مریم ایراندوست سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران کیست؟

توضیحاتی درباره مریم ایراندوست ، سرمربی تیم ملی فوتبال زنان جمهوری اسلامی ایران در این مطلب منتشر شد! با ما همراه باشید. ۱۳ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ شمسی، مریم ایراندوست ، سرمربی سابق تیم  فوتبال ملوان بندرانزلی و مربی باتجربه فوتبال زنان جمهوری اسلامی ایران با تصویب اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال بزرگسالان زنان جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد!

مریم ایراندوست بایستی تیم ملی فوتبال بزرگسالان جمهوری اسلامی ایران را برای مسابقات انتخابی جام ملت‌ های آسیا در شهریور ماه سال ۱۴۰۰ شمسی آماده کند.

مریم ایراندوست کیست؟

اما درباره مریم ایراندوست ، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال زنان جمهوری اسلامی ایران بد نیست بدانید وی متولد ۱۴ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ شمسی در شهر بندر انزلی و دختر نصرت ایراندوست ، بازیکن پیشین باشگاه فوتبال ملوان بندر انزلی و مربی فوتبال آقایان می باشد. او در یک خانواده ورزشی بزرگ شد و از سال ۱۳۷۱ شمسی نیز ورزش را به صورت حرفه‌ ای در رشته دو و میدانی و بسکتبال شروع کرد و کاپیتان تیم منتخب استان نیز شد!

او فوتبال را از زمانی شروع کرد که پسرش راستین یکتاپرست ۲ ماهه بود! بد نیست بدانید راستین یکتاپرست فرزند محمدرسول یکتاپرست نیز با توجه به پرورش در یک خانواده ورزشی و فوتبالی به این رشته ورزشی روی آورده‌ است و در تیم زیر ۱۱ سال ملوان بندرانزلی کاپیتان است! مریم ایراندوست به عنوان بازیکن برای تیم‌ های ملوان بندرانزلی و پگاه گیلان بازی کرده‌ است. وی در ۷۴ بازی رسمی به عنوان بازیکن در تیم فوتبال بانوان ملوان بندر انزلی به میدان رفته‌ است و در این بازی‌ ها، ۳۶ مرتبه موفق به گلزنی شده‌ است.

مریم ایراندوست در سال ۱۳۹۸ شمسی و بعد از ۶ سال با دلیل کمبود نفرات تیم ملوان بندرانزلی دوباره به فوتبال به عنوان بازیکن-مربی بازگشت و عملکرد این بازیکن ۴۰ ساله که برای فوتبال زنان سن زیادی محسوب می شود، فوق العاده بود! او در ۴ بازی ۸ پاس گل برای ملوان بندرانزلی داده است و زوج ویرانگری همراه با سارا قمی تشکیل داده است!

ماجرای حذف تیم ملی فوتبال زنان ایران از حضور در مسابقات مقدماتی المپیک لندن چه بود؟

تیم ملی فوتبال زنان جمهوری اسلامی ایران در دور دوم رقابت های مقدماتی المپیک ۲۰۱۲ لندن از سوی ناظر بحرینی بعلت پوشش اسلامی از جمله اتفاقات بد برای مریم ایراندوست می باشد! بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان جمهوری اسلامی ایران قرار بود روز جمعه سوم ژوئن سال ۲۰۱۱ میلادی در دور دوم رقابت های مقدماتی المپیک ۲۰۱۲ لندن با اردن رویارو شوند، اما زمان کوتاهی قبل از آغاز مسابقه، نماینده بحرینی فدراسیون بین المللی فوتبال یا فیفا که ناظر این مسابقه بود، از شرکت زنان فوتبالیست ایران جلوگیری کرد و شرط حضور آنها را دادن تغییرات در لباس ورزشی آنان اعلام کرد! به این ترتیب، مسابقه لغو شد و اردن با کسب ۳ امتیاز برنده اعلام شد.

پس از آن اتفاق، بازیکنان با اشک دور افتخار زدند و بر پرچم ایران سجده کردند و استادیوم را ترک کردند، آن هم پس از ۸ ماه اردوی سنگین!

مریم ایراندوست و فعالیت در عرصه مربیگری

وی علاوه بر سابقه عضویت و بازی در تیم ملی فوتبال بانوان جمهوری اسلامی ایران، هم‌ اکنون مربی حال حاضر تیم ملی فوتبال زنان جمهوری اسلامی ایران است. پیش از آن، او سرمربی تیم ملوان بندرانزلی و تیم ملی زیر ۱۶ سال جمهوری اسلامی ایران بود. او تا به حال به عنوان مدرس بین‌ المللی فوتبال در چندین کشور به تدریس فوتبال پرداخته‌ است!

مریم ایراندوست از سال ۱۳۸۱ شمسی و با تشکیل ورزش فوتبالِ بانوان در ایران شروع به کار کرد و همزمان به عنوان مربی و بازیکن ایفای نقش کرده است!

  • دارای مدرک مربیگری A کنفدراسیون فوتبال آسیا
  • مدرک درجه ۳ داوری
  • مدرک مدرسی مربیگری فوتبالِ آسیا از کشور مالزی

افتخارات مریم ایراندوست

از جمله افتخارات مریم ایراندوست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کسب یک عنوان قهرمانی و سه نائب قهرمانی در لیگ برتر کشور با ملوان
  • کسب مقام چهارم با تیم ملی نوجوانان بانوان ایران به عنوان مربی در مسابقات المپیک نوجوانان و جوانان در سنگاپور
  • نایب قهرمانی مسابقات غرب آسیا با تیم ملی بزرگسالان ایران در سال ۱۳۹۰ شمسی امارات
  • کسب عنوان بهترین بازیکن تورنومنت بین‌ المللی فوتبال بانوان در پاکستان در فصل ۱۳۸۷-۱۳۸۸ شمسی با ۱۰ گل زده
  • کسب عنوان بهترین مربی بانوان کشور در سال ۱۳۸۷ شمسی

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا