مزایای نوشیدن آب و لیمو به طور روزانه چیست؟

جدول یاب ، ترجمه: پردیس کیانی: یکی از بهترین چیزها در مورد نوشیدن آب لیمو این است که شما می توانید مواد اضافی مانند نعناع، ​​عسل یا میوه های دیگر را نیز به نوشیدنی خود اضافه کنید. آب و لیمو همچنین ممکن است با توجه به اولویت گرم یا سرد مصرف شود.

با این حال با توجه به توصیه کارشناسان تغذیه، راه های ایده آل برای نوشیدن آب لیمو برای به دست آوردن بیشتر مزایا با حداقل ½ یک لیمو برش خورده با پوست است. شما نیازی به خوردن برش های لیمو ندارید اما پوست آن حاوی پلی فنول هایی است که ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند و می توانند به کاهش وزن کمک کنند. اضافه کردن تکه های لیمو به آب گرم کمک می کند تا پلی فنول بیشتری نسبت به آب سرد دریافت کنید.

مزایای بالقوه نوشیدن آب و لیمو به طور روزانه چیست؟ با ما همراه باشید تا با این مزایا بیشتر آشنا شوید.

۱- نفس تازه و خوشبو

اگر شما ناچارید هنگامی که با دیگران صحبت می کنید به خاطر بوی بد نفس تان مدام آدامس بجوید، آب و لیمو هم می تواند درمان خوبی محسوب شود. بوی مرکبات لیمو قادر به خنثی سازی بوی بد دهان است.نوشیدن مقداری آب و لیمو بعد از غذاهایی مانند پیاز، سیر، ماهی و یا پنیر می تواند به پاک کردن بقایای این غذاها کمک کند. لیمو همچنین برای تحریک تولید بزاق عالی است که خود را پاکسازی دهان می کند. خشکی دهان، مانند بیدار شدن در صبح، در واقع بوی بدتری با توجه به رشد باکتری بیش از حد ایجاد می کند.

۲– جوان تر نگاه داشتن پوست شما

هنگامی که هر روز آب و لیمو می نوشید، با هیدراته کردن از پوست خود مراقبت می کنید. پوست هیدراته به نظر می رسد صاف و کشیده تر است و ظاهر چین و چروک ها را کاهش می دهد. هنگامی که شما به طور کامل بدن خود را هیدراته نگه می دارید، فرصت بیشتری برای خارج کردن سموم از طریق عرق دارید. اضافه کردن لیمو به آب باعث افزایش مصرف ویتامین C می شود که یک ماده غذایی قدرتمند است و نقش مهمی در تولید کلاژن و الاستین (عناصر پوستی) دارد که آن را قوی و انعطاف پذیر نگه می دارد. برخی مطالعات نشان می دهند که رژیم غذایی با ویتامین C نیز چروک را کاهش می دهد و این چیزیست که همه می خواهند.

۳– کاهش وزن آسان

مصرف آب لیمو به تنهایی معجزه آسا نیست اما با این حال، افرادی که به طور روزانه آب و لیمو می نوشند معمولا کاهش وزن سریعتری دارند. دلیل این مساله کاملا روشن نیست اما ممکن است که نوشیدن آب طعم دار بیشتر به شما کمک کند احساس سری بین وعده های غذایی داشته باشید. اما اجازه دهید این آنتی اکسیدان های پلی فنول در لیمو را فراموش نکنیم که اثبات شده از کاهش وزن در موش ها حمایت می کند. مطالعات نشان داده که لیمو با وجود رژیم غذایی با چربی بالا باعث کاهش وزن در موش ها می شود و مقاومت به انسولین را نیز بهبود می بخشد. مطالعات انسانی برای پیگیری این نتایج امیدوار کننده ضروری است.

۴- پیشگیری از سنگ کلیه

حتی اگر هرگز سنگ کلیه نداشته باشید، ممکن است آن ها را تحریک کنید. اکثر سنگ های کلیه اساسا کلسیم هستند و شما می توانید خطر ابتلا به تشکیل آن را با دریافت اسید سیتریک بیشتر در رژیم غذایی خود کاهش دهید.لیمو یکی از مرکبات است که حاوی مقدار زیادی اسید سیتریک است. در واقع، فقط ½ فنجان آب لیمو حاوی مقدار زیادی از آن به عنوان داروی تجویز شده برای سنگ کلیه است. همچنین هیدراته نگه داشتن بدن بخش مهمی از سلامت کلیه است، بنابراین آب  و لیموی روزانه می تواند یک عمل پیشگیرانه بسیار عالی برای سنگ کلیه باشد.

۵- پیشگیری از عفونت دستگاه ادراری

عفونت های دستگاه ادراری یا مثانه به طور باورنکردنی دردناک است. درست مثل اینکه چاقویی کوچک را روی بدن تان بکشند. یک راه برای به حداقل رساندن این عفونت ها این است که ادرار را قلیایی نگه دارید. گرچه لیمو در فرم کامل اسیدی است اما اسید سیتریک بعد از هضم محصول آن را تولید می کند.مصرف آب و لیمو به طور روزانه به حفظ pH قلیایی در دستگاه ادراری کمک می کند. با این وجود pH آن در جریان خون تاثیر نمی گذارد. در واقع کلیه های شما این کار را انجام می دهند.

نتیجه

دلایل زیادی وجود دارد که مصرف روزانه آب و لیمو یک عادت خوب است و این لیست می تواند برای ترغیب کردن شما همچنان با مزایای فراوانش ادامه داشته باشد. در بالا همه نکات مهم ذکر شد اما تنها هیدراتاسیون مناسب برای سلامت بسیار مهم است. هنگامی که آب با اضافه کردن لیمو یا دیگر طعم های مرکبات بیشتر خوشمزه باشد، می تواند بسیار ساده تر شما را تشویق به نوشیدن کند.ما شما را تشویق می کنیم نوشیدن آب با لیمو را امتحان کنید و ببینید که چقدر بهتر است روزانه مصرف کنید. برای تمام مزایای بزرگ آب لیمو می تواند به بدن شما کمک کند و ما آن را توصیه می کنیم!

منبع:fitnessengage

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا