مرضیه هاشمی خبرنگار آمریکایی-ایرانی کیست؟ + دلایل اعتراضات شدید مردم آمریکا

در این مطلب از جدولیاب، توضیحاتی درباره مرضیه هاشمی خبرنگار آمریکایی-ایرانی و همچنین ویدیوی از دلایل اعتراضات شدید مردم آمریکا از زبان وی، خواهیم داشت! با ما همراه باشید. مرضیه هاشمی با نام اصلی ملانی ایوت فرانکلین ، خبرنگار، مستندساز و همچنین گوینده اخبار آمریکایی-ایرانی متولد ۲۱ دسامبر سال ۱۹۵۹ میلادی در لوئیزیانا واقع در ایالات متحده آمریکا می باشد. او اکنون مجری پرس تی ‌وی، اولین شبکه خبری انگلیسی ‌زبان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است.

اما درباره مرضیه هاشمی بد نیست بدانید وی در سن ۲۲ سالگی، هنگامی که دانشجوی خبرنگاری بود در ایالات متحده آمریکا و پس از دو سال تحقیق، مسلمان شد و با حجاب در دانشگاه حضور یافت! وی می‌گوید که جسارت این کار را از انقلاب اسلامی ایران و شخصیت رهبر آن سید روح ‌الله خمینی گرفته‌ است. او می گوید در دانشگاه با دانشجویان ایرانی آشنا شده است که بعضی موافق و بعضی مخالف انقلاب اسلامی ایران بوده اند!

مرضیه هاشمی به سبب کنجکاوی درباره انقلاب و به توصیه یکی از دانشجویان ایرانی و برای درک بهتر پایه های انقلاب اسلامی، آغاز به مطالعه قرآن و مقایسه آن با انجیل کرده است و پس از تحقیق، مسلمان شده است و اسم خود را از ملانی به مرضیه تغییر داده است.

چندی بعد، مرضیه با آقای هاشمی، یک مرد مسلمان ایرانی ازدواج کرد و دارای فرزند شد. او در سال ۱۳۶۷ شمسی و اوج جنگ تحمیلی عراق علیه ایران تصمیم می گیرد همراه دو فرزند خود به ایران سفر کند! وی در این باره می گوید:

” احساس می ‌کردیم باید به ایران بیاییم و هر کاری می ‌توانیم برای ایران انجام دهیم. “

مرضیه هاشمی

دیدگاه مرضیه هاشمی در مورد حمایت از ایران چنین است:

” گاهی دوستان قدیمی ‌از من می ‌پرسند آیا بعد از این همه سال، هنوز برای ایران و انقلاب فعالیت می ‌کنی؟ و من قاطعانه جواب می‌ دهم بله. … به ‌نظر من آنقدر باید برای این حاکمیت و کشور تلاش کرد و حتی از جان گذشت تا امام مهدی (عجل الله) قدم بر زمین گذارد و اسلام واقعی را پیاده کند. من قبول دارم که مشکلات و سختی‌ هایی در ایران وجود دارد که ممکن است بعضی ‌ها را ناامید کند، اما همچنان معتقدم که آنچه در این کشور و حاکمیت وجود دارد چونان گنجینه‌ ای است که باید قدر و منزلت آن را دانست… در آن جامعه (آمریکا) زندگی کرده ‌ام و آنچه را که شما خوانده اید و شنیده‌اید من با پوست و استخوانم لمس کرده ام. “

ماجرای بازداشت مرضیه هاشمی در آمریکا

مرضیه هاشمی که به منظور دیدار با اعضای خانواده‌ خود و عیادت برادر بیمار خود که به بیماری سرطان مبتلا است، به آمریکا سفر کرده بود، در روز ۲۳ دی ماه ۱۳۹۷ شمسی در فرودگاه بین‌ المللی لامبرت-ست لوی بدون تفهیم توسط اف‌ بی ‌آی بازداشت شد و به بازداشتگاهی در واشینگتن دی سی منتقل شد و طی این دو روز کسی از وضعیت او اطلاع نداشته ‌است.

حسین هاشمی فرزند مرضیه هاشمی در روز دوشنبه اول بهمن از انتقال او به زندان انفرادی خبر داد! به گفته او مرضیه هاشمی در روز چهارشنبه ۳ بهمن برای سومین بار در برابر یک هیئت ۲۳ نفره حضور خواهد یافت تا مشخص شود که وی متهم است یا خیر!

مرضیه هاشمی

در ۱۷ ژانویه فدراسیون جهانی روزنامه ‌نگاران با انتشار پیامی در حساب توییتری خودریال ضمن ابراز نگرانی درباره ی هاشمی خواستار شفاف‌ سازی مقام‌ های آمریکایی پیرامون دستگیری او شد! در روز سه ‌شنبه ۲۲ ژانویه وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران سفیر سوئیس را به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران احضار کرد و طی یک یادداشت رسمی اعتراض ایران به بازداشت غیرقانونی هاشمی را به وی ابلاغ نمود. وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط هاشمی شد.

در روز چهارشنبه ۲۳ ژانویه تجمعی در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران با حضور جمعی از نهادها و انجمن های رسانه ای شکل گرفت. شرکت کنندگان در این تجمع در بیانیه ای بازداشت مرضیه هاشمی را  بی ‌قاعده، خلاف قانون و از سر استیصال دستگاه حاکمه آمریکا در قبال صدای متفاوت مرضیه هاشمی خواندند.

مرضیه هاشمی که بدون طرح هیچ اتهامی از سوی دادگاه، ۱۱ روز را در بازداشت به سر برده بود، در روز چهارشنبه ۲۳ ژانویه از زندان آزاد شد. پس از آزادی وی، در شهر قم مردم به پخش شیرینی پرداختند. مرضیه هاشمی در روز چهارشنبه ۱۰ بهمن ماه سال ۱۳۹۷ شمسی به ایران بازگشت.

دلایل اعتراضات شدید مردم آمریکا پس از قتل جرج فلوید از زبان مرضیه هاشمی

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا