معرفی پولدارترین بازیگران و سلبریتی های ترکیه + عکس و میزان دارایی

جدولیاب، ترجمه: سمیرا فیض آبادی: صنعت فیلمسازی ترکیه یکی از برجسته ترین صنعت هی فیلمسازی در دنیاست. ترکیه بازیگران و فیلمسازان توانمند فراوانی دارد. از آنجایی که نیمی از این کشور در آسیا و نیمه دیگر آن در اروپا واقع شده چهره های جذاب  و تحسین برانگیزی زیادی در صنعت فیلمسازی ترکیه به چشم می خورند و ترکیه توانسته در زمینه فیلمسازی یکی از تاثیرگذارترین صنعت های فیلمسازی دنیای باشد که غالبا هم در فیلم های ترکیه ای به مسائل روز و مدرن پرداخته می شود.  فیلم  و سریال های ترکیه نه تنها در آن کشور بلکه در سراسر اروپا مخاطبان بسیاری دارد. فرهنگ و هنر ترکیه در فیلم  و سریالهای آنها کاملا ملموس است و توانسته اند با ساخت فیلم هایی تحسین برانگیز جوایز بین المللی متعددی کسب کنند. سریال های ترکیه ای در سطح جهان مخاطبین زیادی دارند و با رشد چشمگیر این صنعت بازیگران و فیلمسازان ترک در سطح جهانی شهرت و محبوبیت یافته اند. در اینجا قصد داریم ثروتمندترین سلبریتی ها و چهره های شناخته شده ترکیه را به شما معرفی کنیم:

پولدارترین سلبریتی های ترکیه
پولدارترین سلبریتی های ترکیه

آصلی تاندوغان

اصلی تادوغان  بازیگر و چنگ نواز حرفه ای است. او به خاطر بازی در نقش «لامیا» یکی از معروف ترین کاراکترهای تلویزیونی در سریال «از بوسه تا عشق» به شهرت رسید.  او یکی از جمله بازیگرانی است ک بالاترین میزان دستمزد را در ترکیه دریافت می کند. او متولد دوم آپریل سال ۱۹۷۰ میلادی است. پدر و عمه‌اش در زمینه رقص باله فعالیت دارند.  فعالیت هنری خود را در سال ۲۰۰۲ با سریال «گل من گلی» آغاز کرد و در بیش از ۱۰ عنوان سریال و چند فیلم سینمایی ایفای نقش کرده است. در سال ۲۰۱۳ بعد ازدواج کرد و بعد از آن کم کار شد. یک فرزند دارد. آصلی یکی از زیباترین بازیگران زن ترکیه‌ای است و ارزش خلص دارایی‌های او ۱۰ میلیون دلار براورد شده است.

نور فتاح اوغلو

نور فتاح اوغلو بازیگر ترک تبار هل آلمان است. وی متولد ۱۲ نوامبر ۱۹۸۰ می‌باشد.  او فعالیت هنری خود را با مجری گری آغاز کرد و سپس در سال ۲۰۰۷ با سریال « gonul salincagi» وارد دنیای بازیگری شد.  او بازی منحصر به فرد و تماشایی‌اش در سریال «لبه عشق» به شهرت رسید.  او همچنین در یک فیلم قابل توجه به نام «دره گرگ‌ها» که داستانی فلسطینی دارد بازی کرد. نور فتاح اوغلو در سال ۲۰۰۸ با مراد آیسان ازدواج کرد و بعد از دو سال زندگی مشترک در  سال ۲۰۱۰ از او جدا شد. نور در سال ۲۰۱۳ با لونت وزیر اوغلو ازدواج کرد. زندگی مشترک دوم او هم دوام چندانی نداشت و در اواخر ژانویه۲۰۱۵ سال  از او  جدا شد. ارزش خالص دارایی‌های این بازیگر زیبارو در یک مجله اقتصادی ترکیه‌ای  ۵ میلیون دلار برآورد شده است.

تولگاهان ساییشمان

تولگاهان ساییشمان یک مدل و بازیگر خوش تیپ و جذاب ترکیه‌ای است که به خاطر اجراهای بی نظیر تلویزیونی‌اش هم مشهور است.  او همچنین برنده عنوان «بهترین مدل جهان» هم می‌باشد.  او ۱۷ دسامبر سال ۱۹۸۱ میلادی در استانبول، ترکیه متولد شد. فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی است.  در سال ۲۰۰۶ با سریال « Esir Kalpler»  فعالیت بازیگری را آغاز کرد. ساییشمان با بازی در سریال «عمر گل لاله» به شهرت رسید. تاکنون در حدود ۱۰ سریال تلویزیونی ایفای نقش کرده است. آخرین سریال پخش شده او « قهرمان» نام که دارد که تولید سال ۲۰۱۹ است. او در حال حاضر مشغول بازی در سریالی به نم « Şeref Sözü»  می‌باشد.   این بازیگر ۳۸ ساله یکی از محبوب‌ترین، جذاب‌ترین  و پرطرفدارترین بازیگران ترکیه است.  در اینستاگرام ۲ میلیون فالوئر دارد.  در سال ۲۰۱۷ با  آلمدا آبازی، بازیگر و مدل آلبانی ازدواج کرد و یک فرزند دارد.  ارزش خالص دارایی‌های او ۵ میلیون دلار براورده شده است. او سومین سلبریتی ثروتمند ترکیه معرفی شده است.

بوراک اوزچیویت

بوراک اوزچیویت سابقا در حیطه مدلینگ فعالیت می‌کرد اما الان یکی از مشهورترین بازیگران ترک است.  او متولد ۲۴ دسامبر سال ۱۹۸۱ میلادی است. فارغ التحصیل رشته هنر و عکاسی است.  در سال ۲۰۰۳ به عنوان برترین مدل ترکیه انخاب شد و با آژانس های تبلیغاتی متعددی همکاری کرد. او در سال ۲۰۰۵ جایزه بهترین مدل ترکیه و دومین مدل برتر جهان را دریافت کرد.

او به خاطر بازی در سریال «چکاوک» در سال ۲۰۱۳ به شهرت رسید و با بازی در سریال «عشق سیاه» ر سال ۲۰۱۵ محبوبیت او دو چندان شد.  بوراک از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ در حیطه مدلینگ به طور حرفه‌ای فعالیت داشت. او در سال ۲۰۰۶ با سریال « Eksi 18» فعالیت بازیگری را آغاز کرد و طی دوران فعالیت بازیگری موفق شده جوایز متعددی دریافت کند.  بوراک به طور موازی هم در سینما و هم در تلویزیون فعالیت دارد. آخرین سریال او یک اثر تاریخی درام به نام « Kuruluş: Osman» می باشد.  بوراک در سال ۲۰۱۷ با فحریه اوجن بازیگر شناخته شده ترک ازدواج کرد. آنها یک فرزند دارند. ارزش خالص دارایی‌های او ۳ میلیون دلار براورد شده است.

بیرین سات

بیرین سات یکی از بازیگران مشهور و زیباروی ترکیه‌ای است. او  ۲۶ فوریه سال ۱۹۸۴ میلادی در آنکارا به دنیا آمد و در هم جا بزرگ شد.  این بازیگر توانا از همان بود ورودش به دنیای بازیگری جوایز و تقدیرهای درخوری دریافت کرد. او در دانشگاه در یک مسابقه شرکت کرد و در انجا توسط یک کارگردان ترک کشف شد و اینگونه به دنیای بازیگری راه یافت. او بازیگری را در سال ۲۰۰۴ با ایفای نقشی کوتاه در سریال «در عشق ما مرگ هست» آغاز کرد و پس از آن نقش اصلی سریالی به نام « تبعید در عشق» را بازی کرد.  این بازیگر توانا از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۹ در سریالی به نام «عشق ممنوع» بازی کرد. او به خاطر بازی در این سریال دو جایزه از جشنواره پروانه طلایی به خاطر بازی ماندگارش دریافت کرد.  بیرین تاکنون جوایز ملی و بین المللی متعددی همچون جایزه بهترین بازیگر جوان، بهترین بازیگر با استایل، بهترین بازیگر سریال درام و… را دریافت کرده است. او از جمله بازیگرانی است که دستمزد بالایی در ترکیه دریافت می کند. ارزش خالص دارایی های او ۳ میلیون دلار براورده شده و او یکی از ثروتمندترین سلبریتی های ترکیه است.  بیرین در سال ۲۰۱۴ با کینان دوگلو موزیسین پاپ ترک ازدواج کرد.

مراد ییلدریم

مراد ییلدریم یکی از بازیگران خوش تیپ و مشهور ترکیه است. او ۱۳ آپریل سال ۱۹۷۹ میلادی در قونیه، ترکیه  متولد شده است. پدرش کرد تبار است و معلم ادبیات بود.  مادرش هم اصالت عربی دارد و عربی را خوب صحبت می کند اما مراد نه کردی می داند نه عربی! او فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک است و علاقه بسیاری به ریاضی داشت علاقه او به موسیقی و تئاتر از سن کم آغاز شد و در دانشگاه در گروه تئاتر و کلاس های بازیگری شرکت کرد.   مراد در ابتدا در تئاتر فعالیت می کرد اما به توصیه یک نویسنده  فعالیت بازیگری را با نقشی کوتاه در سریال تلویزیونی « Olumsuz Ask» آغاز کرد. او فعالیت هنری را از سال ۱۹۹۹ میلادی آغاز کرد. تاکنون در فیلم و سریال‌های متعددی ایفای نقش کرده است. او با بازی در سریال «عشق ابدی» معروف شد و در سال ۲۰۰۶ با بازی در سریال «توفان» محبوبیت و شهرت او دوچندان شد .او سال ۲۰۰۸ با بورسین ترزیوقلو بازیگر نقش مقابلش در سریال «توفان»  ازدواج کرد و بعد از ۶ سال زندگی مشترک  در سال ۲۰۱۴ از هم جدا شدند. در سال ۲۰۱۶ با ایمان إلبانی ملکه زیبایی مراکش ازدواج گرفت. ارزش خالص دارایی‌های این بازیگر خوش تیپ ترکی ۲ میلیون دلار برآورد شده و او از سوی یک مجله اقتصادی ترک ششمین سلبریتی ثروتمند ترکیه معرفی شده است.

هازل کایا

هازل کایا یکی از ثروتمندترین مدل‌ها و بازیگران ترکیه است که هم در سینما و هم در تلویزیون فعالیت دارد. او از موفق ترین بازیگران ترکیه است و تاکنون جوایز متعددی را به خاطر بازی های درخشانش دریافت کرده است.  او متولد یک نوامبر سال ۱۹۹۰ میلادی است. وقتی ۷ سله بود پدر و مادرش که هر دو وکیل هستند از هم جدا شدند. او خیلی روان انگلیسی و ایتالیایی صحبت می کند.   فعالیت بازیگری‌اش را با حضوری کوتاه در سریالی به نام « Acemi Cadı» در سال ۲۰۰۶ آغاز کرد. اولین سریال برجسته ای که در آن نقش اصلی بازی کرد سریال «جنگجو» در سال ۲۰۰۷ بود و پس از آن در سریال «عشق ممنوع» نقش مکمل ایفا کرد.  در سریال « اسمش را فریحا گذاشتم» در سال ۲۰۱۱ نقش دختری دانشجو را بازی کرد که عاشق  جذاب ترین و ثروتمندترین پسر دانشگاه می شود. آخرین سریال هازل « Bizim Hikaye» نام دارد که از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ مشغول کار در این پروژه بود.  هازل امسال یعنی سال ۲۰۲۰ در یک اثر سینمایی به نام « Benden Ne Olur» کار کرد.  او در سال ۲۰۱۹ با علی اتای ازدواج کرد و یک فرزند به نام فطرت دارد.  این سریال پربیننده ترین و موفق ترین سریال ترکیه شد. هازال کایا یکی از ثروتمندترین بازیگران ترکیه است که ارزش خالص دارایی های او ۱٫۸ میلیون دلار براورد شده است.

انگین اکیورک

انگین اکیورک یکی از موفق ترین بازیگران صنعت فیلمسازی ترکیه است.  به خاطر استعداد، توانمندی  و سخت کوشی  او در بازیگری، انگین توانسته یکی از بهترین سوپراستارهای ترکیه باشد. او متولد ۱۲ اکتبر سال ۱۹۸۱ میلادی است. پدرش جزء مقامات رسمی دولت بود که بازنشسته شده است. فارغ التحصیل رشته تاریخ است.    در سال ۲۰۰۶ او در رقابت های جذاب ترین مرد ترکیه شرکت کرد و بعد از برنده شدن در این رقابت در سریالی به نام « Yabanci Damat» نقشی مکمل ایفا کرد.

اولین فیلم سینمایی اش « Zeki Demirkubuz» بازی کرد. وی  تاکنون در ۷ سریال و ۴ اثر سینمایی بازی کرده است. او در ۳۰ سالگی موفق شد به خاطر بازی هایی درخشان جایزه بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد. برخی از سریال های موفق این چهره ترکی عبارتند از:  اگر یک ابر باشم، گناه فاطماگل چیه؟، پول کثیف –عشق و…

ارزش خالص دارایی های این بازیگر مشهور ترک ۱٫۵ میلیون دلار برآورده شده است.

ازگی اسراوغلو

ازگی اسراوغلو یکی از زیباترین و مسحورکننده ترین بازیگران سینما وتلویزیون ترکیه است.  ازگی متولد ۱۸ ژوئن ۱۹۸۷ میلادی است . . اولین سریال تلویزیونی او « Bir Dilim Ask» نام دارد که در سن ۱۷ سالگی در این سریال بازی کرد محبوبیت و موفقیت این سریال، شهرت وصف ناپذیری برای این بازیگر ترک رقم زد و او به محبوب ترین بازیگر تلویزیون ترکیه تبدیل شد. او در سال ۲۰۰۸ به خاطر بازی در فیلم «For a Moment, Freedom» جوایز متعددی دریافت کرد. ارزش خالص دارایی های او ۱٫۳ میلیون برآورد شده است.

کیوانچ تاتلیتوغ

کیوانج جذاب ترین و خوش تیپ ترین مدل و بازیگر ترکیه است که به او لقب «براد پیت ترکیه» را داده اند. او متولد ۲۷ اکتبر سال ۱۹۸۳ میلادی است. وی سابقا بازیکن بسکتبال بود. او جزء پردرآمدترین بازیگران ترکیه است که تاکنون جوایز متعددی هم دریافت کرده است. او در سال ۲۰۰۲ برنده عنوان بهترین مدل ترکیه و بهترین مدل جهان شد و بعد از آن برای فعالیت در زمینه مدلینگ به فرانسه رفت. او همچنین یکی از بهترین بازیگران شناخته شده تلویزیون و سینمای ترکیه است که در سریال های بسیار موفقی بازی کرده است.  اولین سریال تلویزیون او «نور» نام دارد که در سال ۲۰۰۶ در این سریال ایفای نقش کرد. محبوبیت کیوانچ تاتلیتوغ عمدتا به خاطر بازی در سریال‌های عشق ممنوع و کوزی گونی است.  تاکنون دو بار جایزه بهترین بازیگر مرد را از جشنواره «پروانه طلایی» دریافت کرده است. آخرین سریالی که این بازیگر جذاب ترک در آن ایفای نقش کرده «Çarpışma» نام دارد که محصول سال ۲۰۱۸ است.  ارزش خالص دارایی های این بازیگر مشهور ترک یک میلیون دلار برآورد شده است و در ردیف آخر این لیست قرار گرفته است.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا