دانستنی ها

مصرف سیر چه تاثیری بر قدرت بدنی انسان دارد؟

“بگذارید غذا داروی شما باشد و دارو غذای شما باشد.” این ها کلمات معروف پزشک یونان باستان، بقراط است ، که اغلب پدر پزشکی غربی خوانده می شود. او در واقع برای معالجه انواع بیماری ها از سیر تجویز می کرد. علم مدرن اخیراً بسیاری از این تأثیرات درمانی مفید را تأیید کرده است.

در اینجا ۱۰ فواید سلامتی سیر وجود دارد که توسط تحقیقات انسانی پشتیبانی می شوند.

۱٫ سیر دارای ترکیباتی با خواص دارویی قوی است

سیر یک گیاه در خانواده Allium (پیاز) است. سیر در بسیاری از نقاط جهان رشد می کند و به دلیل بوی قوی و طعم خوشمزه یک ماده محبوب در پخت و پز است. با این حال ، در طول تاریخ باستان ، اصلی ترین کاربرد سیر از نظر سلامتی و خواص دارویی آن بوده است . استفاده از آن به خوبی توسط بسیاری از تمدن های بزرگ ، از جمله مصریان ، بابلی ها ، یونانی ها ، رومی ها و چینی ها ثبت شده است .

دانشمندان اکنون می دانند که بیشتر فواید سلامتی آن ناشی از ترکیبات گوگرد است که در هنگام خرد شدن یک حبه سیر ایجاد می شود ، خرد شده یا جویده می شود. شاید مشهورترین آن معروف به آلیسین باشد. با این حال ، آلیسین یک ترکیب ناپایدار است که پس از برش یا خرد شدن ، فقط به طور خلاصه در سیر تازه وجود دارد .

ترکیبات دیگری که ممکن است در مزایای سلامتی سیر نقش داشته باشند عبارتند از: دیالیل دی سولفید و اس-آلل سیستئین. ترکیبات گوگرد حاصل از سیر از دستگاه گوارش وارد بدن شده و در تمام بدن مسافرت می کند ، جایی که اثرات بیولوژیکی قوی خود را اعمال می کند.

۲٫ سیر بسیار مغذی است اما کالری کمی دارد

کالری موجود برای کالری ، سیر فوق العاده مغذی است. سیر کم کالری و سرشار از ویتامین C ، ویتامین B6 و منگنز است. این ماده همچنین حاوی مقدار کمی از مواد مغذی دیگر است.

۳٫ سیر می تواند با بیماری از جمله سرماخوردگی مبارزه کند

مکمل های سیر برای تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن شناخته شده است. مکمل های سیر به جلوگیری و کاهش شدت بیماری های شایع مانند آنفولانزا و سرماخوردگی کمک می کند.

۴٫ ترکیبات فعال موجود در سیر باعث کاهش فشار خون می شود

بیماری های قلبی عروقی مانند سکته های قلبی و سکته های مغزی بزرگترین قاتلان جهان هستند. فشار خون بالا یا فشار خون بالا یکی از مهمترین عوامل ایجاد کننده این بیماری ها است. به نظر می رسد که مقادیر زیاد سیر باعث کاهش فشار خون برای افرادی که فشار خون بالا شناخته شده دارند (فشار خون بالا) است. در بعضی موارد ، مکمل ها ممکن است به اندازه داروهای معمولی موثر باشند.

۵٫ سیر سطح کلسترول را بهبود می بخشد ، که می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد

سیر می تواند کلسترول کل و LDL را کاهش دهد. برای کسانی که کلسترول بالایی دارند ، به نظر می رسد مکمل های سیر حدود ۱۵ تا ۱۵ درصد کلسترول کل و / یا LDL را کاهش می دهد مکمل سیر به نظر می رسد به منظور کاهش کلسترول تام و LDL، به ویژه در کسانی که کلسترول بالا هستند. به نظر نمی رسد کلسترول HDL و تری گلیسیرید تحت تأثیر قرار بگیرند.

۶٫ سیر حاوی آنتی اکسیدان هایی است که ممکن است به جلوگیری از بیماری  آلزایمر کمک کند

آسیب اکسیداتیو از رادیکال های آزاد به روند پیری کمک می کند. سیر حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از مکانیسم های محافظ بدن در برابر آسیب اکسیداتیو پشتیبانی می کنند. سیر حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از آسیب سلول و پیری محافظت می کنند. این ممکن است خطر ابتلا به آلزایمر و زوال عقل را کاهش دهد.

۷٫ سیر طول عمر را افزایش می دهد

تأثیرات بالقوه سیر بر طول عمر ، اساساً غیرممکن است. اما با توجه به تأثیرات مفید بر فاکتورهای مهم خطر مانند فشار خون ، این حس را به وجود می آورد که سیر می تواند به شما در زندگی طولانی تر کمک کند . این واقعیت که می تواند با بیماری عفونی مقابله کند نیز یک عامل مهم است ، زیرا اینها علل شایع مرگ است ، به خصوص در افراد مسن یا افراد دارای سیستم ایمنی اختلال عملکردی.

۸٫ سیر قدرت بدنی را افزایش می دهد

سیر یکی از اولین مواد “تقویت کننده عملکرد” ​​بود. در فرهنگ های باستان برای کاهش خستگی و افزایش ظرفیت کار کارگران مورد استفاده قرار می گرفت.برجسته ترین این ، ورزشکاران المپیک در یونان باستان سیر ممکن است عملکرد جسمی را در حیوانات آزمایشگاهی و افراد مبتلا به بیماری قلبی بهبود بخشد. مزایا در افراد سالم هنوز قطعی نیست.

۹٫ سیر ممکن است سلامت استخوان را بهبود بخشد

هیچ مطالعه انسانی اثرات سیر در از بین رفتن استخوان را اندازه گیری نکرده است. یک مطالعه در زنان یائسه نشان داد که یک دوز روزانه عصاره سیر خشک (برابر با ۲ گرم سیر خام) به طور قابل توجهی نشانگر کمبود استروژن را کاهش می دهد این نشان می دهد که این مکمل ممکن است اثرات مفیدی بر سلامت استخوان در زنان داشته باشد. غذاهایی مانند سیر و پیاز نیز ممکن است روی استئوآرتریت اثرات مفیدی داشته باشند.

۱۰٫ سیر به راحتی در رژیم غذایی خود و غذاهای کاملاً خوشمزه به کار می رود

مورد آخر فواید سلامتی نیست ، اما مهم است. گنجاندن سیر بسیار آسان (و خوشمزه) در رژیم غذایی فعلی شماست. سیر می تواند به ترکیب سوپ ها و سس ها اضافه شود. با این حال ، بخاطر داشته باشید که نقاط ضعف جانبی سیر مانند بوی بد دهان وجود دارد. همچنین عده ای نیز به آن حساسیت دارند.

اگر اختلال خونریزی دارید یا داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنید ، قبل از افزایش مصرف سیر با پزشک خود مشورت کنید. به یاد داشته باشید سیر یک پانسمان سالم و فوق العاده رضایت بخش است.

 

کادر امتیازدهی

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

وبگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا