکی از بهترین ها در چتربازی محسوب می‌ شد. او با تلاش های زیاد مجوز پریدن از بالای یکی از برج های شهرک اکباتان را کسب کرد و ساعت های اولیه صبح در حالی که حاضران منتظر صحنه های جذابی از او بودند، به بالای نردبان آتش نشانی با ارتفاع ۵۸ متری رفت تا به پایین بپرد و چتربازی خود را به نمایش بگذارد. همین اتفاق هم افتاد و از بالای جرثقیل به پایین پرید اما حادثه ‌ای تلخ اتفاق افتاد. وقتی همه ی نگاه ‌ها به محمد بزرگی بود، چتر او به دور خودش پیچید و گره خورد و منجر به سقوط وی شد.

با توجه به اینکه فقط ۵۸ متر ارتفاع وجود داشت، این چترباز زمان لازم برای آنکه مشکل به وجود آمده را حل کند به دست نیاورد و متاسفانه به روی زمین سقوط کرد. مسئولان حاضر در این مانور و برنامه سریعا با خبر کردن اورژانس برای بهبودی محمد بزرگی تلاش کردند و او سریعا به بیمارستان صارم منتقل شد اما به خاطر شدت جراحات وارده و شکستگی های بدن خود به کام مرگ فرو رفت و جان خود را از دست داد.

محمد بزرگی ۳۶ ساله متاهل بود و اطرافیان وی درباره او می گویند که همواره تنهایی به چتربازی می رفته است و اعتقاد داشته است که می تواند کارهای عجیب را انجام بدهد. این اتفاق در حالی رقم خورده است که سازمان آتش نشانی و به خصوص مسئولان آتش نشانی شهرک اکباتان اعتقاد داشتند انجام چنین کاری از ارتفاع ۵۸ متری یک اقدام خطرناک محسوب می شود و به همین خاطر هم مخالفت های زیادی انجام دادند! اما با اصرار خود به پریدن از ارتفاع پایین موافقت مسئولان را گرفت که در نهایت نیز منجر به مرگئی شد.

متخصصان چتربازی در تمام دنیا اعتقاد دارند که این کار حداقل نیاز به هزار تا هزار و پانصد متر ارتفاع دارد و اینکه یک چترباز حرفه ای بخواهد از ارتفاعی کوتاه مثل ۵۸ متر به پایین بپرد، بسیار خطرناک است! محمد بزرگی اما این کار را انجام داد و متاسفانه  اخرین پرش او با چتر بود.

آخرین پیام محمد بزرگی، چتربازی که سقوط کرد: ” با اصرار خودم این کار را می ‌کنم! “

محمد بزرگی

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا