مرجان مومنی بازیگر سریال دراکولا: علاقه زیادی به نقش های تاریخی دارم!

مرجان مومنی، متولد بیست و پنج شهریور هزار و سیصد و شصت و شش، تهران، بازیگر تئاتر و سینما، نوازنده پیانو، فوق لیسانس رشته مدیریت، از سال نود وارد دنیای بازیگری شده که در کارنامه هنری او می توان به فیلم سینمایی «آپاندیس» و تئاتر پرمخاطب «شازده احتجاب» اشاره کرد، با مرجان مومنی که هر سه شنبه سریال «دراکولا»» با هنرنمایی او پخش می شود گفتگویی کوتاه داشته ایم که با هم می خوانیم.

گفتگو: عباسعلی اسکتی

 

*این سریال چه حرفی برای گفتن دارد؟

ذاتا وظیفه طنز این است که بحران ها و معظلاتی که در جامعه وجود دارد را به شکل کمدی نقد کند، به نظر من تا اینجای کار سریال دراکولا نقدی دارد بر بخشی از جامعه که متاسفانه دارد به الگویی برای کل جامعه تبدیل می شود.

*چه شد بازی در آن را پذیرفتید؟

برای قبول کردن این نقش حضور آقای مدیری خیلی مهم و ارزشمند بود، همیشه دوست داشتم با ایشان کار کنم و به نظر من ایشان واقعا یک انسان بزرگ و اندیشمند هستند.

*کار کردن با مهران مدیری چگونه تجربه ای است؟

واقعا برای من همکاری با جناب آقای مدیری افتخار و سعادتی بود، ایشان آنقدر ظریف و هوشمندانه کار را مدیریت می کنند که همکاری با ایشان بسیار لذت بخش است، جناب مدیری واقعا نابغه هستند و فکر می کنم برای خیلی از بازیگرها جذاب باشد که با ایشان همکاری کنند.

*جالبترین اتفاقی که در مواجه با مردم نسبت به سریال هیولا داشته اید چه بوده است؟

از نوع برخورد مردم از طریق اینستاگرام، کامنت هایی که گذاشته می شود یا آنهایی که من را می بینند می فهمم شخصیت آلاله را خیلی دوست داشته اند و برای آنها جذاب بوده است، بامزه ترین کامنت هایی هم که دریافت کرده ام در این رابطه بوده است که چشمهای شما درد نمی گیرد آنقدر که آن را درشت می کنید؟ کلا می گویند شخصیت آلاله جدید، جالب و بانمک است.

*خصوصیات این نقش چقدر به شخصیت درونی شما نزدیک است؟

صفات و خصوصیات شخصیت آلاله هیچ شباهتی با خود من ندارد و همین برای من جذاب بود که اولا بتوانم در یک کار طنز بازی کنم که تجربه جدید برای من باشد و دوم اینکه بتوانم نقشی که از من دور است را بازی کنم، این اتفاق با کمک و راهنمایی های دقیق آقای مدیری برای من میسر شد، ایشان به قدری به کار واقف هستند که دقیقا می دانند از بازیگر خودشان چه می خواهند، این اتفاق کار را برای بازیگر هم راحت و هم سخت می کند که خدا را شکر توانستیم با راهنمایی ها و صحبت هایی که با آقای مدیری داشته باشیم شخصیت آلاله را که هم تیپ است و هم کاراکتر و به اصطلاح به آن «تیپ کاراکتر» می گویند بسازیم و فکر می کنم موفق بوده ایم.

 

*چه ویژه گی هایی در یک نقش باعث می شود آن را بازی کنید؟

متفاوت بودن، من علاقه دارم که شخصیتی که قرار است آن را بازی کنم من را به چالش بکشاند، از سبک و سیاق و خصوصیات زندگی شخصی خودم متفاوت باشد چون این برای من خیلی هیجان انگیز است.

*نقشی بوده در میان فیلم های ایرانی که دوست داشته باشید بازی کنید؟

خیلی دوست دارم نقشی را بازی کنم که خودم برای اولین بار آن نقش را بازی کنم.

*و یک کاراکتر متفاوت که همین الان برای بازی کردن به ذهن شما می رسد؟

علاقه زیادی به نقش های تاریخی دارم و خیلی دلم می خواهد یک نقش تاریخی را بازی کنم.

*خانم مومنی چرا از اینهمه فعالیت هنری «بازیگری» را انتخاب کرده اید ؟

من از بچگی عاشق بازیگری بوده ام و همیشه خودم را یک بازیگر می دیدم، شاید باورتان نشود ولی از همان دوران کودکی تمرین بازیگری می کردم و بعدها که به شکل جدی تر به بازیگری نگاه کردم تجربه قرار گرفتن در نقش شخصیت های مختلف برای من جذابیت داشت، اینکه آدمها چگونه فکر می کنند، احساس آنها چیست و در موقعیت های متفاوت چه رفتاری نشان می دهند، همه اینها برای من جالب بود.

 

*خوش چهره بودن چقدر در پیشنهاد نقش تاثیر دارد و شما جزو بازیگران خوش چهره هستید؟

در مورد خوش چهره بودن من دیگران باید نظر بدهند اما در مورد اینکه تاثیر دارد یا ندارد بگویم لزوما نباید تاثیر داشته باشد چون بازیگر خوب بودن به توانایی و پشتکار و خوش ذهن بودن آن بازیگر و نه زیبایی چهره بستگی دارد، فکر می کنم این مساله در تمام بازیگران بزرگ دنیا هم صدق می کند.

*از کار بازیگران و کارگردانهای خارجی کدام را می پسندید؟

خیلی ها را می توانم بگویم ولی علاقه من از میان کارگردانها «تارانتینو»، «هیچکاک»، «استنلی کوبریک»، «کریستوفر نولان» و «رومن پولانسکی» و در میان بازیگرها هم «مریل استریپ»، «دنیل دی لوئیس»، «مارلون براندو»، «آل پایچنو» و «رابرت دنیرو» هستند.

*دوست دارید در کنار کدام هنرپیشه ها و برای کدام کارگردانها بازی کنید؟

با تمام احترامی که برای همه کارگردان ها و بازیگرها قائل هستم یکی از کارگردان هایی که همیشه دوست داشتم با ایشان کار کنم آقای مهران مدیری بودند که خدا را شکر توانستم با ایشان همکاری کنم، بسیار علاقه مند هستم که بتوانم در یکی از کارهای آقای اصغر فرهادی بازی کنم و آرزو دارم با استاد علی نصیریان و خانم فاطمه معتمد آریا یک روز همکاری داشته باشم و از آنها یاد بگیرم.

*یک اتفاق ایده آل همین الان برای شما چه می تواند باشد؟

دلم می خواهد کرونا از بین رفته باشد و حال دل همه آدمهای دنیا خوب باشد، این آرزوی قبلی من در همین لحظه است.

*فکر می کنید ده سال بعد کجا باشید؟

یکی از بهترین بازیگرهای ایران باشم یا شاید هم اصلا ایران نباشم!

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا