صوت تحدیر (تندخوانی) جزء بیست و ششم قرآن کریم | تلاوت تصویری جزء ۲۶

صوت تحدیر (تندخوانی) جزء بیست و ششم قرآن کریم از آغاز ۱ سوره احقاف تا پایان آیه ۳۰ سوره ذاریات برای استفاده ی مخاطبان در ماه مبارک رمضان در این پست آمده است. قرآن کریم به «ترتیل» نازل شده است و قرائت آن نیز باید بر اساس ترتیل صورت گیرد، ترتیل یعنی «خواندن قرآن کریم به صورت شمرده و با تأنّی همراه با تدبّر در معانی آیات». قرائت قرآن کریم همراه با رعایت اصل «ترتیل» سه مرتبه دارد: تحقیق،  تدویر، تحدیر (حَدر).

هر جزء به چهار حزب و هر حزب نیز به نوبه خود به ۴ ربع حزب تقسیم می‌شود. متداول‌ترین جزء مورد استفاده و حفظ شده، جزء ۳۰ است که از سوره ۷۸ تا ۱۱۴ است و شامل سوره‌هایی است که در نمازهای روزانه خوانده می‌شود. به جزء سی‌ام قرآن عم جزء گفته می‌شود.

معنی سوره احقاف,تفسیر سوره احقاف

 آثار و برکات سوره احقاف

۱) جهت عزت و محبوبیت در بین مردم و بالا رفتن قدرت حافظه
از امام صادق علیه السلام روایت شده: اگر سوره احقاف را بنویسند و با آب زمزم بشویند و آن را بنوشند سبب خوشنامی، آبرومندی، محبوبیت و قدرت حافظه می شود.

 ۲) جهت رفع خطرات از کودکان
از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم نقل شده است: هر کس این سوره را بنویسد و بر خود یا کودک یا شیرخواره ای بیاویزد و یا اینکه این سوره را نوشته و پس از شستن از آب آنها بیاشامد دارای جسمی نیرومند و سالم خواهد بود و کودکان از آفات و خطراتی که به آنها می رسد در امان می مانند و شیرخواره در گهواره اش مایه چشم روشنی می شود.

۳) جهت خلاصی از مشکلات
خواندن ۳ مرتبه سوره احقاف توصیه شده است.

فضائل و خواص سوره ذاریات

فضائل و خواص سوره ذاریات

از حضرت امام صادق(ع) مروی است: هر کس سوره‌ی ذاریات را در روز یـا در شب بخـواند خـداوند وضع معیشت او را بهبود می‌بخشد و روزی وی را فراخ می‌گرداند و نوری در قبر او بیافریند که تا روز قیامت قبر وی منوّر باشد.

و نیز در خواص آن آمده است: هر روز مداومت کردن بر خواندن چهار سوره‌ی «ذاریات، طَلاق، مُزَّمِّل و اِنشراح» که اگر یک روز فوت شود قضا نماید باعث وسعت روزی و فراخی معیشت و مال و منال می‌شود، از جایی که انتظار ندارد و این عمل مجرّب و آزموده است.

همچنین اگر این سوره‌ی مبارکه را بر زنی که زایمان او دشوار است ببندند وضع حمل به‌ سهولت انجام می‌گیرد.

و دیگر از خواص آن اگر در نزد بیمار آن را بخوانند باعث تسکین و آرامش وی می‌گردد.

و نیز اگر کسی نسبت به‌ نماز بی‌رغبت و کامل و کاهل باشد این آیات شریفه‌ی (۵۶-۵٨) سوره‌ی مبارکه را بنویسند و به‌ همراه او بگذارند تا با یاری حق‌تعالی به ‌نماز خواندن راغب گردد:

«وَ مَا خَلَقْتُ الجِنَّ وَ الإنسَ إلّا لِیَعْبُدُونِ(۵۶)مَا اُرِیدُ مِنْهُمْ مِّن رِّزْقٍ وَ مَا اُرِیدُ أنْ یُطْعِمُونِ(۵٧)إِنَّ اللَّهَ هُوَ الرَّزَّاقُ ذُو الْقُوَّهِ الْمَتِینُ».

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا