مدیریت و حفظ روابط خود را آسان‌تر کنید

گرگ مک کیون، نویسنده پرفروش کتاب‌های موفقیت در کتاب مسیر بی‌دردسر، روشی به شما می‌آموزد تا بتوانید مهم‌ترین کارهایتان را با صرف کمترین وقت و زحمت انجام دهید. روشی که به کمک آن بار گران هستی سبک‌تر می‌شود و آسوده‌تر می‌توانید در مسیر رسیدن به اهدافتان در زندگی گام بردارید. این کتاب یکی از آثار پرفروش نیویورک تایمز به شمار می‌آید.

درباره‌ی کتاب مسیر بی‌دردسر:

آیا احساس می‌کنید در آستانه فرسودگی شغلی قرار دارید یا دلتان می‌خواهد تاثیرگذاری و مشارکت بیشتری داشته باشید اما انرژی لازم را ندارید؟ اگر هرچقدر بیشتر و سریع‌تر می‌دوید، از اهدافتان دورتر می‌شوید و همه‌چیز سخت‌تر از آنی است که به نظرتان می‌رسد در این صورت باید به دنبال راه حلی تاثیرگذار برای رفع این مشکلات باشید تا بتوانید یک دگرگونی عظیم در زندگیتان به وجود آورید. پس مطالعه کتاب مسیر بی‌دردسر (Effortless: Make It Easier to Do What Matters Most) را از دست ندهید چرا که به شما برای رسیدن به اهدافتان در زندگی کمک شایانی خواهد کرد.

در زندگی جزرومد و فرازونشیب‌های فراوانی وجود دارد. گاهی باید ‌سخت تلاش کرد و گاهی باید استراحت و تجدید قوا نمود؛ اما امروزه، بسیاری از ما، مستمر و دائم، خود را تحت فشار می‌گذاریم و سخت‌تر و سخت‌تر کار می‌کنیم. گویی که هیچ ریتم و سیکلی وجود ندارد و فقط تلاش و سخت‌کوشی جان‌فرسا وجود دارد.

زندگی حقیقتاً سخت است و این سختی درجات و انواع گوناگونی دارد: از دشواری‌های پیچیده گرفته تا دشواری‌های تحمل‌ناپذیر، از دشواری‌های اندوهناک تا دشواری‌های طاقت‌فرسا. به‌راستی، ناامیدی و شکست سخت است؛ پرداخت قبض‌های آب و برق، رابطه‌های پرتنش، تربیت فرزند، از دست دادن عزیزان و… از دشواری‌های زندگی به شمار می‌روند. در زندگی هرکس دوره‌هایی وجود دارد که هر روزش سخت می‌گذرد.

این ادعا که یک کتاب می‌تواند تمام این سختی و مصائب را حل کند و از بین ببرد چیزی شبیه خیال و رؤیاست. هدف گرگ مک کیون از نگارش کتاب حاضر این نیست که سختی‌ها و دشواری‌ها را ناچیز جلوه دهد بلکه می‌خواهد به شما بیاموزد چگونه می‌توان بار سختی‌ها را کمی سبک‌تر کرد. کتاب حاضر هر نوع سختی و دشواری یا شیوه مقابله با آن را سهل و آسان نمی‌کند؛ اما می‌تواند راهکار و چگونگی سهولت رویارویی با بسیاری از کارهای سخت و دشوار را به شما بیاموزد.

احساس درماندگی و خستگی در برابر چالش‌های بزرگ و سخت امری‌ست طبیعی همچنان که احساس درماندگی و خستگی در برابر ناامیدی‌ها و دلخوری‌های روزمره طبیعی است. این حالت برای همه ما اتفاق می‌افتد و از قرار معلوم چنین به نظر می‌رسد که این حالت بیش از گذشته برای اکثر ما رخ می‌دهد. نمی‌توان منکر شد که زندگی سخت و سرشار از مشکلات است. کتاب مسیر بی‌دردسر برای این نیست که مشکلات را محو کنید بلکه برای این نگاشته شده است تا کمک کند برخی مشکلات را که ظاهر سرسخت و شکست ناپذیری دارند، شناسایی و آسان کنید.

شما می‌توانید برای دسترسی سریع و دانلود کتاب مسیر بی‌دردسر به سایت و یا اپلیکیشن کتابراه، مراجعه نمایید. پلتفرم جامع کتابراه امکان دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی را برای شما فراهم می‌کند.

خواندن کتاب مسیر بی‌دردسر به شما می‌آموزد:

– کارهای فرساینده و خسته کننده را با لذت بخش‌ترین روش ممکن انجام دهید.

– برای جلوگیری از ایجاد سرخوردگی ناشی از ناکامی در حل مشکلات، از به وجود آمدن آن‌ها پیشگیری کنید.

– به جای آن که قدرتمند و طوفانی عمل کنید، با سرعتی مناسب و رو به جلو حرکت کنید.

– با یک بار تصمیم‌گیریِ درست و مدیریت شده، بسیاری از تصمیم‌های آینده را حذف کنید.

– با ساده‌سازی فرایندهای عملیاتی، بسیاری از مراحل غیرضروری را حذف کنید.

– مدیریت و حفظ روابط خود را آسان‌تر کنید.

نکوداشت‌های کتاب مسیر بی دردسر:

– یک راهنمای قدرتمند برای دستیابی به اهداف خود بدون از بین بردن سلامتی، عقل و یا روابط خود. (Rodger Dean Duncan)

– گرگ مک کیون در کتاب جدید خود، نکاتی را برای انجام کار هوشمندانه، بدون تلاش اما نه دشوار نشان می‌دهد. استراتژی‌هایی ساده و در عین حال درخشان که به راحتی قابل اجرا هستند. (Ruth Gotian)

– یک اصلاح بسیار مورد نیاز برای فرهنگ فرسودگی شغلی. (Cal Newport)

– در دنیایی که رو به زوال است، مطالعه کتاب مک کیون ضروری است. (Daniel H. Pink)

– زمانی که ترس، عدم قطعیت و فزونی مسئولیت‌ها ما را احاطه می‌کند، این کتاب برای انجام کارهای درست و به موقع کمک‌مان خواهد کرد. (Eve Rodsky)

– در جامعه‌ای که از ما انتظار سخت‌کوشی می‌رود، این کتاب به راحتی ما را به این هدف نزدیک می‌کند. (Vice)

کتاب مسیر بی‌دردسر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر در زندگی‌تان اهدافی دارید که برای رسیدن به آن‌ها دچار سردرگمی شده‌اید و مسیر درست را پیدا نمی‌کنید، این کتاب می‌تواند همچون چراغی، راهنمای شما برای قرار گرفتن در مسیر درست باشد. همچنین اگر به مطالعه کتاب‌های حوزه مدیریتی و توسعه فردی علاقمندید، با مراجعه و عضویت در اپلیکیشن کتابراه، آثار دیگری در این زمینه را مطالعه نمایید. شما می‌توانید برای خرید و دانلود کتاب به صورت قانونی از تخفیفات ویژه مناسبتی و آخر هفته با کتابراه بهرمند شوید و به جمع بیش از چهار میلیون کاربر اپلیکیشن کتابراه بپیوندید.

با گرگ مک کیون بیشتر آشنا شویم:

او نویسنده پرفروش نیویورک‌تایمز، سخنران، برنامه‌ریز مدیریت و تجارت و فردی تأثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی است که در سال ۱۹۷۷ در لندن متولد شد. گرگ مک کیون (Greg McKeown) در در دانشگاه بریگام در رشته ارتباطات و روزنامه‌نگاری و در دانشگاه استفورد در رشته مدیریت ارشد کسب و کار تحصیل نموده است. او از جمله کسانی است که به طور مرتب برای مجله کسب و کار هاروارد مقاله می‌نویسد و در شبکه لینکدین فعالیت چشم‌گیری دارد. کتاب تأثیرگذار و از آثار پروفروش نیویورک‌تایمز مک کیون با عنوان «اصل‌گرایی: اصل را بچسبید و فرع را رها کنید» یا همان «ضرورت‌گرایی؛ گرایش اصولی به کمترین‌ها» نخستین اثر اوست که در سال ۲۰۱۴ منتشر و با استقبال جهانی روبه‌رو شد.

جملات برگزیده کتاب مسیر بی‌دردسر:

– تمام کارها الزاماً سخت و دشوار نیستند. کسب موفقیت و نیل به درجات بالاتر الزاماً به معنی خستگی و فرسودگی همیشگی نیست.

– هرگاه انجام دادن امور مهم و ضروری بیش از توان ما باشد، دو راه پیش رو داریم: نخست آنکه از آن‌ها دست بکشیم و شکست را بپذیریم؛ دوم اینکه برای انجام دادن آن‌ها راهی آسان‌تر پیدا کنیم.

– موضوع این نیست که می‌توان کار و بازی و سرگرمی را در کنار هم داشت، بلکه موضوع این است که آن‌ها مکمل یکدیگرند. هنگامی‌که این عناصر در کنار هم قرار گیرند، خلاقیت ما بهتر شکوفا می‌شود و بهتر می‌توانیم ایده‌ها و راه‌حل‌های جدید ارائه کنیم.

– اگر در زندگی روزمره خود لذت و شادی بیافرینیم، دیگر چشم‌به‌راه روزی نیستیم که شاید شادی و لذت نصیبمان شود

– قدردانی و شکرگزاری رفتاری قدرتمند و متحول‌کننده است. قدردانی و شکرگزاری باعث می‌شود به احساسات منفی اکسیژن نرسد تا آن‌ها رشد نکنند.

– اگر از مبارزه با ریتم و روندهای طبیعی بدن خود دست بکشیم، اگر در تنازع بی‌فایده برای داشتن بیشترین موفقیت با کمترین استراحت، راه را برای رقبا باز کنیم، زندگی ما چهارچوب پیدا می‌کند، شفاف و هدفمند می‌شود و حالت بی‌دردسر اولیه احیا می‌شود.

 

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا