سلامت

مصرف سیب زمینی سرخ شده منجر به کدام بیماری ها می شود؟

در این مطلب، توضیحاتی درباره مصرف سیب زمینی سرخ شده و مضرات آن برای بدن خواهیم داشت! با ما همراه باشید. شاید جالب باشد که بدانید سیب زمینی اولین محصول مصرفی در کشور ایالات متحده آمریکا و چهارمین محصول بعد از برنج، گندم و ذرت در دیگر کشورهای دنیا است. سیب زمینی منبع بسیار خوبی از ویتامین C ، ویتامین B۶ ، ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند کاروتنوئید ها ، منگنز ، مقدار بسیار زیادی پتانسیم، روی و همچنین فسفر است.

البته باید توجه داشته باشید مصرف زیاد سیب زمینی مخصوصا سرخ کرده آن باعث افزایش وزن ، افزایش قند خون ، بالا رفتن فشار خون ، چاقی ، دیابت و بیماری‌ های قلبی و عروقی می‌ شود. در جدیدترین پژوهش ها و مطالعات انجام یافته مشخص شده است افرادی که در هفته دو بار سیب زمینی سرخ شده مصرف می‌ کنند، خطر مرگ خود را بالا می‌ برند.

دقت داشته باشید بهترین فرم مصرف سیب زمینی به صورت تنوری یا آبپز است که هیچ ضرر و زیانی برای افراد ندارد و باعث حفظ ارزش تغذیه‌ ای آن نیز می‌ شود. در لیست مواد غذایی، سیب زمینی جزو گروه سبزیجات ریشه‌ ای است پس نسبت به سایر سبزیجات دارای کالری بیشتری است و باید در مصرف آن حد تعادل را رعایت کرد. با وجود اینکه مصرف میوه و سبزی زیاد برای بدن خوب است اما متخصصان تغذیه و رژیم درمانی توصیه زیادی به مصرف محدود سیب زمینی به علت نشاسته موجود در آن دارند!

در انتها بد نیست به یاد داشته باشید مصرف سیب زمینی‌ های رنگ بنفش ، نقش بسزایی در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ های مزمن و همچنین انواع سرطان‌ ها دارند.

کادر امتیازدهی

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

وبگردی

نوشته های مشابه

دیدگاه بگذارید

avatar
  ایمیل برای اطلاع رسانی  
بهم خبر بده
دکمه بازگشت به بالا