مریم هاشمی ووشوکار دوپینگی کیست؟ + ماجرای دوپینگ وی

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره بیوگرافی مریم هاشمی ووشوکار دوپینگی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. سایت فدراسیون جهانی ووشو روز پنجشنبه ۱۶ مرداد ماه سال ۱۳۹۹ شمسی، به صورت رسمی تست دوپینگ مریم هاشمی در پانزدهمین دوره مسابقات جهانی ووشو در سال ۲۰۱۹ میلادی را تایید کرد و وی را چهار سال محروم کرد!

پس از حمیدرضا قلی‌ پور و معین تقوی ، سانداکار سنگین وزن تیم ملی بانوان جمهوری اسلامی ایران سومین ووشوکار دوپینگی ایران شد! طبق اعلام فدراسیون جهانی ووشو ، مریم هاشمی در این مسابقات از ماده ممنوعه ناندرلون استفاده کرده است و بر همین اساس از ۲۹ مهر ماه سال ۱۳۹۸ شمسی تا ۲۹ مهر ماه سال ۱۴۰۲ شمسی از حضور در تمامی فعالیت‌ های ورزشی محروم شد. همچنین وی از سوی فدراسیون جهانی ووشو موظف شده است که مدال طلای خود را بازگرداند.

با وجود مثبت اعلام شدن تست دوپینگ مریم هاشمی ، سانداکار تیم ملی بانوان جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات و کسر مدال طلای او از مجموع مدال ‌های طلای جمهوری اسلامی ایران، اما باز هم تغییری در قهرمانی تیم ساندای جمهوری اسلامی ایران در مسابقات جهانی ووشو ایجاد نشده است و ملی ‌پوشان جمهوری اسلامی ایران همچنان با کسب هفت مدال طلا بالاتر از چین میزبان با شش مدال طلا، یک نقره و یک برنز به مقام قهرمانی رسیدند.

از افتخارات مریم هاشمی می ‌توان به کسب ۵ مدال طلا در مسابقات ووشو قهرمانی جهان اشاره کرد. لازم به بیان است این ووشوکار کرمانشاهی مدال جهانی ۲۰۱۳ میلادی مالزی را به سید علی خامنه ‌ای ، رهبر انقلاب تقدیم کرد. او همچنین مدال طلای مسابقات جهانی ۲۰۱۹ شانگهای را نیز به رهبر انقلاب تقدیم کرد.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا