معرفی برترین فیلم های علمی تخیلی + عکس و خلاصه داستان

به نظر می رسد که در سال های اخیر ژانر علمی تخیلی بیش از هر زمان دیگری طرفدار پیدا کرده اند و در صدر پربیننده ترین عنوان های بسیاری از پلتفرم های استریمینگ قرار گرفته اند. چیزی در مورد زندگی در عصری که کاملاً خیالی و غیرواقعی به نظر می رسد باعث شده مردم علاقه جدیدی به ژانر علمی تخیلی پیدا کنند. خوشبختانه این ژانر فیلم های بی نقص زیادی دارد که داستان آن ها در طول زمستان رخ می دهد؛ از فاجعه های قطبی تا تاثیرات ویرانگر تغییرات آب و هوایی. در ادامه می خواهیم شما را با بهترین فیلم های علمی تخیلی که داستان آن ها در طول زمستان سرد می گذرد آشنا کنیم.

۱۰- Decoys

سال ساخت: ۲۰۰۴

فیلم علمی تخیلی Decoys به شدت تحت تاثیر فیلم Species قرار داشت. داستان این فیلم در مورد یک شهر دانشگاهی کوچک است که در میانه زمستان گروهی از زنان فرازمینی سعی دارند با مردان زمینی رابطه برقرار کرده و باردار شوند. مشکل این است که این موجودات فرازمینی به دماهای بسیار سرد نیاز دارند و این موضوع باعث می شود که همه مردان انتخاب شده توسط آن ها یخ بزنند. بسیاری اکنون این فیلم را نمایشی برای نقش جنسیتی مد نظر قرار داده و اینکه این فیلم کلیشه ها در مورد روابط جنسی را دگرگون می سازد. به عنوان یک فیلم مستقل، Decoys مورد تحسین منتقدان قرار گرفته و در سال ۲۰۰۷ نیز دنباله ای از آن ساخته شد.

۹- The Thaw

سال ساخت: ۲۰۹۰۹

تیمی تحقیقاتی در مناطق قطبی کانادا یک ماموت را کشف می کنند که در حال بیرون آمدن از دل یخ هایی است که هزاران سال آن را در بر گرفته بودند. اما آن ها نمی دانند که این ماموت حامل انگل هایی بسیار خطرناک است که اکنون وارد بدن اعضای تیم تحقیق می شوند. اگر چه فیلم The Thaw پس از انتشار با واکنش های متفاوتی روبرو شد اما با محبوب شدن فیلم های علمی تخیلی در مورد شیوع بیماری ها و فجایع انسانی بار دیگر مورد توجه قرار گرفته و بسیاری به این باور رسیدند که فیلم هایی مانند The Thaw شاید بیشتر علمی بوده اند تا تخیلی و غیرواقعی.

۸- The X-Files

سال ساخت: ۱۹۹۸

بین فصول پنجم و ششم سریال The X-Files، فیلمی به همین نام نیز ساخته و منتشر شد. این فیلم یکی از معدود مواردی بود که یک فیلم بر اساس سریالی ساخته شده و نتیجه اثری موفق و قابل اعتنا بود. داستان این فیلم علمی تخیلی در مورد یک توطئه بزرگ دولتی با استفاده از یک ویروس فرازمینی بود. یکی از بیاد ماندنی ترین سکانس های این فیلم زمانی است که مولدر برای نجات اسکالی که در یک مرکز سری در زیر یخ در قطب جنوب گرفتار شده باید به کمک او برود. این فیلم نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار در باکس آفیس فروش داشته و پس از آن نیز شاهد پنج فصل دیگر از سریال بودیم هر چند یک دنباله سینمایی دیگر از آن نیز در سال ۲۰۰۸ ساخته شد.

۷- The Day After Tomorrow

سال ساخت: ۲۰۰۴

قرار نبود زمستان باشد اما بعد از یک سری اتفاقات پشت سر هم و کاتالیستی به خاطر تغییرات آب و هوایی، فیلم The Day After Tomorrow زمینی را به تصویر می کشد که توسط عصر یخبندان جدیدی بلعیده می شود. این فیلم به شدت مورد انتقاد محافظه کارانی قرار گرفته که تصویر سازی فیلم از مدیریت ناکارآمد دولت ایالات متحده را نادرست دانسته و از این بیم داشتند که داستان فیلم شهروندان این کشور را نسبت به موضوعاتی مانند تغییرات اقلیمی و آلودگی محیط زیست بیش از حد حساس سازد. علیرغم مخالفت های محافظه کاران دولتی، این فیلم علمی تخیلی بیش از ۵۵۰ میلیون در باکس آفیس جهانی و بیش از ۱۰۰ میلیون دلار نیز در بخش نمایش خانگی فروش داشت.

۶- The Colony

سال ساخت: ۲۰۱۳

این فیلم یک داستان علمی تخیلی دیگر در مورد تاثیرات ناخوشایند تغییرات اقلیمی است. در یک فضای پادآرمانشهری، بشریت تلاش دارد تا با تولید یک ماشین غول پیکر  گرمایش بی رویه زمین را به کنترل درآورد. اما با شروع عصر یخبندان جدیدی، جامعه بشریت مجبور می شود در قالب کلونی های کوچکتری به زیر زمین برود. فیلم The Colony در مورد تلاش ها و چالش هایی جداگانه ای است ک این جوامع در طول دورانی پر از رنج و سختی متحمل می شوند. بسیاری این فیلم را یادآوری این موضوع دانستند که انسان قوی تر از طبیعت نیست.

۵- Alien Vs. Predator

سال ساخت: ۲۰۰۴

طرفداران فیلم های Alien و Predator به وجد آمدند وقتی فیلم کراس اوور این دو شخصیت بالاخره منتشر شد. داستان فیلم Alien Vs. Predator در مورد گروهی از محققان است که یک ساختمانم باستانی را در زیر یخ های جزیره بولت در نزدیکی قطب جنوب پیدا می کنند. آن ها خیلی زود در می یابند به درون سالنی قدم گذاشته اند که غارتگران با رویاروییبا موجودات فرازمینی قدرت خود را به رخ کشیده اند. این فیلم کمک زیادی به ظهور دوباره علاقه به فرانچایزها داشته و به ساخت فیلم های متعددی در فرانچایزهای جداگانه Alien و Predator شد.

۴- Dreamcatcher

سال ساخت: ۲۰۰۳

فیلم کمتر شناخته شده Dreamcatcher که بر اساس رمانی از استفن کینگ ساخته شده بود یک شکست تجاری بود اما پس از سال ها جایگاه یک فیلم کالت کلاسیک را یافته است. داستان فیلم در مورد گروهی از دوستان است که قدرت های تله پاتی پیدا کرده و ناگهان خود را در بحبوحه حمله موجودات فرازمینی می بینند. این فیلم داستانی بسیار آهسته تر، تاریک تر و پیچیده تر از دیگر رمان های استفن کینگ دارد. با این وجود فیلم Dreamcatcher توجهی گروهی بزرگ از طرفداران استفن کینگ را به خود جلب کرده که بر این باورند این داستان یکی از نادیده گرفته شده ترین شاهکارهای کینگ است.

۳- Phantoms

سال ساخت: ۱۹۹۸

در این کالت کلاسیک که در سال ۱۹۹۸ ساخته شد، تمامی جمعیت یک روستای کوچک در کلرادو که مرکزی برای اسکی است می میرند. در ابتدا باور عمومی بر این است که یک قاتل سریالی عامل این کشتار است اما با پیشرفت تحقیقات، تیم محققان در می یابند که یک نیروی بسیار تاریک تر و شیطانی تر عامل ماجراست. بعد از انتشار، فیلم علمی تخیلی Phantoms در باکس آفیس شکست خورد اما طرفداران ژانر وحشت از این فیلم به عنوان یک فیلم پرتنش و عجیب در ژانر فیلم های علمی تخیلی ترسناک استقبال کردند. یکی دیگر از نقاط قوت فیلم حضور ستارگان طراز اولی مانند بن افلک، رُز مک گووان، پیتر اوتول و لیو شریبر اشاره کرد.

۲- Snowpiercer

سال ساخت: ۲۰۱۳

فیلم علمی تخیلی Snowpiercer یک فیلم پادآرمانشهری است که داستان آن در مورد جهانی است که پس از تلاش ناموفق برای یافتن راه حلی مهندسی برای تغییرات اقلیمی، با یک عصر یخبندان جدید مواجه شده است. اکنون تنها بازماندگان این فاجعه زیست محیطی در قطاری به نام برف شکن زندگی می کنند که به شکلی بی پایان و بدون توقف در حال حرکت است. با این حال، جداسازی طبقات اجتماعی و فقر به انقلابی بزرگ در درون کشتی منجر می شود. این فیلم علمی تخیلی به شدت مورد تحسین قرار گرفته و به ساخت نسخه سریالی با بازی جنیفر کانلی، لینا هال، شان بین و بسیاری دیگر بازیگران شناخته شده منتهی شد.

۱- The Thing

سال ساخت: ۱۹۸۲

فیلم ترسناک بدنی جان کارپنتر با نام The Thing یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی ترسناک است که داستان آن در قطب جنوب رخ می دهد. وقتی گروهی از محققان آمریکایی یک انگل فرازمینی با قابلیت فرو رفتن در کالبد انسان را پیدا می کنند وحشت و بی اعتمادی بین آن ها آغاز می شود زیرا این انگل می تواند رفتارهای میزبان خود را به شکل بی نقصی تقلید کند. این فیلم عملکرد متوسطی در باکس آفیس داشت اما در دهه های پس از آن به عنوان یک اثر تحسین شده در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفت. فیلم The Thing چنان مشهور شد که اقتباس هایی در قالب بازی ویدیوی، رمان، کتاب های کمیک و حتی پیش درآمدی که در سال ۲۰۱۱ منتشر گردید، از روی آن ساخته شد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا