معرفی ۸ انیمیشن مستقل که از بهترین ها هستند !

تنها کودکان نیستن که به تماشای انیمیشن ها می نشینند ، اگر شما نیز در سنین بزرگسالی به سر می برید و همچنان انیمیشن نگاه می کنید در این مطلب از بلاگ جدول یاب به معرفی ۸ انیمیشن مستقل که از بهترین ها هستند !خواهیم پرداخت! با ما همراه باشید.

معرفی 8 انیمیشن مستقل که از بهترین ها هستند !
در بازار جهانی فیلم، انیمیشن‌ها همچنان از محبوب‌ترین، سودآورترین و تحسین‌شده‌ترین عناوینی هستند که هر ساله از هالیوود بیرون می‌آیند. استودیو هایی مانند دیزنی، پیکسار، دریم‌ورکس و ایلومینیشن، آثاری سرگرم‌کننده و جذاب می‌سازند که می‌توانند تمام اعضای خانواده را سرگرم کنند.

فیلم‌های انیمیشنی استودیویی بزرگ، گواهی بر قدرت رسانه‌ها هستند و در طی نسل‌ها به آثار محبوب کودکان تبدیل شده‌اند اما آن‌ها به‌عنوان فیلم، فقط جنبه‌های معدودی از سطح هنری انیمیشن را بروز می‌دهند.

انیمیشن‌های مستقل، جایی هستند که جسورانه‌ترین، تجربی‌ترین و عمیق‌ترین آثار رسانه تولید می‌شوند. اگرچه ممکن است آن‌ها جوایز محبوب بهترین انیمیشن بلند را نبرند اما نسبت به آثاری که توسط شرکت‌های بزرگ منتشر می‌شوند، متمایزتر و اغلب شخصی‌تر هستند. آن‌ها به موضوعات سخت‌تر می‌پردازند، مضامین عمیق‌تر را بررسی می‌کنند و سطحی از هنر را نشان می‌دهند که از فیلم‌های پرفروش گرافیکی متمایز است. پس بد نیست با هم منتخبی از بهترین آثار انیمیشنی مستقل را بررسی کنیم.

۸. سه‌قلوهای بلویل (The Triplets of Belleville)

 

     کارگردان: سیلوین شومه

    صداپیشگان: بیتریس بونیفاسی، لینا بوندرالت، میشل رابین

    تاریخ انتشار: ۲۰۰۳

    امتیاز راتن تومیتوز: ۹۴ از ۱۰۰

    امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۸ از ۱۰

نوه دوچرخه‌سوار یک پیرزن نزدیک‌بین، توسط نیروهای فرانسوی ربوده می‌شود و این پیرزن و سگ شکاری‌اش با سه خواننده قدیمی همکاری می‌کنند تا این پسر را به خانه برگردانند. سه‌قلوهای بلویل به نویسندگی و کارگردانی سیلوین شومه، اودیسه‌ای عجیب و غریب است که زیبایی‌شناسی جذاب و غم‌انگیز و منظره‌ای موسیقیایی و ماورایی دارد. داستان عمدتا بدون دیالوگ روایت می‌شود و برای پیشبرد طرح، بر حرکات شخصیت‌های عجیب خود تکیه می‌کند و همین خصوصیات، این انیمیشن‌ را به یک فیلم عملا صامت تبدیل می‌نماید.

۷. سه‌گانه فولکور ایرلندی تام مور

راز کلز (The Secret of Kells)

    کارگردان: تام مور

    صداپیشگان: برندان گلیسون، نورا تومی، برونو کولالیس

    تاریخ انتشار: ۲۰۰۹

    امتیاز راتن تومیتوز: ۹۰ از ۱۰۰

    امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۶ از ۱۰

 

ترانه دریا (Song of the Sea)

    کارگردان: تام مور

    صداپیشگان: لیسا هانیگان، برندان گلیسون، دیوید راول

    تاریخ انتشار: ۲۰۱۴

    امتیاز راتن تومیتوز: ۹۹ از ۱۰۰

    امتیاز IMDb به فیلم: ۸.۱ از ۱۰

 

گرگینه‌ها (WolfWalkers) 

    کارگردان: تام مور

    صداپیشگان: ایوا ویتاکر، شان بین، آنر نیفسی

    تاریخ انتشار: ۲۰۲۰

    امتیاز راتن تومیتوز: ۹۹ از ۱۰۰

    امتیاز IMDb به فیلم: ۸ از ۱۰

در طول ده سال گذشته، تام مور، کارگردان ایرلندی و استودیوی او در کیلکنی، کارتون سالون، بزرگ‌ترین آثار طراحی‌شده با دست در قرن بیست و یکم را تولید کرده‌اند. مور درست مانند سه‌گانه کورنتو ادگار رایت، سه فیلم را تحت عنوان سه‌گانه فولکلور ایرلندی کارگردانی کرده است که شامل راز کلز (۲۰۰۹)، ترانه دریا (۲۰۱۴) و ولف‌واکرها (۲۰۲۰) هستند. هر فیلم یک داستان بزرگ در مقیاسی جالب توجه را روایت می‌کند که ریشه در اساطیر ایرلندی دارد و شامل جن‌های جنگلی، سلکی‌ها و نگهبانان بیابان است. بافت پیوندی بین هر یک از این فیلم‌ها، کاوش در رابطه انسان با طبیعت و چیزهای ناشناخته است و سبک انیمیشنی هنرمندانه آثار نیز به خوبی با این محتوا، مطابقت دارد. این فیلم‌ها و دیگر آثار کارتون سالون، سنت شاهکارهای دست‌ساز را ادامه می‌دهند.

۶. آقای فاکس شگفت‌انگیز (Fantastic Mr. Fox)

     کارگردان: وس اندرسون

    صداپیشگان: جورج کلونی، جیسون شوارتزمن، وس اندرسون

    تاریخ انتشار: ۲۰۰۹

    امتیاز راتن تومیتوز: ۹۳ از ۱۰۰

    امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۹ از ۱۰

آقای فاکس شگفت‌انگیز به همان اندازه روباه عنوان، هوشمندانه ساخته شده است. این فیلم بر اساس کتابی به همین نام اثر رولد دال، افسانه‌ای کلاسیک درباره حیوانات و یک کمدی شهری برای بزرگسالان است که داستان مبارزه یک روباه حیله‌گر برای بقا در میان نزاع‌های خانوادگی را روایت می‌کند. جورج کلونی در راس گروهی از بازیگران عنوان‌دار قرار دارد تا دیالوگ‌ها و سبک کارگردانی عجیب وس اندرسون را برای اولین بار به زندگی انیمیشنی بیاورد. دید مولف اندرسون در انیمیشن شکوفا می‌شود، زیرا سبک ترکیب‌بندی‌های گرافیکی متقارن و حرکات دوربین او تا ریزترین جزئیات نفوذ می‌کنند و بدین ترتیب شاهد چشمگیرترین و مینیمالیست‌ترین نماهای کارنامه حرفه‌ای او هستیم. آقای فاکس شگفت‌انگیز یک انیمیشن فوق‌العاده است.

۵. ونسان دوست‌داشتنی (Loving Vincent)

 

     کارگردان: دوروتا کوبیلا، هیو ولچمن

    صداپیشگان: سرشه رونان، داگلاس بوث، کریس اودوود

    تاریخ انتشار: ۲۰۱۷

    امتیاز راتن تومیتوز: ۸۴ از ۱۰۰

    امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۸ از ۱۰

ونسان دوست‌داشتنی یکی از نزدیک‌ترین فیلم‌ها به یک هنر زنده است. هر یک از ۶۵۰۰۰ فریم فیلم، با الهام از زندگی و مرگ نقاش چیره دست، ونسان ون‌گوگ، توسط یک تیم بین‌المللی متشکل از ۱۲۵ هنرمند بر روی بوم و با رنگ روغن ساخته شده‌اند. سکانس‌های زنده با استفاده از تکنیک‌ها و چهارچوبی که خود ون‌گوگ در زندگی استفاده می‌کرد، روتوسکوپی و با زحمت، برگردان شده‌اند و فیلم به بررسی رگه‌های ناامیدی و تلخ لحظات پایانی ون‌گوگ می‌پردازد. این فیلم در سبک دنیای رنگ‌های اکسپرسیونیستی ون‌گوگ فرو می‌رود و حال و هوای آن را در معروف‌ترین آثار این استاد به تصویر می‌کشد. ونسان دوست‌داشتنی با دیگر فیلم‌های انیمیشنی فاصله زیادی دارد و در واقع، مایه مباهات هنر است.

 

 

 

بیشتر بخوانید:

معرفی برترین و جذاب ترین انیمیشن های تاریخ + معرفی کامل

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا