معرفی کامل سریال انقلاب LA REVOLUTION + موضوع و جزئیات

سریال انقلاب نگاهی خیالی به ماجرای انقلاب فرانسه دارد که از دل آن می‌توان جرایان‌ معترض امروز علیه مکرون را با شورشیان علیه لویی همسو خواند. فرانسه را می‌توان یکی از کشورهایی معرفی کرد که جریانات معترض در تاریخ آن زیاد دیده می‌شود و این رخدادهای سیاسی و اجتماعی در هنر آن بازتاب وسیعی داشته است. از انقلاب این کشور در سال ۱۷۸۹ گرفته تا اعتراضات دانشجویی مه ۱۹۸۲ را می‌توان در رمان، نقاشی، نمایش و فیلم و سریال دنبال کرد که بدون شک رمان بینوایان را به عنوان اصلی ترین رخداد هنری که برآمده از انقلاب فرانسه است می‌توان نامید. اثری که البته جدای از بحث انقلاب یکی از شاهکارهای ادبی خوانده می‌شود.

یکی از چاپ‌ها و فیلم‌های بینوایان

فرانسه از این نظر کشوری است که نسبت به اتفاقات سیاسی و اجتماعی خودش همیشه در جامه هنری در تکاپو بوده است و البته این به معنای آن نیست که در مسیر حقیقت الزاماً قرار داشته باشد بلکه بیشتر درصدد ثبت واقعه در شکل هنر بوده است.

سریال انقلاب LA REVOLUTION محصول کمپانی نتفلیکس، اما قدری متفاوت‌تر از دیگر آثار هنری است که نسبت با اتفاقات سیاسی و جنبش‌ها و نهضت‌های اجتماعی در ارتباط است. انقلاب با داستانی خیالی به روزهای ملتهب منتهی به انقلاب فرانسه سفر می‌کند و ماجرای اشراف‌زادگانی را تعریف می‌کند که با خون آبی ویروسی که در رگ‌ها پیدا کرده‌اند مانند خون‌آشامانی رعیت بیچاره را از مسلخ رد می‌دکنند تا اینگونه آنان را در انقلاب شکست بدهند.

نمایی از سریال انقلاب

این سریال در روزهایی ساخته و نمایش داده شده است که فرانسه روزهای پرالتهابی را پشت سر میگذارد. از شنبه‌های جلیقه زردها گرفته تا اعتراضات خیابانی و زد و خوردهای چشم‌گیر در خیابان‌هایی که روزگاری مردم معترض به تماشای گردن زدن لویی شانزدهم با گیوتین رفته بودند.

جلیقه زردها

در سریال از قضا جوزف گیوتین که همان مخترع گیوتین است دکتری است که در پی کشف و فهم چرایی قتل‌های مرموزی است که در حال وقوع است و رفته رفته پی می‌برد که ویروسی که در خون یکی از اشراف زادگان وجود دارد عامل قتل‌های شهر است. ویروسی که در یکی از قسمت‌های سریال می‌فهمیم از آمریکا به فرانسه آمده است. ویروس نهایتاً از طریق یکی از کنت‌ها به فرزندش برای کسب قدرت و مقابله با معترضین تزریق می‌شود و شخصیت منفی اصلی داستان شکل می‌گیرد.

در نهایت شورشیان که در قالب انجمن مخفی به نام انجمن برادری در جنگل در حال تقویت خود هستند، وارد خیابان‌های شهر حومه‌ای پاریس می‌شوند و درگیری شکل می‌گیرد اما به علت خیانت یکی از نفوذی‌های کاخ ورسای این جریان معترض در قدم اول ناکام می‌ماند و برای ادامه راهی پایتخت برای انقلاب می‌شوند.

این سریال ۸ قسمتی تا انتهای این فصل به طور جدی علیه جریان سیاسی حاکم بر فرانسه و سیاست‌های آن است تا جایی که تجمعات مردمی در فرانسه نشان می‌دهد که حتی در خیابان با در دست داشتن تابلوهایی با عنوان انقلاب و یا تصاویر مکرون که مانند خون آشامان دندان‌های تیزی دارد که خون از آنان می‌چکد تداعی‌گر این سریال شده‌اند.

مکرون خون آشام

البته ما از سرنوشت این سریال در فصول بعدی و اینکه چه سمت و سویی پیدا می‌کنند بی‌خبریم و شایدجریان سرمایه‌داری فرانسه بتواند سرنوشت دیگری برای این سریال معترض رقم بزند اما هرچه هست در حال حاضر این سریال سطل خونی را به دیوارهای کاخ ورسای و قلمرو مکرون پاشیده است و او را خون آشام اشرافی معرفی می‌کند که با سیاست‌های مستبدانه و لویی مسلک خود آزادی که هدف اصلی انقلاب فرانسه و سودای جدی اندیشه مردم کشور است را به خطر انداخته است.

اشاره ویروسی که از آمریکا وارد این کشور شده است نیز به نظر می‌رسد که اتفاقی و بی‌غرض نیست. حضور ترامپ در این کشور که به دنبال توسعه دادن ارتباط کاخ سفید با کاخ ورسای بود خشم مردم این کشور را دو چندان کرده بود و خواهان بیرون رفتن این تاجر قمارباز از کشور خود بودند. شاید اشاره ویروس که از آمریکا به فرانسه آمده است به نوعی اشاره به این مفهوم است که تفکر ضدآزادی و سرمایه‌پرست باعث شده است که فرانسه از مسیر اصلی خود فاصله بگیرد و امروز شاهد جنگ و خون ریزی باشد.

مکرون و ترامپ

باید اذعان کرد که هنر فرانسه با هر آرمان و دغدغه‌ای که دارد نسبت به مردم و تغییر اوضاع بی‌مسئولیت نیست. انقلاب دوست دارد تا اگر بینوایان روزهای تاریخی انقلاب فرانسه را به ثبت رساند بتواند روزهای ملتهب امروز فرانسه  را هدایت کند. ترسیم تصویری خون آشام و ضدانسان از سیاست‌مداران فرانسوی در تهییج مردم و ایجاد خشونت بی‌اثر نبوده است.

انقلاب فضای مسموم سیاسی و قدرت طلب درون کاخ‌های اشراف زادگان را به خوبی نشان می‌دهد. تلاش‌های کنت خون آشام بیمار تا آنجا است که با گردآوردن اشراف دیگر در کاخ خود و کشتن دسته جمعی آنان و سپس تزریق ویروس به آن‌ها سپاه بیمار فراهم کند تا پایه‌های قدرتش را قوی‌تر کند.

دختر عموی کنت با پیوستن به انجمن برادری تلاش می‌کند که به عنوان چهره مخالف ضدسلطنت با آنها همکاری کند و اینگونه قهرمان اصلی داستان به عنوان یک زن معرفی می‌شود.

میدان کنکورد پاریس و اعدام لویی ۱۶ با گیوتین

معترضین در نهایت با در دست داشتن ملحفه‌های سفیدی که با خون قرمز رعیت و خون آبی اشراف آمیخته شده است و پرچم فرانسه را شکل داده‌اند به پاریس نزدیک می‌شوند تا آزادی، برابری و برادری را تحقق بخشند. باید دید که آیا شورش‌های خیابانی امروز فرانسه نیز به چنین سکانسی پایان می‌پذیرد یا خیر؟

ویروس موجود در خون اشراف که در حال همه‌گیری گسترده است و در نهایت مردم را هدف می‌گیرد نیز می‌توان ارجاع دیگر سازندگان این سریال به کرونا باشد. ویروسی که شاید اشرافیان نظام سرمایه‌داری خود ساخته و گسترده باشد تا نقشه بلندمدتی را برای کنترل جوامع بشری طراحی کند.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا