معرفی بهترین و بدترین فیلمهای سال ۲۰۲۰ از نظر راتن تومیتوز + امتیاز

سال ۲۰۲۰ سال منحصربفردی برای هالیوود بود زیرا بسیاری از فیلم ها زندگی دوباره ای در پلتفرم های استریمینگ یافتند از آنجایی که دوستداران سینما از خانه هایشان به تماشای فیلم ها نشستند. اما تمام فیلم های منتشر شده در سال جاری مورد استقبال منتقدان قرار نگرفتند هر چند شاهد فیلم های خوب و تحسین شده ای نیز بودیم. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با ۲۳ مورد از مشهور ترین فیلم های سال ۲۰۲۰ آشنا کنیم که برخی از بدترین و برخی از بهترین فیلم های سال بوده اند.

بهترین و بدترین فیلمهای سال ۲۰۲۰

۱- Dolittle

امتیاز راتن تومیتوز: ۱۴ درصد

حتی منتقدان سینمایی که رابرت داونی جونیور را در فیلم های گذشته اش دوست داشتند در هضم کمدی ماجراجویانه جدید او با نام Dolittle و در نقش دکتر جان دولیتل که پر از تدابیر جدید و دیالوگ های احمقانه است را سخت یافتند. داستان فیلم در مورد فردی به نام دکتر دولیتل است که می تواند با حیوانات حرف بزند و همراه با دوستانش برای یافتن درمان یک بیماری ناشناخته به دل دریا می زند.

۲- Like a Boss

امتیاز راتن تومیتوز: ۲۲ درصد

داستان فیلم Like a Boss در مورد دو زن است که بعد از خریده شدن شرکت کوچک محصولات آرایشی شان توسط یک فعال اقتصادی شناخته شده در این عرصه، با خواسته های سختگیرانه مدیرعامل جدید روبرو می شوند. وقتی منتقدان در این فیلم به دنبال چیزی فراتر از ستارگان (سلما هایک، تیفانی هدیش و رُز بایرن) و پیام قدرت زنان می گشتند، همگی به این عقیده رسیدند که Like a Boss چیز خاص دیگری ندارد.

بهترین و بدترین فیلمهای سال ۲۰۲۰

۳- Antebellum

امتیاز راتن تومیتوز: ۲۸ درصد

در فیلم ترسناک Antebellum یک نویسنده تحسین شده به نام ورونیکا هنلی خود را بین گذشته و حال می بیند بعد از اینکه در لوییزیانای دوران جنگ داخلی ایالات متحده از خواب بیدار می شود. مونی بازیگر اصلی فیلم به خاطر بازی قوی اش مورد تحسین قرار گرفت اما منتقدان به خاطر تصویرسازی نامناسب از شکنجه و انتقال نادرست پیام، کلیت فیلم را زیر سوال بردند.

۴- The War With Grandpa

امتیاز راتن تومیتوز: ۲۹ درصد

داستان فیلم The War With Grandpa در مورد یک پسربچه به نام پیتر و پدربزرگش جک (رابرت دنیرو) است که رابطه نزدیکی با هم دارند اما ورود پدربزرگ دیگر به خانه و گرفتن اتاق خواب او، پیتر به کمک جک می خواهد اتاق خوابش را پس بگیرد. اگر چه فیلم The War With Grandpa از بازیگران برجسته ای استفاده کرده اما منتقدان بر این نکته توافق دارند که سناریو قربانی طرح ریزی های کلیشه ای و کمدی سرشار از سکانس های سر به سر گذاشتن شده است.

۵- The New Mutants

امتیاز راتن تومیتوز: ۳۲ درصد

داستان فیلم The New Mutants در مورد پنج نوجوان جهش یافته با قدرت های خارق العاده است که در یک خانه امن نگهداری می شوند اما رفته رفته در می یابند که شرایط خانه آنطور که فکر می کنند نیست. بعد از سال ها فرآیند ناخوشایند تولید و فراز و نشیب های بسیار، فیلم The New Mutants بالاخره منتشر شد اما هم طرفداران مردان ایکس و هم منتقدان را ناامید ساخت.

۶- Scoob!

امتیاز راتن تومیتوز: ۴۸ درصد

در انیمیشن Scoob!، شخصیت اسکوبی دو و دار و دسته اش باید با بزرگ ترین چالش خود روبرو شوند پس از آنکه با شخصیت شروری آشنا می شوند که می خواهد دنیا را نابود کند. منتقدان می گویند که Scoob! در زمینه رنگ پردازی بسیار خوب عمل کرد اما روایت های بیش از حد جاه طلبانه که آن را از سریال اورجینال دور می ساخت بزرگ ترین نقطه ضعف آن بود.

بهترین و بدترین فیلمهای سال ۲۰۲۰

۷- The Call of the Wild

امتیاز راتن تومیتوز: ۶۱ درصد

فیلم The Call of the Wild که بر اساس رمان مشهور جک لندن نوشته شده داستان یک جوینده طلا به نام جان تورنتون با بازی هریسون فورد و سگ خانگی اش، باک، را دنبال می کند که در طبیعت وحشی آلاسکا با شرایط دشواری روبرو می شوند. جدی از جلوه های ویژه کامپیوتری شلوغ و ناخوشایند، منتقدان آن را به خاطر وفاداری به رمان لندن در جنبه های مهم ستودند هر چند فیلم در گیشه شکست خورد.

۸- Tenet

امتیاز راتن تومیتوز: ۷۱ درصد

در فیلم تریلر پیچیده Tenet، یک مامور جوان سیا با نام جان دیوید واشنگتن مامور می شود تا از یک جنگ جهانی جدید جلوگیری کند و برای این کار باید جریان زمان را دستکاری کند. داستان فیلم جدید کریستوفر نولان پیچیده و گیج کننده بود اما دستاوردهای تکنیکی فیلم باعث شد که عمده منتقدان نقدهای مثبتی در مورد آن داشته باشند.

۹- Mulan

امتیاز راتن تومیتوز: ۷۴ درصد

در تازه ترین روزآمدسازی مدرن انیمیشن اورجینال دیزنی در سال ۱۹۹۸، فیلم لایو اکشن Mulan داستان هوا مولان را روایت می کند، زنی که با لباس مردانه به میدان جنگ می رود. با سکانس های رزمی اکشن و داستانی که شخصیت اول آن زن است، فیلم Mulan با نسخه اورجینال خود تناسب و نزدیکی زیادی داشت اما شاهد جادوی همیشگی دیزنی در آن نبودیم.

۱۰- Bad Boys for Life

امتیاز راتن تومیتوز: ۷۷ درصد

در تازه ترین فیلم از فرانچایز Bad Boys، کارآگاهان مایک لوری و مارکوس برنت به ترتیب با بازی ویل اسمیت و مارتین لارنس، بار دیگر برای دستگیری یک دشمن قدیمی به خیابان های میامی می آیند. روی هم رفته، منتقدان بر سر این نکته توافق داشتند که Bad Boys for Life یک فیلم اکشن جذاب بود که سکانس های هیجان انگیز و عمق احساسی غیرمنتظره ای داشت.

بهترین و بدترین فیلمهای سال ۲۰۲۰

۱۱- Birds of Prey

امتیاز راتن تومیتوز: ۷۸ درصد

در دنباله فیلم Suicide Squad، هارلی کویین با بازی مارگو رابی رهبری یک تیم از متحدان متفاوت را بر عهده می گیرد تا با ماسک سیاه (ایوان مک گرگور) رییس دنیای جرم و جنایت مقابله کند در حالی که وی برای سر هارلی کویین جایزه تعیین کرده است. فیلم Birds of Prey با شوخ طبعی و انرژی زیاد خود یک فیلم جدید به فهرست قوی دنیای دی سی اضافه کرد.

۱۲- Bill and Ted Face the Music

امتیاز راتن تومیتوز: ۸۲ درصد

وقتی بیل پرستون (الکس وینتر) و تد لوگان (کیانو ریوز) مامور می شوند آهنگی بسازند که سرنوشت انسان را تعیین می کند، آن ها سعی می کنند در زمان سفر کنند تا این آهنگ را از آینده خود بدزدند. فیلم Bill and Ted Face the Music را می توان علیرغم نکات تکراری و ضعیف، بازگشتی دوست داشتنی و خوشایند برای دوستداران ریوز و وینتر دانست.

۱۳- Just Mercy

امتیاز راتن تومیتوز: ۸۴ درصد

فیلم Just Mercy که بر اساس داستان واقعی برایان استیونسون ساخته شده، داستان یک وکیل به نام برایان با بازی مایکل بی جردن را روایت می کند که اولین پرونده بزرگش را پذیرفته و در این راه باید از والتر مک میلان با بازی جیمی فاکس که به قتل متهم است دفاع کرده و بی گناهی وی را ثابت نماید. منتقدان علیرغم اشاره به ضعف های سناریو فیلم، به خاطر ایده آل گرایی مناسب و بازی های بی نقص بازیگران اصلی آن را ستوده اند.

۱۴- The Way Back

امتیاز راتن تومیتوز: ۸۴ درصد

یک ستاره سابق بسکتبال که اکنون به دنیای مربیگری روی آورده و از دوران شهرت گذشته اش فاصله گرفته است، سعی می کند اعتبار خود را باز پس گرفته و از اعتیاد به الکل خود را نجات دهد. بن افلک با بازی متفاوت خود در این فیلم در یک نقش کاملاً متفاوت، تمام منتقدان را غافلگیر کرد و استعدادهای بازیگری خود را به نمایش گذاشت.

۱۵- Emma.

امتیاز راتن تومیتوز: ۸۷ درصد

فیلم Emma. که بر اساس رمانی از جین آستین ساخته شده، داستان شخصیت اما وودهاوس را روایت می کند که با زندگی های عاشقانه خانواده و دوستانش در دوران پادشاهی بریتانیا درگیر می شود. اگر چه فیلم Emma. آغاز بسیار معمولی داشت اما خیلی زود به خاطر تصاویر زیبا و هوشمندانه بودنش مورد تحسین قرار گرفت.

۱۶- Onward

امتیاز راتن تومیتوز: ۸۸ درصد

در انیمیشن Onward ساخته جدید استودیو پیکسار، دو برادر به نام های یان و بارلی (با صداپیشگی تام هالند و کریس پرت) برای پیدا کردن جادوی گم شده و بازگرداندن پدرشان از مرگ برای تنها یک روز سفری ماجراجویانه را آغاز می کنند. اگر چه جادوی عنوان پیکسار برای برخی دیگر جذابیت و مقبولیت گذشته را ندارد اما منتقدان عموماً نقدهای مثبتی نسبت به این انیمیشن داشته و آن را یک انیمیشن سرگرم کننده و جذاب با احساسات فراوان توصیف کرده اند.

۱۷- The Invisible Man

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۱ درصد

در تریلر ترسناک The Invisible Man، سسیلیا کاس (الیزابت ماس) از یک رابطه آزار دهنده بیرون می آید اما متوجه می شود که نامزد سابقش در هر لحظه او را تحت نظر دارد. این تریلر تکان دهنده و خلاقانه، برای مدت ها با منتقدان و مخاطبان باقی ماند و بیشترین سهم را در این جذابیت بازی بی نقص و تحسین شده الیزابت ماس داشت.

۱۸- Enola Holmes

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۱ درصد

بعد از مفقود شدن مادرش، انولا هولمز با بازی مایلی بابی براون برای پیدا کردن مادرش دست به کار می شود. فیلم Enola Holmes که براون بازی تحسین شده ای از خود در آن ارائه داده به خاطر روایت یک تریلر رازآلود بسیار سرگرم کننده و هوشمندانه مورد استقبال یکسان منتقدان و مخاطبان قرار گرفته است.

۱۹- Da 5 Bloods

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۲ درصد

در درام جنگی Da 5 Bloods ساخته اسپایک لی، چهار کهنه سرباز به ویتنام باز می گردند تا یک گنج دفن شده را پیدا کرده و به فرمانده کشته شده خود ادای احترام کنند. در دستان یک کارگردان توانمند و بازیگران باتجربه، فیلم Da 5 Bloods توسط اکثر منتقدان مورد تحسین قرار گرفته و به عنوان یکی از بهترین فیلم های سال انتخاب شد.

۲۰-Palm Springs

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۴ درصد

سارا پس از شرکت در یک مراسم عروسی در پالم اسپرینگز کالیفرنیا به سمت یک جوان خوش مشرب و ولنگار به نام نایلز کشیده می شود که یک راز باورنکردنی را مخفی کرده است. فیلم Palm Springs به خاطر لحن کمدی و قابل درک خود مورد توجه منتقدان قرار گرفته و نام خود را در میان بهترین فیلم های ژانر کمدی رمانتیک تثبیت کرده است.

۲۱- Portrait of a Lady on Fire

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۸ درصد

در درام تاریخی Portrait of a Lady on Fire، یک نقاش فرانسوی استخدام می شود تا نقاشی پرتره ای از زنی نجیب زاده بکشد و این موضوع رابطه این نزدیک بین این دو زن را شکل می دهد. فیلم Portrait of a Lady on Fire که دارای صحنه های زیبا به خاطر فیلمبرداری بی نقص و داستانی قوی از دیدگاهی زنانه است در سراسر جهان مورد استقبال منتقدان قرار گرفت.

بهترین و بدترین فیلمهای سال ۲۰۲۰

۲۲- Never Rarely Sometimes Always

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۹ درصد

یک نوجوان اهل پنسیلوانیا به نام آتم که ناخواسته باردار شده، همراه با دختر عمویش به سمت شمال می رود تا برای آینده اش پس از وضع حمل برنامه ریزی کند. فیلم Never Rarely Sometimes Always را باید فیلمی احساسی دانست که به ژانر ملودرام نیز نزدیک نمی شود که باید در فهرست تماشای شما قرار داشته باشد.

۲۳- Miss Juneteenth

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۹ درصد

در درام Miss Juneteenth، یک مادر تنها که در گذشته قهرمان مسابقات زنان شایسته بوده می خواهد دخترش را در مسیری مشابه راهنمایی کند. با جزییات بسیار دردناک و بازی های بی نقص، این فیلم به شدت مورد توجه و تحسین منتقدان قرار گرفته است.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا