معرفی برترین کتاب های خارجی در سال ۲۰۲۱

هر ساله تعدادی از کتاب ها بعنوان برترین کتاب ها اعلام می شوند ،ما نیز در این مطلب از بلاگ جدول یاب معرفی برترین کتاب های خارجی در سال ۲۰۲۱ را آورده ایم که خواهید خواند ، لفا با ما همراه شوید :

۱. نیمه تاریک مامان

معرفی برترین کتاب های خارجی در سال 2021

نویسنده: اشلی آدرین
مترجم: 
محدثه احمدی
ناشر: ملیکان
تعداد صفحات:
 ۳۰۶

اگر به رمان‌های روان‌شناختی علاقه‌مند هستید، احتمالا این کتاب را که درباره ارتباط مادر و دختر است دوست خواهید داشت. بلایث قصد دارد قبل از اینکه دخترش به دنیا بیاید، با او پیوند عمیق عاطفی‌ برقرار کند که خودش هرگز با مادرش نداشته است. اما وقتی ویولت به دنیا می‌آید، بلایث متقاعد می‌شود که دخترش مشکلی دارد. اتفاقات غم‌انگیزی که در ادامه رخ می‌دهند، باعث می‌شود به عقل بلایث و داستانش شک کنید.

۲. مردمی که در تعطیلات می‌بینیم (People We Meet on Vacation)

نویسنده: امیلی هنری
مترجم: 
به فارسی ترجمه نشده است
ناشر: به فارسی ترجمه نشده است
تعداد صفحات:
 ۳۸۲

الکس و پاپی دو فرد بسیار متضاد هستند. الکس پسری آرام است و پاپی مثل کودکی بازیگوش. این دو بعد از آشنایی، تا ۱۰ سال هر تابستان یک هفته با هم به مسافرت می‌رفتند تا اینکه ۲ سال پیش میانشان شکرآب و رابطه‌شان قطع شد. حالا پاپی و الکس می‌خواهند یک بار دیگر با هم به سفر بروند و تلاش کنند رابطه‌شان را درست کنند. یعنی موفق می‌شوند؟

۳. چهار باد

نویسنده: کریستین هانا
مترجم: 
آفاق زرگریان
ناشر: کتابسرای تندیس
تعداد صفحات:
 ۵۵۱

ماجرای این کتاب در تگزاسِ سال ۱۹۳۴ روایت می‌شود، هنگامی که همه‌جا خشکسالی و رکود است. السا باید تصمیم بگیرد که بماند و برای سرزمین، جامعه و خانه‌اش بجنگد یا از فرصت استفاده کند و به‌امید زندگی بهتر به کالیفرنیا برود. این داستان درباره رؤیای آمریکایی است، سفری دردناک و تکان‌دهنده که احتمالا اشک بسیاری از خوانندگان را درمی‌آورد.

۴. آخرین چیزی که به من گفت

نویسنده: لارا دیو
مترجم: 
روناک احمدی آهنگر
ناشر: نون
تعداد صفحات:
 ۳۰۴

در این کتاب که یکی از بهترین کتاب های ۲۰۲۱ است یکداستان معمایی را خواهید خواند. قبل از اینکه اوون مایکل ناپدید شود، همسرش هانا را ترک می‌کند. او یادداشتی از خودش به‌ جا می‌گذارد: «از او محافظت کن.» و «او» دختر نوجوانشان بیلی است. وقتی هانا و بیلی منتظر بازگشت او هستند، اف‌بی‌آی رئیس اوون را دستگیر می‌کند و دو زن را به مأموریتی می‌فرستد که در طی آن گذشته اوون را درک کنند و دلیل واقعی ناپدیدشدن وی را بفهمند.

۵. بزرگراه لینکلن (The Lincoln Highway)

نویسنده: آمور تول
مترجم: به فارسی ترجمه نشده است
ناشر: به فارسی ترجمه نشده است
تعداد صفحات:
 ۵۹۲

در ژوئن ۱۹۵۴، امت واتسون ۱۸ساله و از مزرعه سرپرست قانونی‌اش خارج می‌شود؛ پدر و مادرش مرده‌اند و بانک اموالشان را مصادره کرده است. امت قصد دارد برای شروعی تازه برادر ۸ساله‌اش را به غرب ببرد، اما دو دوستی که در مزرعه با آنها آشنا شده است نقشه‌های متفاوتی برای آینده‌ امت دارند.

۶. پروژه هیل مری

نویسنده: اندی ویر
مترجم: حسین شهرابی
ناشر: کتابسرای تندیس
تعداد صفحات:
 ۵۷۴

در این رمان معمایی و علمی‌تخیلی، رایلند گریس در سفینه‌ای در فضا بدون هیچ خاطره‌ای از خواب بیدار می‌شود. دو خدمه دیگر مرده‌اند و گریس کم‌کم به یاد می‌آورد مأموریتی غیرممکن پیش‌ رویش است؛ او که تنها بازمانده این مأموریت و تنها امید برای نجات بشر است باید جلوی انقراض انسان‌ها را بگیرد. اگر عاشق داستان‌های علمی‌تخیلی هستید، این کتاب از بهترین کتاب های ۲۰۲۱ را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

۷. دنیای زیبا کجایی (Beautiful World, Where Are You)

نویسنده: سال رونی
مترجم: به فارسی ترجمه نشده است
ناشر: به فارسی ترجمه نشده است
تعداد صفحات:
 ۳۶۸

این کتاب داستان عشق و رابطه چهار دوست به‌نام‌های آلیس، فلیکس، آیلین و سایمون است. در این کتاب قرار است از طریق مکالمات و تعاملات فلسفی این دوستان، که اغلب ناخوشایندند، درباره موضوعاتی مانند عشق و رابطه بخوانید.

۸. سیب‌ها هرگز نمی‌افتند (Apples Never Fall)

معرفی برترین کتاب های خارجی در سال 2021

نویسنده: لیان موریارتی
مترجم: به فارسی ترجمه نشده است
ناشر: به فارسی ترجمه نشده است
تعداد صفحات:
 ۴۷۲

وقتی مادر خانواده دلینی پس از ارتباط خانواده با یک غریبه ناپدید می‌شود، دو تا از دخترها و پسر خانواده عقیده دارند که پدرشان مقصر است، در حالی که دو خواهر دیگر می‌گویند پدرشان بی‌گناه است. با آشکارشدن رازهایی، خواهر و برادرها شروع به بررسی تاریخچه خانواده خود می‌کنند و چیزهای متفاوتی دستگیرشان می‌شود.

۹. سرزمین فاخته ابر (Cloud Cuckoo Land)

نویسنده: آنتونی دوئر
مترجم: به فارسی ترجمه نشده است
ناشر: به فارسی ترجمه نشده است
تعداد صفحات:
 ۶۴۰

آنای سیزده‌ساله یتیم است و در خانه‌ای در قسطنطیه زندگی می‌کند که خانم‌های ساکن آن با گلدوزی ردای کشیشان زندگی خود را می‌گذرانند. آنا با کنجکاوی خواندن را یاد می‌گیرد و در این شهر باستانی که به کتابخانه‌هایش معروف است، کتابی پیدا می‌کند. داستان کتاب از این قرار است که ایتن آرزو دارد به پرنده‌ای تبدیل شود و به بهشتی آرمانی پرواز کند.

وقتی دشمنان قسطنطنیه را محاصره کرده‌اند و به دیوارهایش حمله می‌کنند، آنا این داستان را برای خواهرش می‌خواند. عمیر هم پسری روستایی است که مجبور شده به ارتش بپیوندد و حالا بیرون دیوارهای شهر است. راه او و آنا با هم تلاقی می‌کند.

۱۰. دوباره فکر کن

نویسنده: آدام گرنت
مترجم: تیم ترجمه نشر نوین
ناشر: نوین
تعداد صفحات:
 ۲۸۸

دوباره فکر کن کتابی است درباره خوبی‌های شک و تردید که به ما کمک می‌کند ناشناخته‌ها را بهتر بپذیریم و از اشتباه‌کردن لذت ببریم. شواهد نشان می‌دهد که افراد نابغه و خلاق تمایل دارند دائم در مواضع خود تجدید نظر کنند و آن دسته از رهبرانی که اعتراف می‌کنند چیزی را نمی‌دانند و دنبال بازخورد انتقادی از بقیه هستند، تیم‌های سازنده‌تر و نوآورتری را رهبری می‌کنند.

شاید یادگیری نحوه دوباره فکرکردن مهارتی مخفی باشد و در این دنیا که سریع‌تر از همیشه تغییر می‌کند، به شما برتری ببخشد.

 

 

 

 

بیشتر بخوانید :

معرفی کتاب دن کیشوت و خلاصه ای از داستان آن

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا