مراسم روز پدر در کشورهای متفاوت چگونه است؟

مراسم روز پدر در برخی کشورها متفاوت است و فقط روز قدردانی از پدران نیست، بلکه روز احترام به مردانی است که نقش مهمی در زندگی افراد داشته‌اند؛ همچون پدربزرگ، دایی، عمو و یا برادر. هرچند زمان مراسم روز پدر در کشورهای مختلف متفاوت است، اما بسیاری از کشورها در تقویم خود روزپدر دارند و در این روز به طور رسمی از پدران خود تشکر می‌کنند. در کشور برزیل روزپدر دومین یکشنبه ماه آگوست، در روسیه ۲۳ فوریه، در استرالیا اولین یکشنبه ماه سپتامبر، در ایتالیا ماه مارس در روز مراسم سنت جوزف و در دانمارک پنجم ژوئن است. در هند، فرانسه، ایالات متحده، کانادا، ژاپن، فیلیپین، ایرلند و افریقای جنوبی نیز سومین یکشنبه ماه ژوئن روز پدر نام گرفته است. روزپدر در آلمان(به نسبت به دیگر کشورهای جهان متفاوت است. روز عروج مسیح پیامبر به آسمان به عنوان روزپدر در نظر گرفته شده‌است (روز سه شنبه، چهل روز پس از عید پاک). این روز، یک تعطیلی رسمی است.

مردم در استرالیا، در اولین یکشنبه سپتامبر روزپدر را گرامی می‌دارند، این روز تعطیلی عمومی نیست. هر ساله در ۳۲ شهرستان ایالت ویکتوریا برای بزرگداشت پدرها و نشان دادن اهمیت نقشی که آن‌ها در تربیت فرزندان دارند، جشنی برگزار می‌شود و به پدران برگزیده «جایزه پدر سال» داده می‌شود.
در ایران روز پدر، ۱۳ رجب ولادت حضرت علی (ع) است و به علت قمری بودن تاریخ تولد حضرت علی، روزپدر (مرد)، تاریخ هجری شمسی ثابتی ندارد و هر ساله این روز در تقویم شمسی ما در حال گردش است. برای همین هر سال روزپدر تاریخ متفاوتی دارد.
اگرچه خانه هایمان از آینه نیست؛ اما خسته‏ ترین مهربانی عالم، در آینه چشمان مردانه پدرانمان، کودکی‏هایمان را بدرقه کرد، تا امروز به معنای او برسیم. او را به ما هدیه دادند و ما امروز، تمامی خود را به آنان هدیه کنیم؛ اگر بپذیرند.

مهتاب دهقانی

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا