معرفی استادیوم های ورزشی با امکانات منحصربفرد

استادیوم های ورزشی همیشه مکان های پرشور و هیجانی بوده اند ، مکان هایی که آخرش مهمان خنده ها و اشک ها می شوند ، در این مطلب از بلاگ جدول یاب به معرفی استادیوم های ورزشی با امکانات منحصربفرد خواهیم پرداخت! با ما همراه باشید
فوتبال ورزشی است که به عنوان بازی شگفت انگیز شناخته شده و گاهی این بازی در مکان‌های بسیار جالبی انجام می‌شود. ورزشگاههای مدرن با امکاناتی که هر روز به آن افزوده می شود، شاید زیبایی های خاص خودشان را داشته باشند اما در گوشه گوشه جهان زمین های فوتبالی وجود دارد که منطقه جغرافیایی که در آن بنا شده اند و ویژگی های خاصی که نظیر آن در جای دیگری وجود ندارد، یک زیبایی منحصر به فرد برایشان به وجود آورده است.

-در گرینلند زمینی وجود دارد که اطراف آن را کوه‌های پوشیده از برف و جریان آب به رنگ آبی احاطه کرده است.

-در اعماق جنگل مالزی یک زمین فوتبال مدفون در دریای وسیعی از پوشش گیاهی دیده می شود.

-زمین فوتبال چشم نواز هنینگ سود در مجمع الجزایر لوفوتن شمال نروژ است . این مجمع الجزایر سنگی در قطب شمال دارای خلیج های وسیع و مراتع سرسبز است و اطراف زمین فوتبال توسط برخی از خیره کننده ترین مناظر اروپا احاطه شده است.

-همچنین زمین‌های شگفت‌انگیزی در مکان‌های شهری وجود دارد، مانند زمین فوتبال شناور در خلیج مارینا در سنگاپور یا زمین فوتبال روی پشت بام یک آسمان خراش در توکیو، درست در کنار شلوغ‌ترین گذرگاه جهان.

یک مسابقه فوتبال که در Tasiilaq، گرینلند، در زمینی احاطه شده توسط مناظر خیره کننده از جمله آب پر از یخ به رنگ آبی و قله های پوشیده از برف در حال برگزاری است. ساختمان های رنگی اطراف هم به زیبایی این زمین افزوده و آن را به یکی از منحصر به فردترین زمین های فوتبال دنیا تبدیل کرده است.

با فضایی عالی در کلان شهر سنگاپور، این زمین فوتبال در خلیج معروف مارینا روی آب شناور است. بدون توجه به اینکه اگر توپ را به بیرون بزنیم چه اتفاقی خواهد افتاد، قطعا انجام بازی فوتبال در چنین زمینی می توانید هیجان بسیار بالایی داشته باشد. سه ضلع مستطیل سبز به دریا ختم می شود و یک ضلع آن با سه ورودی به خشکی.

استادیوم زیبای Eiði، در روستایی به همین نام، که در شمال غربی جزیره Eysturoy در جزایر فارو واقع شده است. منظره سرسبز و طبیعت منحصر بفردی که زمین چمن در آن واقع شده هر فوتبالیستی را برای بازی در آن تحریک می کند.

این تصویر شگفت انگیز که با استفاده از پهپاد توسط یک معلم در منطقه نبوان مالزی گرفته شده است، یک زمین فوتسال مدرسه مدفون در دریای وسیعی از گیاهان را به تصویر می کشد. قطعا این یکی از شگفت انگیزترین هاست.

زمین فوتبال چشم نواز هنینگسور در مجمع الجزایر لوفوتن در دایره قطب شمال نروژ. اطراف این زمین توسط برخی از خیره کننده ترین مناظر اروپا احاطه شده است. بعد از انجام یک بازی فوتبال در زمین باکیفیت هنینگسور می توانید سوار بر قایق موتوری شده و دور تا دور جزایر در هم تنیده این منطقه را که با ارتفاعاتی زیبا در هم تنیده شده را سیر کنید.

این جا شاید یکی از متروک ترین مکان های روی زمین باشد، اما مردم هنوز هم دوست دارند در ارتفاع ۲۵۰۰ متری هیمالیا در تاجیکستان فوتبال بازی کنند. دو دروازه، یک چمن طبیعی و فضایی که دورتادورش را رشته کوههای عظیم فرا گرفته اند؛ قطعا تجربه نابی خواهد بود که البته به ظرفیت اکسیژنی بالا نیاز دارد!

تصویری هوایی که زمین فوتبال واقع در یک جاده کمربندی شلوغ در شن یانگ در استان لیائونینگ شمال شرقی چین را نشان می دهد. فارغ از جاده دایره ای شکل و محیط شهری، درختان سبزی که دورتادور ورزشگاه را پوشانده، یک قاب زیبا به وجود آورده که این زمین را به یکی از معروف ترین زمین های عجیب دنیا تبدیل می کند.

خیابان‌های لاپاز، پایتخت بولیوی ممکن است شلوغ به نظر برسند، اما مردم محلی هنوز فضایی برای یک زمین فوتبال با اندازه کامل دارند. در این محیط کاملا مسکونی که به دلیل ازدیاد جمعیت، تمامی ساختمان ها در حالت عمودی قرار گرفته اند، یک زمین فوتبال استاندارد به شدت خودنمایی می کند و همیشه فعال است.

خیابان‌های لاپاز، پایتخت بولیوی ممکن است شلوغ به نظر برسند، اما مردم محلی هنوز فضایی برای یک زمین فوتبال با اندازه کامل دارند. در این محیط کاملا مسکونی که به دلیل ازدیاد جمعیت، تمامی ساختمان ها در حالت عمودی قرار گرفته اند، یک زمین فوتبال استاندارد به شدت خودنمایی می کند و همیشه فعال است.

بیشتر گردشگران در توکیو از گذرگاه معروف شیبویا که گفته می شود شلوغ ترین تقاطع جهان است، بازدید می کنند. اما بسیاری از این موضوع غافل هستند که اگر دوست داشته باشند که یک مسابقه فوتبال را در همان منطقه انجام دهند، آسمان خراش مشرف به آن یک زمین فوتبال روی پشت بام خود دارد. حس بازی چندین و چند متر بالاتر از سطح زمین قطعا تجربه نابی خواهد بود!

روستای Tamnougalt در نزدیکی Agdz در مراکش. ممکن است اینجا چمن وجود نداشته باشد، اما باعث نمی‌شود که هواداران سرسخت، نتوانند فوتبال بازی کنند. این یکی از حداقلی ترین زمین های فوتبال است که محدود به دروازه و خطوطی است که هر بار باید تجدید شوند. آسمان بالای سرتان و محیط کاملا بیابانی، تجربه یک بازی فوتبال کاملا متفاوت را به شما خواهد داد.

ورزشگاه ویکتوریا در جبل الطارق، که درست در زیر صخره معروف به همین نام قرار دارد. در تصویر، بازیکنان لینکلن رد ایمپس اف سی و کالج اروپا FC در حال انجام بازی فینال جام جبل الطارق در ۱۰ می ۲۰۱۴ هستند. باید خوش شانس باشید که موقعیتی پیدا کرده و مثل این ۲۲ نفر و یا حتی تماشاگرانی که از روی سکو نظاره گر هستند، چنین تجربه ای را از نزدیک لمس کنید.

تصور کنید از یک بازی جام جهانی به سبک لوکس و با تمام امکاناتی که یک هتل درجه یک جهانی می تواند ارائه دهد لذت ببرید. اتاق‌های بزرگ دارای میزهایی مشرف به زمین و یک تخت راحت هستند که می‌توان آن را به مبل تبدیل کرد و در عین حال از تماشای مهارت‌های ستاره‌های بازی در زمین لذت برد؛ اینجا ورزشگاه ال بیت قطر، یکی از ورزشگاههای میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ است؛ جایی که قطعا تا کنون نظیر آن را ندیده بودید!

 

 

 

بیشتر بخوانید :

خلاصه داستان فیلم کوتاه دربی درباره رفتن زنان به استادیوم

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا