معروفترین باغ وحش های دنیا در کجا قرار دارند؟

یکی از نقاط دیدنی و جذاب باغ ها و پارک های وحش هستند که از حیوانات اهلی و وحشی و حتی حیوانات نادر نگهداری می کنند ، این باغ وحش ها تنها برای کودکان ساخته نمی‌شوند، بزرگسالان نیز می توانند در کنار کودکان از آن‌ها دیدن کنند و حقیقتا از تماشای حیوانات دوست داشتنی و حیات وحش لذت ببرند.

آیا شما نیز از آن دسته افرادی هستید که از تماشای باغ وحش لذت می‌برید؟ اگر این طور است به خواندن ادامه مطلب ادامه دهید تا شما را با ۱۲ تا از بزرگترین و معروفترین باغ وحش های دنیا آشنا کنیم.

باغ وحش سن دیگو (The San Diego Zoo)، کالیفرنیا

باغ وحش ۱۰۰ هکتاری «سن دیگو» در پارک بلبو آی نیویورک واقع شده است. باغ وحشی که در آن ۳۷۰۰ حیوان از ۶۵۰ گونه مختلف زندگی می‌کنند. گونه هایی از جمله پاندای غول پیکر، خرس قطبی، لاک پشت‌های گالاپاگوس و جانوران دیگری که بومی مناطقی خاصی هستند در این مکان یافت می‌شوند. باغ وحش سن دیگو از پیشتازان شیوه جدید و محبوب نگهداری حیوانات خارج از قفس و در فضای باز است.


باغ وحش برانکس (The Bronx Zoo)، نیویورک

باغ وحش برانکس نیویورک یکی از بزرگ‌ترین باغ وحش‌های جهان است که حدود ۱۰۷ هکتار وسعت دارد. در باغ وحش برانکس ۶۰۰۰ حیوان از ۷۰۰ گونه مختلف پیدا می‌شوند، یکی از نکات جالب این باغ وحش عبور رود برانکس درست از میان محوطه آن است که سبب شده بیشتر از یک باغ وحش، این مکان شبیه به یک جنگل باشد.


باغ وحش لندن (ZSL London Zoo)، لندن

معروفترین باغ وحش های دنیا در کجا قرار دارند؟

این باغ وحش با نام مستعار Regent’s Zoo در مقایسه با دیگر باغ وحش هایی که اینجا معرفی می شوند نسبتا کوچک است و علیرغم اینکه قدیمی ترین باغ وحش علمی در دنیاست، تنها ۳۶ هکتار مساحت دارد. اما آنچه سبب شده باغ وحش لندن را در این مطلب بیاوریم، حضور بیش از ۱۹ هزار حیوان از ۶۷۳ گونه مختلف است که آن را به یک مورد استثنایی تبدیل می‌کند.


باغ‌های ملی جانورشناسی آفریقای جنوبی (SANBI Zoo)، پرتوریا

باغ‌های ملی جانورشناسی آفریقای جنوبی واقع در شهر پرتوریا، یکی از بزرگترین باغ وحش‌ های جهان است که ۲۱۰ هکتار وسعت دارد. ۷۰۵ نوع مختلف و بیش از ۹ هزار حیوان در آن زندگی می‌کنند. رودخانه Apies (میمون‌ها) این باغ وحش را به دو قسمت مختلف تقسیم می کند. نیمی از این باغ وحش کاملا مسطح، و نیمه دیگر آن تپه‌ها و پستی بلندی‌های بسیاری دارد.


باغ وحش مسکو (The Moscow Zoo)، مسکو

معروفترین باغ وحش های دنیا در کجا قرار دارند؟

باغ وحش مسکو بزرگتر از باغ وحش لندن است، اما مانند اکثر باغ وحش های درون شهری، با ۵۳ هکتار مساحت همچنان کوچک محسوب می‌شود. اما جالب است بدانید ۹۲۷ گونه مختلف، و ۸۲۷۰ حیوان در این باغ وحش نگهداری می شوند. باغ وحش مسکو حقیقتا شایستگی قرارگیری در فهرست معروفترین باغ وحش های جهان را دارد.


باغ وحش و آکواریوم کلمبوس (The Columbus Zoo and Aquarium)، اوهایو

باغ وحش و آکواریوم ۵۸۰ هکتاری کلمبوس، سالانه حدود ۲ میلیون بازدید کننده دارد. این بازدید کنندگان برای تماشای ۸۰۰ گونه و بیش از ۷۰۰۰ حیوان به دیدن این باغ وحش می‌روند. باغ وحش کلمبوس به ۸ منطقه مختلف تقسیم می شود که در هر قسمت حیواناتی از بخش های مختلف جهان نگهداری می شوند.


باغ وحش تورنتو (The Toronto Zoo)، انتاریو

باغ وحش تورنتو با ۷۱۰ هکتار مساحت به عنوان بزرگترین باغ وحش کانادا شناخته می‌شود. این باغ وحش برای بازدید کنندگان بخش های مختلفی دارد که ۵۰۰ گونه و ۵ هزار حیوان را در خود نگه می‌دارد.


باغ وحش پکن (The Bejing Zoo)، پکن

باغ وحش ۲۲۰ هکتاری پکن، با رودخانه های زیبا، حوضچه‌ها، گل و گیاهان و مراتع، گونه‌های متنوعی از حیوانات را در خود جای داده است به وِیژه پانداهای معروفی که سوژه اصلی باغ وحش پکن محسوب می‌شوند.. در این باغ حدود هزار گونه مختلف و ۱۴۵۰۰ حیوان زندگی می‌کنند.


باغ وحش و آکواریوم هنری دورلی (The Henry Doorly Zoo and Aquarium)، اوماها

یکی دیگر از باغ وحش‌ های بزرگ جهان که در آمریکا واقع شده، باغ وحش و آکواریوم هنری دورلیِ اوماها است. چرا که در آن بیش از ۹۶۲ گونه جانور آبزی و خشک زی زندگی می‌کنند. آکواریوم ۹۰۰ هزار گالونیِ هنری دورلی یکی زیباترین آکواریوم‌هایی است که هر بازدیدکننده‌ای برای تماشای جانوران آبزی می‌تواند تماشا کند.


باغ جانورشناسی برلین (The Berlin Zoological Garden)، برلین

باغ جانورشناسی برلین چندان بزرگ محسوب نمی‌شود و تنها ۸۴ هکتار مساحت دارد. اما تعداد باور نکردنی ۲۰ هزار حیوان از ۱۵۰۰ گونه مختلف در آن زندگی می‌کنند، تنوع گونه‌های این باغ وحش به قدری زیاد است که حتی نیمی از باغ وحش‌ های دنیا ۱۵۰۰ جانور هم ندارند. با این وجود باغ وحش برلین یکی از استاندارد ترین باغ وحش های دنیا بشمار می‌رود.


باغ وحش چستر (Chester Zoo)، چشایر

باغ وحش ۵۱ هکتاری چستر واقع در چشایرِ بریتانیا با ۳۵.۰۰۰ جانور و ۵۰۰ گونه جانور مختلف یکی از پرظرفیت ترین باغ وحش‌های جهان محسوب می‌شود که برخی از نایاب ترین حیوانات جهان مانند اورانگوتان سوماترایی که رو به انقراض است هم در این باغ وحش دیده می‌شود.


پارک جانورشناسی سری ونکاتسوارا (Sri Venkateswara Zoological Park)، تیروپاتی

پارک جانورشناسی سری ونکاتسوارا با داشتن مساحت ۲۲ هزار کیلومتری بزرگترین باغ وحش قاره آسیا شناخته می‌شود. اما علاوه بر وسعت بالای آن این باغ وحش دارای ویژگی‌های دیگری چون رکورد گینس پرورش بزرگترین ببر جهان با وزن ۱۴۳ کیلوگرم است.

منلع : لست سکند

 

 

بیشتر بخوانید :

اسامی معروفترین پل های جهان در حل جدول

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا