معرفی گزینه های احتمالی وزارت ورزش و جوانان در دولت سید ابراهیم رئیسی

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره گزینه های احتمالی وزارت ورزش و جوانان در دولت سید ابراهیم رئیسی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. کمتر از یک ماه دیگر تا مراسم تحلیف ریاست جمهوری زمان باقی مانده است و رایزنی‌ ها برای انتخاب نفرات اصلح برای وزارتخانه‌ ها در حال انجام است.

وزارت ورزش و جوانان

یکی از وزارتخانه‌ های مهم در کشور، وزارت ورزش و جوانان است! اسامی زیادی برای این پست در محافل مختلف شنیده می‌ شود که به اختصار در این گزارش مطالبی در مورد اصلی‌ ترین این گزینه‌ ها بیان خواهد شد.

کیومرث هاشمی

کیومرث هاشمی ، معاون سابق سازمان تربیت بدنی، قائم مقام سابق وزیر آموزش و پرورش در دولت دهم و رئیس سابق کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران می باشد. جالب است بدانید وی هم در دولت اصلاحات، هم در زمان محمود احمدی‌ نژاد و هم در دولت حسن روحانی صاحب منصب بوده است!

از جمله پست‌ های دوران خدمت کیومرث هاشمی می‌ توان به معاون تربیت‌ بدنی شهرستان ملایر در سال‌ های ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۶ شمسی، معاون مدیرکل تربیت بدنی استان همدان در سال ۱۳۷۶، مدیرکل تربیت بدنی استان همدان در سال‌ های ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ شمسی، معاون دفتر آمار و اطلاعات سازمان تربیت‌ بدنی در سال ۱۳۸۰، مدیرکل تربیت بدنی استان یزد از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۳، مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون ورزشی کشور در سال‌ های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ شمسی، دبیر هیئت مرکزی گزینش سازمان تربیت بدنی کشور در سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۹ شمسی، مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات تربیت‌ بدنی کشور در سال ۱۳۸۵ شمسی، معاون سازمان و رئیس مرکز توسعه ورزش قهرمانی کشور در سال ۱۳۸۵ شمسیو رئیس شورای برون‌ مرزی سازمان تربیت بدنی اشاره کرد.

همچنین سرپرستی فدراسیون فوتبال، رئیس ستاد مبارزه با دوپینگ کشور، دبیر شورای عالی المپیاد ورزش ایرانیان، نماینده ایران برای شرکت در جلسات کمیته بین‌ المللی ورزش و تربیت‌ بدنی سازمان یونسکو در سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۸ شمسی و قائم‌ مقام وزیر در امور تربیت بدنی آموزش و پرورش در سال ۱۳۸۸ از دیگر پست‌ های کیومرث هاشمی بوده‌ است.

تدوین اساسنامه فدراسیون فوتبال از جمله برنامه‌ های عملیاتی کیومرث هاشمی در دوران تصدی سرپرستی فدراسیون فوتبال است.

سید حمید سجادی هزاوه

سید حمید سجادی هزاوه دارای درجه دکترا در رشته برنامه‌ ریزی در تربیت بدنی و نیز عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی است. سید حمید سجادی هزاوه دونده سابق دوهای استقامت و یک مدیر ورزشی می باشد! وی موفق ترین دونده استقامتی تاریخ ایران محسوب می‌ شود که در دوران فعالیت خود رکورد تقریبا تمامی رشته‌ های دوهای نیمه‌ استقامت و استقامت ایران را در اختیار داشت. از این میان رکوردهای ایران در ۳۰۰۰ متر بامانع، ۵۰۰۰ متر و ۱۰۰۰۰ متر و دوهای داخل سالن ۱۵۰۰ متر و ۳۰۰۰ متر همچنان به نام حمید سجادی ثبت شده‌ است.

رشته تخصصی حمید سجادی، ۳۰۰۰ متر بامانع بود! وی در این رشته یک بار مدال طلای قهرمانی آسیا (۱۹۹۱ میلادی کوالالامپور)، چهار بار مدال برنز قهرمانی آسیا و یک مدال نقره در بازی‌ های آسیایی ۱۹۹۸ میلادی بانکوک را کسب کرد. مدال نقره وی در بازی‌ های آسیایی بانکوک در حالی به دست آمد که وی در اواسط مسابقه هنگام پرش از روی یکی از موانع به زمین افتاده بود، اما در ادامه توانست عقب‌ ماندگی خود را جبران کند.

سید حمید سجادی هزاوه در المپیک ۱۹۹۲ میلادی بارسلون یکی از دو نماینده و در المپیک ۱۹۹۶ میلادی آتلانتا تنها نماینده دو و میدانی ایران بود. وی در المپیک بارسلون در رشته ۵۰۰۰ متر زمان ۱۴:۰۴٫۵۴ دقیقه و در ۳۰۰۰ متر بامانع زمان ۸:۳۶٫۸۷ را به جا گذاشت! در المپیک آتلانتا در دو ۱۰۰۰۰ متر شرکت کرد و با زمان ۲۹:۲۲٫۴۰ رکورد جدیدی را برای ایران ثبت کرد.

حمید سجادی در بازی‌ های آسیایی ۱۹۹۴ میلادی هیروشیما در دو رشته ۱۵۰۰ متر و ۳۰۰۰ متر بامانع شرکت کرد و در هر دو ماده به مقام چهارم رسید.

سیدعبدالله ارجائی شیرازی

سیدعبدالله ارجائی شیرازی ، نوه سید عبدالله شیرازی از مراجع تقلید تشیع می باشد و فارغ‌ التحصیل کارشناسی ارشد در رشته مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات از دانشگاه فردوسی مشهد می‌ باشد. وی مدیر عامل فعلی بنیاد پانزده خرداد ، مدیرکل سابق ستاد اجرایی فرمان امام در استان خراسان رضوی، معاون سیاسی فرماندار مشهد و فرماندار سابق شهرستان فاروج ، عضو هیات مدیره شرکت نمایشگاه های بین‌المللی مشهد، بازیکن سابق و عضو هیات رئیسه هیات بسکتبال و رییس خانه ورزش می‌ باشد.

مهرداد بذرپاش

مهرداد بذرپاش ، سیاستمدار و رئیس دیوان محاسبات می باشد. او همچنین صاحب‌ امتیاز سابق روزنامه وطن امروز و معاون اجتماعی و امور استان‌ های ستاد اجرایی فرمان امام می‌ باشد. پیش از این، مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران و عضو هیئت‌ رئیسه مجلس نهم شورای اسلامی، قائم‌مقام بنیاد تعاون سپاه، رئیس هیئت مدیره بنیاد اجتماعی احسان، مدیرعامل شرکت توسعه صنعت و معدن تدبیر، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان ملی جوانان، مدیرعامل سایپا، مدیرعامل پارس خودرو و مشاور اجتماعی رئیس‌ جمهور بوده‌ است.

محمد عباسی

محمد عباسی ، وزیر پیشین ورزش و جوانان در دولت دهم بود. وی از سال ۱۳۸۴ شمسی تا ۱۳۹۰ شمسی، وزیر تعاون در کابینه اول و دوم محمود احمدی نژاد بود.و در انتخابات ۱۴۰۰ شمسی به نفع سید ابراهیم رییسی انصراف داد!

در زمان تصدی وزارت ورزش محمد عباسی، عرصه ورزش ایران شاهد رویدادهای مهمی بود! تدوین برنامه جامع ورزش و جوانان اقدام راهبردی این زمان بود. توسعه زیر ساخت‌ های ورزشی که در انتهای دولت دهم به بیش از دوبرابر زیر ساخت‌ های تاریخ ورزش کشور تا ابتدای دولت نهم رسید. حضور قدرتمند کاروان ورزشی ایران در المپیک و پارالمپیک ۲۰۱۲ میلادی لندن که با کسب ۱۲ مدال (۴ طلا ،۵ نقره و ۳ برنز) با اندازه مدال های سه دوره المپیک در سیدنی، آتن و چین ردیف ورزشی ایران را از رتبه ۵۱ جهانی به ردیف ۱۷ رساند و در پاراالمپیک با کسب ۲۴ مدال (۱۰ طلا، ۷ نقره و ۷ برنز) ردیف یازده جهانی را کسب کردند.

علاوه بر آن قهرمانی جهان کشتی‌ گیران و پیروزی قاطع آنان بر روسیه و آمریکا، مقام نایب قهرمانی وزنه‌ برداری، کاراته، تکواندوی ایران و راهیابی تیم ملی والیبال ایران برای اولین بار به جام جهانی و تیم ملی فوتبال به عنوان سرگروه به جام جهانی نتایج تاریخی ورزش ایران در این زمان است. با کسب مقام ششم توسط یک بانوی ایرانی در المپیک حضور بانوان ایرانی با حفظ حجاب اسلامی مورد توجه قرار گرفت!

محسن منصوری

محسن منصوری ، دارای مدرک کارشناسی مهندسی و کارشناسی ارشد مدیریت و مدیرعامل بنیاد علوی (یکی از نهادهای زیرمجموعه بنیاد مستضعفان) و جوان‌ ترین گزینه وزارت ورزش و جوانان در دولت سید ابراهیم رئیسی است. محسن منصوری همچنین در چند سال گذشته تجربه مدیرعاملی بنیاد کرامت آستان قدس رضوی در زمان تولیت سید ابراهیم رئیسی در آستان قدس، فرمانداری شهرستان ورامین، مشاور استاندار تهران و معاونت حوزه وزارتی وزارت آموزش و پرورش را در کارنامه اجرایی‌ خود دارد.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا