معرفی بهترین و پرفروش ترین فیلم های کره ای ۲۰۲۰ + خلاصه داستان و عکس

سریال ها و فیلم های کره ای طرفداران زیادی در ایران دارند و دلیلش هم سادس، فرهنگ کره نسبت به کشور‌های غربی به ایران نزدیک‌تر است و جالب است بدانید فیلم های سریال‌های تاریخی کره ای در دنیا هم طرفداران زیادی دارند و عناوین غربی بسیاری از روی فیلم های کره ای در این ژانرها بازسازی می‌شوند در این مطلب قصد داریم بهترین فیلم‌ها و سریال‌های کره‌ای را معرفی نماییم با ما در ادامه همراه باشید.

بهترین فیلم های کره ای

 

«خنده در وایکیکی» که به آن «به وایکیکی خوش آمدید» هم گفته می‌شود یکی از سریال‌های پرطرفدار کره‌ای که سال ۲۰۱۸ با بازی Kim Jung-Hyun شروع نسبتا موفقی داشت اما در فصل دوم که سال ۲۰۱۹ منتشر شد حتی بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفت و به یکی از سریال‌های مورد علاقه‌ی علاقه‌مندان به موج کره‌ای تبدیل شد.

داستان درمورد سه شخصیت کانگ، چون و بون هست که هرکدام با هدف خاصی زندگی می‌کنند اما به دلایل مختلف هیچکدام از آن‌ها موفق نشده به هدفش برسد و همه آن‌ها فاصله زیادی تا موفقیت دارند، یکی از آن‌ها می‌خواهد کارگردان سینما شود ولی شدیدا بد شانس است دیگری قصد دارد که بازیگر شود اما با وجود اینکه پدرش یک بازیگر موفق است نتوانسته در این مسیر موفق باشد و بون هم به سئول مسافرت کرده تا فیلمنامه نویس شود اما تابحال موقعیت مناسبی نصیبش نشده و درگیر مشکلات دیگر می‌شود.

این سریال در مجموع ۲۰ قسمت در فصل اول و ۱۶ قسمت در فصل دوم یا همان خنده در وایکیکی ۲ است.

یکی دیگر از سریال‌هایی که در داخل مرزهای کره مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و استقبال مردمی هم داشت اما موفقیت واقعی را خارج از مرزها با جذب مخاطبان فراوان و طرفداران بسیار زیاد در کل آسیا کسب کرد.

دو مین جون (کیم سو هیون) ۴۰۰ سال پیش از فضا به زمین سفر کرده و برای ۴۰۰ سال روی زمین زندگی می‌کرده است او نسبت به انسان‌ها برتری‌های خاصی مثل سرعت، بینایی قوی‌تر و… دارد و به شدت نسبت به انسان‌ها بدبین است او قصد رفتن از زمین را دارد که…

کیم سو هیون برای بازی در این نقش جایزه Daesang یا Grand Prize بزرگترین جایزه ممکن برای دریافت به عنوان یک بازیگر در تلویزیون کره را دریافت کرد و این سریال یکی از مهمترین دلایلی است که کیم سوهیون احتمالا پرطرفدارترین بازیگر کره‌ای است و بالاتری دستمزد را هم بین همه‌ی بازیگران کره‌ای دریافت می‌کند.


بهترین فیلم های کره ای

جومونگ (Jumong)

اگر در ایران زندگی می‌کنید بسیار بعید است که نام جومونگ را نشنیده باشید، جومونگ یکی از سریال‌های دوران ساز در کشورمان بود که هنگام پخش همه‌ی کوچه‌ها و خیابان‌ها را خلوت می‌کرد و بازار را تعطیل می‌کرد، انتقاداتی به جومونگ وارد است اما نمی‌توان قدرت این عنوان در جذب مخاطب دست کم گرفت و جالب است بدانید با اینکه جومونگ تقریبا در هیچ جای دنیا به اندازه ایران محبوبیت پیدا نکرد اما به زبان‌های مختلفی ترجمه شده و در کشور‌های مختلف طرفداران خود را دارد، جومونگ چندین دنباله نیز دارد که همگی ارزش تماشا دارند و خبر خوش اینکه این مورد هم با دوبله بی‌نظیر صدا و سیما همراه است.


تاریخ آرتدال – Arthdal Chronicles

سریال تاریخ آرتدال یا سرگذشت آسادال در ژانر دراماتیک، عاشقانه و تاریخی قرار می‌گیرد و یکی از سریال‌های متفاوت، با کیفیت، بروز و گران قیمت کره‌ای است که آخرین قسمت از آن ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۹ از شبکه نتفلیکس به نمایش درآمد و در کل نمرات خوبی از بینندگان و منتقدان دریافت کرد نمره ۸٫۱ از وب سایت IMDb و همچنین نمره‌ی ۸٫۷ از MyDramaList از جمله نمرات خوب برای این سریال بودند.

بازیگران کره‌ای محبوب و گران قیمتی در این سریال حضور دارند از بازیگران این سریال دیدنی میتوان به کیم جی-وون، کیم اوک-بین، یانگ دونگ-گان، سونگ جونگ-کی، تئو یو و… اشاره کرد، داستان در یک سرزمین افسانه‌ای به نام آرت و ساکنان شهر باستانی آرتدال و منطقه‌های اطراف آن است.


وارثان – The Heirs

سریال وارِثان اواخر سال ۲۰۱۳ کار خودش را آغاز کرد و پس از مدت کوتاهی توانست شهرت و محبوبیت فراوانی در کره‌ی جنوبی و کمی بعد در همه‌ی آسیا به دست آورد، این مجموعه‌ی ۲۰ قسمتی یک اثرِ کمدی، عاشقانه و مدرسه‌ای با بازیِ و «پارک شین های» (Park Shin-hye ) و یکی از بهترین فیلم های لی مین هو است.

داستان درمورد یک پسر از خانواده‌ای شدیدا ثروتند است که مثلا برای درس خواندن به آمریکا مهاجرت کرده ولی در واقع پی خوش گذرانی است، از سوی دیگری دختری از خانواده‌ای فقیر که مادرِ خانواده خدمت کار است به دنبال خواهرش به آمریکا مهاجرت می‌کند و این پسر و دختر در ایالات متحده با یکدیگر روبرو می‌شوند و… با وجود اینکه موضوع انتخاب شده در سریال بسیار تکراری و مصرف شده به نظر می‌رسد اما این سریال آنقدر به این مدل چیزهای جدید اضافه کرده که بتواند نظر مخاطب را جلب کند و او را تا پایان همراه خود بکشد، درواقع داستان آنقدر هم که در خلاصه به نظر می‌رسد کلیشه‌ای نیست و حرف‌های جدیدی برای گفتن دارد.


شکارچی شهر – City Hunter

یکی دیگر از سریال‌های محبوب کره‌ای با بازی «لی مین هو» که برخلاف اکثر مجموعه‌های عاشقانه که چاشنی طنز دارند، داستان معمولا جدی دنبال می‌شود وبیشتر حالتِ درام دارد، همراه با قسمت‌‎هایی اکشن و جنایی که مجموعا ۲۰ قسمت را تشکیل می‌دهند.

داستان «شکارچی شهر» درمورد فردی به نام لی یونگ سو با بازی لی مینگ هو است، لی برای تیم بین المللی شبکه ارتباطات کاخ آبی کار می‌کند و مدرک دکتری از دانشگاه M.I.T دارد، از سوی دیگر کیم نانا یک قهرمان ورزشی در رشته جودو است که در محل اقامت رئیس جمهور به عنوان محافظ فعالیت می‌کند در ادامه این دو درگیر یک عشق یک طرفه می‌شوند و…

سریال شکارچی شهر یک سریال متفاوت نسبت به اکثر سریال‌های کره‌ای است اگر مدت طولانی است که سریال کره‌ای تماشا می‌کنید و برای یک تجربه‌ی جدید آماده هستید، شکارچی شهر یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شماست.


آیا تو هم انسانی؟ – Are You Human Too

«آیا تو هم انسانی؟» نسبتا سریال جدیدی به حساب می‌آید و همین باعث شده که کیفیت تصاویر و فیلمبرداری در آن بالاتر از بعضی دیگر عناوین باشد، سریال آیا تو هم انسانی مدتی بعد از پخش به شدت در کره مورد استقبال قرار گرفت و پر بیننده ترین سریال سال ۲۰۱۸ در کره جنوبی شد، پس اگر دنبال یک سریال جدید و همزمان جذاب می‌گردید این مجموعه را از دست ندهید.

داستان از جایی آغاز می‌شود که پسرِی به نام «نام شین» از یک خانواده‌ی ثروتمند که شرکت بزرگی را اداره می‌کنند طی یک حادثه رانندگی ضربه شدیدی می‌خورد و به کما می‌رود، مادرِ نام شین تصمیم می‌گیرد که یک رباتِ انسان‌نما با هوش مصنوعی فوق‌العاده بسازد تا این ربات بتواند مثل پسرش در جامعه زندگی کند، رباتی به نام «نام شین ۳» می‌سازد که وارد جامعه شده و تظاهر می‌کند که نام شینِ واقعی است، این ربات یک محافظ هم دارد که…

این مجموعه در ۳۶ قسمت پایان یافته و از معدود مجموعه‌های علمی-تخیلی محبوب در سینمای کره به حساب می‌آید و در ژانر عاشقانه و معمایی هم حضور دارد.


پسران فراتر از گل – Boys Over Flowers

سریال پسران فراتر از گل علاوه بر شبکه‌ی Wiki از Netflix و hulu هم پخش شده و با نمره‌ی ۸٫۱ از IMDb یکی از بهترین‌های کره‌ای به حساب می‌آید.

داستان درباره‌ی دختری دبیرستانی و بسیار سخت کوش است که خانواده‌اش وضع مالی خوبی ندارند، او طی اتفاقاتی به عنوان عضو افتخاری وارد یکی از مدرسه‌های بزرگ که مخصوص خانواده‌های ثروتمند است می‌شود، او متوجه می‌شود در این مدرسه گروهی به نام f4 وجود دارد که متشکل از ۴ پسر بسیار ثروتمند، هنرمند و خوش تیپ است که البته با دیگران رفتار خوبی ندارند و به خصوص گو جونپیو که پسر رئیس مدرسه هم هست با دیگران بسیار سرد و بی احساس برخورد می‌کند و…

اقتباس‌های زیادی از این سریال توسط کشورهای مختلفی مثل: چین، آمریکا، هندوستان و… ساخته شد که البته تقریبا هیچکدام به محبوبیت نسخه‌ی کره‌ای نرسیدند.


نسل خورشید – Descendants of The Sun

داستان درمورد نیروهای سازمان ملل است که محافظ صلح و اهل کره هستند، این گروه به منطقه‌ی اوراک فرستاده می‌شوند و سروان یو شی جین که رهبر نیروهای ویژه هم هست در میانه‌ی ماموریت با دکتری بدون مرز به نام دکتر کانگ مو ملاقات می‌کند و این دو وارد یک ماجرای عاشقانه می‌شوند.

این سریال در ۱۶ قسمت پخش شده ولی به دلیل محبوبیت فراوانش بین کره‌ای‌ها و دیگر کشورهای آسیایی بعد از اتمامِ سریال ۳ قسمت ویژه هم منتشر شد که خلاصه‌ی قسمت‌های گذشته بودند.


شفا دهنده – Healer

«شفا دهنده» (Healer) که با نام هیلر هم شناخته می‌شود محصول سال ۲۰۱۴ است. این سریال با بازی جی چانگ ووک، پارک مین یانگ و یو جی تائه در ۲۰ قسمت ۶۰ دقیقه ای است و علاوه بر ژانر عاشقانهو کمدی، هیجان انگیز و اکشن نیز هست، ای سریال توسط شبکه KBS2 تهیه و تولید شده. نویسندگی این سریال توسط سونگ جی نا انجام شده که سریال «ایمان» رو در سال ۲۰۱۲ نوشت و کارگردانی توسط لی جونگ ساب انجام شده است. سریال Healer در جشنواره های سال ۲۰۱۴ موفق به کسب ۳ عنوان جایزه مختلف شد.

کیم مون هو (یو جی ته) خبرنگار یکی از شبکه های معروف تلویزیونه که به طور اتفاقی حقیقت یکی از پرونده هایی که چند سال پیش اتفاق افتاده رو میفهمه. سعی میکنه خودشو به قربانیان اون پرونده نزدیک کنه و بهشون کمک کنه. در همین زمان چا یونگ شین (پارک مین یانگ) و سه جونگ هو (جی چانگ ووک) که خبرنگارای اینترنتی بودن و معروف به “شفا دهنده” به کمک کیم مون هو پا به دنیای واقعی خبرنگاری میذارن…


Rooftop Prince

داستان درمورد یک شاهزاده است که از ۳۰۰ سال پیش با چند نفر از همراهانش به سال ۲۰۱۲ سفر می‌کند و در دوران جدید با دختری روبرو می‌شود که شباهت زیادی به همسر مرحومش دارد و می‌خواهد راز مرگ ۳۰۰ ساله همسرش را کشف کند؛ همونطور که شاید قبلا هم از این نوع طنزها دیده باشین سفر کردن قدیمی‌ها به دوران حال می‌تواند خیلی بامزه باشد و در مورد این سریال واقعا هست

بازیگران: Park Yoochun , Han Ji-min , Lee Tae-sung ,Choi Woo-shik


 

تو زیبایی – You’re Beautiful

 

You are-Beautiful-timecity

 

یکی از سریال‌‌های که در سال ۲۰۰۹ عنوان بهترین را برای خودش نگه داشت و موفق به کسب ۴ جایزه از جشنواره این کشور شد مجموعه تو زیبایی با ایده‌های جذاب در داستان و بازی بازیگران بسیار محبوب سینمای کره است. از بازیگران این سریال می‌توان به جانگ گیون سوک، پارک شین-های و لی هونگ-کی اشاره کرد که هرکدام در زمان پخش این سریال بسیار در کشور کره محبوب بودند و با بازی در عناوین عاشقانه شهرت و محبوبیت خوبی را توانستند به دست بیاورند.

داستان سریال در مورد یک دختر کره‌ای که آرزو دارد راهبه بشود و به آفریقا برود ولی به یک باره مجبور می‌شود که به جای برادر دوقلوه‌اش به یک گروه موسیقی بپیوندد تا شانس برادرش برای تبدیل شدن به یک ستاره را برای او نگه دارد. او به این تقلید ادامه می‌دهد تا اینکه یکی از اعضای این گروه متوجه دروغ او می‌شود.

 


بهترین فیلم های کره ای

رویای بلند – Dream High

شاید تولید آثار انگیزشی چندسالی است که دیگر بازار داغ خود را از دست داده است ولی این سریال برای جوانان که در شروع کار خود هستند و نمی‌دانند چه چیزهایی شایدبرسر راهش بیاید بسیار لازم است از شور و شوق تا اعتماد به نفس کاذب و تلاش بعضی افراد برای پیروز شدن همه مسائلی است که در این سریال به وضوح دیده می‌شود و هنر در کنار آن موضوعی است که شما را به خود جذب می‌کند.

داستان سریال در مورد ۶ دانشجو رشته موسیقی است که هرکدام برای هدف خود در زندگی تلاش می‌کنند ولی در این راه مشکلاتی به سراغ آن‌ها می‌آید که جلوی پیشرفتشان را می‌گیرد و حالا آن‌ها باید برای رسیدن به هدفشان همه چیز را تجربه کنند حتی عاشق شدن را که مسیر برخی در این راه را کامل عوض می‌کند.


pinocchio – پینوکیو

یکی از آموزنده‌ترین سریال‌های این لیست قطعا همین مجموعه زیبای پینوکیو است که شاید کمی کشش پایین داشته باشد ولی پیامدهای مثبتی و بسیار خوبی را به بیننده گوش زد می‌کند و هدف زیبایی دارد. شاید ایده سریال یعنی انتقام کمی تکراری به نظر برسد و باید بپرسیم انتقام از چه قابی که در این سریال این ایده بسیار نو می‌باشد یعنی گرفن انتقام به وسیله خبرنگاری کاری که خیلی کلیشه‌ای به نظر می‌رسد البته زمانی که ۳ خبرنگار جوان تصمیم می‌گیرند که هرگز دروغ نگویند.

داستان در مورد چند جوان می‌باشد که هرکدام یک ویژگی خاص دارند مثلا (این ها) زمانی که دروغ میگه دماغش یه حالت خاصی مثل پینوکیو میشود وهمه متوجه می‌شوند حالا این جوانان وارد رشته خبرنگاری می‌شوند و تصمیم می‌گیرند هیچوقت دروغ نگویند.


k2 – کی دو

بهترین نمونه ترکیب اکشن و درام را در شکارچی شهر با بازی لی مین هو حتما دیده‌اید شاید آن سریال خیلی محبوب باشد ولی از نظر اکشن از سریال K2 بهتر نیست ولی در کل این دو سریال خیلی به هم شباهت دارند.

سریال کی دو داستان یک سرباز مزدور را روایت می‌کند که از دست دولت‌ها فراری است و با بازگشت به کره به کارهای دیگری مشغول است او فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهد تا در یک شب به طور ناگهانی با یک قضیه پیچیده رو به رو می‌شود و به همین دلیل یک نماینده مردم سعی می‌کند که او را بکشد و اطلاعاتی که او دارد را برای همیشه پاک کند.

سریال اکشن خوبی دارد و داستا گیرایی را تعریف می‌کند ولی در بعد عاشقانه کمی ضعف دارد و جدیت خود را از دست می‌دهد ولی تلاش کارگردان برای مهیج نشان دادن سریال ستودنی است.


بهترین سریال های کره ای تاریخی

Scholar Who Walks The Night

ژانر: عاشقانه | تاریخی | رازآلود | درام

تعداد قسمت: ۲۰

تاریخ پخش: ۲۰۱۵

خلاصه داستان: این سریال درمورد دختری است که پس از مجرم شناخته شدن و دستگیر شدن پدرش همه چیزش را از دست می دهد. از آن پس او با لباس مبدل مردانه شروع به فروش کتاب می کند. در یکی از روزها او با دانشمندی مرموز مواجه می شود که خون آشام است.


The Flower in Prison

ژانر: اکشن | تاریخی | عاشقانه

تعداد قسمت: ۵۱

تاریخ پخش: ۲۰۱۶

این سریال افسانه اوک نیو (با نام اصلی گلی در زندان)، در استودیو دوبله صدا و سیما در دوبله شده و در دوبله این سریال، گویندگانی چون منوچهر والی زاده، زهره شکوفنده، سارا جعفری، رضا الماسی، محمدبهاریان، ابوالفضل شاه بهرامی، مهناز آبادیان، نغمه عزیزی پور، شهروز ملک آرایی، فرزانه شجاعی، جواد پزشکیان، علیرضا منصوری، تورج نصر، رهبر نوربخش، لادن سلطان پناه، ژیلا اشکان، زویا خلیل آذر، مریم شاهرودی و … حضور دارند.

خلاصه داستان: افسانه اوک نیو (با نام اصلی گلی در زندان) داستان دختری به نام اوک نیو است که در زندان متولد می‌شود. وی بعدها با نام لی سو وون شناخته می‌شود. وقتی اوک نیو بزرگ می‌شود با کمک سیستم قضایی سلسله چوسان به زندانیان کمک می‌کند.


The Moon That Embraces The Sun

ژانر: فانتزی | تاریخی | رمانتیک

تعداد قسمت: ۲۰

تاریخ پخش: ۲۰۱۲

خلاصه داستان: قصه ی یک پادشاه و خانواده‌اش که برای حفظ امپراتوری تلاش می‌کنند را بازگو می‌کند و مضمون آن هم به احقاق حق و عدم تغییر سرنوشت ازلی انسان‌ها برمی‌گردد. امپراتور پدر می‌خواهد برای “لی هون” ولیعهد خود همسر انتخاب کند. لی هون، عاشق دختری به نام “یئون وو” می‌شود و از پدرش می‌خواهد که آنها را به ازدواج هم در آورد. “یئون وو” که دختری اشراف زاده هست همسر ولیعهد می‌شود و همه از هوش و درایت او تعجب می‌کنند. ملکه مادر و دیگر وزیرها که از انتخاب او برای همسری ولیعهد ناراضی هستند برای او تله‌ای می‌گذارند که “یئون وون” محکوم به مرگ می‌شود…

این سریال هم با نام افسانه خورشید و ماه دوبله حرفه‌ای شده البته دوبله داخلی نیست و کیفیت دوبله صدا و سیما را ندارد.


Mirror Of The Witch

ژانر: عاشقانه | تاریخی | پزشکی | فانتزی | تخیلی

تعداد قسمت: ۲۰

تاریخ پخش: ۲۰۱۶

خلاصه داستان: داستان سریال درباره جوانی به نام هو جون (Yoon Shi Yoon) و شاهزاده ای به نام سو ری(Kim Sae Ron) که یک جادوگر شده می‌باشد.
ملکه شیم(Jang Hee jin)؛ مادر سو ری نمیتوانست بچه دار شود و نزد راهبه هونگ جو رفت تا به او کمک کند. با استفاده از جادوی سیاه راهبه هونگ جو(Yum Jung ah)؛ ملکه شیم توانست دوقلویی به دنیا آورد. قُل دختر یعنی سو ری نفرین شده به دنیا آمد و او را در کوهستان رها کردند. سو ری در آنجا هو جون را می‌بیند …

Empress Ki

ژانر: درام | تاریخی | رمانتیک

تعداد قسمت: ۵۱

تاریخ پخش: ۲۰۱۳

داستان سریال: حول زندگی کی سونگ نیانگ (ملکه کی) که یک زن اهل گوریو هست می‌گذرد. این سریال وقایع تاریخی و زندگی وی را از کودکی و سختی‌ها تا ازدواج با امپراتور طغون تیمور از سلسله یوآن مغول‌ها به تصویر می‌کشد.

کی سونگ نیانگ اولین عشقش را با پادشاه گوریو، وانگ یو تجربه می‌کند سپس جهت گرفتن انتقام وارد قصر و سیستم حکومتی سلسله یوآن می‌گردد، او در ابتدای ازدواج با طغون تیمور به او میلی نشان نمی دهد لاکن در انتها عاشق حقیقی او می گردد و صاحب فرزندی به نام آیوشیریدارا می شوند و در نهایت تمامی رقیبانش را مغلوب کرده و فاتح امپراطوری یوآن چین می‌گردد.

این سریال هم دوبله شده ولی بازهم دوبله توسط شرکت‌های خارجی انجام شده کیفیت مناسبی دارد ولی نه به اندازه‌ی صدا و سیما.


Faith

ژانر: عاشقانه | فانتزی

تعداد قسمت: ۲۴

تاریخ پخش: ۲۰۱۲

خلاصه داستان: فرمانده چوی یانگ (لی مین هو) محافظ امپراطور گنگ مین از سلسله گوریو است. او به فرمان امپراطور از یک دریچه سری عبور کرده و پزشکی به نام یو ایون سو (کیم هی سان) را برای نجات جان ملکه با خودش به گذشته می آورد چوی یانگ به ایون سو قول می دهد که او را به زمان خودش برگرداند و تا پای جان از او محافظت کند…

دوبله شده توسط صدا و سیما شبکه نمایش


Ruler: Master Of The Mask

ژانر: تاریخی | سیاسی | ملودرام

تعداد قسمت: ۴۰

تاریخ پخش: ۲۰۱۷

پادشاه صاحب ماسک (به انگلیسی: Ruler Master of the Mask) نام یک سریال تلویزیونی کره ای محصول سال ۲۰۱۷ است. این سریال با بازی یو سئونگ هو و کیم سو هیون (بازیگر زن) در ۴۰ قسمت ۳۰ دقیقه ای از شبکه MBC به پخش میرسد. کارگردانی این سریال رو پارک وون گوک بر عهده داره که Miss Korea یکی از آثار معروف اوس

خلاصه داستان: در حدود سال های ۱۷۰۰ میلادی شاهزاده علیه پینسوهو میجنگد. پینسوهو یک حزب و ائتلاف بود که قدرتش رو از طریق بدست گرفتن قدرت مالکیت آب های چوسان بدست آورده بود. شاهزاده تاج دار به امید مردم زجر کشیده تبدیل شده بود. گایون زنی بود که شاهزاده عاشقش بود و به پیشرفتش کمک کرد تا به یک حاکم بزرگ تبدیل بشه…


Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo

ژانر: تاریخی | فانتزی

تعداد قسمت: ۲۰

تاریخ پخش: ۲۰۱۶

خلاصه داستان: نسخه بازسازی شده سریال مشهور چینی بوبوجینگ ژین است و حول محور شاه چهارم گوریو شاه کوانگ جونگ و برادرانش می‌چرخد و لی جی ایون (IU) در نقش یک دختر معمول است که از زمان حال به آن تاریخ منتقل می‌شود و شاهزادگان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. او ابتدا مورد لطف و توجه شاهزاده هشتم قرار گرفته و چون دختر خاله همسر شاهزاده هشتم است و در قصر رفت وآمد دارد، همه او را دختری عجیب و شاد در ذهن می‌سپارند، هنگامی که همسر شاهزاده هشتم متوجه علاقه آندو می‌شود از هه سو (آی یو)و شاهزاده ووک می‌خواهد پس از مرگش باهم ازدواج کنند. اما با وجود شاهزاده هشتم که کم کم به هه سوو علاقه پیدا می‌کند رابطه آن دو سرد می‌شود.


Mr. Sunshine – آقای آفتاب

آقای آفتاب یک درام زیبا و لنشین که روایتگر قرن ۱۹ میلادی است و برای ساخت آن بودجه بسیار بالایی خرج شده است و بازیگران آن از بهترین بازیگران هستند که می‌شناسید.

این سریال داستان یک بچه یتیم را روایت می‌کند که به آمریکا برده می‌شود و بعد از چند سال به ارتش می‌پیوندد و دوباره به کشورش باز می‌گردد او متوجه می‌شود که کشورهای دیگر قصد دارند کشورش را استعمار کنند و در همین هنگام او عاشق یک دختر اشراف زاده می‌شود.

زیبایی‌های بصری این سریال بسیار کم نظیر است و شما را به شدت به خود جذب می‌کند. ۵ شخصیت اصلی این سریال به شدت دقیق و زیبا به تصویر کشیده شده‌اند و موسیقی متن آن هم شما را بسیار درگیر روند رو به جلو داستان می‌کند به طوری که بعد ازدیدن سریال دوست دارید آن را دوباره تماشا کنید.


بهترین فیلم های کره ای

Parasite

فیلم Parasite یا انگل محصول سال ۲۰۱۹ است و یکی از پر سر و صداترین فیلم‌های سال بوده که در جشنواره‌های مختلف از جشنواره فیلم تورنتو تا جشنواره فیلم کن حضور داشته و جوایز مختلفی هم کسب کرده و به عنوان نماینده کشور کره در مراسم اسکار، یکی از شانس‌های اصلی برای کسب عنوان بهترین فیلم خارجی است.

Parasite اختلاف شدید طبقاتی را به بهترین شکل نشان می‌دهد، یک فیلم کمدی که برای جاری کردن اشک شما زور نمی‌زند اما احتمالا با موفقیت این کار را انجام می‌دهد، داستان درباره‌ی خانواده‌ی فقیری است که پسر آن‌ها به عنوان معلم وارد خانه‌ی یک خانواده‌ی ثروتمند می‌شود و با زندگی اشرافی آن‌ها روبرو می‌گردد بعد از آن این پسر تمام سعی خود را می‌کند تا پای دیگر اعضای خانواده را نیز به این خانه باز کند، داستان بسیار بزرگتر و عمیق تر از چیزی است که از یک فیلم چند ساعته انتظار دارید .


Penny Pinchers

محصول سال ۲۰۱۱

“گو هونگ شیل” زنی است که تنها هدف زندگی‌اش جمع آوری و ذخیره پول است. او هرگز به فقیری کمک نمی‌کند یا وقتی مریض می‌شود هم پیش پزشک نمی‌رود. وی برای جمع آوری بیشتر پول‌هایش به فکر کارهای نیمه وقت می‌افتد. او طی جریاناتی “چیونگ جی وونگ” را که به پول نیاز دارد ملاقات می‌کند و قول می‌دهد که روش پول درآوردن را به او یاد بدهد ولی در عوض از پسر فقط برای کسب درآمد بیش‌تر استفاده می‌کند و…

طنز خاص فیلم نسبت به اکثر فیلم‌های کره ای و داستان روان از نقاط قوت این عنوان هستند.


Windstruck

محصول سال ۲۰۰۴

داستان در مورد افسر پلیسی به نام “کیونجین” است که به اشتباه به مردی به نام “میونگوو” مشکوک می‌شود و او را دستگیر می‌کند بعد متوجه اشتباهش می‌شود و در ادامه در حالی که “کیونجین” به مبارزه با مجرمان، گنگسترهای کره ای و مافیای روسی مشغول است وارد یک رابطه عاشقانه با “میونگوو” می‌شود.

در نیمه دوم فیلم اتفاقات تخیلی میفتد و پیام خودش را دارد که بهتر است تماشا کنید.


Spellbound

محصول سال ۲۰۱۱

یک شعبده باز با دختری عجیب برخورد کرده و به او پیشنهاد همکاری در نمایشش را می دهد.پس از گذشت یکسال او شخصیت واقعی دختر را شناخته و با وجود مشکلات شخصی اش به او علاقه مند می شود.

این فیلم ترکیب جذابی از قدرت‌های فراطبیعی و اتفاقات روزانه است که کمی تخیل و طنز را چاشنی یک فیلم نامه‌ی عاشقانه کرده.


Two Hundred Pounds Beauty

محصول سال ۲۰۰۶

داستان درمورد دختری به نام “هانا” است که بسیار چاق است و قصد دارد که خواننده شود اما وزن زیادش و ظاهرش باعث می‌شود که صدایش به چشم نیاید سپس او تصمیم می‌گرد که به یک جراحی کامل تن دهد و ظاهر و وزنش را به طور کامل تغییر دهد، این فیلم بر اساس یک مانگای ژاپنی به نام kanna’s big success ساخته شده است.

شاید داستان خیلی عاشقانه به نظر نرسد اما در ادامه فیلم لحظات احساسی و عاشقانه عمیقی وجود دارد که دو جایزه بهترین بازیگر زن سال و نامزد شدن برای جوایز بسیار دیگری را برای Kim Ah-joong نقش اصلی فیلم به ارمغان آورد.


My Sassy Girl

محصول سال ۲۰۰۱

یک نمونه عالی از فیلم های عاشقانه کره ای بر اساس تجربه واقعی نویسنده My Sassy Girl یک عنوان فوق‌العاده پروفروش نه تنها در کره بلکه در همه‌ی کشورهای شرق آسیا بود که در سال ۲۰۰۱ رکورد سریعترین فروش فیلم های کمدی در تاریخ سینمای کره را جابجا کرد داستان درمورد یک دانشجوی مهندسی به نام “کیونگ وو” است که عاشق می‌شود و همه چیز آنطور که او دلش می‌خواهد پیش می‌رود.

این فیلم آنقدر محبوب شد که از سال ۲۰۰۱ تابحال فیلم‌های بسیاری بر اساس داستان آن ساخته شده‌اند و حتی یک شویِ تلویزیونی و یک سریال هم با داستان و نام این فیلم ساخته شده.

توجه کنید که نسخه اصلی نسخه‌ی ۲۰۰۱ است.


خاطرات قتل – Memories of Murder

محصول سال ۲۰۰۳

یکی از بهترین فیلم‌های جنایی که در سینمای کره یا حتی جهان ساخته شده است بدون شک فیلم خاطرات قتل نام دارد. این فیلم بسیار گیرا و با هدف می‌باشد که از روی داستان واقعی زودیاک کره‌ای ساخته شده است. زودیاکی که طی چند سال بیش از ۱۰ قتل مشابه را در کره جنوبی انجام داد و در آخر هم هویت آن شناسایی نشد. این فیلم را بونگ جون-هوی کارگردانی کرده است.

این فیلم همه چیز دارد و تنها دلیل ناشناخته ماندن آن این است که یک اثر هالیوودی نیست و گرنه این فیلم یکی از بهترین آثار ژانر کارآگاهی تاریخ سینماست.


یکی از مشهورترین فیلم‌های سینمای کره که مورد تحسین بیشتر مخاطبان قرار گرفته است فیلم Old boy می‌باشد فیملی جنایی و روانشناختی به کارگردانی  پارک چان-ووک که قسمت دوم از سه‌گانه انتقام این کارگردان می‌باشد و در سال ۲۰۰۴ توانست جایزه بزرگ جشنواره کن را به خود اختصاص دهد.

فیلم پیر پسر داستان نابی دارد که برگرفته از یک مانگای ژاپنی به همین نام می‌باشد و این داستان ناب به قدری غیرقابل پیش‌بینی است که شما را برای چند ساعت کاملا گیج می‌کند و همین موضوع بیشترین جذابیت فیلم را به دوش می‌کشد.

داستان در مورد یک فرد مست می‌باشد که در روز تولد دخترش دزدیده می‌شود و برای ۱۵ سال به یک زندان خانگی می‌افتد و حتی نمی‌داند که چرا زندانی شده است.


The Chaser  – تعقیب‌کننده

محصول سال  ۲۰۰۸

عجیب بودن فیلم‌های جنایی کره‌ای به این خاطر است که بیشتر آن‌ها از روی واقعیت ساخته شده‌اند و خیلی سخت است که یک قاتل را بتوانیم اینگونه در ذهن خود تجسم کنیم و وقتی فیلم پخش می‌شود دائما در ذهن خود تکرار می‌کنیم که این بخش از داستان اقرار است ولی باید بدانید که بیشتر این فیلم‌ها تا حد بسیار زیادی به واقعیت نزدیک است.

فیلم تعقیب کننده هم از روی زندگی قاتل زنجیره‌ای کره جنوبی، یو یونگ-چول الهام گرفته شده است و داستان یک فرد را  روایت می‌کند که بدون هدف خاصی و از روی غریزه قتل‌های مختلفی را انجام می‌دهد و حتی این قتل‌ها را پیش پلیس اعتراف می‌کند ولی باز هم پلیس مدرک کافی را برای اثبات گناهکاری او ندارد و مجبور می‌شود او را آزاد کند.


 

I Saw the Devil – من شیطان را دیدم

در ادامه لیست به سراغ یک فیلم دلهره آور و روانشناختی از سینمای کره رفتم تا لیست را کمی انعطاف پذیر تر کنم. وقتی ژانر تریلر محبوب شد همه این ژانر را یکه تاز می‌دانستند و معتقد بودند که هیجان رکن اصلی فیلم‌های خوب است و مخاطبان به سراغ دیدن این فیلم‌ها می‌رفتند. در کنار تمام این موضوعات این ژانر بعد از چندین دهه همچنان ثبات خود را حفظ کرده است و سهم بسیاری در آثار محبوب سینمای جهان دارد.

فیلم سینمایی من شیطان را دیدم در مورد یک قاتل دیوانه می‌باشد که همسر باردار یک افسر پلیس را به طرز فجیعی به قتل می‌رساند و افسر پلیس به دنبال انتقام از قاتل تمام عزم خود را جزم می‌کند.

این فیلم دوست داران آثار خشن را بسیار راضی خواهد کرد و برای کسانی که از لخاظ روحی در وضعیت مساعدی نیستند اصلا توصیه نمی‌شود.


Train To Busan – قطار بوسان

قطار بوسان یکی از محدود آثاری در جهان است که هیجان ناشی از زامبی‌ها را برگردانده است و دوباره این موجودات را همراه با خون به نمایش می‌گذارد کاری که مردگان متحرک با زامبی‌ها کرد واقعا بی رحمانه بود یعنی تبدیل این موجودات ترسناک به حریف‌های تمرینی شخصیت‌های اصلی داستان خود که تا چندین فصل هم ادامه دارد.

فیلم قطار بوسان همه چیز دارد و شما را به معنی واقعی کلمه برای چند ساعت سرگرم می‌کند کاری که از سینمای کره خیلی بعید بود ولی نشان داد که کیفیت این سینما رشد قابل توجهی کرده است.

داستان پیرامون یک قطار است که ویروس مشکوکی که انسان‌ها را به زامبی تبدیل می‌کند به داخل آن سرایت می‌کند و حالا باید انسان‌ها تا مقصدی که بتوانند از دست این زامبی‌ها نجات پیدا کنند فرار کنند.


Taegukgi – برادران در جنگ

معمولا فیلم‌های مربوط به جنگ در رده سخت‌ترین آثار قرار می‌گیرند و ساخت جلوه‌های ویژه و یک فضای داستانی زیبا که هم داستان را روایت کند و هم موفق بشود شرایط را واقعی نشان دهد در اینگونه فیلم‌ها بسیار سخت است کاری که فیلم برادران در جنگ آن را انجام داده است.

این فیلم با آثار برتر هالیوودی رقابت می‌کند و شما می‌توانید تبعات جنگ و بدی‌های آن را با گوشت واستخوان خود حس کنید و تا مدت‌ها محو بازی بازیگران و داستان زیبای این فیلم شوید.

داستان در مورد دو برادر است که بعد از جنگ بین دوکره به اجبار راهی جنگ می‌شوند و با چیزهایی رو به رو می‌شوند که آن‌ها را در خواب می‌دیدند در حالی که شغل آن‌ها قبل از جنگ کفاش و دانشجو بوده است.


۳Iron

۳Iron یک فیلم عاشقانه است که هیچ بویی از عاشقانه‌های کلیشه‌ای نبرده داستان درمورد پسر جوانی است که روی درهای خانه‌های مختلف تراکت نصب می‌کند و اگر کسی تراکت را از روی در برندارد او متوجه می‌شود که خانه خالی است و وارد خانه می‌شود این کار هر روز اوست اما یکبار به اشتباه وارد خانه‌ای می‌شود که خالی نیست و…

فیلم محصول کشور کره است اما از موسیقی عربی استفاده می‌کند، کلا فیلم متعارفی نیست و قرار نیست همه‌ی شما از تماشای آن لذت ببرید اما افرادی که با این فیلم ارتباط برقرار کنند عاشفش می‌شوند از نامتعارف بودن این فیلم همین نکته که دو شخصیت اصلی حتی یک دیالوگ هم نمی‌گویند و موسیقی فیلم عربی است کافی است تا تفاوت آن را با دیگر فیلم‌ها متوجه شوید، این فیلم یک تیغ دو لبه است یا آن را تماشا می‌کنید و عاشقش می‌شوید یا تماشا می‌کنید و احساس می‌کنید بدترین فیلمی است که تابحال دیده‌اید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا