معجزه یخ بر کاهش درد و محرکی بر نقطه فنگ فو

شاید تاکنون از معجزه یخ برای التیام بخشیدن به دردهای تان غافل بوده اید ، با خواندن این مطلب نظرتان درباره این مسکن کم هزینه تغییر خواهد یافت .

طب سنتی چینی می گوید ترکیبی از نقطه فنگ فو و یخ درمانی ممکن است کل بدن را جوان کند. تحریک این نقطه با یک تکه یخ ممکن است به شما در کسب انرژی بیشتر و در نتیجه سلامت بیشتر کمک کند. به نظر می رسد شگفت انگیز است! کافی است هر روز یک تکه یخ را بر روی نقطه فنگ فو قرار دهید.

۱. یخ باعث کاهش سردرد و درد می‌شود

نقطه Feng Fu گردن در درمان سردرد، کم‌انرژی بودن و سرگیجه نقش بسیار موثری دارد. با فشار دادن این نقطه، فشار دادن شئی داغ یا یخ می‌توان باعث تحریک انرژی شد. این انرژی درست در نقطه مقابل درد قرار دارد. در میان گزینه‌های یاد شده یخ بهتر از همه می‌تواند سردرد را از بین ببرد.

۲. سرماخوردگی های مکرر را از بین می برد

در هنگام تغییر آب و هوا ، سرماخوردگی یکی دو بار بسیار معمول است. انجام درمان فنگ فو به شما در مبارزه با سرماخوردگی در حین سرماخوردگی و همچنین مصونیت شما در برابر آن کمک می کند.

۳. یخ باعث از بین رفتن سندرم پیش قاعدگی (PMS) می‌شود

کارشناسان طب سوزنی بر این باور هستند که در گذشته میان پایه‌ی جمجمهی سر و نشانه‌های PMSنوعی ارتباط وجود داشته است. و وقتی شما نقطه فنگ فو را فشار دهید یا یخ روی آن بگذارید این نشانه‌های درد کاهش می‌یابند و در نتیجه فردی که بی‌حوصله و عصبی شده دوباره به حالت عادی و طبیعی باز می‌گردد.

نقطه فنگ فو در پشت گردن انسان همچنین با چرخه قاعدگی ارتباط مستقیمی دارد و تحریک آن می‌تواند به این روند حالت طبیعی  ببخشد.

۴. یخ پشت گردن به آرتروز کمک می کند

گفته می شود که درمان با فنگ فو درد و دردهای ناشی از آرتریت را تسکین می دهد.

۵. گذاشتن یخ روی نقطه فنگ فو کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد

در تمامی کتاب‌های طب چینی نوشته شده که تحریک نقطه Feng Fu در بهبود کیفیت خواب نقش موثری دارد. این مرکز کنترل بسیار مهم بدن مسئول خواب عمیق است. یعنی کمک می‌کند تا سریع‌تر به خواب بروید و نیمه‌های شب نیز از خواب بیدار نشوید.

پیش از خواب یک تکه یخ روی منطقه فنگ فو بگذارید تا پس از ۱۵ دقیقه به خواب عمیق بروید و تا خود صبح درست و حسابی بخوابید و استراحت کنید.گذاشتن یخ روی نقطه فنگ فو استرس را کاهش می‌دهد. استرس درد قرن جدید است که سبک زندگی مدرن انسان‌ها آن را پدید آورده است. با اینکه روش‌های متنوعی برای درمان استرس وجود دارد اما طب سنتی چینی یک راه ساده و بی‌هزینه را پیشنهاد می‌دهد که امتحان کردن آن هیچ ضرری ندارد. فقط کافیست با یخ، نقطه فنگ فو را تحریک کنید. همین!

۶. سلولیت را کاهش می دهد

مطالعات نشان داده است افرادی که از این روش درمانی چینی پیروی می کنند ، میزان سلولیت را در بدن خود کاهش داده اند.

۷. تحریک نقطه فنگ فو سبب کاهش نشانه‌های اختلالات روانی

تحریک نقطه فنگ فو سبب کاهش نشانه‌های اختلالات روانی-احساسی همچون افسردگی، استرس و اضطراب می‌شود.

البته لازم است یادآوری کنیم که با این کار نمی‌توان اختلالات روانی را درمان کنید، بلکه گذاشتن یخ روی نقطه فنگ فو باعث جوانسازی سیستم عمومی بدن می‌شود و در نتیجه‌ی آن زندگی بهتر و سالم‌تری را تجربه خواهید کرد.

۸. گذاشتن یخ در پشت گردن مشکلات گوارشی را برطرف می‌کند

اگر از مشکلات گوارشی رنج می‌برید و اغلب مواقع به سوءهاضمه مبتلا هستید توصیه می‌کنیم از روش درمانی موردبحث کمک بگیرید. یک تکه یخ را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در پشت گردن و درست روی نقطه فنگ فو بگذارید تا روند بلعیدن و هضم غذا بهبود بیابد.

چطور یخ را روی نقطه فنگ فو Feng FU قرار دهیم؟

تنها چیزی که برای این درمان نیاز دارید یک تکه یخ و یک روسری است. برای این کار روی شکم دراز بکشید و یک تکه یخ را به مدت ۲۰ دقیقه روی نقطه فنگ فو قرار دهید. می توانید از یک روسری برای نگه داشتن تکه یخ در محل خود استفاده کنید و به شما اجازه می دهد بنشینید و در اطراف راه بروید.

همچنین می توانید یخ را در یک قفل فشرده قرار دهید و آن را دور گردن خود قرار دهید تا آب نریزد. ممکن است به محض قرار دادن یخ ، احساس سرما یخی کنید ، اما در عرض ۳۰-۴۰ ثانیه ، احساس خواهید کرد که درجه حرارت بالا می رود.

اگر به طور مرتب یک مکعب یخ روی این مکان قرار دهید ، بدن شما احساس جوان شدن می کند ، از بیماری ها جلوگیری می کند و شما سالم تر و پر انرژی تر خواهید بود. برای نتایج بهتر ، این کار را دو بار در روز انجام دهید ، یکبار صبح ، معده خالی و یک بار قبل از خواب. </p> <p> حالا بیایید مزایای انجام این درمان را حساب کنیم

 

 

بیشتر بخوانید :

طریقه مصرف چهار تخمه و موارد استفاده آن

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا