مزایای کفی طبی فقط برای درمان عارضه های پا نیست!

رپورتاژ آگهی

مزایای کفی طبی فقط برای درمان عارضه های پا نیست!

استفاده از کفی های طبی در طول روز می‌تواند مزایای مختلفی برای پا و دیگر نقاط بدن شما داشته باشد چراکه بهبود ساختار کف پا می‌تواند باعث تنظیم حرکات کل بدن شود.

زمانی که حالت کف پای شما بهتر می‌شود تغییرات مختلفی در بدن ایجاد خواهند شد که در طولانی مدت مفید خواهند بود. به همین دلیل استفاده از کفی طبی برای افراد مبتلا به درد پاشنه به عنوان بخشی از یک برنامه‌ی درمانی جامع توصیه می‌شود. اگر اخیراً کفی طبی خریده‌اید و نمی‌دانید چه چیزی در انتظار شماست، در ادامه به مزایای استفاده از این وسیله برای کف پا و بدن شما اشاره خواهیم کرد.

کفی های سفارشی بهتر از کفی های آماده عمل می‌کنند.

کفی های طبی سفارشی به شکلی طراحی و ساخته می‌شوند که مشکلات کف پای شما را پوشش دهند. این کفی ها می‌توانند قوس کف پا را بیشتر کرده، درد پاشنه را برطرف کرده و یا بدشکلی‌های مفصلی را اصلاح کنند. ساخت سفارشی کفی های طبی اهمیت زیادی خواهد داشت. بر خلاف کفی های آماده‌ی موجود در بازار، کفی های سفارشی دقیقاً مطابق با پای شما ساخته شده و می‌توانند نیازهای شما را برطرف کنند.

همچنین از آن جایی که پای شما در طول روز ثابت نیست، پزشک نحوه‌ی گام برداشتن شما را بررسی کرده و درک بهتری از عملکرد و حرکت آن پیدا خواهد کرد. کف پای هر بیمار منحصر به فرد بوده و استفاده از کفی نامناسب می‌تواند باعث تشدید مشکلات شود.

حمایت از قوس کف پا

کفی های سفارشی بهتر از کفی های آماده عمل می‌کنند.

احتمالاً حمایت از قوس کف پا مهم‌ترین مزیت استفاده از کفی برای درمان صافی کف پا خواهد بود.کفی های دارای قوس مناسب از قوس کف پای شما حمایت کرده و در حین حرکت آن را در سطح مناسبی نگه می‌دارند.نیروی حمایتی وارد شده به قوس کف پا از صاف شدن آن به هنگام قدم برداشتن جلوگیری خواهد کرد. درنتیجه پای شما می‌تواند عملکرد بهتری داشته و بهتر حرکت کند.

از آن جایی که قوس کف پا نقشی کلیدی در جذب ضربه به هنگام برخورد با زمین دارد، استفاده از کفی می‌تواند از پای شما در برابر این ضربات نیز محافظت کند. این امر در مواقعی که فرد ورزش‌هایی مثل دویدن و پریدن انجام می‌دهد اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

در صورت وجود تمرینات کششی ساق و تمرینات تقویتی قوس کف پا در برنامه‌ی توانبخشی، می‌توانید نتیجه‌ی بهتری از درمان خود بگیرید.این تمرینات برای افزایش قدرت عضلات قوس کف پا و جلوگیری از صاف شدن آن طراحی شده‌اند.

کاهش خطر بروز عارضه‌های مربوط به کف پا

کاهش خطر بروز عارضه‌های مربوط به کف پا

استفاده از کفی طبی می‌تواند خطر بروز عارضه‌های شایع و دردناک مثل فاسئیت پلانتار و پینه را کاهش دهد. این تغییرات معمولاً در اثر حرکات ناسالم پا که در افراد مبتلا به صافی کف پا دیده می‌شود ایجاد می‌شوند. برای درک بهتر عارضه‌ای مثل خار پاشنه را در نظر بگیرید. «تنها راه پیشگیری از خار پاشنه درمان بیماری التهابی مولد آن، پوشیدن کفش مناسب با کفی طبی و انجام منظم تمرین‌های کششی است.»

زمانی که قوس کف پای شما کاملاً صاف می‌شود، رباط‌های فاسیای پلانتار نیز بیش از ظرفیت خود کشیده می‌شوند. این مشکل باعث التهاب رباط‌ها و نهایتاً درد پاشنه و کف پا خواهد شد. با استفاده از کفی های طبی فاسیای پلانتار بیش از حد کشیده نشده و برای بهبودی زمان پیدا می‌کند.

بدین ترتیب می‌توان گفت که کفی های طبی هم برای پیشگیری و هم برای درمان عارضه‌های کف پا کاربرد دارند. استفاده از کفی طبی خطر بروز عارضه‌های دردناک در آینده را نیز کاهش خواهد داد. بر اساس تحقیقات انجام شده وسایل طبی سفارشی می‌توانند از آسیب‌هایی مثل شین اسپلینت، فاسئیت پلانتار و زانودرد جلوگیری کنند. بر اساس این یافته‌ها وسایل طبی پا خطر آسیب را تا ۲۸ درصد و خطر شکستگی ناشی از فشار را تا ۴۱ درصد کاهش می‌دهند. در مقابل کفی های طبی آماده ممکن است نتوانند چنین نتایجی ایجاد کنند.

بهبود عملکرد ورزشی

وسایل طبی سفارشی می‌توانند به بهبود عملکرد ورزشی شما نیز کمک کنند. استفاده از وسایل طبی که مخصوصاً برای فعالیت ورزشی شما طراحی شده‌اند می‌تواند فشار وارد شده به اندام‌ها را کاهش داده و حرکات شما را موثرتر و دقیق‌تر کند. همچنین این وسایل به تقسیم بهتر وزن شما در سطح کف پا کمک کرده و تعادل شما را تقویت می‌کنند. وسایل طبی می‌توانند علاوه بر محافظت از کف پا، ضربه‌های وارد شده را جذب کرده، کنترل حرکات را آسان‌تر کرده و حتی خستگی عضلات را کاهش دهند. برای بهترین عملکرد ورزشی لازم است تا از وسایل مخصوص به فعالیت خود استفاده کنید.

بهبود سلامت کمر، زانو و مچ پا

درد پا ممکن است دلیل اصلی استفاده از کفی های طبی باشد ولی استفاده از این وسایل در صورت ابتلا به عارضه‌های زیر نیز توصیه می‌شود:

  • کمر درد
  • درد مچ پا
  • زانو درد

مچ پا، زانو و کمر برای حفظ تعادل و دامنه حرکتی خود به کف پا متکی هستند. مشکلات کف پا می‌توانند باعث ایجاد درد و کاهش حرکت مفاصل، عضلات و تاندون‌ها شوند.

این مشکل باعث فشار بر روی ساختارهای استخوانی کمر و پاها خواهد شد. کفی های طبی می‌توانند با بازگشت تعادل به کف پا از این مشکلات جلوگیری کنند.

کفی مناسب نتیجه‌ی بهتری به شما خواهد داد.

مزایای مختلف کفی های طبی آن‌ها را وارد برنامه‌های توانبخشی و درمانی پا کرده است. البته برای گرفتن نتیجه لازم است تا از کفی های مناسب استفاده کنید. ازجمله ویژگی‌هایی که قبل از خرید کفی باید به آن‌ها دقت کنید می‌توان به محکم بودن قوس، راحت بودن، کنترل کف پا و اندازه‌ی مناسب اشاره کرد. انواع مختلفی از کفی های طبی در بازار وجود دارند ولی تنها کفی های ساخته شده با دقت تمام می‌توانند در طولانی مدت برای شما مفید باشند.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا